بازدید از میدان مردکا کوالالامپور در سفر به مالزی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بازدید از میدان مردکا کوالالامپور در سفر به مالزی

تور کوالالامپور از جمله سفرهایی می‌باشد که در آن گردشگران فرصتی برای استراحت و خوابیدن نخواهند داشت. چرا که این مقصد پر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به معابد، مسجدها، پارک‌ها و ... اشاره کرد. پس این میان قدم زدن در خیابان‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن مردم مالزی از دیگر سرگرمی‌های محبوب توریست‌ها در سفر به پایتخت این کشور است. یکی از این مکان‌ها که دیدن آن در طول سفر به کوالالامپور پیشنهاد می‌شود رفتن به میدان مردکا می‌باشد. اگر قصد دارید تا به زودی با تور مالزی سفری به این کشور و پایتخت زیبای آن داشته باشید با ما همراه باشید، تا بتوانیم شما را با میدان مردکا یکی از جذاب‌ترین میدان‌های آن آشنا کنیم.

 

میدان مردکا کوالالامپور  (Merdeka Square)

میدان مردکا به عنوان یکی از بازمانده‌های دوران استعمار مالزی این روزها به مکانی محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. این میدان قدیمی با داشتن پیشینه تاریخی پر فراز و نشیب یکی از با ارزش‌ترین میدان‌های مالزی می باشد که در شهر کوالالامپور واقع شده است. این میدان در میان بومیان شهر با نام میدان استقلال نیز نامیده می‌شود. با رفتن به این مکان شاهد توریست‌های دوربین به دست زیادی خواهید بود. پس شما نیز در این بازدید به همراه داشتن دوربین عکاسی را برای گرفتن عکس‌های یادگاری فراموش نکنید.

میدان مردکا یک میدان بزرگ معمولی است که وسط آن چمنکاری شده است. همچنین پرچم باشکوه کشور مالزی با ارتفاع ۱۰۰ متر در آن افراشته شده است. این پرچم بلندترین پرچم دنیا می‌باشد. علت قرار دادن پرچم در این نقطه به دلیل پیشینه تاریخی این میدان زیبا است. چرا که اولین بار در سال ۱۹۵۷ بعد از رها شدن کشور مالزی از استعمار انگلیس پرچم این کشور در همین نقطه افراشته شد. علاوه بر میدان عظیم و زیبا و پرچم باشکوه شما می‌توانید از بناهای جذاب با سبک معماری انگلیسی که از دوران استعمار باقی مانده‌اند در محوطه مردکا لذت ببرید. علاوه بر این موارد به دلیل توریستی بودن این منطقه می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های شیک و با کیفیتی را در این حوالی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

 

فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

تاریخچه میدان مردکا کوالالامپور

کشور مالزی تا قبل از سال ۱۹۵۷ تحت استعمار انگلیس بود. قدمت این میدان نیز به همان دوران استعمار مالزی برمی‌گردد. در آن سال‌ها این میدان با هدف ورزش و انجام تمرینات رژه ساخته شده بود. تا اینکه در ۳۱ام ماه آگوست سال ۱۹۵۷ مالزی از استعمار انگلیس آزاد شد. در همان روز پرچم مالزی در وسط این میدان به نشانه آزادی کشور افراشته شد. بعدها پرچم باشکوهی به ارتفاع ۱۰۰ متر که عنوان بزرگترین پرچم دنیا را به خود اختصاص داده بود در وسط میدان قرار داده شد. در نتیجه عظمت و شهرت میدان بیشتر شد.

جاذبه‌های گردشگری اطراف میدان مردکا کوالالامپور

میدان مردکا از جمله دیدنی‌ترین جاها در سفر به کوالالامپور می‌باشد. البته این میدان به تنهایی هدف بازدید گردشگران قرار نمی‌گیرد. بلکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری در همین نزدیکی‌ها وجود دارند که باعث بیشتر شدن جذابیت میدان مردکا شده است. از جمله چند مورد از بایدهایی که در زمان بازدید از میدان مردکا دیدن آن‌ها توصیه می‌شود عبارتند از:

  • عمارت سلطان عبدالصمد در کوالالامپور
  • موزه تاریخ ملی
  • بازار مرکزی کوالالامپور
  • خیابان پتالینگ یا به عبارتی دیگر محله چینی‌ها(Chinatown)
  • میدان برجایا تایمز و بازدید از پارک داخلی سرپوشیده واقع در آن

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

طریقه دستیابی به میدان مردکا کوالالامپور برای بازدید

دسترسی به میدان مردکا در طول سفر به کوالالامپور چندان دشوار نخواهد بود. زیرا این میدان باشکوه تقریبا در مرکز شهر قرار گرفته است. علاوه بر آن چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور نیز در همین نزدیکی‌ها واقع شده‌اند. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند با تورهای ۱ روزه و گشت شهری کوالالامپور از این مکان نیز دیدن کنند. اگر قصد دارید تا به صورت شخصی از این میدان دیدن کنید می‌توانید از تاکسی و یا قطار درون شهری استفاده کنید. البته ما استفاده از قطار شهری را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا به کمک این وسیله می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و از ترافیک شهری نیز در امان باشید.

اگر دوست دارید تا در بهترین زمان ممکن از این میدان دیدن کنید ۳۱ام ماه آگوست را می‌توانیم توصیه کنیم. زیرا در این روز به مناسبت جشن گرفتن سالگرد استقلال مالزی جشن و مراسم باشکوهی در همین میدان برگزار می‌شود. در این جشن کل میدان تزیین شده و برنامه‌های جذابی اجرا می‌شوند.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران