ناامن ترین محله های جهان در کدام کشورها هستند؟

اطلاعات مفید
ناامن ترین محله های جهان در کدام کشورها هستند؟

دنیا هیچگاه امن‌تر از امروز نبوده است. طبق گزارشات جهانی، می‌توان شاهد کاهش قتل در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه بود. با اینحال مناطقی در جهان وجود دارند که درگیر مشکلاتی مانند باندها، مواد مخدر، درگیری‌های مذهبی و کمبود فرصت‌ها هستند و ساکنانشان را در چرخه معیوب فقر و خشونت به دام می‌اندازند. در ادامه، سری می‌زنیم به ناامن ترین محله های جهان.

 

منطقه پاهارگانج در دهلی

در بدو امر برای آشنایی با ناامن ترین محله های جهان، به شهر باشکوه دهلی سفر می‌کنیم. حقیقت این است که میزان جرم و جنایت در این شهر، بسیار کمتر از میانگین شهرهای ایالات متحده و سایر نقاط جهان است. جالب است بدانید نرخ جرم و جنایت در دهلی در طول یک سال، ۳۳.۶۸ به ازای هر ۱۰۰۰ ساکن و میزانی استاندارد است. و البته مردمانی که در دهلی زندگی می‌کنند، به طور کلی قسمت شرقی شهر را امن‌ترین بخش می‌دانند.

با اینحال، می‌توانید شاهد بروز جرائم در مناطقی از شهر باشید از جمله محله Paharganj . هرچند باید گفت بسیاری از مسافران کوله گردی در سفر با تور هند، به این قسمت مرکزی از شهر می‌روند. زیرا ارزان‌ترین اقامتگاه‌های موجود در دهلی را در خود جای داده است. گفتنی است بسته به زمان سال و اوج گردشگری یا خارج از این فصول، ۵۰۰۰ - ۱۵۰۰۰ گردشگر را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. اما نسبت به سایر مناطق دهلی اینجا با معضل مواد مخدر، آلودگی و عدم شرایط محیطی سالم و بهداشتی و گهگاه قتل دست به گریبان است.

عکس: landofsize.com

 

محله دماتاگودا در کلمبو سریلانکا

در ادامه آشنایی با ناامن ترین محله های جهان، بهتر است سری هم به سریلانکا بزنیم. هر چند باید گفت به طور کلی سفر به سریلانکا بی‌خطر بوده و خصوصا اوضاع از آغاز سال ۲۰۲۳ آرام‌تر هم شده است. در واقع این کشور، در مسیر بهبودی است و صنعت توریسم، در ایجاد این آرامش نقشی حیاتی دارد. بعلاوه دزدی‌های کوچک، نسبت به بسیاری از نقاط دیگر آسیا کمتر رایج هستند.

و اما کلمبو پایتخت سریلانکا نیز، به ندرت شاهد معضلات امنیتی است و اگر اهل دردسر و ماجراجویی نباشید، می‌توانید سفری امن را با تور سریلانکا تجربه کنید. اما محله‌ای همچون Dematagoda، به دلیل خشونت گروهی و سایر فعالیت‌های مجرمانه بدنام است. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم از گشت و گذار در مناطقی همچون Grandpass، Hulfsthof و Wattala نیز اجتناب کنید.

 

جاذبه های گردشگری زیرزمینی جهان

عکس: jewishnews.co.uk

 

مناطق سنتول و جالان پتالینگ در کوالالامپور مالزی

سفر خود را به ناامن ترین محله های جهان ادامه می‌دهیم و به شرایط امنیت در مالزی نیز نگاهی می‌اندازیم. در کل کشورهای جنوب شرقی آسیا، برای گردشگران امن هستند. با این حال، در رتبه بندی امن‌ترین شهرها در بررسی جمعیت جهان و همچنین اطلس جهانی، کوالالامپور از بین ۶۰ شهر رتبه بندی شده، رتبه ۳۵ را دارد. این عدد به وضوح، به این حقیقت اشاره می‌کند که کوالالامپور شهری امن خواهد بود. خوشبختانه، تلاش‌ها برای مبارزه با جرم و جنایت در کوالالامپور موفقیت آمیز بوده و آمارها، حاکی از کاهش چشمگیر انواع جرایم مانند سرقت و سرقت از منزل هستند.

اما اگر قصد دارید با تور مالزی به مقصد کوالالامپور سفر کنید و می‌خواهید از ناامن ترین محله های جهان در امان بمانید، باید بدانید مناطقی در این شهر وجود دارند که نرخ جرم و جنایت بالاتری نسبت به سایرین دارد (حتی اگر لزوما خیلی خطرناک نباشند) و باید از آنها دوری کنید از جمله Sentul و Jalan Petaling (خیابان شلوغ در محله چینی‌ها). اگرچه در طول روز اجتناب از این مناطق ضروری نیست، اما توصیه می‌شود هنگام بازدید از آنها در شب، احتیاط کنید و مراقب اطراف‌تان باشید.

عکس: .malaymail.com

 

محله کامپلکسو دو آلمائو در ریودوژانیرو برزیل

ریودوژانیرو یک پایگاه اصلی برای حمل و نقل کوکائین است. و باندهای فروشندگان مواد مخدر که به واسطه روابط خود با مقامات فاسد حمایت می‌شدند، سال‌ها بخش زیادی از شهر را تحت کنترل داشتند. بسیاری از جنایتکاران، سلاح‌های سنگین حمل می‌کردند و می‌توانستند با پلیس مبارزه کنند. اما از سال ۲۰۱۰، تغییراتی در مدیریت ایجاد شده است.

با اینحال Complexo do Alemão، از ناامن ترین محله های جهان به شمار می‌آید. این محله، از جمعیت بیش از حد، کمبود شغل و جنایات خشونت آمیز رنج می‌برد. اینجا از دهه ۱۹۸۰، با تجارت مواد مخدر مرتبط بوده و قبل از سال ۲۰۱۰، اغلب صحنه نبردهای خطرناک بین پلیس و باندها بوده است.

 

تفریحات شبانه در جذاب ترین مقاصد توریستی

عکس: redebrasilatual.com.br

 

سیته سولیل در پورت او پرنس هائیتی

در فهرست ناامن ترین محله های جهان، نمی‌توان از پورت او پرنس غافل شد. پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، مملو از جنایات و خشونت است، به ویژه پس از زلزله سال ۲۰۱۰ که این منطقه را ویران شد. با این حال، در میان تمام مناطق افسرده، بدنام ترین آنها Cité Soleil در شمال شهر است. در واقع، اینجا را یکی از بزرگ‌ترین محله‌های فقیر نشین در کل نیمکره غربی می‌دانند.

سیته سولیل از بیکاری گسترده، یک سیستم فاضلاب بدوی، قطعی برق مکرر و مشکل دائمی خشونت گروهی رنج می‌برد. فقر شدید است و بسیاری از ساکنان برای زنده ماندن، مجبور به دزدی می‌شوند. این منطقه به قدری فقیر است که یکی از غذاهای لذیذ محلی، کیک گلی است: بیسکویتی از خاک رس و روغن خوراکی!

مشکلات در این منطقه که در شمار ناامن ترین محله های جهان است، زمانی تشدید شد که بسیاری از جنایتکاران خشن در جریان زلزله از زندان بیرون آمدند. و از ژانویه ۲۰۱۰، نیروهای امدادی، ساکنان سیته سولیل را به حال خود رها کرده‌اند! با افزایش نرخ جرم و جنایت، پلیس به طرز نگران کننده‌ای از مردم محلی خواسته است که "مسائل را در دستان خود بگیرند."! صادقانه بگوییم، برای کار بعنوان مددکار اجتماعی در سیته سولیل، باید یک قدیس باشید!

عکس: dailysabah.com

 

نیانگا در کیپ تاون آفریقای جنوبی

کیپ تاون، پایتخت جنایت‌آلود کیپ غربی است. اعتقاد بر این است که در هر زمان، حدود ۱۲۰ باند جنایتکار در کیپ فلتس فعالیت می‌کنند و میانگین نرخ قتل، ۴۶.۱۵ قتل به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

در این میان محله Nyanga، یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های آفریقای جنوبی و از جمله ناامن ترین محله های جهان به شمار می‌آید. از آوریل ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۲، مجرمان در این منطقه به ۲۳۳ قتل، ۱۰۴۶ حمله جدی و نزدیک به ۲۰۰۰ جرم مرتبط با مواد مخدر متهم شدند. علاوه بر این، تقریبا هر دسته از جرایم خشن در حال افزایش است.

و البته باید گفت نرخ بالای جرم و جنایت، ناشی از عواملی مانند سوء مصرف الکل و نرخ بالای ترک تحصیل است. و این مشکلات با بیکاری تشدید می‌شود.

 

غذاهای ملی کشورهای مختلف دنیا

عکس: thedailyvox.co.za

 

لا پرلا در سن خوان پورتوریکو

در ادامه معرفی ناامن ترین محله های جهان، باید بگوییم شهر سن خوان بسیار خطرناک بوده و یکی از مناطق جرم خیز آن La Perla است. این محله فقیر نشین، مجموعه متراکمی از خانه‌ها و کشتارگاهی در قرن نوزدهم بود و بعدها به خانه‌ای برای کارگران مزرعه و ساکنان بدل شد. در حال حاضر این منطقه، بعنوان یک "بازار خرده فروشی مواد مخدر" بزرگ توصیف شده و صنعت مواد مخدر لاپرلا، یک تجارت چند میلیون دلاری است.

عکس: nbcnewyork.com

 

سیوداد بولیوار در بوگوتا کلمبیا

Ciudad Bolivar، منطقه‌ای پرجمعیت در حومه بوگوتا و از ناامن ترین محله های جهان است. گفتنی است عمدتا مهاجران روستایی در این محله زندگی می‌کنند. از آنجایی که اکثر ساکنان فقیر هستند، بسیاری از آنها خانه‌هایشان را با استفاده از مصالحی که در دسترس هستند می‌سازند.

فقدان زیرساخت‌های مناسب در این شهرک، به این معنی است که شرایط اجتماعی در بدترین وضعیت در بوگوتا است. اکثر خانه‌ها غیرقانونی هستند و هیچ گونه امکاناتی ندارند و حتی یافتن وسایل نقلیه، برای ساکنان دشوار است.

شرایط محله فقیر نشین اغلب منجر به ترور گروهی، خشونت و سایر جنایات می‌شود. ضرب و شتم، علت اصلی مرگ افراد بین ۱۵ تا ۴۴ سال است. علاوه بر این، قتل در سیوداد بولیوار، نقش مهمی در میزان کلی قتل در بوگوتا دارد.

عکس: independent.co.uk

 

اسپنیش تاون در جامائیکا

از نظر آماری، Spanish Town خشن‌ترین مکان در جامائیکا و از ناامن ترین محله های جهان محسوب می‌شود. تا اواسط سال ۲۰۱۰، بیش از ۱۳۸ قتل در این جامعه تاریخی و مناطق اطراف آن ثبت شده بود. و برای جمعیت اندکی حدود ۱۶۰۰۰۰ نفر، این رقم فوق العاده بالایی است.

بیشتر قتل‌ها مربوط به باندهای تبهکار هستند و به دلیل فقر در منطقه، جرم و جنایت اغلب تنها راهی است که مردان جوان می‌توانند امرار معاش کنند. داشتن اسلحه غیرقانونی در سراسر جامعه، حتی در میان کودکان ۱۱ ساله رواج دارد.

 

معروف ترین سیرک های جهان

عکس: jamaica.loopnews.com

 

ایزتاپالاپا در مکزیکو سیتی

و در ادامه سفر به ناامن ترین محله های جهان، به مکزیکوسیتی می‌رسیم که به دلیل ناامن بودن برای زنان شهرت دارد. در سال ۱۹۹۹، تجاوز به عنف و آزار خانگی، سومین علت اصلی "بیماری و مرگ و میر" بود. حتی پلیس نیز در جرایم جنسی دست داشته است! از جمله یک حادثه بدنام در سال ۲۰۰۶، که در آن معترضان زن توسط افسران پلیس دستگیر و مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

در این میان منطقه Iztapalapa، دارای برخی از بدترین نرخ‌های جرم و جنایت در شهر و بالاترین نرخ خشونت علیه زنان است و جزو ناامن ترین محله های جهان آورده می‌شود. نزدیک به ۲۰۰ تجاوز و ۵۰۰۰ مورد سوء استفاده خانگی، تنها در سال ۲۰۱۰ در این محله گزارش شده است. به جز جرایم خانگی، این منطقه از مشکلات مربوط به باندهای تبهکار، میزان قتل هر دو روز یک نفر، قاچاق مواد مخدر و کمبود آب نیز رنج می‌برد.

مانند بسیاری از محله‌های خشن دیگر، نیروهای پلیس محلی فاسد، ناکافی و فاقد تجهیزات هستند. این امر، جامعه را عملا در برابر جنایتکاران بی‌دفاع کرده است.

عکس: wsj.com

 

ایست سنت لوئیس در ایلی‌نوی ایالات متحده آمریکا

و در انتهای مقاله آشنایی با ناامن ترین محله های جهان، سری هم می‌زنیم به منطقه East St. Louis ایلی‌نوی که طبق گزارش FBI، بالاترین میزان جرم و جنایت را در آمریکا دارد. این شهرت خطرناک و کمبود شغل و فرصت، باعث شد تا بسیاری از مردم امید خود را از دست داده و منطقه را در دهه ۱۹۷۰ ترک کنند. امروزه، تنها ۲۷۰۰۶ نفر در کل این محدوده باقی مانده‌اند.

علاوه بر مشکلات اجتماعی شهر و کاهش جمعیت، ایست سنت لوئیس باید با تعطیلی صنایع سنگین و بدهکاری دولت محلی کنار بیاید. مشکلات با تنش‌های نژادی ریشه‌دار تشدید می‌شوند. بدون شک این منطقه، در دهه ۱۹۵۰ صحنه جازهای پر رونقی بود که شخصیت‌های افسانه‌هایی مانند مایلز دیویس و تینا ترنر را ارائه داد. با این حال امروز، به نظر می‌رسد که مددکاران اجتماعی این منطقه را نادیده گرفته‌اند.

 

عجایب هفتگانه جدید جهان

عکس: stlpr.org

 

منبع

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران