۱۰ حقیقت درباره برج‌های دوقلو پتروناس

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۱۰ حقیقت درباره برج‌های دوقلو پتروناس

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی یکی از زیباترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید که در چند سال اخیر توانسته است به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شرق آسیا تبدیل شود. شهری که تمامی امکانات لازم برای جذب توریست را در خود تدارک دیده است و با جاذبه‌های تفریحی پرشمارش حسابی مهمانانش را سرگرم می‌سازد. شهری که برای سفرهای خانوادگی یکی از بهترین گزینه‌هاست. شهری که در خود هتل‌های لوکس و ۵ ستاره کم ندارد اما به همراه هرکدام از امکانات گران قیمتش، امکانات ارزان قیمت و تمیز نیز بسیار دارد. در سفرتان با تور مالزی اگر می‌خواهید با یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری‌ کوالالامپور بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۱۰ حقیقت درباره برج‌های دوقلوی پتروناس این شهر خدمتتان بازگو کنیم.


۱- پتروناس یکی از بلندترین سازه‌های جهان به حساب می‌آید. این برج که ۴۵۲ متر ارتفاع دارد در کنار بلندترین آسما‎ن‌خراش‌های دنیا جای گرفته است تا با رفتن به مالزی این شانس را داشته باشید از نقطه‌ای بلند به زمین نگاه کنید. ارتفاع این برج در طرح اولیه‌اش ۴۲۷ متر بود که وقتی در دهه ۱۹۹۰ میلادی ساخته می‌شد برای اینکه بلندترین آسمان خراش دنیا باشد طرح اولیه‌اش توسط نخست وزیر وقت مالزی رد شد تا برج‌هایی با ارتفاع بیشتر برای این شهر طراحی شوند.

 

معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور


۲- کار ساخت پتروناس در سال ۱۹۹۴ میلادی آغاز شد و قرار بود ۸ سال به درازا بکشد اما به درخواست نخست وزیر وقت مالزی روند ساخت آن تسریع شد و این برج ۵ ساله به بهره‌برداری رسید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برای تسریع در ساخت این برج‌ها از دو پیمانکار؛ یکی کره‌ای و دیگری ژاپنی استفاده شده است و این برج‌ها در یک اصول رقابتی در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده‌اند. تا آنجا که هر طبقه از این برج‌ها در طی ۴ روز ساخته شده‌اند. برج‌هایی که زمین‌شان قبلا محل برگزاری مسابقات اسب دوانی بوده است.

 


۳- شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برج ساخته شده توسط ژاپنی‌ها کاملا صاف است و برج ساخته شده توسط کره‌ای‌ها در حدود دو و نیم سانتی‌متر خطا دارد.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا


۴- در طراحی برج پتروناس از فرم‌های هندسی مربع و ستاره ۸ پر که در معماری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند زیاد استفاده شده است. فرم‌هایی که به وحدت و پایداری اشاره دارند و در بافت معماری اسلامی آشنا هستند.

 


۵- برج‎های دوقلوی پتروناس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت بروز آتش‌سوزی در هرکدام آنها امکان فرار به دیگری مهیا باشد. البته از نظر رعایت اصول ایمنی این برج‌ها به گونه‌ای هستند که امکان آتش سوزی در آنها تقریبا برابر با صفر است.

 

۱۰ مکان عالی برای خوردن صبحانه در کوالالامپور


۶- شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تمیز کردن پنجره‌های این برج ۲ ماه کاری به درازا می‌انجامد. چرا که این برج‌ها از سی و دو هزار پنجره با لایه محافظتی اشعه ماورا بنفش تشکیل شده‌اند. بنابراین احتمالا پنجره‌ای که امروز شسته می‌شود، دو ماه دیگر که آخرین پنجره شسته می‌شود دوباره کثیف است.

 


۷- بخش‌هایی از فیلم تله گذاری که در سال ۱۹۹۹ میلادی با بازی کاترین زتا جونز و شان کانری ساخته شده است در این برج‌ها فیلمبرداری شده است و همین امر سبب معرفی این برج‌ها به جهان شده است. این برج‌ها از زمان پخش این فیلم در ذهن خیلی‌ها تصویر انداخته‌اند.

 

تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی


۸- ساکنان اصلی این برج شرکت‌های بزرگ تجاری در سراسر جهان هستند. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، شرکت ملی گاز کوالالامپور، آی بی ام، مک کینسی، تی اس اس و .... . بنابراین این برج یک برج تجاری معروف در سراسر جهان به حساب می‌آید که شرکت‌های تجاری بزرگ یکی از نمایندگی‌های خود در شرق آسیا را در آن بنیان گذاشته‌اند.

 


۹- آسانسورهای برج‌های دوقلو پتروناس از سریع‌ترین و امن‌ترین آسانسورهای جهان به حساب می‌آیند. آسانسورهایی که در هر ثانبه ۶.۱ متر بالا می‌روند و قابلیت جابه‌جا کردن ۲۶ مسافر را در خود دارند. هرکدام از قل‌های این برج در خود ۱۰ آسانسور دارند و شما برای بالا رفتن با آسانسورهای این برج‌ها بهتر است در حال مکیدن آب نبات باشید. چرا که اختلاف فشار هوا با سرعتی که این آسانسورها شما را بالا می‌برند باعث باد گرفتن گوش‌هایتان می‌شود.

 

سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور


۱۰- مرکزخرید سوریا مالزی که یکی از شیک‌ترین و معتبرترین مرکزخریدهای کوالالامپور به حساب می‌آید در پایین این برج‌ها واقع شده است. مرکزخریدی که با رفتن به آن می‌توانید سراغ معتبرترین برندهای دنیا را در زمینه‌های مختلف بگیرید. بنابراین در سفرتان با تور کوالالامپور اگر محدودیت بودجه ندارید به شما توصیه می‌کنیم برای خرید سوغات به این مرکزخرید تشریف ببرید تا ضمن بازدید از برج، خریدهای درجه یک‌تان را نیز انجام بدهید.

 

۱۴ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران