۱۰ نان خوشمزه و پرطرفدار دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
۱۰ نان خوشمزه و پرطرفدار دنیا را بشناسید

نان یک تعریف کلی از غذایی است که در نقاط مختلف جهان، به شکل‌های متفاوتی پخت می‌شود. غذایی که هزاران سال است از گندم، جو، سیب زمینی یا حتی برنج پخت شده و سفره‌های خانواده‌های مختلف در سراسر این کره‌ی خاکی را پر می‌کند. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، ۱۰ نان برتر جهان را به شما معرفی کرده‌ایم، ۱۰ موردی که شاید تنها گوشه‌ای کوچک از تنوع این غذای مهم را به شما نمایش دهد.

 

پونجه کیژو، برزیل

"پونجه کیژو" یک نان بسیار خوشمزه است که از ماده‌ی اولیه متفاوتی پخت می‌شود. این نان از ریشه‌ی گیاهی بومی با نام کاساوا به دست می‌آید، ریشه‌ای نشاسته‌دار که به خاطر داشتن سیانید بسیار، حتی می‌تواند انسان را بکشد. اما از دیرباز روندی برای پخت این نان به کار گرفته شده که در نهایت به پخت نان پنیری خوشمزه‌ای منتج شود و از آن در خوراکی‌های مختلفی استفاده گردد.

 

 عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان تجربه کنید

 پونجه کیژو

 

نان حلقوی مونترال، کانادا

نیویورکی‌ها به بیگل‌ها یا همان نان‌های حلقوی خود خیلی می‌نازند، اما واقعیت این است که بسیاری از افراد خبره عقیده دارند، آن نانی که شما در مونترال می‌خورید، بسیار بهتر است. نانی که از سال‌های ۱۹۰۰ پختش در این شهر آغاز شد و روش متفاوتی برای بهتر کردنش به کار گرفته گشت. خمیر این نان‌ها که در خود تخم مرغ و عسل دارد، ابتدا در آب عسل جوشانه می‌شوند و سپس در تنور پخت می‌گردند که باعث تردی و حتی قیافه‌ی بهتر نان می‌شود.

 

 نان حلقوی مونترال

 

باگت، فرانسه

مگر کسی هست که نان باگت را نشناسد؟ نانی که به یکی از نمادهای فرانسه در دهه‌های اخیر بدل شده و پخت آن به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است، به شکلی که شما در ایران ما نیز نانوایی‌های زیادی می‌بینید که به پخت نان باگت فرانسوی مشغولند. با تمام این تفاصیل، جالب است بدانید که نان باگت پیشینه‌ی چندان طولانی ندارد و مثل خیلی از نان‌های معروف و مدرن، پخت آن به سال‌های ۱۹۰۰ میلادی بر می‌گردد.

 

 تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا 

 باگت

 

خاچاپوری، گرجستان

خاچاپوری هم یکی از غذاهای نمادین گرجستان به حساب می‌آید. نانی که با دقت به شکل قایق درست می‌شود و درون آن را با پنیر زیاد و البته یک تخم مرغ شکسته پر می‌کنند و سپس در تنور می‌گذارند تا همه چیز با هم پخته شود. این خوراکی خاص نه تنها بخشی از غذای مرسوم سفره‌های مردم گرجستان است، بلکه بسیاری از گردشگران تور گرجستان نیز با خاطره‌ی خوردن آن، سفر به این کشور را به یاد می‌آورند، نانی که در سال ۲۰۱۹ به یکی از میراث ملموس گرجستان بدل شد.

 

 چه زمانی را برای سفر به گرجستان انتخاب کنیم؟

 خاچاپوری

 

سنگک، ایران

یکی از دلایلی که نان سنگک جزو نان‌های مهم و جذاب دنیا به حساب می‌آید، پخت خاص و البته طعم و مزه‌ی عالی آن است. همانطور که همه می‌دانیم، خمیر چسبناک سنگک با ظرافت باید همسطح و با استفاده از آب روی چوب مخصوص پهن شود و سپس آن را روی سنگ ریزه‌هایی که درون تنور ریخته‌اند می‌گذارند. سنگ‌ریزه‌های داغی که دلیل مدل خاص این نان ایرانی هستند. بسیاری از خارجی‌هایی که به ایران سفر می‌کنند، نان سنگک را با دیزی یا در کنار صبحانه به یاد خواهند آورد و عموما از آن به خوشمزگی یاد می‌کنند.

 

 ۱۰ رستوران کیش برای داشتن لحظه‌های خاطره‌انگیز از سفر 

 سنگک

 

کاراوای، روسیه

کاراوای نه یک نان معمولی، بلکه هنری است که نانواهای روسیه آن را به روی سفره می‌برند. البته آنقدرها هم در سفره‌های معمولی این نان که نقش و نگار زیبا روی آن شکل گرفته نمی‌بینید و بیشتر برای مراسمات مختلف مخصوصا مراسم عروسی خواهید دید که این نان زیبا برای پذیرایی در نظر گرفته شده است. کاراوای جدا از جذابیت ظاهری‌اش، یک نوع سنت در روسیه نیز محسوب می‌شود. مخصوصا وقتی پای سنت‌های عروسی و یا زندگی مشترک به میان می‌آید، چیزهای زیادی است که حول محور پخت و ارائه کاراوای می‌چرخد.

 

  شب‌های کازان را در این ۶ کافه‌ی پرشور به صبح برسانید 

کاراوای 

 

گیران پپانگ، کره جنوبی

این نان‌های کوچک و خوشمزه، یکی از غذاهایی هستند که در دکه‌های غذافروشی خیابانی در سئول و دیگر شهرهای کره‌ جنوبی زیاد خواهید دید. نان‌هایی با پایه آرد که درون هر کدامشان یک تخم مرغ انداخته شده و پخت می‌شوند. گیران پپانگ نه تنها برای صبحانه، بلکه در وعده‌های دیگر نیز سرو می‌شود و آن را خالی یا همراه غذای دیگری نیز میل می‌کنند.

 

 گیران پپانگ

 

نان لیمپا، سوئد

در گذشته این نان به وسیله‌ی استفاده از مخمر درست می‌شد، به این صورت که قبل از گسترش مخمرهای تجاری مخصوص نان، مخمرهایی که برای تولید نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گرفت، به نانواها داده می‌شد و در نهایت آن‌ها از آن در پخت نان استفاده می‌کردند. البته امروزه کمی این شیوه‌ی پخت نان تغییر کرده و از آب پرتقال اسیدی به جای مخمر استفاده می‌شود، اما با این حال این نان‌های سوئدی آنقدر محبوبیت دارند که اگر مسیرتان به این کشور افتاد، حتما یک بار آن‌ها را در کنار غذای خود امتحان کنید.

 

 شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه در قاره‌های مختلف 

نان لیمپا 

 

سیمیت، ترکیه

اگر با تور استانبول سفر رفته باشید، حتما این نان‌های حلقوی را دیده‌اید که با کنجدهای فراوان رویشان، خودنمایی می‌کنند. البته در گذشته این وضعیت بسیار چشم‌گیرتر بود و هر نانوایی مملو از این نان‌ها بود و سیمیت‌های چیده‌ شده روی هم در همه جا به چشم می‌خورد. سیمیت کمی در داخل شیرین است و نرمی میانه‌ی آن این شیرینی را برایتان دلپذیرتر می‌کند. تنورهایی هم که برای پخت آن استفاده می‌شود، عموما تنورهایی با سوخت چوب هستند.

 

 بهترین غذاهایی که باید در بازار بزرگ استانبول میل کنید 

 سیمیت

 

نان بیسکوییت، آمریکا

پخت این نان‌های بیسکوییتی کمی سخت است، اما بسیاری از خانه‌دارهای آمریکایی مخصوصا در بخش‌های شمالی این کشور، به پخت این نان خوشمزه آشنایی دارند. این نان‌ها را با آرد گندم خاصی درست می‌کنند که در آمریکای جنوبی کشت شده و پروتیین پایینی دارند. نانی بسیار خوشمزه که البته این روزها نمونه‌ی آن را می‌توانید در بسیاری از کشورهای اروپایی مخصوصا انگلیس مشاهده کنید.

 

نان بیسکوییت

۰۴ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران