۱۰ مقصد پرطرفدار توریستی دنیا در سال ۲۰۲۴

اطلاعات مفید
۱۰ مقصد پرطرفدار توریستی دنیا در سال ۲۰۲۴

وقتی صحبت از سفر کردن می‌شود همه دوست دارند بازدید از پرطرفدارترین مقاصد دنیا را در لیست الویت‌های خود قرار دهند. از همین رو هر ساله فهرستی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا با توجه به انتخاب‌های گردشگران تعیین می‌گردد. با توجه به این موضوع ما نیز اینبار لیستی از مقاصد پرمخاطب سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده و معرفی کرده‌ایم. پس در صورتی که شما نیز دوست دارید سفرهای خود را با پر بازدیدترین مقاصد دنیا آغاز کنید حتما در خواندن مطالب این مقاله تا انتها همراه ما باشید.

 

پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا در سال ۲۰۲۴

با توجه به آمارهایی که در سال ۲۰۲۴ به دست رسیده ۱۰  شهر پربازدید جهان به ترتیب بانکوک، فرانسه، لندن، دبی، سنگاپور، کوالالامپور، نیویورک، استانبول، توکیو و آنتالیا هستند. بانکوک با ۲۲.۸ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ در صدر این جدول قرار گرفته است. سپس به ترتیب مقاصد پاریس و لندن به ترتیب با ۱۹.۱۰ میلیون و ۱۹.۹ میلیون بازدید کننده در رتبه‌های دوم و سوم جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. برای داشتن نگاهی دقیق به این رتبه‌بندی‌ها و انتخاب بهترین تور خارجی شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می‌کنیم:

 

۱. بانکوک، پربازدیدترین شهر جهان

به عنوان پایتخت تایلند، بانکوک در تمامی روزهای سال به عنوان مقصدی پر جنب و جوش شناخته شده و گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند. این مورد از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا در سال ۲۰۲۳ با مجموع ۲۲.۷۸ میلیون بازدیدکننده موفق شده نام خود را در صدر فهرست بگنجاند. این شهر زیبا که در نزدیکی رودخانه چائو فرایا قرار دارد به خاطر کاخ‌های خیره‌کننده، بازارهای شلوغ، آسمان خراش‌های مدرن و البته تاریخچه و سنت‌های دوست داشتنی تایلند معروف است. به طوری که توریست‌ها در بازدید از آن با میراث فرهنگی غنی و جذابی اعم از کاخ بزرگ و معبد مقدس Wat Phra Kaew روبرو خواهند شد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری بانکوک که مسافران تور تایلند فرصت بازدید از آن را خواهند داشت معبد Wat Pho  نام دارد که خانه بودای غول پیکر خوابیده در آن واقع شده است. همچنین این شهر دارای اهمیت تاریخی زیادی بوده و برای پی بردن به آن بازدید از معبد باستانی Wat Arun در نزدیکی رودخانه Chao Phraya توصیه می‌شود. علاوه بر این غذاهای خیابانی پر جنب و جوش، مراکز خرید و تفریحات شبانه پرجنب و جوش تایلند قطعا مورد توجه مسافران این سرزمین قرار خواهند گرفت. در کنار همه این موارد توصیه می‌کنیم حتما در سفر خود به بانکوک ماساژ تایلندی بی‌نظیر را امتحان کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

عکس: lonelyplanet.com

 

۲. پاریس، دومین شهر پربازدید جهان

پاریس به عنوان مقصدی عاشقانه و به اصطلاح پایتخت رمانتیک جهان، با ۱۹.۱ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ توانسته جایگاه دوم در این فهرست را به دست آورد. اولین کاری که هر توریستی در پاریس انجام می‌دهد، بازدید از برج معروف ایفل است. به علاوه می‌توانید سفر خود را با بازدید از موزه لوور جذاب‌تر کرده و به قدم زدن در خیابان‌های معروف آن بپردازید. البته که نمی‌توان به شهر پاریس به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین مقاصد توریستی دنیا سفر کرده و ار خوردن غذاهای خوشمزه فرانسوی غافل شد. همچنین اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، بازدید از کاخ ورسای که حدود ۱ ساعت با قطار از پاریس فاصله دارد گزینه‌ای دوست داشتنی برای شما خواهد بود.

 

کوله گردی ارزان و هیجان انگیز

عکس: thetourguy.com

 

۳. لندن، سومین شهر پربازدید جهان

به عنوان پایتخت انگلستان، لندن در رتبه سوم مقاصد توریستی دنیا قرار دارد. این مقصد طبق آخرین آمارهای به دست آمده حدود ۱۹.۰۹ بازدیدکننده داشته است. لندن شهری است که به راحتی فرهنگ، تاریخ، جاذبه‌های متنوع و غذاهای شگفت‌انگیز را به صورت یکجا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و همین آن را به مقصدی پرطرفدار در بین توریست‌ها تبدیل می‌کند. به عنوان مثال از فروشگاه‌های پرجنب‌وجوش در خیابان آکسفورد گرفته تا بازارهای قدیمی جاده پورتوبلو توریست‌ها کارهای بسیار زیادی برای سرگرم شدن در این شهر دوست داشتنی انگلستان خواهند داشت. البته که این تمام ماجرا نبوده و علاقه‌مندان فرصت بازدید از جذابیت‌های رنگارنگ محله چینی‌ها، مکان‌های شیک شوردیچ، موزه‌ها و گالری‌های هنری از جمله موزه تیت و البته گشت و گذار در فضای سبز رویال پارک یا فضای زیبای گرینویچ را خواهند داشت. بدون اغراق لندن به عنوان بزرگترین شهر بریتانیا، مقصدی غیرقابل انکار برای هر مسافری است.

عکس: edition.cnn.com

 

۴. دبی، چهارمین شهر پربازدید جهان

دبی که در امارات متحده عربی واقع شده این روزها به خاطر طراحی مدرن و تفریحات لوکسی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شده است. به طوری که این شهر با ۱۵.۹۳ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ توانسته در رتبه چهارم این فهرست قرار بگیرد. از جمله نقاط عطف دبی در حوزه گردشگری می‌توان به برج خلیفه، مراکز خرید لاکچری بسیار بزرگ و شیک، جاذبه‌های مدرن و ... اشاره کرد. البته که تمامی تفریحات دبی پر زرق و برق نبوده و علاقه‌مندان در سفر به این مقصد توریستی می‌توانند از صحرای دبی نیز دیدن کرده و ماجراجویی‌های سافاری را تجربه کنند. علاوه بر آن تور دبی فرصت گشت و گذار در بازارهای قدیمی، شنا در سواحل زیبا، قایق سواری و البته خوردن غذاهای خوشمزه عربی و بین المللی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

 

تفریحات شبانه در جذاب ترین مقاصد توریستی

عکس: bayut.com

 

۵. سنگاپور، پنجمین شهر پربازدید جهان

سنگاپور به عنوان یک جزیره کوچک، با ۱۴.۶۷ میلیون بازدیدکننده در سال، در رتبه پنجم لیست ۱۰ شهر برتر برای بازدید قرار گرفته است. این شهر ترکیبی جذاب از پارک‌های آرام و سرسبز با مراکز خرید مجلل و آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده لوکس بوده و همین موضوع جذابیتی دوچندان به آن بخشیده است. همچنین سنگاپور جدا از معماری و چشم انداز زیبایی که دارد با غذاهای خوشمزه که در رستوران‌های درجه یک جهانی خود ارائه می‌دهد نیز توانسته مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته به به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شود.

عکس: abercrombiekent.com

 

۶. کوالالامپور، ششمین شهر پربازدید جهان

کوالالامپور پایتخت مالزی با مجموع ۱۳.۷۹ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ در رتبه ششم این فهرست قرار دارد. برج‌های دوقلوی پتروناس با ۸۸ طبقه به عنوان بلندترین ساختمان‌های دوقلوی جهان بر افق شهر کوالالامپور تسلط دارند. آنها به عنوان یکی از شگفتی‌های معماری مدرن که نماد روح شهری کوالالامپور هستند از اصلی‌ترین دلایل جذب توریست‌ها به این شهر زیبا می‌باشند. در کنار این آنچه کوالالامپور را در بین توریست‌ها پرطرفدار کرده تنوع فرهنگی و همچنین تارخچه غنی آن است. به طوری که از قدیمی‌ترین معابد هندو گرفته تا بازارهای محلی پر جنب و جوش، محله چینی‌های کوالالامپور و غیره را می‌توان در این مقصد توریستی دوست داشتنی پیدا و بازدید کرد.

عکس: worldtravelguide.net

 

۷. نیویورک، هفتمین شهر پربازدید جهان

هفتمین مورد از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا شهر زیبای نیویورک است که با ۱۳.۶ میلیون بازدیدکننده توانسته در این فهرست جای بگیرد. شهر نیویورک بدون اغراق هر آنچه را که از سفر به یک مقصد خارجی انتظار دارید را در اختیار شما قرار داده و با تفریحات متنوع هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. به عنوان مثال از اسکی در دامنه‌های المپیک کوه‌های آدیرونداک گرفته تا پارو زدن در فینگر لیکز و ماهیگیری در دریای عمیق در سواحل لانگ آیلند نیویورک سرگرمی‌هایی هستند که همه و همه را مجدوب خود می‌کنند. ناگفته نماند که در کنار تمامی این موارد نیویورگ گزینه‌های بسیار دیگری برای دوستداران تاریخ و البته طبیعت نیز می‌توانند ارائه دهد.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

عکس: worldstrides.com

 

۸. استانبول، هشتمین شهر پربازدید جهان

قرار گرفتن استانبول در دو قاره اروپا و آسیا و همچنین تاریخ پرشکوه عثمانی باعث شده امروزه این شهر ترکیه به یکی از دوست داشتنی‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شود. خوشبختانه این شهر توریستی در موقعیت بسیار خوبی برای گردشگران ایرانی قرار گرفته و توریست‌های ایرانی می‌توانند با حداقل هزینه و به راحتی فرصت سفر به این کشور زیبا و دوست داشتنی را به دست آورند. آخرین آمارها حاکی از آن هستند که در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۴ میلیون مسافر از شهر استانبول دیدن کرده‌ و همین آن را در رتبه ۸ این جدول قرار داده است. مهم نیست به دنبال چه نوع تفریح و جاذبه گردشگری در تور استانبول می‌گردید؛ چرا که استانبول هر آنچه را که از بناهای تاریخی باشکوه گرفته تا بازارهای محلی، مراکز خرید لوکس، طبیعت گردی، شنا در سواحل زیبا و ... را در اختیار شما قرار خواهد داد.

عکس: tripadvisor.com

 

۹. توکیو، نهمین شهر پربازدید جهان

توکیو با مجموع ۱۲.۹۳ بازدید کننده در سال ۲۰۲۳، جایگاه نهم را در فهرست محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیا به خود اختصاص داده است. این شهر به عنوان پایتخت ژاپن، پرجمعیت‌‌ترین کلان شهر دنیا نیز به شمار می‌آید که با ترکیبی از تاریخ و مدرنیته توانسته حالتی جذاب و دوست داشتنی برای توریست‌ها پیدا کند. توکیو چشم‌انداز شهری متنوعی دارد. به عنوان مثال از قلعه‌ها و بناهای تاریخی گرفته تا بافت شهری لوکس و مدرن آن توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند. چنانچه توکیو را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کردید هرگز از گشت و گذار شهری و البته بازدید از معابد باشکوه و موزه‌-باغ‌های متعدد آن غافل نشوید.

 

گران‌ترین ریزورت‌های لاکچری جهان

عکس: wanderlustchloe.com

 

۱۰. آنتالیا، دهمین شهر پربازدید جهان

آخرین مورد از پرطرفدارترین مقاصد توریستی دنیا با رتبه ۱۰ام دوباره به کشور ترکیه تعلق دارد. آنتالیا به عنوان شهری در سواحل مدیترانه ترکیه با ۱۲.۴۱ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ سالانه گردشگران بسیاری را به خصوص در فصل تابستان به خود جذب می‌کند. این منطقه یکی از زیبیاترین مناطق ساحلی مدیترانه را در خود جای داده و در کنار آن بافت تاریخی و قدیمی جذاب و غنی را در اختیار مسافرین تور آنتالیا قرار می‌دهد.

عکس: travelsupermarket.com

 

منبع

 

۰۷ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران