بزرگ ترین نمایش های فشن و لباس در جهان

اطلاعات مفید
بزرگ ترین نمایش های فشن و لباس در جهان

دنیای نمایش‌های مد هر لحظه در حال رشد است و جشنواره‌ها و همایش‌های متعددی در این باره، هر ساله در سراسر جهان اجرا می‌شوند. در این بین، بعضی از بزرگترین فشن شوهای دنیا هستند که در آن‌ها، تمامی برندهای مطرح جهان به رقابت پرداخته و از جدیدترین‌ طراحی‌های خود رونمایی می‌کنند. در این نوشته به مرور بعضی از این نمایش‌ها پرداخته و شما را برای شرکت در آن‌ها راهنمایی می‌کنیم.

 

هفته مد پاریس

هفته مد پاریس اگر مهم‌ترین همایش فشن و لباس در جهان نباشد، بدون شک یکی از مهم‌ترین‌های آن‌هاست. تقریبا تمامی برندهای لاکچری و مهم دنیا در این همایش شرکت کرده و از جدیدترین طراحی‌های خود رونمایی می‌کنند. خیلی از ترندهای جهانی از نمایش‌های مد در پاریس آغاز شده و صنایع مختلف نیز، تازه‌ترین نوآوری‌های خود در زمینه تولید لباس را در آن‌جا معرفی می‌کنند.

شما می‌توانید، انتظار نمایش‌های متنوع و مهمی را از برندهایی همچون چنل، دیور، لوییس ویتون و ... داشته باشید. البته سفر به پاریس در ایام هفته مد این شهر بسیار سخت است و بلیط‌ها از هفته‌ها قبل به فروش می‌رسند، با این حال در صفحه خرید تور خارجی مقتدرسیر تابان و در لیست تورهای اروپا، تور فرانسه و پاریس گنجانده شده و شما می‌توانید، از مدتی قبل برای خرید این تور برنامه ریزی کنید یا این که با کارشناسان ما در شرکت تماس گرفته و از آن‌ها برای این موضوع کمک بگیرید.

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

عکس: lifestyleasia.com

 

هفته مد میلان

هفته مد میلان نیز برخی از بزرگ ترین فشن شوهای دنیا را به نمایش می‌‌گذارد. این همایش نیز مختص برندهای لوکس و گران قیمت بوده و البته که طراحان ایتالیایی در آن حضور فعال خواهند داشت. با توجه به قدمت هفته میلان نیز، خیلی از نام‌های بزرگ با بهترین طراحی‌های خود پا به میلان می‌گذارند.

در این همایش، می‌توان فشن شوهایی از برندهای پرادا، گوچی، ورساچه، آرمانی و ... را تماشا کرد و در بازارهای متنوعی که در میلان برای این هفته در نظر گرفته می‌شود، خرید نمود.

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

 

جذاب ترین گالری های هنر دیجیتال در جهان

عکس: complex.com

 

هفته مد لندن

بر خلاف دو گزینه‌ی قبلی، هفته مد لندن دو بار در سال برگزار شده و اگر چه از همایش‌های قدیمی به حساب می‌آید اما برای مدتی تعطیل شده بود و با تغییرات بزرگی دوباره برای چندین سال است که برگزار می‌شود. با برپا کردن بزرگترین فشن شوهای دنیا از برندهای معروف انگلیسی همچون بوربری، الکساندر مک کویین و ووین وستوود و همچنین نمایش‌هایی از دیگر برندهای دنیا، جایی جذاب برای دوستداران مد و فشن محسوب می‌‌شود.

البته در این روزها نیز اغلب هتل‌ها خوب لندن از قبل رزرو می‌شوند و به همین دلیل، باید برنامه‌ریزی سفر به انگلستان و شرکت در آن‌جا را از مدتی قبل بریزید. البته هفته مد لندن به اولین همایش از "چهار بزرگ" همایش‌های مد تبدیل شد که از سال ۲۰۱۰ مردم دنیا می‌توانستند آن را به صورت زنده و آنلاین تماشا کنند.

  • زمان برگزاری: اسفند و تیر هر سال

عکس: stylecaster.com

 

هفته مد نیویورک

و تنها همایش دیگری که می‌تواند در سطح سه هفته مد دیگر قرار بگیرد، هفته مد نیویورک است که جایگاهی بسیار مهم در صنعت مد و لباس دنیا ایفا می‌کند. هفته مد نیویورک فروشندگان، طراحان، خریداران، اینفلوئنسرها و دوست‌داران مد از سراسر جهان را به این شهر در آمریکا کشانده و البته با برگزاری بزرگ‌ترین فشن شوهای دنیا، نمایش متفاوت و متنوع را در استایل‌های مختلف برایشان به ارمغان می‌آورد. خیلی از برندهای امریکایی همچون رالف رولن، مارک جیکوب، کلوین کلین و مایکل کروس، هفته مد نیویورک را مهم‌ترین زمان برای ارائه جدیدترین طراحی‌های خود در نظر می‌گیرند. همچنین، با توجه به بافت کلاسیک سه همایش دیگر که از آن‌ها اسم بردیم، هفته مد نیویورک، مدرن‌تر بوده اما هنوز هم تنها میزبان طراحان و برندهای لاکچری و گران قیمت است.

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

عکس: forbes.com

 

هفته مد استانبول

چند سالی می‌شود که استانبول نیز، میزبان یک همایش بزرگ در زمینه مد بوده و بزرگترین فشن شوهای دنیا به روی صحنه می‌برد. این نمایش‌ها گستردگی بسیار خوبی داشته و شامل مد بانوان، آقایان، کودکان، لباس عروس و ... می‌شود. بیش از ۸۰ برند مهم دنیا از کشورهای مختلف در این همایش شرکت کرده و نمایش‌های مخصوص به خود را برگزار می‌کنند که شما می‌توانید با خرید تور استانبول در زمان مشخص، به دیدن این نمایش‌ها بروید و از بازارها و نمایشگاه‌های مختص به هفته مد استانبول نیز دیدن نمایید.  

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

 

چمدان چرخ دار یا کوله؟ کدام برای سفر بهتر است؟

عکس: vogue.com

 

هفته مد شانگهای

همچون لندن، هفته مد شانگهای نیز هر سال دوبار انجام می‌شود. این همایش بخشی از فستیوال بین‌المللی فرهنگ شانگهای بوده که غیر از برگزاری بعضی از بزرگترین فشن شوهای دنیا، شامل نمایشگاه‌های فرهنگی، بازارهای پارچه و لباس و برنامه‌های متعددی می‌شود. هفته مد شانگهای نیز میزبان برخی از برندهای مطرح جهانی‌ست اما بیشتر نمایش‌های آن در اختیار برندهای مطرح چینی و طراحان این کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند، جدیدترین مجموعه‌های خود را به بازار جهان معرفی نمایند.

  • زمان برگزاری: اسفند و تیر هر سال

عکس: shine.cn

 

پیتی اومو

یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های مد در دنی که مختص لباس‌های مردانه بوده و در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود. این همایش آن قدر معروف است که تقریبا تمامی نام‌های بزرگ در عرصه لباس مردانه در آن‌جا حضور به هم رسانده و خریداران، علاقه‌مندان به مد و تولید کنندگان از سراسر جهان را به فلورانس می‌کشاند. تاریخچه برگزاری پیتی اومو به سال‌های اولیه دهه ۱۹۵۰ بر می‌گردد اما در تمامی این دوران، برگزاری آن استمرار نداشته و چند باری در آن وقفه ایجاد شده است.

  • زمان برگزاری: دی هر سال

عکس sharpmagazine.com

 

هفته مد توکیو

ژاپن نیز در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در زمینه مد و لباس داشته اما خود توکیو از دیرباز جزو شهرهای مهم دنیا برای اجرای بزرگترین فشن شوهای دنیا بوده است و در طول سال برنامه‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شود که جذاب‌ترین آن‌ها، هفته مد توکیو به حساب می‌آید. هفته مد توکیو کار خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و در سال‌های اولیه به چنان موفقیتی رسید که خیلی‌ها می‌گفتند، حالا باید "۴ بزرگ" را به ۵ تغییر داد. با این حال و با توجه به بزرگی و حضور برندهای مطرح، هفته مد توکیو هیچ وقت به اندازه برنامه‌هایی که در میلان، توکیو یا پاریس برگزار می‌شوند، موفق نبوده است.

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

 

امن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هوایی دنیا

عکس: avax.news

 

مِت گالا

مت گالا یکی از خاص‌ترین و البته یکی از بزرگترین فشن شوهای دنیا به حساب می‌آید که هر ساله در نیویورک و در موزه هنر متروپولیتن برگزار می‌شود. این نمایش پر زرق و برق و بسیار پر خرج، با حضور ستاره‌های سینما، موسیقی و افراد ثروتمند برگزار شده و خیلی از برندها، لباس‌هایی عجیب را برای این اشخاص معروف به صورت اختصاصی تولید می‌کنند. اولین مت گالا در سال ۱۹۴۸ برگزار شده بود و قصد آن به صورت کلی، دریافت کمک‌های مالی برای برنامه‌های عام المنفعه بوده است اما این روزها به یک نمایش بزرگ و بعضا عجیب بدل شده که پای مجلات زرد از سراسر جهان را به نیویورک باز می‌کند.

  • زمان برگزاری: اردیبهشت هر سال

عکس: nytimes.com

 

هفته مد دبی

تازه‌ترین عضو در گروه همایش‌های بزرگ فشن در جهان، هفته مد دبی است که اولین بار در سال ۲۰۲۳ اجرا شد و همزمان با دیگر شهرهای دنیا مثل میلان، پاریس و نیویورک، قرار است هر ساله در این شهر برپا شود. هفته مد دبی با سرمایه گذاری بسیاری انجام شده و البته میزبان برخی از بزرگترین فشن شوهای دنیا خواهد بود. همچنین این همایش، فرصت را برای طراحان لباس عرب نیز مهیا می‌کند تا در کنار برندهای مطرح جهان، کارهای خود را عرضه کنند.

  • زمان برگزاری: اسفند هر سال

 

زیباترین شهرهای متروکه جهان

عکس: mvslim.com

۰۲ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران