سفر زمینی از سنگاپور به مالزی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
سفر زمینی از سنگاپور به مالزی

اگر با تور مالزی به کوالالامپور سفر کرده‌اید یا راهی سنگاپور شده‌اید اما قصد دارید به منطقه گردشگری که در همسایگی‌تان در انتظار دیدار شماست هم، سری بزنید، مقتدر سیر برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد: سفر با اتوبوس از سنگاپور به کوالالامپور که یکی از به‌صرفه‌ترین شیوه‌های بازدید برای این دو مقصد محبوب است. البته اگر قصد دارید راه‌های زمینی را انتخاب کنید.

 سنگاپور درست در بالای شبه جزیره مالزی واقع شده و در حدود ۳۵۵ کیلومتر با پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور فاصله دارد. به طور معمول، سفر با اتوبوس از سنگاپور به کوالالامپور، در یک روز معمولی و با ترافیک معمولی، تنها شش ساعت زمان خواهد برد. هرچند که شرکت‌های مسافربری اتوبوسرانی سنگاپور و کوالالامپور به شما خواهند گفت که تنها چهار و نیم ساعت زمان پیشِ روی شماست.

 

سفر زمینی از سنگاپور به کوالالامپور

سفر زمینی از سنگاپور به کوالالاپور بسیار راحت، ارزان و به صرفه است. با این حال برای آنکه یک خاطره به یادماندنی و بی دردسر از این سفر برای خود بسازید، خوب است پیش از آنکه راهی این سفر زمینی شوید، جزئیات بیشتری درباره مسیر پیشِ روی‌تان داشته باشید.

 

فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

 

مرحله اول: پیش از آغاز سفر

 

  • به دنبال ترمینال و ایستگاه اتوبوس نباشید

در سنگاپور ایستگاه اتوبوس یا ترمینال متمرکزی در انتظار شما نیست. در واقع، اتوبوس‌ها از مناطق مختلف شهر به مقصد کوالالامپور از شهر خارج می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های اتوبوسرانی، در برج مشهور Golden Mile که در نزدیکی محل تجمع هتل‌های سنگاپور واقع شده، دفتر رسمی دارند. برای خرید بلیت اتوبوس می‌توانید به یکی از این دفاتر مراجعه کنید.

 

 

  • خرید آنلاین بلیت اتوبوس سنگاپور به کوالالامپور

بسیاری از سایت‌های گردشگری کوالالامپور و سنگاپور که می‌توانید آگهی تبلیغاتی‌شان را در هتل‌ها، بر روی بلیت‌های بازدید از مکان‌های گردشگری و یا دفترچه‌های راهنمای هتل‌ها ببینید، امکان خرید آنلاین را نیز فراهم کرده‌اند. البته برای این کار به کارت اعتباری بین‌المللی نیاز دارید، پس بهتر است یا از آژانس مسافرتی خود در ایران برای خرید آنلاین بلیت راهنمایی بگیرید و یا از راهنمای تور و متصدیان هتل راهنمایی بخواهید.

 

نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید

 

  • تنوع قیمت بلیت‌ها

یکی از مزایای سر زدن به سایت‌های فروش آنلاین بلیت اتوبوس از سنگاپور به مالزی این است که می‌توانید از تنوع قیمت بلیت‌ها آگاه شوید و متناسب‌ترین بلیت با بودجه خود را انتخاب کنید. این اختلاف قیمت، گاهی آن‌قدر چشمگیر است که ارزش کمی وقت گذاشتن و جستجو در اینترنت را دارد.

به طور میانگین، کرایه بلیط ۲۰ دلار سنگاپور برای سرویس Stars Express است که از امکانات خوب رفاهی برخوردار خواهید بود. برخی از شرکت‌ها، همین بلیت را به قیمت ۳۰ و حتی ۴۰ دلار سنگاپور به فروش می‌رسانند.

 

 

  • انتخاب صندلی درست و هوشمندانه

ترتیب صندلی بیشتر اتوبوس‌های مسیر سنگاپور به کوالالامپور دو به علاوه یک است. یعنی یک ردیف صندلی دو تایی در مقابل یک ردیف صندلی تک نفره قرار گرفته است. هنگام انتخاب صندلی، مراقب باشید که اگر تنها هستید و می‌خواهید در مسیر به خوبی استراحت کنید، صندلی ردیف تک نفره را انتخاب کنید و اگر همسفر دارید، حتما به سراغ صندلی‌های دو نفره بروید.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

مرحله دوم: در طول سفر زمینی

 

  • اینترنت در مسیر:

شاید تنها نکته‌ای که می‌تواند در تصمیم شما برای سفر زمینی سنگاپور به مالزی تاثیر گذار باشد، این است که در برخی از قسمت‌های مسیر ممکن است دسترسی شما به اینترنت امکان‌پذیر نباشد. اما تردید نکنید که زیبایی‌های این مسیر زمینی، آن‌قدر شما را سرگرم خواهد کرد، که دیگر متوجه نداشتن دسترسی به اینترنت همراه نخواهید شد.

 

 

  • کنترل مرز زمینی سنگاپور:

برای اینکه بتوانید از مرز عبور کرده و به مالزی برسید، لازم است از کنترل مرز زمینی سنگاپور عبور کنید. پیش از پیاده شدن از اتوبوس در پاسگاه مرزی، لازم است همه ساک‌های دستی‌تان را همراه خود از اتوبوس خارج کنید. اما نیازی به بیرون آوردن چمدان‌های بزرگتر نیست.

پس از آن گذرنامه شما در کیوسک مرزبانی چک می‌شود و اثر انگشت شما برای خروج از سنگاپور ثبت خواهد شد، در صورتی که سوء سابقه‌ای در منطقه نداتشته باشید، مجوز خروج‌تان صادر خواهد شد. سیستم مرزبانی خروجی سنگاپور کاملا الکترونیکی است و نیازی به انتظار یا ماندن در صف‌های طولانی نیست. به خاطر داشته باشید که در مدتی که این مراحل را سپری می‌کنید، در کنار سایر مسافران بمانید تا همه مراحل به خوبی و با سرعت انجام شده و به مقصد خود برسید.

 

سفری کم هزینه به کوالالامپور با خرید کارت گردشگری

 

  • کنترل مرز زمینی مالزی:

پس از حدود ۱۰ دقیقه رانندگی به کنترل مرز مالزی خواهید رسید. این بار باید تمام وسایل خود را تحویل دهید. سپس به یکی از گیت‌ها بروید. مامور پشت گیت گمرک از شما می‌خواهد که هر دو انگشت خود را روی دستگاه حسگر اثر انگشت بگذارید. پس از آن پاسپورت شما مهر می‌شود و به سمت کنترل گمرک هدایت خواهید شد.

حالا وقت آن رسیده است تا چمدان خود را در دستگاه اشعه ایکس قرار دهید و در طرف دیگر گیت آن را تحویل بگیرید. حتما شماره پلاک اتوبوس خود را یادداشت کرده و یا با گوشی موبایل از آن عکس بگیرید تا در آن سوی گیت به راحتی بتوانید وسیله نقلیه خود را شناسایی کنید.

 

 

  • مرحله سوم: ورود به مالزی/ سلام کوالالامپور

حدودا چهار ساعت پس از خروج از سنگاپور، اتوبوس توقف کوتاهی برای استراحت و سرو میان وعده خواهد داشت. این نخستین توقف شما در کشور مالزی است. در بسیاری از این غرفه‌های میان راهی، می‌توانید محصولات و میوه‌های محلی، غذاهای سنتی و دریایی، میان وعده‌های سبک و نوشیدنی خریداری کنید. شما به زودی به کوالالامپور زیبا خواهید رسید و بخش تازه‌ای از سفرتان آغاز خواهد شد.

 

معرفی هتل‌های لوکس در کوالالامپور

۰۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران