توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

اطلاعات مفید
توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

سفرهای بین‌المللی اصلی‌ترین سهم را در صنعت گردشگری ایفا می کنند. به طوری که مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا کشور خود را به مقصد دیگر کشورها با اهداف مختلف از جمله تفریح، تجارت، مهاجرت و ... ترک می‌کنند. برخی از این مقاصد فارغ از علت سفر گردشگران محبوبیت بالایی به نسبت دیگر مکان‌ها دنیا دارند. به طوری که سالانه با سیل عظیم گردشگران از جای جای دنیا روبرو می‌شوند. اگر کنجکاو هستید تا با پر رفت و آمدترین شهرهای دنیا آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که توریستی‌ترین شهرهای دنیا را در این مقاله گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

هنگ کنگ با ۲۹۲۶۲۷۰۰ بازدیدکننده

در صدر این لیست، شهر هنگ کنگ قرار دارد که در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۹۲۶۲۷۰۰ گردشگر از آن دیدن کرده‌اند. هنگ کنگ از نظر اقتصادی شهری پررونق بوده و مرکز مهمی برای تجارت‌های بین المللی نیز محسوب می‌شود. بنابراین علاوه بر توریست‌هایی که با هدف گشت و گذار راهی این مقصد گردشگری می‌شوند، هنگ کنگ شاهد تاجران و مسافران بسیار زیادی نیز می‌باشد که برای سفر کاری مسیر این شهر را در پیش می‌گیرند. هنگ‌کنگ از آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن گرفته تا چشم‌انداز زیبا از بندر و جاذبه‌های سنتی را در خود جای داده است. بنابراین افراد با هر سلیقه و انتظاری که از سفر دارند می‌توانند نهایت لذت را ببرند. از دیگر جذابیت‌هایی که هنگ کنگ برای گردشگران دارد، مراکز خرید مجلل و مدرن آن هستند. همچنین در این شهر پر هیاهو فرصت رفتن به رستوران‌های مختلف و امتحان کردن غذاهای متنوعی را خواهید داشت.

جا دارد که در این میان به اوشن پارک و دیزنی لند هنگ کنگ نیز اشاره کنیم که سالانه مورد توجه میلیون‌ها گردشگر برای تفریح و تجربه اوج هیجان واقع می‌شوند. در حالی که جاذبه‌هایی مانند بودا تیان تان (Tian Tan Buddha)، معبد وونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple) و صومعه ده هزار بودا (Thousand Buddhas Monastery) گزینه‌هایی می‌باشند که بازدید از آن‌ها برای کسانی که به دنبال آرامش بیشتر و مکان‌های تاریخی هستند، توصیه می‌شوند. شهر هنگ کنگ ترکیبی از فرهنگ‌ها و سبک معماری قدیم و جدید بوده و همین آن را به یک جاذبه بزرگ برای همه گردشگران تبدیل کرده و امروزه به عنوان پربازدیدترین شهر توسط خارجی‌ها در جهان شناخته می‌شود.

 

زیباترین سواحل جهان

 

بانکوک با ۲۴۱۷۷۵۰۰ بازدید کننده

رتبه دوم در بین توریستی‌ترین شهرهای جهان به تور بانکوک، پایتخت تایلند تعلق دارد. این شهر شلوغ و پرهیاهو با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی توانسته توجه اکثر گردشگران را از جای جای دنیا به خود جلب کند. البته در این میان نباید سهم تفریحات شبانه بانکوک را نادیده گرفت. هزینه سفر به تایلند در مقایسه با دیگر کشورهای خارجی بسیار پایین‌تر است، بنابراین گردشگران تمایل بیشتری برای سفر به بانکوک را دارند. از جمله جاذبه‌های گردشگری بانکوک می‌توان به کاخ بزرگ و معابد مختلف مانند وات فو (Wat Pho)، وات آرون (Wat Arun)  و وات ترایمیت (Wat Traimit)  یا همان معبد بودای طلایی اشاره کرد. همچنین توصیه می‌کنیم در سفر با تور بانکوک از رفتن به موزه ملی (National Museum) و کاخ وانگ نا (Wang Na Palace) غافل نشوید.

 

لندن با ۱۹۲۳۳۰۰۰ بازدید کننده

لندن یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین شهرهای جهان است که در حوزه گردشگری نیز حرف اول را می‌زند. لندن به عنوان پایتخت انگلستان و بریتانیا شناخته شده و مرکز تجارت، امور مالی و فرهنگ این کشور است. لندن طیف وسیعی از جاذبه‌های دیدنی را برای بازدیدکنندگان دارد. همچنین جاذبه‌ای قوی برای کسانی که برای مقاصد تجاری سفر می‌کنند، را در خود جای داده است. مسافرانی که با هدف تفریح به لندن سفر می‌کنند، ​​می‌توانند از گزینه‌های متعددی لذت برده و از جاذبه‌های گوناگونی اعم از قلعه‌های برج لندن، کاخ باکینگهام، موزه ویکتوریا و آلبرت، کلیسای جامع سنت پل و چشم لندن دیدن کنند. این شهر تقریباً از هر آنچه که برای سفر و تفریح گردشگران نیاز می‌باشد برخوردار بوده و در کنار جاذبه‌های جذاب، رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌های متعدد بسیاری را نیز در خود جای داده است. گردشگران می‌توانند در این سفر مسیر مراکز خرید شیک و مدرن لندن را در پیش گرفته و یا به استراحت در کنار رودخانه تیمز و چشم‌انداز زیبای آن بپردازند. پس بیکار ماندن در لندن غیر ممکن بوده و برای لحظه به لحظه خود برنامه خواهید داشت.

 

بهترین غذاهای خیابانی جهان

 

ماکائو با ۱۸۹۳۱۴۰۰ بازدیدکننده

ماکائو چین با داشتن حدود ۱۸۹۳۱۴۰۰ بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸ رتبه چهارم این فهرست توریستی‌ترین شهرهای دنیا را به خود اختصاص داده است. اغلب به دلیل فراوانی کازینوها و مراکز خرید بزرگ، از این شهر به عنوان "لاس وگاس آسیا" یاد می‌شود. علاوه بر این، استراحتگاه‌های مجلل و برج ماکائو (Macau Tower)  جنبه مدرن‌تر شهر را به نمایش می‌گذارند. در حالی که ویرانه‌های سنت پل (Ruins of St. Paul’s)، مونت فورته (Monte Forte) و میدان سناتو (Senato Square) بقایایی هستند که شما را به دوران نفوذ پرتغالی‌ها به ماکائو خواهند برد. همچنین در سفر به این شهر شاهد معبد ما عا (A-Ma temple) خواهید بود که قدمت آن به سال ۱۴۸۸ بازمی‌گردد و از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است.

 

سنگاپور با ۱۸۵۵۱۲۰۰ بازدیدکننده

در سال ۲۰۱۸، ۱۸۵۵۱۲۰۰ نفر از سنگاپور بازدید کرده و آن را به پنجمین شهر پربازدید جهان توسط مسافران خارجی تبدیل کردند. این ایالت یا به عبارتی شهر جزیره‌ای بزرگترین بندر در جنوب شرقی آسیا بوده و همچنان یک مکان بسیار مهم برای تجارت جهانی است. آسمان‌خراش‌های چشمگیر و ساختمان‌های بلند در سنگاپور افق را پر می‌کنند؛ در حالی که از سوی دیگر می‌توان شاهد سنت‌ها و تاریخ این شهر زیبا و پرجنب و جوش در بازدید از معابد مختلف آن بود. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارها در سفر به سنگاپور قدم زدن در خیابان‌های آن و خرید کردن از دستفروشان می‌باشد. سنگاپور به عنوان شهری خیره‌کننده که موفق شده بناهای قدیمی و مدرن را به زیباترین شکل ممکن در کنار هم قرار دهد، هر گردشگری را شیفته و مبهوت خود خواهد کرد.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

 

پاریس با ۱۷۵۶۰۲۰۰ بازدیدکننده

در این زمانه گردشگری وجود ندارد که تا به حال آوازه برج ایفل و شهر پاریس به گوشش نخورده باشد. پاریس یک شهر چند فرهنگی پرجمعیت می‌باشد که در عین حال یک مرکز مدرن و پر از جاذبه‌های تاریخی ارزشمند است. گردشگران در سفر به پاریس بیش از هر چیزی مجذوب برج ایفل (Eiffel tower)، نوتردام (Notre Dame) و گالری هنری لوور (Louvre art gallery) می‌شوند. همچنین دنیای مد پوشاک از شهرت جهانی برخوردار بوده و بهشتی برای عاشقان مد و خرید می‌باشد.

 

دبی با ۱۵۹۲۰۷۰۰ بازدید کننده

مورد بعدی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا مربوط به دبی می‌باشد. دبی شهری جادویی با ثروت و معماری چشمگیر می‌باشد که در کشور بیابانی خشک امارات متحده عربی واقع شده است. این شهر هم برای تفریح و هم برای تجارت شهرت داشته و امروزه در دسته پرمسافرترین شهرهای دنیا قرار دارد. تور دبی موفق شده تا رشد چشمگیری در کوتاه مدت داشته و از هتل‌های فوق‌العاده لوکس و بی‌نظیر گرفته تا مراکز خرید مدرن، تفریحات متنوع، جاذبه‌های گردشگری خاص و ... را در خود جای دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دبی که علت اصلی سفر اغلب توریست‌ها به آن است می‌توان به آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز آن اشاره کرد که در این میان برج خلیفه، بلندترین سازه مستقل در جهان، را در خود جای داده است.

 

شهر نیویورک با ۱۳۶۰۰۰۰۰ بازدیدکننده

شهر نیویورک پربازدیدترین شهر ایالات متحده بوده و در رتبه هشتم فهرست جهانی توریستی‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد. اگرچه نیویورک پایتخت رسمی ایالات متحده نیست، اما در بین عموم مردم محبوبیت بالایی داشته و به  نمادی از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است. شهر نیویورک در طول سال شاهد مسافرانی است که برای کار و سرمایه‌گذاری راهی آن می‌شوند. در این میان تعداد مسافرانی که نیویورک را صرفا برای تفریح و گشت و گذار ترجیح می‌دهند نیز کم نیستند. مجسمه آزادی (Statue of Liberty)، ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) یا نمایش‌های برادوی (shows of Broadway) از جمله اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا می‌باشند.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

 

کوالالامپور با ۱۳۴۳۴۳۰۰ بازدید کننده

کوالالامپور، پایتخت مالزی، مورد بعدی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا است که در بین گردشگران ایرانی نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد. تور کوالالامپور به عنوان پایتخت، مرکز فرهنگی، مالی و اقتصادی این کشور شناخته شده و یک مرکز چند فرهنگی است. به طوری که این شهر شامل تامیل، چینی، مالایی و مردم بومی بوده که هر کدام فرهنگ، سنت و عادات غذایی خاص خود را دارند. کوالالامپور صنعتی‌ترین و دارای سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد در مالزی است. شما می‌توانید در سفر با تور کوالالامپور از برج‌های دوقلو پتروناس که زمانی بلندترین برج‌های دنیا بودند نیز دیدن کرده و زمان خود را به بازدید از معابد بودایی و چینی مختلف یا خرید در بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن آن بگذرانید.

 

استانبول با ۱۳۴۳۳۰۰۰ بازدید کننده

ده‌امین و البته آخرین مورد از توریستی‌ترین شهرهای دنیا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، جایی نیست جز شهر زیبای استانبول! استانبول سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از نقاط مختلف دنیا است که هم برای تجارت و هم برای تفریح ​​راهی آن می‌شوند. موقعیت استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر ترکیه و واقع شدن در مرز اروپا با آسیا آن به یک نقطه عطف مهم در صنعت گردشگری بین‌المللی تبدیل کرده است. در کنار این موارد استانبول دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی بوده و زمانی به عنوان پایتخت رسمی حکومت عثمانی شناخته می‌شد. بنابراین امروزه می‌توان شاهد بناهای تاریخی با سبک‌های معماری بسیار خاص و باشکوه در آن بود که یادگاری از دوران عثمانی ترکیه هستند. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند در تور استانبول به مراکز خرید لاکچری یا بازار بزرگ آن رفته و خود را غرق در خرید کنند. شب‌های استانبول نیز به اندازه روزهای آن پر جنب و جوش بوده و شما می‌توانید بهترین تفریحات شبانه را در سفر خود به این شهر زیبای ترکیه تجربه کنید.

 

سفر به شهرهای برتر آسیایی

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران