سفری به پربازدیدترین تم‌پارک‌های جهان

اطلاعات مفید
سفری به پربازدیدترین تم‌پارک‌های جهان

سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به سراغ‌ تم‌پارک‌ها می‌روند تا بر روی رولرکوسترها سواری کنند، با کاراکترهای مختلف عکس بگیرند یا به بازی‌های متنوع همراه خانواده خود بپردازند. اما پربازدیدترینِ این پارک‌ها کدام‌ها هستند؟ ما برای جواب این سوال به سراغ آمار و ارقام‌های قبل از کرونا رفته‌ایم چون این روزها آمار بازدید از پارک‌ها به شدت پایین آمده است. وقتی به لیست هم نگاه کنید، خواهید دید که بازدید گردشگران از تم‌پارک‌ها، عموما به چند مقصد خاص محدود شده و سهم زیادی از این بازار به آمریکا، چین و ژاپن رسیده است!

 

پارک مجیک کینگدام (Magic Kingdom)، فلوریدا، آمریکا

معروف‌ترین تم پارک جهان و البته بزرگ‌ترین پارک دیزنی که به نام "دیزنی ورد" نیز آن را می‌شناسند. این مجموعه عظیم و بسیار جذاب، ۴۰ جاذبه‌ی فراموش نشدنی در خود داشته و دنیایی از بازی‌ها را برای مشتریانش به نمایش می‌گذارد. این پارک همان جایی است که شما می‌توانید در رژه‌های بزرگ کاراکت‌رهای دیزنی شرکت کرده، در دنیای بازی‌ها و فیلم‌ها بچرخید و حتی برای خود سوغات مختلف از دنیای دیزنی تهیه کنید. همچنین با توجه به خرید امتیاز شخصیت‌های مارول و همچنین دنیای استار وارز، حالا در تمامی پارک‌های دیزنی که در این لیست آمده، این کاراکترهای و بخش‌های مخصوص به آن‌ها نیز گنجانده شده است.

 

تازه‌ترین اخبار در مورد پاسپورت و واکسن کرونا

مراجعه کنندگان در سال 2019: 20.963.000

 

پارک دیزنی لند آناهیم (Disneyland Park Anaheim)، کالیفرنیا، آمریکا

همانطور که انتظار می‌رود، پارک‌های دیزنی بیش‌ترین سهم را در این لیست دارند و دومین گزینه نیز به یکی دیگر از پارک‌های دیزنی در آمریکا رسیده است. این پارک ۶۰ جاذبه‌ی مختلف داشته و یک ریزورت بزرگ را نیز شامل می‌شود و همه روزه در آن رژه‌های جذاب با شخصیت‌های دیزنی برگزار می‌شود. این پارک در مجموع بازی‌های متنوعی داشته اما از نظر دکور، به پای پارک قبلی نمی‌رسد.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 18.666.000

 

دیزنی لند توکیو، ژاپن

دیزنی لند توکیو را هم می‌توان شبیه به دیگر پارک‌های دیزنی به حساب آورد و هم کاملا متفاوت. این مجموعه عظیم در سال ۱۹۸۳ میلادی کار خود را آغاز کرد و دکور آن به صورت فصلی تغییر کرده و در اطرافش چندین ریزورت مختلف را داراست. ده‌ها جاذبه‌ی فوق‌العاده عالی در این پارک تعبیه شده و همچنین جاذبه‌های مختص به پارک ژاپن نیز در این دیزنی لند گنجانده شده است.مثلا کارکترهایی را در این پارک خواهید دید که در کارتن‌های بین‌امللی دیزنی حضور نداشته‌اند.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

مراجعه کنندگان در سال 2019: 17.910.000

 

پارک دیزنی سی (DisneySea)، توکیو، ژاپن

این مجموعه را نمی‌توان یک پارک آبی به حساب آورد. در واقع دیزنی سی مجموعه‌ای از جاذبه‌های مختلف است که برای مثال شامل بندرگاه مدیترانه‌ای با کانال‌های آبی که می‌توانید در آن قایق سواری کنید، ساحل عربی با دکورهای خلیجی یا ماکت بزرگ کستی تایتانیک که در آن‌جا می‌توانید به تفریح مشغول شوید. در کنار تمام این دکورهای عظیم و جذاب، چندین و چند بازی مختلف نیز تعبیه شده تا در آن‌ها نیز شرکت کنید. پارک دیزنی سی توکیه آنقدر بزرگ و جذاب است که اگر چندین بار نیز به آن‌جا بروید، باز هم چیزهای جدیدی برای دیدن و تجربه کردن پیدا خواهید کرد.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 14.650.000

 

پارک یونیورسال استودیو (Universal Studios)، اوساکا، ژاپن

از پارک‌های بسیار محبوب دیگر در ژآپن، پارک یونیورسال اوساکا است که با تم فیلم‌ها و انیمیشن‌های این کمپانی بزرگ تهیه دیده شده. این مجموعه شامل چند بخش از جمله هالیوود، واندرلند، دنیای هری پاتر، پارک ژوراسیک، پارک مینیون‌ها و بخش‌هایی  مختص به ابرقهرمان‌ها می‌شود که هر کدام تم و دکور جداگانه داشته و بازی‌های مختلفی در هر کدام از آن‌ها تعبیه شده است.

 

عاشق شکلات هستید؟ این هتل‌ها مخصوص شما هستند!

مراجعه کنندگان در سال 2019: 14.500.000

 

پادشاهی حیوانات دیزنی (Disney’s Animal Kingdom)، دریاچه بونه ویستا، فلوریدا، آمریکا

یکی دیگر از پارک‌های خاص دیزنی که با تم حیوانات بوده و جدا از دکورهای بزرگ و فوق‌‌العاده دیدنی در کنار یک دریاچه بزرگ، هم جنبه‌ی تفریحی دارد و هم جنبه ی آموزشی و همچنین تنها به حیوانات واقعی اخصاص نداشته و مثلا دنیای فیلم‌های همچون آواتار نیز در آن شبیه سازی شده است. شما در پادشاهای حیوانات می‌توانید به گشت‌های دریایی بروید، شام یا نهار را بر روی کشتی کروز بخورید و از ۶ بخش بزرگ پارک با تم‌های مختلف، لذت ببرید.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 13.888.000

 

پادشاهی اقیانوس چیملونگ (Chimelong Ocean Kingdom)، هنگکین، چین

پادشاهی اقیانوس یک پارک بی‌نظیر است که شما می‌توانید در تور چین از آن‌جا بازدید کنید. این مکان هم یک آکواریوم بسیار بزرگ با بخش‌های متنوع دارد، هم دریاچه‌ای مصنوعی در خود داشته و هم شامل باغ‌های بزرگ و سواری‌های حیرت انگیز با دکورهای فوق‌العاده است. همه چیز در این پارک پادشاهی اقیانوس رنگارنگ و زیبا بوده و جایی‌ست که همه با هر سنی می‌توانند یک روز به یاد ماندنی را در آن‌جا برای خود ثبت کنند.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 11.736.000

 

دیزنی لند شانگهای، چین

این پارک یک دیزنی لند کلاسیک بوده که تمام ویژگی‌های پارک‌های این چنینی را در خود دارد. بخش‌هایی متنوع که هر کدام تم خاص به خود را دارند، رژه‌های بزرگ با کاراکترهای دیزنی، بازی‌های بسیار متنوع و سواری‌هایی که روی خشکی و در آب انجام می‌شوند، بازارهای کوچک و بزرگ و البته رستوران‌هایی که غذاهایشان نیز همگی رنگ و لعاب شخصیت‌های کارتنی دیزنی را به خود گرفته‌اند. تعداد بازی‌هایی دیزنی لند این شهر واقعا زیاد است و اگر در تور شانگهای خواستید به آن‌جا مراجعه کنید، حداقل یک روز کامل را برای بودن در این پارک باید خالی نمایید.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 11.210.000

 

پارک یونیورسال استودیو، فلوریدا، آمریکا

شاید پارک‌های یونیورسال به پای دیزنی‌لندها نرسد، اما حدود ۱۱ میلیون بازدید کننده در طول سال، اصلا رقم کمی نیست. این مهم به خاطر بخش‌های جذاب این پارک از جمله هری پاتر، مینیون‌ها، سری سریع و خشن، مردان سیاه پوش، شرکت و ... دیگه به وجود آمده است و بازدیدکنندگان دوست دارند، تجربه بودن در دنیاهای این فیلم‌ها و انیمیشن‌های جالب را در خاطرات خود ثبت نمایند.

 

۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

مراجعه کنندگان در سال 2019: 10.922.000

 

یونیورسال آیلندز آو ادونچر (Universal’s Islands of Adventure)، فلوریدا، آمریکا

با توجه به بازخورد خیلی خوبی که پارک اصلی یونیورسال در فلوریدا داشت، این پارک نیز افتتاح گشت تا بیش‌تر یک تم پارک کلاسیک با بازی‌های فراوان باشد. رولرکوسترهای بسیار بزرگ و جذابی در این پارک تعبیه شده و هر کس با هر سنی، سواری مخصوص به خود را دارد. بازی‌ها هم همه با تم محصولات کمپانی یونیورسال هستند که به جذابیتشان می‌افزاید.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 10.375.000

 

دیزنی کالیفرنیا ادونچر پارک (Disney California Adventure Park)، آمریکا

درست شبیه به پارک قبلی، دیزنی نیز همین کار را کرده و یک پارک مخصوص برای بازی‌های متنوع در کالیفرنیا افتتاح کرد تا مملو از سواری‌های مختلف باشد. چرخ و قلک بزرگ میکی موس در جلوی آن و چندین رولر کوستر در خود پارک هستند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و البت کوچک‌ترها نیز انواع بازی‌های مخصوص به خود را در آن‌جا دارند.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 9.861.000

 

پارک دیزنی لند پاریس، فرانسه

این پارک در دره‌ی مارنی لا واقع شده و یکی از پارک‌های نسبتا کوچک دیزنی لند در دنیا به حساب می‌آید اما خب در پاریسی واقع شده که جزو پربازدیدترین شهرهای جهان است و خود مردم فرانسه نیز از شهرهای مختلف برای بازی به این پارک می‌آیند. پارک بخش‌های مختلف و جذاب با دکورهای رنگارنگ داشته و بخش‌های سرپوشیده زیادی نیز دارد که بتوانید در تمام طول سال از فضای آن استفاده کنید.

 

گران‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

مراجعه کنندگان در سال 2019: 9.745.000

 

پارک اورلند (Everland)، سئول، کره جنوبی

برای تنوع هم که شده بد نیست به سراغ پارکی برویم که نام دیزنی یا یونیورسال را در پس و پیش خود نداشته باشد. اورلند پارکی رنگارنگ مملو از باغ‌هایی با گل‌های رنگارنگ است که دنیایی از بازی‌ها و سواری‌های مختلف را در خود جای داده. کلیت این پارک به نوعی از روی دیزنی لند برداشت شده اما حال و هوای کره‌ای را در آن به وضوع می‌بینید. چند مورد از بهترین رولر کوسترهای کل کره در پارک اورلند هستند که بعضی از آن‌ها واقعا هیجان انگیزند.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 6.606.000

 

پارک دنیای لوته، سئول، کره جنوبی

این پارک به دو بخش روباز و سرپوشیده تقسیم شده که در بخش روباز شامل دریاچه‌ای زیبا می‌شود که شما می‌توانید در آن قایق سواری نیز کنید. این مکان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های بازی جهان بوده و در خود یک مرکز خرید بسیار بزرگ، پیست یخی، موزه، هتل و خیلی چیزهای دیگر را دارد. این مجموعه بازی‌های خیلی متنوعی داشته و دکور جذابی دارد و با توجه به فضای بزرگ سرپوشیده، حتی در روزهای سرد سال نیز می‌توان از بودن در آن‌جا لذت کافی را برد.

مراجعه کنندگان در سال 2019: 5.953.000

 

اسپالند ناگاشیما (Nagashima Spa Land)، کوانا، ژاپن

شاید این اسم برای یک پارک بازی عجیب باشد، اما تم پارک اسپالند یکی از هیجان‌‌انگیزترین پارک‌های ژاپن است، جایی که هیجان‌انگیزترین و بعضا ترسناک‌ترین سواری‌ها را می‌توانید در آن‌جا سوار شوید. چندین و چند رولرکوستر مختلف در این پارک ساخته شده که هر کدام تم و ویژگی منحصر به فرد خود را دارند و بعضی از آن‌ها در دنیا معروفند. در واقع در اسپا لند به دنبال گرفتن عکس با کاراکترهای خاص و این‌ها نباید باشید، در این جا باید بازی کنید و آدرنالین خون خود را به حداکثر حالت ممکن برسانید.

 

۱۰ سفر زمینی ارزان برای گردشگران ایرانی

مراجعه کنندگان در سال 2019: 5.950.000

۱۶ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران