۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

آن‌هایی که اهل سفر به مقاصد ساحلی هستند، عموما روی سه ویژگی این مقاصد فکر می‌کنند: آفتاب، شن و البته تفریحات آبی که اگر این سه ویژگی در مقصد مورد نظرشان اید‌ه‌آل بود، آن‌جا را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که گاهی تنها به خاطر آن‌ها هم که شده، زحمت سفر به جایی خاص را باید به جان بخرید. برای مثال رفتن به سواحلی شن‌هایی به رنگ صورتی دارند به اندازه کافی جذاب هستند که ما را به سمت خود بکشانند.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که سواحل اینچنینی را در کجای دنیا می‌شود پیدا کرد، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید:

 

ساحل خلیج نعل اسب (Horseshoe)، برمودا

اگر به دنبال یک تجربه لاکچری و متفاوت از سفر به مقصدی ساحلی هستید، این خلیج و این ساحل بدون شک انتخاب شما باید باشد. این ساحل به رنگ صورتی پاستلی شن‌هایش معروف است اما همه‌ی ویژگی‌های این ساحل از آب شفاف و فوق‌العاده عالی‌اش، مسافت زیادی که آب کم عمق خواهد بود، صخره‌هایی که برای شیرجه زدن عالی هستند و فضای سبزی که در پشت این ساحل وجود دارد، همه و همه آن را به مکانی استثنایی در تمام دنیا بدل کرده است.

حتی با این که ساحل "خلیج نعل اسب" در زمان ایده‌آل سفر به آن‌جا یعنی بین ماه‌های مِی تا اکتبر، مملو از جمعیت است، باز هم می‌توانید به خوبی از آن‌جا لذت ببرید. این خلیج به خاطر شکل خاصی که دارد به این نام اسم گذاری شده و این ساحل نیز، ساحل اصلی این خلیج است.

ساحل الافونیسی (Elafonissi)، یونان

برای بودن در یک ساحل صورتی، نیازی نیست حتما به آن سر دنیا سفر کنید و می‌توانید در تور یونان نیز یکی از زیباترین سواحل صورتی دنیا را از نزدیک ببینید. ساحل " الافونیسی" به رنگ صورتی رز مانند است که البته کمی دانه‌های ریز شن سفید نیز در آن دیده می‌شود و یک ترکیب خارق‌العاده را شکل می‌‌دهد.

این ساحل یکی از بهترین‌ها در "کریت" که به خاطر زیبایی بی حد و حصرش، گردشگران زیادی از آن جا دیدن می‌کنند. جایی که هم می‌توانید در آن‌‌ عکس‌هایی جذاب بگیرید هم آبتنی کنید و هم بچه‌ها از بودن در آن‌جا که آب گرم و کریستالی دارد، لذت خواهند برد.

 

۱۰ سایت خارق‌العاده باستان شناسی در جهان

ساحل شن‌های صورتی (Pink Sands)، باهاما

5 کیلومتر ساحل صورتی روشن در جزیره "هاربور" یکی از تصاویر ویژه‌ای است که در کشور باهاما با آن زیبایی‌های شگفت‌انگیزش خواهید دید. این ساحل صورتی به خاطر وجود حشرات دریایی میکروسکوپی به نام "فورامینیفرا" (foraminifera) و همچنین صدف‌هایی که پودر شده‌اند، به این رنگ در آمده است.

این بهشت صورتی در کنار منظره‌ی زیبایش، آبی اغلب آرام و کریستالی را در پیش رو دارد و به همین دلیل برای شنا نیز جایی بسیار عالی محسوب می‌شود. همین آب روشن و شفاف باعث می‌شود، ماهی‌های رنگارنگی که در آن آب به شنا می‌پردازند را نیز بتوانید بدون هیچ تجهیزاتی ببینید و گاهی آن‌ها را روی پای خود حس کنید. جالب این که آفتابی که به ساحل "شن‌های صورتی" نیز می‌تابد و دمای هوا آنقدر گرم نیست که باعث شود پاهای شما روی شن بسوزد.

ساحل صورتی (Pink)، اندونزی

این ساحل صورتی جایی در جنوب شرق آسیا و در جزیره‌ی کومودو واقع شده است. این جزیره چندین ویژگی‌ منحصر به فرد دارد که اولی حضور تعداد زیادی اژدهای کومودو در آن‌جا و دیگری وجود این ساحل صورتی زیباست.

ساحل صورتی در منطقه‌ای محافظت شده و جزو میراث جهانی یونسکو محسوب شده و از همین رو تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. همچنین به خاطر این که رفتن به آن‌جا کمی زحمت دارد، شما می‌توانید از جذابیت این ساحل و فضای سبز اطرافش، در محیطی نسبتا آرام و به دور از شلوغی‌های مرسوم در تور اندوزنی، لذت ببرید.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

ساحل کرین (Crane)، باربادوس

ساحل کرین یکی از زیباترین سواحل باربادوس است. این ساحل با کنتراست زیبایی که بین شن‌های صورتی، آب فیروزه‌ای و سبزی درختان نخل در پشتش دارد، یکی از زیباترین سواحل در لیست ما نیز محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که غیر از مسیر آبی، تنها راه رسیدن به این ساحل از بالای یک تپه است که برای این کار ۹۸ پلکان و یک آسانسور شیشه‌ای در نظر گرفته شده. اما وقتی از بالای تپه و از میان درختان به ساحل می‌رسید، منظره‌ای را می‌بینید که هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد.

سواحل صورتی باربودا

رمانتیک‌ترین نقطه در باربودا ساحل صورتی ۲۰ کیلومتری آن‌جاست که البته به چند بخش تقسیم می‌شود و هر کدام را با نامی می‌شناسند. جایی که زوج‌های جوان برای روزهای ماه عسل به آن‌جا می‌آیند و روی شن‌های صورتی رنگش قدم می‌زنند.

این سواحل بر خلاف خیلی از جاهای معروف دیگری که در این نوشته از آن‌ها یاد کردیم، خیلی از طرف گردشگران مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل فضای آرامی دارد. پس اگر دوست دارید به جای جشن‌های شبانه‌ی بی‌پایان و صدای موسیقی، یک سفر عاشقانه در جایی بسیار زیبا و آرام را بگذرانید، این مکان انتخاب عالی برایتان خواهد بود.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

ساحل تانگسی (Tangsi)، اندونزی

اندونزی مملو از سواحلی هست که خیلی‌هایشان از زیباترین سواحل دنیا به حساب می‌آیند و اصلا تعجبی ندارد که یک ساحل صورتی زیبای دیگر نیز در لیست داشته باشد. این نگین صورتی فوق‌العاده زیبا در جنوب لومبوک واقع شده. جزیره‌ای کوچک در نزدیکی بالی که از آن‌جا خیلی راحت در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

این ساحل نه تنها از بیرون زیباست، بلکه در داخل آب نیز به خاطر مرجان‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگی که درش زندگی می‌کنند، بسیار جذاب است و به همین دلیل یکی از فعالیت‌های محبوب در آن‌جا، اسنورکلینگ به حساب می‌آید. هر چند آب کریستی ساحل تانگسی باعث شده حتی بدون رفتن به زیر آب نیز بتوانید تا عمق آب را مشاهده کنید. پس شکی به دل راه ندهید و حتما در تور بالی سری به این ساحل زیبا بزنید.

سواحل جزیره‌ی سانتا کروز بزرگ (Great Santa Cruz)، فیلیپین

اگر قرار است به تور فیلیپین بروید، فراموش نکنید که یک بهشت کوچک تنها در 3 کیلومتری شهر زامبوئانگا (Zamboanga) هست که با ساحل صورتی زیبایش، شما را به وجد خواهد آورد.

این جزیره یک مکان محافظت شده محسوب شده و هیچ ساخت و سازی در آن‌جا انجام نشده است و به همین دلیل فضای آرام و رمانتیکی دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. البته این را هم در نظر داشته باشید که برای رفتن به این مکان، باید حداقل از یک روز قبل اقدام کرده و برای تورهایی که به آن‌جا می‌روند از قبل ثبت نام کنید، چون تنها تعداد محدودی در روز حق رفتن به این‌جا را داند و سفر نیز از ساعت ۸ صبح آغاز شده و ساعت ۲ بعد از ظهر نیز برخواهید گشت.

 

۲۰ خیابان معروف در دنیا

ساحل پلایا دِ سِس ایلِتِس (Playa de ses Illetes)، اسپانیا

اروپا نیز چند ساحل صورتی در خود دارد که البته زیباترین آن ساحل " پلایا دِ سِس ایلِتِس" با رنگ صورتی کم‌رنگی است که در فورمنتِرا واقع شده و از جمله جزایر بسیار محبوب برای سفر در این کشور محسوب می‌شود.

البته فضای این جزیره و ساحلی که از آن یاد می‌کنیم به خاطر محدودیت‌های ساخت و ساز و محافظت از ساحل، اصلا شبیه به جایی شبیه ایبیزا با آن جشن‌های عجیب و پر سر و صدا نیست و یک فضای آرام‌تر دارد. در واقع کسانی که به این مکان می‌روند، عموما می‌خواهند از زیبایی‌های طبیعت " پلایا دِ سِس ایلِتِس" بهره برده، به گشت‌های دریایی با کشتی‌های مختلف بروند و تفریحاتی اینچنینی را امتحان کنند.

ساحل صورتی، بونیر

این ساحل صورتی زیبا که با رنگی پریده از سواحل معروف صورتی در کارابین محسوب می‌شود، یکی دیگر از جاهای آرام و دوست داشتنی بوده که با زیبایی خیره کننده‌اش، می‌تواند مقصدی محبوب برای کسانی به حساب بیاید که آرامش و زیبایی را یکجا می‌خواهند.

البته این ساحل در پیش رو به صخره‌هایی می‌رسد که آب را از شن جدا کرده و یک ترکیب خاص را پدید می‌آورد، اما در نهایت آب کریستالی و هوای مطبوع این بخش از کارابین، این‌جا را برای شنا و اسنورکلینگ به یک جای عالی بدل کرده است. این ساحل مملو از آبزیان مختلف است و به هر جایی در آب که نگاه کنید، ماهیان مختلفی را می‌بینید که در حال شنا هستند. فراموش نکنید و در سفر به بونیر از پارک ملی دریایی این جزیره نیز دیدن نمایید که خود یک واقعه فراموش نشدنی در سفرهایتان خواهد بود.

سواحل صورتی تیکِهائو (Tikehau)، پلی‌نزی فرانسه

پلی‌نزی فرانسه یکی از مستعمره‌های این کشور در جنوب اقیانوس آرام است. این کشور از ۱۱۸ جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا تشکیل شده که یکی از آن‌ها تیکهائو نام دارد و با دارا بودن سواحل صورتی بسیار زیبا، حتما باید در لیست ما قرار می‌گرفت. این کشور از جمله مقاصد گردشگری خاص و گران‌قیمت در جهان به حساب می‌آید که رفتن به آن‌جا واقعا سخت است، با این حال اگر توانستید به چنین سفری بروید، شک نکنید که روزهایی عالی را داشته و طبیعت آن‌جا شما را جادو خواهد کرد.

سواحل صورتی تیکهائو نه تنها رنگی زیبا دارد، آب کریستالی جذابش نیز برای شنا و اسنورکلینگ عالی بوده و همه‌ی ویژگی‌های یک ساحل استثنایی برای گردشگران را ارائه می‌کند.

 

۱۰ مقصد عالی در دنیا برای رها شدن از استرس

ساحل بالوس لاگون (Balos Lagoon)، یونان

و لیست خود را با ساحلی دیگر از یونان به اتمام برسانیم. ساحلی دیگر که دوباره در کریت واقع شده و با شن‌های نرمی که همچون شکر بوه و رنگشان نه به تندی الافونیسی و در واقع صورتی کم‌رنگ است، از جمله دیدنی‌های مهم این بخش از یونان به حساب می‌آید.

آب این ساحل هم گرم و هم کم عمق است و به راحتی می‌توانید به صورت خانوادگی در آن شنا کنید. اما بعد از فاصله‌ای نسبتا زیاد آب عمیق شده و آن‌جاست که برای اسنورکلینگ و تماشای ماهی‌ها فرصت پیدا خواهید کرد تا در آب شیرجی بزنید و از نمای جذاب زیر آب لذت ببرید.

۲۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران