بازدید از برج‌های دو قلو پتروناس، کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بازدید از برج‌های دو قلو پتروناس، کوالالامپور

هر کسی که به تور کوالالامپور می‌رود، حداقل از دور هم که شده، این برج‌های دو قلوی زیبا را از نظر می‌گذرانند. اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما بلیط این برج‌های زیبا را تهیه کرده و به داخل آن‌ها رفته و در پلی که این دو را به هم متصل می‌کنند قدم بزنید و نمای این شهر جذاب را از بالا به تماشا بنشینید. اگر می‌پرسید چطور؟ ما راهنمایی کامل در این رابطه برایتان تهیه کرده‌ایم.

 

درباره برج‌های دوقلو پتروناس

داستان طراحی این برج‌های دو قلو خود قصه‌ای طولانی است، جایی که معمار آرژانتینی کار طراحی را انجام داده بود و در نهایت بعد از نظرات فراوان و گفتگوهای بسیار، کار به این طراحی رسید که در آن شما شاهد یک ستاره‌ی ۸ پر هستید که نمایانگر همبستگی، توازن، ایستادگی و عقلانیت در فرهنگ اسلامی است، چیزی که برای دولت وقت مالزی بسیار مهم بود تا در این بنای نمادین به چشم بیاید.

این برج‌ها هر کدام ۸۸ طبقه و ۴۵۲ متر ارتفاع دارند و مساحتی بالغ بر ۳۹۵ هزار متر را ارائه می‌کنند. برای ساخت این دو برج ۶ سال و ۱.۶ میلیارد دلار هزینه صرف شده و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که گردشگران تنها می‌توانند از نقاط در نظر گرفته شده برایشان، دیدن نمایند.

بلندترین برج جهان تا سال ۲۰۰۴، بلندترین پل هوایی دو طبقه در حال حاضر، بلندترین برج‌های دو قلو در حال حاضر و بسیاری نکات دیگر در مورد پتروناس وجود دارد که آن را به مکانی مهم برای بازدید در تور مالزی بدل می‌کند.

 

تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی

ورودی برج‌های دوقلو

حتما شما هم تا به اینجای مقاله پی برده‌اید که این برج‌ها از جذابت‌ترین نقاط دیدنی کوالالامپور به حساب می‌آیند. فروش بلیط برای ورود به این برج‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می‌شود و شما می‌توانید ساعت ۹ به آن ورود کنید. قیمت بلیط برای این برج‌های دو قلو ۸۰ رینگیت است و برای افراد زیر ۱۲ سال ۳۳ رینگیت و زیر سه سال رایگان خواهد بود. همچنین کهنسالان بالای ۶۱ سال نیز برای ورود باید ۴۲ رینگیت بپردازند. در نظر داشته باشید که ساعت بازدید ۶ بعد از ظهر به پایان می‌رسد و از ساعت ۵:۴۰ دقیقه دیگر کسی اجازه‌ی ورود نخواهد داشت. همچنین دوشنبه‌ها نیز به طور کلی بازدید از برج برای گردشگران بسته خواهد بود.

بعد از این که بلیط‌ها را ارائه کردید، دستبندهای آبی رنگ به شما داده می‌شود و خوشبختانه بازدید از این مکان سازماندهی عالی دارد و همه‌ی مسیرها با خطوط رنگی مشخص شده‌اند. البته راهنماهای انگلیسی زبان که شما را در گروه‌های مختلف همراهی می‌کنند، ابتدا برای بازدید شما را به پل آسمانی برده و سپس به Observation Deck یا همان جایی که برای تماشای منظره‌ی کوالالامپور در نظر گرفته شده می‌برند. در نهایت نیز می‌توانید به نمایشگاه دیجیتال بروید.

پل آسمانی

این پل ۱۷۰ متر طول داشته و ۵۸ متر نیز از زمین دور است. این پل که خود دو طبقه دارد، در واقع طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج را شامل می‌شود که با دیوارهای شیشه‌ای، یک مکان رویایی برای قدم زدن محسوب می‌شود. نیازی به عجله کردن نیست و شما می‌توانید با فرصت کامل در این برج قدم زده، عکس بگیرید و از نمای شهر لذت ببرید.

 

گردشی خانوادگی در موزه توهمات کوالالامپور

Observation Deck

این مکان در طبقه ۸۶ واقع است و شما از آن بالا می‌توانید از تسلکوپی که برایتان در نظر گرفته شده، تا فاصله‌ ۷-۸ کیلومتری را مشاهده کنید. در این بخش ماکت‌هایی از کوالالامپور و ساختمان‌هایی که قرار است در این شهر ساخته شود وجود دارد و حتی می‌توانید از طریق تکنولوژی واقعیت افزوده، عکس‌هایی جالب نیز در این جا تهیه کنید.

نمایشگاه دیجیتال

مدت زیادی نیست که این بخش در برج‌های دو قلو در حال فعالیت بوده و شامل فیلم‌هایی از مراحل ساخت مکان‌ها، نمایشگاهی دیجیتال که اطلاعات کامل از برج‌ها در اختیارتان می‌گذارد و بسیاری بخش‌های دیگر می‌شود.

 

تجربه ۵ اسپای لاکچری در سفر به کوالالامپور

نکاتی درباره برج‌های دوقلو پتروناس که باید بدانید

با توجه به امکانات کاملی که در این مکان برای گردشگران در نظر گرفته شده، آن‌هایی که معلولیت جسمی دارند و از ویلچر استفاده می‌کنند نیز به تمامی بخش‌های هر دو برج و پل آسمانی دسترسی خواهند داشت و بدون مشکل می‌توانند از این محل بازدید کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه این مکان نیز زده و تندیس‌هایی جالب از برج‌های دو قلو پتروناس و پایتخت مالزی تهیه کرده و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

۲۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران