گران‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
گران‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

رستوران‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، تنها رستوران‌هایی گران‌قیمت نیستند، بلکه آن‌ها گران‌ترین رستوران‌هایی هستند که می‌توانید در تمام دنیا پیدا کنید. هر کدام از آن‌ها به دلیلی چنین قیمت‌های بالایی دارند و با معرفی‌شان به صورت جداگانه‌، دلیل این ارزش‌گذاری را در خواهید یافت.

 

رستوران زیر آبی Ithaa (مالدیو)

خوردن غذا آن هم ۵ متر زیر آب دریا، یک تجربه‌ی منحصر به فرد در دنیا خواهد بود. جایی که هنگام خوردن غذا، یک منظره‌ی پانوراما از زیر اقیانوس و ماهی‌های رنگارنگ مالدیو را می‌توانید تماشا کنید. غذاهای این رستوران برگرفته از غذاهای محلی مالدیو است که با آشپزی غربی ترکیب شده‌اند و یک ساختار متفاوت و البته فوق‌العاده خوشمزه را پدید می‌آورند. در واقع این جا تنها یک رستوران زیبا نیست، بلکه رستورانی بسیار عالی است که فضایی بسیار جذاب نیز دارد. ۷ کورس غذا به استثنای نوشیدنی چیزی حدود ۴۰۰ دلار برای هر نفر هزینه در پی خواهد داشت. البته این رقم بسته به غذایی که سفارش می‌دهید می‌تواند بسیار بیشتر شود و البته نوشیدنی‌های Ithaa نیز به اندازه‌ی غذاهایش گران‌ است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور مالدیو از غذاهای خوشمزه این سرزمین غافل نشوید.

Guy Savoy de Paris (فرانسه)

نمی‌شود لیستی از رستوران‌ها جمع و جور کرد و اسمی از پاریس نیاورد. شهری که به غذاهای خوشمزه و متفاوتش معروف است. سرآشپز بسیار معروف این رستوران که چندین جایزه‌ی بین‌امللی برده دو رستوران دارد که یکی در پاریس و دیگری در لاس وگاس است. غذاهای این رستوران به خاطر وجود همین سرآشپز قیمتی سرسام آور دارد. برای مثال یک سفارش ۱۳ کورسه بدون نوشیدنی ۴۷۸ دلار به بالا قیمت دارد که البته شامل صدف، خاویار، سابایون و... می‌شود که با طعمی باور نکردنی روی میز می‌رود.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

Kitcho Arashiyama (ژاپن)

این رستوران کلاسیک، در خانه‌ای قدیمی در کیوتو بنا شده و غذاهای قدیمی ژاپنی را به شیوه‌ای شگفت‌انگیز پخت و برای مشتریانش سرو می‌کند. البته در نظر بگیرید که در Kitcho Arashiyama تنها غذاهای کایسکی سرو می‌شود که در واقع از چند کورس تشکیل شده و در آن از مواد اولیه دریایی و گیاهی مخصوص فصل استفاده می‌شود. تجربه‌ای کاملا متفاوت از غذا خوردن را در این مکان از سر خواهید گذراند که برایتان بین ۳۸۰ تا ۵۷۰ دلار به ازای هر نفر هزینه در پی خواهد داشت. جالب است بدانید که رستوران Kitcho Arashiyama که تا حالا ۳ ستاره میشلن کسب کرده، مدت‌هاست توسط یک خانواده محلی اداره می‌شود.

Ultraviolet (چین)

این رستوران که از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده، نه تنها یکی از گران‌ترین رستوران‌ها دنیا به حساب می‌آید بلکه اگر بتوانید در آن‌جا میزی برای خود رزرو کنید، باید خود را جزو خوش‌شانس‌ها به حساب بیاورید چون همیشه برای ماه‌ها ظرفیت آن پر است. خوردن غذاهایی که سرآشپز معروف فرانسوی با تم علمی تخیلی درست می‌کند، حداقل ۵۷۰ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت و شما در یک فضای جالب بنفش با شمایلی علمی تخیلی شام می‌خورید. به طور کلی Ultraviolet یک رستوران عجیب و جالب است که البته غذاهای بسیار خوشمزه در ۲۰ کورس برایتان سرو می‌کند.

Masa (آمریکا)

رستوران‌های گران‌قیمت زیادی در نیویورک وجود دارند، اما Masa با سرآشپز معروف ژاپنی‌اش که توسط گینزا سوشیکو معروف آموزش دیده، توانسته ۳ ستاره میشلن دریافت کند و از جمله مهم‌ترین رستوران‌های دنیا باشد. شروع قیمت از ۵۹۵ دلار در Masa، این رستوران را گران‌ترین محل برای خوردن غذا در آمریکا بدل کرده است.

 

تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا

Osteria Francescana (ایتالیا)

منو ۱۲ کورس رستوران Osteria Francescana که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به عنوان بهترین رستوران جهان شناخته شده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دنیا برای غذا خوردن است. جایی در مودنای ایتالیا که سرآشپزی محلی داشته و در آن غذاهای خاص ایتالیایی سرو می‌شود که بعضی‌هایشان را در کم‌تر جایی می‌توانید میل کنید. کیفیت بالای غذاهای Osteria Francescana باعث شده تا هزینه‌ی خوردن غذا در این محل حداقل ۲۹۰ یورو بدون در نظر گرفتن نوشیدنی باشد.

Sublimotion (اسپانیا)

ایبیزا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تمام دنیاست اما ما به جشن‌های شلوغ و برنامه‌های مختلف تفریحی آن کار نداریم، بلکه به رستوران Sublimotion می‌پردازیم که تنها ۱۲ صندلی دارد و برای غذا خوردن در آن باید به ازای هر نفر ۱۵۰۰ یورو بپردازید که باعث می‌شود این مکان، گران‌ترین رستوران دنیا باشد. Sublimotion در هتلی به همین نام واقع شده و غذای فوق‌العاده‌اش در ۲۰ کورس سرو می‌شود. در این رستوران با استفاده از امکانات مختلف بصری، هر لحظه فضایی جذاب و متفاوت برایتان به نمایش گذاشته می‌شود و گاهی در اعماق اقیانوس هستید و گاهی در پاندورا شام خود را میل می‌کنید.

 

برترین رستوران‌های سال ۲۰۱۹ به انتخاب تریپ‌ادوایزر

۲۰ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران