باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان

اطلاعات مفید
باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان

از کامبوج تا هاوایی، مردم زیادی در جهان هستند که آیین بودایی را پاس می‌دارند و هر کدام بر اساس فرهنگ و هنر خود، معابدی در خور محل اقامتشان ساخته‌اند. از همین روست که معابد بودایی در جهان هر کدام طرح و رنگی متفاوت داشته و بعضی، دارای زیبایی منحصر به فردی هستند. در نوشته‌ی که امروز در مقتدرسیر تابان آماده کرده‌ایم، به مرور زیباترین معابد بودایی در کشورهای مختلف پرداخته‌ایم.

 

تورهای مناسب برای بازدید از معابد بودایی

قبل از این که به معرفی زیباترین معابد بودایی در جهان بپردازیم، باید این نکته را یادآور شویم که شما در بسیاری از کشورهای آسیایی، امکان بازدید از معابد بودایی را دارید. با این حال شرکت در تور تایلند، تور ویتنام، تور مالزی، تور هند، تور ویتنام و البته تور بالی، این فرصت را به شما می‌دهد تا از معابد متعددی دیدن کرده و حتی بعضی از معابد لیست امروز ما را نیز از نزدیک ببینید.

زیباترین معابد بودایی در جهان

در نظر داشته باشید که در کنار معرفی بعضی از معابد مهم جهان، ما در این لیست، بعضا ما مجموعه‌هایی باشکوه از معابد را نیز در لیست آورده‌ایم.

معبد وات بنچاماروفیت، تایلند

این معبد در سال ۱۹۱۱ ساخته شده و مرمر آن مستقیما از ایتالیا به این محل حمل شده است. وات بنچاماروفیت (Wat Benchamabophit) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک به حساب آمده و دارای پنجره‌های رنگی، نمایی فوق‌العاده زیبا با المان‌های کلاسیک تایلندی و گالری بزرگی‌ست که ۵۲ مجسمه از بودا بر روی ستون‌های مجزا در آن‌جا نگهداری می‌شود. این گالری، شمایل بودا در فرهنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد.

عکس: reddit.com

 

معابد شهر تاریخی باگان، میانمار

باگان (Bagan)  زمانی پایتخت پادشاهی منطقه به حساب می‌آمد و تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ هزار معبد بودایی در آن‌جا ساخته شده بود. در حال حاضر اما تنها ۲ هزار معبد در آن‌‌جا باقی مانده که منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورد. از بزرگ‌ترین معبد باگان به نام دامایانگی (Dhammayangyi) تا اولین معبد طلایی میانمار با نام شویزگون (Shwezigon) این مکان، از جذاب‌ترین دیدنی‌های کشور به حساب می‌آید.

 

بیمه مسافرتی چیست و چه ضرورتی دارد؟

عکس: asiatrips.travel

 

معبد سیگانتو-جی، ژاپن

معبدی بسیار زیبا در تندایِ ژاپن که در واقع مدرسه‌ای خاص برای بوداییانِ آیینی خاص است که به تغییر توامان موجودیت اعتقاد دارند. معبد شگفت انگیز سگانتو-جی (Seiganto-ji) در زیر آبشاری دیدنی واقع شده و درانتهای مسیری‌ست که در آن، ۳۳ معبد دیگر نیز قرار دارند.

عکس: geo.de

 

معبد وات رونگ خون، تایلند

معبد سفید رنگی که جزو معروف‌ترین معابد بودایی در جهان بوده و اگر چه بسیاری فکر می‌کنند که بنایی تاریخی‌ست ام در واقع در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. کلیت بنا از سیمان و چوب ساخته شده و درون آن از شیشه استفاده شده است. پل ورودی این معبد "چرخه زندگی" نامیده شده و نشانه‌هایی از احساسات مختلف را در خود دارد و سپس بازدیدکنندگان به دروازه بهشت یا ورودی معبد می‌رساند. جزییات باور نکردنی، دست‌های بیرون آمده از دل زمین و رنگ خاص و جالب توجه این بنا چیزهایی‌ست که باعث جذابیت خارق‌العاده وات رونگ خون (Wat Rong Khun) شده‌اند.

عکس: ergo-reiseblog.de

 

معبد پارکو تاتسانگ، بوتان

بنای عجیب معبد پارکو تاتسانگ (Paro Taktsang) بر لبه‌ی صخره‌ای مرتفع قرار گرفته که در عین زیبایی، شدیدا ترسناک است. برای رسیدن به این معبد زیبا البته، باید از مسیری فوق‌العاده زیبا گذشته و در میان راه آبشارهایی دیدنی را مشاهده خواهید کرد. داستان‌های اساطیری می‌گویند که راهبی بعد از این که سوار بر یک ببر آتشین به غاری در پارکو رسیده، برای سه سال در این محل به به مراقبه پرداخته است و از این روست که به آن‌جا "آشیانه ببر" نیز می‌گویند.

 

چطور می‌توانیم گواهینامه رانندگی بین‌المللی بگیریم؟

عکس: besthqwallpapers.com

 

معبد توانگ کالات، میانمار

بر خلاف بسیاری دیگر از با شکوه‌ترین معابد بودایی در جهان ، معبد توانگ کالات (Taung Kalat) معبدی کوچک است اما در بالای صخره‌ای دیدنی قرار گرفته و برای رفتن به آن‌جا، باید از مسیری متشکل از  ۷۷۷ پله که دور صخره تعبیه شده استفاده کنید. ساخت این معبد به قرن یازدهم میلادی بر می‌گردد و در حال حاضر، ۳۷ مجسمه در اندازه بدن انسان در آن‌جا نگهداری می‌شود.

عکس: vietnamtimes.org.vn

 

معبد بو لانگ، ویتنام

اگر ۴۵ دقیقه از مرکز شهر هوشی مین در ویتنام دور شوید، در نزدیکی رودخانه به معبدی بسیار زیبا به نام بو لانگ (Bửu Long) خواهید رسید که نمایی سفید و طلایی داشته و معماری آن، کاملا با معابد کشورهایی همچون تایلند و مالزی متفاوت است. در این مکان چندین مجسمه بسیار مهم در آیین بودایی و همچنین بقایای اجساد سوزانده شده چندین معلم بودایی مشهور نگهدار می‌شود. در سفر با تور ویتنام فرصت بازدید از این معبد زیبا را خواهید داشت.

عکس: teahub.io

 

معبد اولون دانو براتان، اندونزی

یکی از جاذبه‌های بالی، معابد پرتعداد و بسیار زیاد این جزیره‌ی آتشفشانی هستند. معابدی که بسیاری از آن‌ها می‌توانند در لیست امروزمان قرار گیرند. با این حال، معبد اولون دانو براتان (Ulun Danu Bratan) زیبایی منحصر به فردی داشته و مجموعه‌ای از ۶ بنای کوچک و بزرگ است که درون آب قرار گرفته است و هر روز صبح در هنگام طلوع خورشید، زیبایی بی‌نظیری پیدا می‌کند.

 

معروف ترین جهانگردان خارجی

عکس: tripsavvy.com

 

معبد ماهابودهی، هند

این معبد در شهر بود گایا (Bodh Gaya) در هند قرار گرفته است و جزو مقدس‌ترین اماکن بودایی در منطقه به حساب می‌آید. طراحی بنای معبد ماهابودهی (Mahabodhi) از دور، چیز پیچیده‌ای را نمایان نمی‌کند اما وقتی به نزدیکی آن می‌رسید، متوجه ریزه‌کاره‌های عجیبی می‌شود که روی معبد وجود داشته و به نوعی، انگار با کنده‌کاری‌های کوچک، داستانی را برایتان روایت می‌کند. توجه داشته باشید که ساخت معبد مهابودهی به قرن پنجم و ششم میلادی بر می‌گردد و همین باعث شده تا ما آن را در میان زیباترین و باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان قرار دهیم.

عکس: chicagotribune.com

 

معبد بیدو-این، هاوایی

در آن سمت دنیا در هاوایی نیز، مردم زیادی به آیین بودایی گرایش دارند و البته یکی از زیاترین معابد بودایی در جهان نیز در این کشور واقع شده است. معبد بیدو-این (Byodo-In) بنایی ۹۰۰ ساله در اوجی (Uji) است که پارکی سرسبز به دور آن ساخته شده تا زیبایی آن‌جا دو چندان شود. معماری کلی معبد بیدو-این شبیه به معابد ژاپنی است و در سقف آن از طلا استفاده شده است.

عکس: tripsavvy.com

 

آنگکور وات، کامبوج

مجموعه آنگکور وات (Angkor Wat) در کامبوج، بعضی از قدیمی‌ترین معابد جهان را در خود داشته و بزرگ‌ترین سازه‌ی دینی در جهان به حساب می‌آید که البته بخش زیادی از آن در طول تاریخ آسیب‌های جدی دیده است. با این حال، هنوز آنگکور وات، با مناظر بسیار زیبایش و معابد یکه نمونه آن را در هیچ کجای دیگر در جهان پیدا نمی‌کنید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آسیا به حساب می‌آید.

 

بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

عکس: tusktravel.com

 

معبد بعشت، چین

یکی از پربازدیدترین معابد بودایی در جهان که در پکن واقع شده است. ساخت  معبد بهشت پکن یا همان معبد پینیین تیان تان (Pinyin Tian Tan) به سال ‍۱۴۲۰ میلادی بر می‌گردد. دور تا دور این بنا با دیوار محافظت شده و در کنار گردشگرانی که برای بازدید از این محل به آن‌جا می‌روند، هنوز هم بسیاری برای دعا وانجام امور مذهبی به این محل مراجعه می‌کنند.

عکس: gaijinpot.com

 

معبد کیومیزودرا، ژاپن

یکی دیگر از معابد بسیار مهم و زیبای ژاپن که در سال ۷۷۸ میلادی در کیوتو ساخته شده و قدیمی‌ترین نماد این شهر به حساب می‌آید. این بنا در یک منطقه‌ی سرسبز کمی دور از مرکز شهر است و آبشار اوتاوا در نزدیکی آن واقع شده که زیبایی مضاعفی به این مکان داده است. نمای فوق‌العاده کیوتو از محل معبد کیومیزودرا (Kiyomizudera)، دروازه دوا و مجسمه‌ها و نقاشی‌های متنوعی که در خود معبد قرار دارند، از جاذبه‌های این محل به حساب می‌آیند.

 

ارز مسافرتی چیست؟

عکس: yatra.com

 

معبد بودهاناث، تبت

یکی از مقدس‌ترین نقاط دنیا برای بوداییان که ماندالایی عظیم در خود دارد که بزرگ‌ترین در کل نپال به حساب می‌آید. معبد بودهاناث (Boudhanath) بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان به خود می‌بیند و از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های کشور محسوب می‌شود.

 

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران