۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

اطلاعات مفید
۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

بیشتر ما عاشق سفر به مقاصد ساحلی هستیم. شن‌های نرم ساحل، آفتابی که به رویمان می‌تابد و فعالیت‌های آبی همه باعث می‌شوند تا مقاصد گردشگری ساحلی، در صدر درخواست‌های مسافران در تمام دنیا قرار بگیرند. اما تمامی سواحل دنیا همینقدر آشنا نیستند، بلکه بعضی از آن‌ها سواحلی کاملا متفاوت و بعضا عجیبند که شما را در فکر فرو خواهند برد. اگر می‌خواهید شما هم با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.


۱- ساحل چاندیپور، هند


شکی در این نیست که بهترین سواحل هند در گوا وجود دارند. اما ساحل چاندیپور در اودیشا جایی بسیار متفاوت است. جایی که ۵ کیلومتر منطقه‌ی ساحلی داشته و فضایی بسیار آرام و دلنشین دارد، اما چرا تا این حد آرام؟ چون این ساحل در هنگام جزر و مد تمام این مسیر را عقب رفته و فضایی بسیار بزرگ مملو از خرچنگ، صدف، چوب‌های خشک شده و منظره‌ی بسیار زیبا را بر جای می‌گذارد.

 

 سواحل بکر و کاوش نشده‌ی گوا 

 

ساحل چاندیپور


۲- ساحل Reynisfjara، ایسلند


سواحل سیاه، ساخته‌ی فعالیت‌های آتشفشانی هستند و ایسلند یکی از معروف‌ترینِ این ساحل‌ها را دارد. Reynisfjara اما به هیچ وجه یک ساحل معمولی نیست و شن‌های سیاه آن جلوه‌ای بسیار جذاب دارد، مخصوصا اینکه آب خرشان به صخره‌هایی می‌خورد که با طرح‌های شش ضلعی طبیعی به فرم غیر طبیعی این ساحل می‌افزاید.

 

 ساحل Reynisfjara


۳- ساحل شنی قرمز، جزایر گالاپاگوس


جزیره رابیدا آتش‌فشانی‌ترین جزیره در میان مجموعه‌ جزایر گالاپاگوس است و بخش زیادی از آن از گدازه‌های آتشفشانی‌ ساخته شده است. همین است که معروف‌ترین ساحل آن رنگ قرمز آتشین دارد. این جزیره اگر چه کوچک است به واسطه بودن این ساحل و همچنین تنوع چشم‌نواز جانوری و گیاهی، سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بینید.

 

زیباترین نقاط دنیا به انتخاب سی‌ان‌ان

 

  جزایر گالاپاگوس


۴- ساحل بولدرز، آفریقای جنوبی


وقتی در مورد پنگوئن‌ها فکر می‌کنید، احتمالا آن‌ها را در یک سرزمین یخی تصور خواهید کرد، اما این گونه‌ی خاص از این حیوانات در ساحل گرم و زیبای بولدرز زندگی می‌کنند، جایی که تنها یک ساعت از مرکز کیپ تاون فاصله دارد. این ساحل تنها جایی است که شما می‌توانید پنگوئن‌های آفریقایی را در فاصله‌ای کم از خود ببینید.

 

  آفریقای جنوبی


۵- ساحل پاپاکولا، هاوایی


هاوایی به اقامتگاه‌های لاکچری، طبیعت زیبا و کوه‌های آتش‌فشانی معروف است. اما برای آن‌هایی که به دنبال چیزی بیشر از سواحل سفید هستند، ساحل پاپاکولئا پیشنهاد می‌شود که با ظاهر سبز رنگش، یکی از تنها ۴ ساحل سبز دنیا به حساب می‌آید که با وسعت و زیبایی سرآمد همه‌ی آن‌هاست. این ساحل در "جزیره بزرگ" واقع شده و در سفر به این منطقه به راحتی در دسترس خواهد بود.

 

سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا

 

  ساحل پاپاکولئا


۶- ساحل آب گرم، نیوزلند


کافی است یک بیل کوچک همراه خود داشته باشید یا از همان اطراف یکی کرایه کنید و به این ساحل بروید، آن وقت با کندن کمی از زمین اسپای خصوصی شما آن هم در یک ساحل زیبا و رو به دریا آماده است! شما در این ساحل با کندن کمی از خاک به آب خواهید رسید، آن هم آب داغی که از دل زمین بیرون می‌آید!

 

  نیوزلند


۷- ساحل کاتدرال، اسپانیا


این ساحل زیبا مملو از صخره‌های خاصی است که عموما ظاهر آن‌ها را در کلیساهای جامع دوران گوتیک مشاهده می‌کنید. همین است که آن را کاتردال یا کلیسای جامع می‌نامند در صورتی که اسم اصلی آن پارایاد آوگاس سانتاس است که معنی این اسم نیز می‌شود آب مقدس. در کنار این زیبایی منحصر به فرد، دو بار در روز هنگام جزر و مد غارهای فوق‌العاده این ساحل نیز از دل آب بیرون می‌آیند تا گردشگران از آن‌ها نیز بازدید کنند.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های جنوب شرقی آسیا

 

 ساحل کاتردال


۸- ساحل Giant’s Causeway، ایرلند


این ساحل یکی از شگفتی‌های طبیعی بسیار مهم در کل بریتانیا به حساب می‌آید. جایی ۴۰ هزار سنگ به شکل میله‌های ۶ ضلعی از دل زمین بیرون زده‌اند و یک پازل زیبا را خود ساخته‌اند. این سنگ‌های زیبا که به خاطر فعالیت‌های آتش‌فشانی در ۶۰ میلیون سال قبل ساخته شده‌اند تا به دل دریا رسیده و یکی از خاص‌ترین سواحل دنیا را می‌سازند.

 

 ساحل Giant’s Causeway


۹- ساحل غاری دریای بنا گلی، پرتغال


تنها راه رسیدن به این ساحل از دریاست و از خشکی راهی به آن نخواهید داشت، چرا؟ چون تمام این ساحل در یک غار بزرگ و زیبا واقع شده است. غاری شگفت انگیز که در بالایش یک حفره‌ی بزرگ وجود دارد و از آن آفتاب به داخل غار می‌تابد، منظره‌ای بی‌بدیل که تنها در این نقطه از پرتغال می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

کجای آسیا را برای سفر در ایام تابستان انتخاب کنیم ؟

 

 پرتغال


۱۰- خلیج Man of War ، انگلستان


این خلیج اولین میراث طبیعی انگلستان در یونسکو بود. صخره‌ای که در این خلیج در دل آب وجود دارد به میلیون‌ها سال قبل بر می‌گردد و تصویری فوق‌العاده را می‌سازد که به همین خاطر آن را به این اسم صدا می‌زنند. برای بازدید از این ساحل زیبا بهتر است تابستان به سراغش بروید.

 

خلیج Man of War

۲۵ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران