۷ صحرای بسیار زیبا در دنیا که کم‌تر شناخته شده هستند

اطلاعات مفید
۷ صحرای بسیار زیبا در دنیا که کم‌تر شناخته شده هستند

وقتی از سفر به منظور دیدن صحراهای دیدنی صحبت می‌شود، همه به یاد مراکش، مصر یا حتی صحرای زیبای دبی می‌افتند. صحراها یک پنجم مساحت خشکی زمین را تشکیل می‌دهند و در میان این وسعت، حتما جاهایی هستند که کم‌تر شناخته شده‌‌اند اما از نظر زیبایی کم از صحراهای معروف دنیا ندارند. از استرالیا تا چین و کانادا، چنین جاهایی وجود دارند و ما قصد داریم در نوشته امروز، آن‌ها را به شما معرفی کنیم.


سالار د یونی، بولیوی


جنوب غربی بولیوی یکی از بزرگ‌ترین صحراهای نمک در تمام این کره‌ی خاکی را میزبانی می‌کند. سالار د یونی وسعتی به ابعاد ۴ هزار مایل مربع دارد و وقتی پا به آن می‌گذارید، با سپیدی نامتنهای مواجه خواهید شد که زیبایی‌اش حد ندارد. تورهای گردشی زیادی به این منطقه گذاشته می‌شود و ممکن است وقتی با جیپ‌های مخصوص در این صحرای بزرگ نمک می‌رانید، بارش برف یا گرمای شدید را در یک روز تجربه کنید. فراموش نکنید که شب‌ها بودن در این صحرا از جمله فعالیت‌های بسیار محبوب در سالار د یونی به حساب می‌آید، جایی که شما می‌توانید به دور از هر گونه آلودگی نوری در آسمانش تا عمق کهکشان را مشاهده کنید.

 

 جذابترین مقاصد گردشگری ، در یک روز هم لباس شنا بپوشید و هم لباس زمستانی 

 

 سالار د یونی

 


هواکاچینا، پرو


شکی در این نیست که پرو یکی از کشورهای خاصی است که سرزمین‌های متفاوتی از نظر تنوع منابع طبیعی داشته و مناظری دیدنی را به مهمانانش هدیه می‌کند. اما پنج ساعت دورتر از لیما (پایتخت این کشور) صحرای زیبایی به نام هواکاچینا را مشاهده خواهید کرد که به راحتی با تورهای اتوبوسی در دسترسی بوده و از نظر زیبایی هیچ کم از صحراهای معروف ندارد. نکته بسیار جذاب در مورد هواکاچینا در کنار طبیعت دیدنی‌اش، وجود یک دهکده کوچک در قلب این صحراست که در کنار آبگیری کوچک واقع شده و همچون یک جواهر زیبا در دل خاک می‌درخشد.

 

 ۷ مقصد خنک برای سفر در تابستان‌های داغ 

 

 هواکاچینا

 


دره‌ی اسپیتی، هند


تور هند دیدنی‌های بسیاری دارد تا میلیون‌ها گردشگر را هر ساله به خاکش بکشاند، اما این صحرای کوهستانی شاید چیزی نباشد که گردشگران خیلی در صدر لیست جاهایی که باید از آن دیدن کنند قرار دهند، اما واقعیت این است که این مکان رویایی همچون تاج محل یک شگفتی منحصر به فرد محسوب می‌شود. این مکان جایی در میان راه تبت واقع شده است و به واسطه داشتن یک دهکده کوهستانی بسیار زیبا، بر زیبایی‌هایش افزوده شده است. البته باید در نظر بگیرید که این دره در همه‌ی سال قابل دسترسی نیست و تنها در ماه‌هایی از سال می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید.

 

 معرفی دو معبد زیبای میناکشی و خاجوراهو در هند 

 

 دره‌ی اسپیتی

 


تاکلاماکان، چین


یکی از بزرگ‌ترین صحراها در دنیا که در مرکز آسیا قرار گرفته و وقتی پا به آن می‌گذارید، تا چشم کار می‌کند شن‌های قرمز و قهوه‌ای به چشم می‌خورد. تاکلاماکان اینقدر گسترده است که دولت چین برای اینکه گردشگران بتوانند از زیبایی‌هایش بهره ببرند، دو جاده‌ی صحرایی در آن کشیده‌اند تا بتوانید وارد دنیای این صحرا شده و در عمقش همه چیز را تجربه کرد. وسعت و طبیعت خشن تاکلاماکان است که باعث شده این اسم برایش انتخاب شود، نامی که معنی‌اش می‌وشد"جایی بدون بازگشت".

 

  بازدید از شهر ممنوعه، مهمترین قصر باستانی پکن

 

تاکلاماکان

 


صحرای سوناران، آمریکا و مکزیک


بخش زیادی از این صحرای وسیع در مکزیک قرار گرفته است، با این حال قسمتی از آن به آمریکا نیز کشیده است. این مکان زیبا بر خلاف بسیاری از صحراهای مهم دنیا، گاها باران‌هایی را به خود می‌بنید که باعث شده تنوع گیاهی خاص و حیوانات بومی آن به شکل چشم‌گیری بالا باشد. بر خلاف دیگر گزینه‌های لیست ما، بخش‌هایی از صحرا را می‌توانید خودتان ببینید و نیازی به راهنما ندارید و فقط برای اینکه به عمق آن بزنید، باید راهنما برای خود جور کنید.

 

 

 صحرای سوناران

 


صحرای سفید، مصر


وقتی صحبت از صحرای مصر می‌شود، کم‌تر پیش می‌آید که کسی از صحرای سفید بگوید، بلکه سریعا همه‌ی ذهن‌ها به سمت صحرای بزرگ سوق پیدا می‌کند. یک نکته جالب در مورد صحرای سفید وجود دارد و آن این که این مکان به صورت علمی صحرایی کوچک در دل صحرایی بزرگ‌تر است. همین باعث شده با اینکه مسیر رفتن به آن کمی سخت است، اما عکاسان برای ثبت مناظر بی‌بدیلش، زحمت این سفر را به جان بخرند.

 

 ۸ مکان عالی برای تماشای حیات وحشِ جنوب شرق آسیا 

 

صحرای سفید 

 


صحرای اوکاناگان، کانادا


یکی دیگر از صحراهای در دسترس که بسیاری از سفرها به آن، سفرهای عاشقانه‌ی زوج‌هایی است که به دنبال مسیری متفاوت برای یک سفر عاشقانه می‌گردند. این صحرا اگر چه دارای خاک سفید یا قرمز نیست، اما دیدنی‌های متفاوتی نسبت به صحراهای دیگر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گیاهان کوتاهی اشاره کرد که در دیگر نقاط دنیا به ندرت دیده می‌شوند.

 

 

۳۱ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران