ده ساحل برتر اروپا که حتما باید به دیدن آن‌ها بروید

اطلاعات مفید
ده ساحل برتر اروپا که حتما باید به دیدن آن‌ها بروید

اروپا از نظر آب و هوایی به گونه‌ای است که در بخش‌های زیادی از آن سواحل تنها برای مدت کوتاهی قابلیت استفاده دارند. به طور کلی شاید تنها چند کشور باشند که ساحل آن‌ها سالانه تعداد زیادی توریست را به خود می‌بیند، اما در بین همین سواحل اندک، بعضی آنقدر زیبایند که حتما باید به دیدنشان بروید. .
 
۱۰- Cala Tonnarella، سیسیل، ایتالیا
وقتی پای آبی‌ِ شفاف و ساحل کوچک با شن‌های سفید به وسط می‌آید، ایتالیا یکی از اولین جاهایی‌ست که به ذهن آدم خطور می‌کند. Cala Tonnarella هم متشکل از چند ساحل کنار هم است که آبی شفاف، در بیشتر زمان تابستان صاف و ساحلی بزرگ و بکر دارد. برای رسیدن به آن شاید کمی به دردسر بیافتید اما مطمئن باشید به دیدن و شنا در آب‌های آن می‌ارزد.

 

 

ساحل سیسیل ایتالیا

 


 
۹- Durdle Door، دورست، انگلستان
شاید سریال برودچرچ و سواحل آن که با صخره‌های بلند از شهر جدا شده‌اند جذاب به نظر برسند، اما وقتی به Durdle Door می‌آیید تازه متوجه زیبایی این ساحل می‌شوید که صخره‌های سفید با چمن‌زارهای بیکران آن را احاطه کرده‌اند. یکی از بهترین مکان‌های انگلستان و حتی اروپا برای شنا و ماهیگیری. ساحلی که تا ۹۵ مایل ادامه دارد و پهنای آن نیز کاملا مناسب توریست‌هایی است که قصد اتراق در کنار آن را دارند.

 

ساحل دورست انگلستان
 

 

۸-  Praia de Albandeira، الگارو، پرتغال
الگارو یکی از شلوغ‌ترین مراکز توریستی اروپا به حساب می‌آید اما این ساحل به نوعی کمی جدا افتاده و شما چترهای بزرگ و مراکز توریستی پر رفت و آمد را در کرانه‌ی آن نمی‌بینید. تنها صخره‌های سیقل خورده زیبا و سواحل طلایی. شاید ساحل ادامه دار یا پهن در Praia de Albandeira کم‌تر پیدا شود اما استخرهای طبیعی این بخش که در بین صخره‌های بلند به وجود آمده‌اند، یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا و تفریحات آبی پدید آورده است.

 

ساحل الگارو پرتغال

 

۷- Playa de Migjorn، فورمنترا، اسپانیا
اگر چه عموم سواحل فورمنترا چنگی به دل نمی‌زنند اما این سه مایل ساحل فوق‌العاده با شن‌های طلایی و آب‌هایی به رنگ آبی روشن جان می‌دهد برای شنا، آفتاب گرفتن و انجام بازی‌های آبی. در این ساحل قایق‌های تفریحی کوچک به وفور یافت می‌شود و می‌توان با کرایه آن‌ها با قیمت بسیار پایین به گشت و خوش‌گذرانی در آب پرداخت.

 

ساحل فورمنترا در اسپانیا

 


 
۶-  Île de Ré، بندر بیسکی، فرانسه
در ساحل غربی فرانسه به Île de Ré لقب ساحل سفید داده‌اند. با شن‌های روشن و نرم که با جنگلی انبوه احاطه شده است. این ساحل پهن و زیبا و طولانی اینستاگرام شما را مملو از عکس‌های زیبا می‌کند. در هیچ فصلی هم نیاز به فیلترگذاری ندارید چون در هر زمانی زیبایی خاصی در آن دیده می‌شود. یکی از نکات مثبت این ساحل عمق کم آب تا بخش‌های زیادی از ساحل است که باعث شده لذت آب‌تنی در آن دو چندان شود.

 

بندر بیسکی فرانسه

 


 
۵- Cala Goloritzé، ساردینیا، ایتالیا
یکی از زیباترین سواحل ایتالیا و دنیا با منظره‌ای خیره کننده. هر آنچه که از ساحل بخواهید اعم از آب خوب برای شنا، غواصی، قایق سوار و ... همه چیز در این مکان مهیاست اما شاید هیچ کدام اندازه سحرانگیز بودن منظره این مکان جذاب نباشد. شن‌های سفید در میان دو صخره‌ی آهکی بلند که خلیجی کوچک با آبی شفاف را پدید می‌آورد. این مکان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

 

ساحل سادینیا در ایتالیا

 

۴- Cala Macarella، منورکا، اسپانیا
یکی از معدود سواحل اغلب آفتابی اروپا که در نزدیکی ایبیزا واقع شده و یکی از بهترین جاها برای شنا و غواصی محسوب می‌شود. رسیدن به Cala Macarella سخت است، اگر با ماشین بروید ۲۰ دقیقه رانندگی در جاده‌ای سنگلاخ را در پیش خواهید داشت و اگر نه باید منطقه‌ای صخره‌ای را پشت سر بگذارید. اما به خود ساحل که برسید با مکانی زیبا و جذاب با آبی شفاف مواجه می‌شوید که به وسیله صخره و جنگل احاطه شده است. شن‌های زیبای طلایی و آب صاف و زلال.

 

ساحل منورکا در اسپانیا

 

۳- Navagio Beach، زاکینث، یونان
انتخاب ساحل خوب در یونان کار سختی بود اگر Navagio Beach وجود نداشت. این ساحل به خاطر یک کشتی باری بسیار قدیمی که در آن غرق شده، "ساحل کشتی شکسته" نیز خوانده می‌شود. صخره‌های آهکی دور این ساحل زیبا اینقدر بزرگند که تنها با قایق به آن دسترسی خواهید داشت. جدا از اینکه این منطقه برای شنا و دیگر ورزش‌های آبی و حتی قایق‌سواری بسیار ایده‌آل است، دیدن منظره شهر از بالای صخره‌ها در شب نیز یکی دیگر از جذابیت‌ها آن محسوب می‌شود.

 

ساحل زاکیث در یونان

 

۲- Vik Black Sand، ایسلند
شاید به ذهنتان هم خطور نکند که ساحلی در ایسلند ارزش سفر داشته باشد اما زیبایی Vik Black Sand به هیچ وجه قابل گذشت نیست. آسمان ابری ، درختان زیبا و دشت‌های سرسبزی که بالای صخره‌ها دلربایی می‌کنند. شن‌های تیره این ساحل جذابیتی ایده‌آل به آن می‌دهد و سالانه هزاران عکاس و ده‌ها هزار توریست برای دیدن آن به این کشور کم جمعیت می‌آیند.

 

ساحل شن‌های سفید در ایسلند

 

۱- Zlatni Rat، براچ، کرواسی
و در آخر کرواسی! Zlatni Rat از هر نظر خاص است. شمایل خاصی دارد و آب شفاف و زیبایی به دور آن موج می‌زند. اگر چه تنها نیم مایل وسعت دارد اما یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سواحل دنیا محسوب می‌شود. جدا از شنا و آفتاب‌گرفتن، این مکان یکی از مراکز موج‌سواری و اسکی روی آب نیز محسوب می‌شود.

 

ساحل پراچ در کرواسی

۲۸ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران