۱۰ کارناوال زیبا وهیجان انگیز برتر دنیا

اطلاعات مفید
۱۰ کارناوال زیبا وهیجان انگیز برتر دنیا

از کارناول‌های بزرگی که در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شوند، کدام‌ها را می‌شناسید؟ احتمالا اولین جاهایی که به ذهنتان می‌رسد کارناوال برزیل یا کارناوال ونیز است. سالانه کارناول‌های بسیار زیادی در سطح دنیا برگزار می‌شوند که بزرگی و کوچکی آن‌ها در حد جشن‌های محلی و گردهمایی‌های بین‌المللی متفاوت است. در مقاله‌ی امروز ما ۱۰ کارناوال بزرگ برتر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم، برنامه‌هایی که می‌توانند جذاب‌ترین خاطرات سفر شما را شکل دهند.


• تاریخ‌هایی که در هر بخش ذکر شده ممکن است در سال‌های مختلف تغییر کنند


۱- کارناوال تنریف، اسپانیا

این جشن از سمت محلی‌ها بسیار جدی گرفته می‌شود و خیلی‌ از دختران شهر سعی می‌کنند تا ملکه کارناوال لقب بگیرند. جشنی بزرگ که مملو از رقص، کنسرت‌های متعدد، صدای موسیقی و رژه‌های بزرگ و پر زرق و برق است. شرکت کنندگان در این کارناوال می‌توانند لباس‌های مبدل بپوشیند و همچنین در برنامه‌ی بزرگ آتش بازی شبانه شرکت کنند. این برنامه از روز ۲۸ ژانویه آغاز می‌شود و تا ۹ مارس ادامه پیدا خواهد داشت و این روزها می‌توان به جرعت گفت که ۲۴ ساعته شهر در حال رقص و پیاکوبی است.

 

 برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا 

کارناوال تنریف


۲- کارناوال ونیز

یک لباس مبدل یا حداقل یک ماسک انتخاب کنید و از ۱۴ فوریه تا ۴ مارس وارد خیابان‌های ونیز شوید تا با مردم محلی کنار کانال‌های رمانتیک شهر کارناولی بزرگ و قدیمی را جشن بگیرید. این فستیوال اگر چه بخش‌های عمومی زیادی دارد، اما جشن‌های خصوصی آن است که بیش از بقیه معروف بوده و مردم به خاطر حضور در آن‌ها به شهر سفر می‌کنند. بهترینِ این جشن‌ها در Gran Ballo delle Maschere برگزار می‌شود که برای تهیه بلیطش راه سختی در پیش دارید، اما به سختی‌اش می‌ارزد. لباس‌های مبدل باید با کلاس و مدل قدیمی باشند و ماسک‌ها را نیز باید از خود ونیز تهیه کنید تا با ماهیت کارناوال جور باشند.

 

کارناوال ونیز


۳- کارناوال ریودوژانیرو

یکی از معروف‌ترین کارناوال‌های دنیا که باعث می‌شود ریو برای چند روز به یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شود. این کارناوال بزرگ که از ۲۸ فوریه آغاز شده و تا ۸ مارس ادامه خواهد داشت و رژه‌های بزرگی در آن برگزار می‌شود که نمونه‌اش را در هیچ جای دنیا نخواهید دید. رقص سامبا، دنیایی از انواع رنگ‌ها، صدای موسیقی و جشن‌هایی که تمامی ندارند، کارناوال ریو را خواهند ساخت. البته برای تهیه بلیط، گرفتن هتل و کارهایی از این دست باید بسیار جلوتر از کارناوال اقدام کنید تا شاید جایی در این جشن داشته باشید.

 

 بهترین نقاط دنیا برای تجربه پاراسلینگ

کارناوال ریودوژانیرو


۴- ماردی گراس، نیو اورلئان، آمریکا

سالانه کارناوال‌های زیادی در آمریکا برگزار می‌شود، اما ماردی گراس را می‌توان دیوانه‌وارترین، شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین کارناوال این کشور برشمرد. جایی مملو از رژه‌های بزرگ و رنگارنگ، لباس‌های متعدد و صدای موسیقی و جمعیتی که همراه با رژه‌ها به این سمت و آن سمت می‌رود. این کارناوال از ۱۵ فوریه آغاز می‌شود و تا ۴ مارس ادامه پیدا می‌کند.

 

ماردی گراس


۵- کارناوال اورورو، بولیوی

اگر فکر می‌کنید ماردی گراس از نظر ظاهر عجیب است، باید حتما نگاهی به کارناوال اورورو نگاه بندازید که بزرگ‌ترین برنامه‌ی عمومی سالانه در بولیوی به حساب می‌‌آید و رژه‌ی یک روزه‌ی آن‌ها بیش از ۲۰ ساعت به طول می‌انجامد و گروه‌های مختلف با لباس‌های مبدل و رقص و موسیقی داستان خوبی و بدی را برایتان به نمایش می‌گذارند. در آخر روز یکم و دوم مارس که خسته و گرما زده از تمام فعالیت‌ها بودید، آب بازی بزرگی نیز در این کارناوال برگزار می‌شود تا همه خنک شده و به شهرهای خود باز گردنند!

 

  ۱۰ کشور با بیشترین تعداد گردشگر در سال 

کارناوال اورورو


۶- هولی، هند

البته این برنامه‌ی بزرگ تنها در هند برگزار نمی‌شود و در دیگر جاهایی که هندو زیاد داشته باشد نیز جشن گرفته خواهد شد و حالا هم که شهرهای بزرگی از دنیا به دور از باطن جشن، ظاهر آن را برای خودشان برگزار می‌کنند. جایی که همه‌ی مردم شهر با توپ‌های رنگی به سمت هم حمله کرده و در آخر چیزی جز رنگ باقی نمی‌ماند. برنامه‌های زیادی به صورت خصوصی برگزار می‌شود که مملو از رنگ و موسیقی بوده و مسلما جذابیت ویژه‌تری نسبت به برنامه‌های خیابانی دارند، مخصوصا برای گردشگرانی که از کشورهای مختلف با تور هند سفر می‌کنند.

 

 ۷ مکان عالی برای جشن گرفتن فستیوال هولی، خارج از هند 

 هولی


۷- کارناوال ویارجو، ایتالیا

بعد از کارناوالا ونیز، ویارجو بزرگ‌ترین کارناوال ایتالیا است که در روزهای ۱۶ فوریه تا ۹ مارس برگزار می‌شود. این برنامه مثل خیلی از کارناوا‌ل‌های دنیا، شرکت کنندگانش نقشی در دیوانه‌وار بودنش ندارند، بلکه هنرمندانی که با ساخت مجسمه‌های بزرگ در حد بیست متر و به حرکت در آوردن آن‌ها مثل یک کاروان برای رژه‌ی درون شهر در آن شرکت خواهند کرد، جور این قضیه را کاملا به دوش می‌کشند. این مجسمه‌ها عموما از روی سیاست‌مداران یا اشخاص معروف ساخته می‌شوند، برای مثال سال قبل ترامپ بزرگ‌ترین مجسمه را در آن داشت و سال‌ها قبل نیز مجسمه‌هایی از مایکل جکسون، آنگلا مرکل و ... را دیده بودیم.

 

کارناوال ویارجو


۸- کارناوال ترینیداد و توباگو، ترینیداد

این کارناوال نیز روح مردم کارائیب را در خود دارد و در روزهای سوم و چهارم مارس، این کشور را غرق در رژه‌های بزرگ و رنگارنگ و رقص و موسیقی می‌کند. لباس‌های زیبا، تندیس‌های بزرگ و انواع رقص‌های محلی چیزی است که کارناوال ترینیداد و توباگو را زیبا می‌کند و گردشگران زیادی را برای دیدنیش به این بخش از دنیا می‌کشاند.

 

 ۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان 

کارناوال ترینیداد و توباگو


۹- کارناوال سیتگس، اسپانیا

همه می‌دانیم که اسپانیا در سال کارناوال‌های زیادی برگزار می‌کند، پس حتما بیش از یک کارناوال در لیست ما خواهد داشت. این برنامه نیز یک جشن بزرگ خیابانی همراه با رژه، لباس‌های زیبا و رنگارنگ و موسیقی و رقص است و شباهت زیادی به کارناول‌های ریو یا ترینیداد دارد. البته در این برنامه بخش‌هایی برای روایت‌های ضد دولتی و همچنین قصه‌های محلی وجود دارد، اما در نهایت بیشتر یک جشن بزرگ مملو از رژه‌های پر جمعیت است که مردم برای شادی و رقص در آن حضور پیدا خواهند کرد.

 

کارناوال سیتگس


۱۰- کارناوال لا توماتینا، اسپانیا

در آخر یکی دیگر از معروف‌ترین کارناوال‌های دنیا را به شما معرفی کنیم که احتمالا شما هم از وجودش با خبرید. در این برنامه‌ی بزرگ، همه‌ی مردم شهر به خیابان ریخته و گوجه به سمت هم پرت می‌کنند. کامیون‌هایی هم در شهر فعالیت می‌کنند و کاروان‌هایی در آن‌ها همراه با مقدار بسیار زیادی گوجه، این گوجه‌ها را به سمت مردم پرت می‌کنند. برنامه‌ای که اگر چه به حیف و میل کردن مقدار زیادی گوجه و همچنین کثیفی شهر می‌انجامد.

 

 با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید

کارناوال لا توماتینا

۱۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران