گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

اطلاعات مفید
گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

در نوشته‌ی امروز ما به سراغ جاذبه‌های گردشگری گران‌قیمتی رفته‌ایم که تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب اما پر هزینه را برایتان به همراه دارند. در نظر داشته باشید که لیست ما شامل فعالیت‌ها یا تورهای گردشگری نیست و تنها به جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف جهان اختصاص دارد. پس بدون حرف اضافه، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بخش هری پاتر در استودیو برادر وارنر  |  لندن، انگلستان

برای آن‌ها که کشته مرده هری پاتر هستند، بودن در این بخش از استودیو برادران وارنر، همچون قدم زدن در صفحات کتاب است. در این تجربه خاص، شما می‌توانید از محل‌های واقعی فیلم‌برداری، تجهیزات به کار گرفته شده در فیلم، لباس‌ها، چوب دستی‌ها و حتی دست نوشته‌های فیلمنامه دیدن کنید. تجربه‌ای فراموش نشدنی برای طرفداران این شخصیت محبوب که البته به هیچ وجه ارزان نخواهد بود و ۵۸.۵۷ دلار برای ورودی باید پرداخت نمایید.

 

۱‍۸ هتل دارای تم‌های خاص در دنیا

استودیو دنیای هانگدیان  |  دونگیانگ، چین

خیلی‌ها این مجموعه بزرگ را با نام چایناوود (ترکیب چین و هالیوود) صدا می‌زنند. این مجموعه فیلم سازی عظیم شامل چندین بخش مختلف و دکورهای بزرگ می‌شود که در سال ۱۹۹۶ ساخته شده و فیلم‌های معروفی در آن‌جاتهیه شده است و حالا گردشگران، امکان بازدید از ۱۳۰ استودیو سرپوشیده و چندین محل روباز آن را دارند. شاید باورتان سخت باشد، اما با این که بلیط ورودی این مجموعه قیمتی معادل ۵۷.۴۸ دلار به ازای هر نفر دارد، اما بیش از ۲۰ میلیون نفر تنها در سال ۲۰۱۹ در سفر با تور چین از آن‌جا بازدید کرده‌اند.

برج خلیفه  |  دبی، امارات

بلندترین برج جهان یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیاست که در تور دبی واقع شده و جاهای بسیار پر بازدید شهر نیز به حساب می‌آید. این برج ۸۲۸ متر ارتفاع داشته و مهمانان، می‌توانند به طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ مراجعه کرده و از آن‌جا بازدید کنند و یا این که به طبقه ۱۴۸ رفته و در محیطی روباز، به تماشای دبی بپردازند. همچنین رستوران‌هایی نیز در طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴ برج خلیفه ساخته شده است. ورودی این برج برای بازدید، معادل ۵۵.۵۶ دلار است!

موزه مادام توسو  |  لندن، انگلستان

موزه مادام توسو در چندین نقطه از جهان ساخته شده است و در هر جا بسته به شرایط آن محل و مجسمه‌های موجود، قیمت ورودی آن متفاوت است. برای ورود به این موزه که مجسمه‌های مومی از شخصیت‌های معروف در آن‌جا به نمایش گذاشته شده، باید مبلغ ۴۵.۵۸ دلار پرداخت کنید. مجسمه اسپایدرمن، ملکه الیزابت، خانواده سلطنتی، و بسیاری افراد معروف انگلیسی و آمریکایی در این محل قرار گرفته‌اند.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

Spyscape  |  نیویورک، آمریکا

یکی از موزه‌های خاص و متفاوت دنیا که به دنیای جاسوسی اختصاص دارد و در آن‌جا تجهیزات جالبی به نمایش گذاشته شده که اکثرشان متعلق به دنیای واقعی هستند و برخی دیگر از دنیای فیلم‌ها و کمیک‌ها به این موزه راه پیدا کرده‌اند. این موزه البته یک مجموعه تفریحی نیز بوده و بازی‌های مختلفی را برای مهمانانش مهیا کرده است که البته انجام اکثر این بازی‌ها، جدای از پرداخت بلیط ورودی ۴۲.۲۴ دلاری خواهد بود.

ساختمان امپایر استیت  |  نیویورک، آمریکا

یکی دیگر از محل‌های گران‌قیمت برای بازدید در نیویورک، ساختمان نمادین امپایر استیت در خیابان پنجم است. این برج ۳۸۱ متری، یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های مدرن دنیاست که در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های هالیوودی به چشم می‌خورد. بازدیدکنندگان از این محل، می‌توانند در طبقات ۸۶ و ۱۰۲ از ساختمان دیدن کرده و منظره‌ی فوق‌العاده از نیویورک را مشاهده کنند که تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. بازدید از این مکان ۳۹.۷۹ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

کارخانه رنگ  | نیویورک، آمریکا

آخرین گزینه‌ی لیست ما از این شهر، مجموعه کارخانه رنگ (Color Factory) رنگ است. جایی که توصیف آن کمی مشکل بوده و هم می‌توان آن‌جا را به عنوان یک گالری هنری، هم به عنوان یک موزه سلفی و هم به طور کلی یک مکان تفریحی معرفی کرد. دکورهای فوق‌العاده زیبایی در این محل برای عکاسی در نظر گرفته شده و از طرفی، تجربه‌های خاصی همچون دیسکو با هدفون را می‌توانید به صورت تک نفره یا جمعی در آن‌جا تجربه کنید. کارخانه رنگ دو شعبه دیگه در شهرهای دیگر آمریکا نیز دارد اما ماهیت نیویورک و هزینه‌های این شهر باعث شده تا بلیط ورودی این مجموعه ۳۷.۸۱ دلار باشد که برای چنین مکانی بسیار بالا محسوب می‌شود.

 

زیباترین پارک‌های ملی جهان را بشناسید

قصر وستمینستر  |  لندن، انگلستان

آن‌هایی که قصد دارند از این قصر کلاسیک و زیبا در لندن دیدن کنند، باید مبلغ ۳۶.۴۶ دلار برای ورودی پرداخت کنند. این مکان حتی همین حالا نیز به عنوان پارلمان مشغول به کار است و برج الیزابت که ساعت معروف بیگ بن در آن‌جا قرار گرفته نیز در همین محل قرار گرفته است. همه‌ی این‌ها در کنار اهمیت و زیبای این قصر زیبا باعث می‌شود که بازدید از آن‌‌جا، حس و حال فوق‌العاده‌ای داشته و یک تجربه فراموش نشدین باشد. البته بازدید از این بنا نسبتا کوتاه بوده و چیزی کم‌تر از یک ساعت خواهد بود، با این حال ارزش این همه دردسر را خواهد داشت.

پایگاه انتقام جویان  | لاس وگاس، آمریکا

در حال حاضر، مجموعه انقام جویان یکی از معروف‌ترین برندهای دنیای سرگرمی به حساب می‌آید. مجموعه‌ای که از ابرقهرمان‌های دنیای کتاب‌های کامیک مارول به وجود آمده و حالا چندین فیلم، انیمیشن و سریال حول محور شخصیت‌هایش ساخته شده است. به همین دلیل است که چنین پارک تفریحی هیجان انیگزی -حتی با وجود بلیط ۳۳.۸۳ دلاری- همیشه جزو شلوغ‌ترین مراکز تفریحی لاس وگاس به حساب می‌آید. این تم پارک کاملا محیطی سرپوشیده دارد و شامل بخش‌های مختلفی شده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به اتاق لباس‌های آیرون من اشاره کرد که تقریبا همه‌ی بازدید کنندگان، حتما در آن‌جا به عکاسی می‌پردازند. پایگاه انتقام جویان از آن‌جاهایی در لاس وگاس است که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند از حضور در آن‌جا لذت ببرند.

Perlan: Wonders of Iceland  |  ریکیاویک، ایسلند

 این مکان با تمام جاهایی که تا به حال به شما معرفی کردیم فرق می‌کند. Perlan در حال حاضر یک مجموعه تفریحی است که از شش تانک بزرگ آب درست شده و حالا چند رستوران لاکچری و خاص، دکورهای بزرگ، گالری‌های هنری، مراکز آموزشی و پلنتاریوم ساخته شده و یک ترکیب عجیب و در عین حال جذاب را به وجود آورده که از بسیاری جهات ارزش دیده شدن دارد. برای مثال شما می‌توانید به موزه غار یخی و یخچال‌های طبیعی با دکور فوق‌العاده رفته و در مورد این واقع طبیعی در یک تونل یخی ۱۰۰ متری، چیزهای مختلف یاد بگیرید و یا این که به محل بازدید عمومی رفته و از آن‌جا شهر زیبای ریکیاویک را تماشا کنید. به نظر من که نقطه اوج این بازدید که می‌توان به آن یک گردش علمی گفت، بازدید از پلنتاریوم است که نمایشی بی‌نظیر را برایتان به تصویر خواهد کشید. نمایشی که اغلب در باره مناطق قطبی، شفق قطبی و ... است. برای بازدید از این محل شما تنها یک بلیط ۳۲.۴۸ دلاری تهیه می‌کنید و این بلیط تمامی بخش‌ها را پوشش خواهد داد.

 

سفر به زیباترین شهرستان‌های آسیا

Potala Palast  |  تبت

این مکان در لاسا واقع شده و در تور چین و سفر به تبت، امکان بازدید از این محل را خواهید داشت. جایی که دالای لاماها بین سال‌های ۱۶۴۹ تا ۱۹۵۹ در آن‌جا زندگی می‌کردند و در حال حاضر موزه‌ای از وسایل شخصی آن‌ها در آ‌نجا قرار گرفته است. این محل در از سال ۱۹۹۴ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده و در زمان دالای لاما پنجم درست شده بود. نکات ریز و درشت زیادی در مورد این بنای زیبا وجود دارد و بازدید کنندگان بسیار زیادی هر ساله به آن‌جا می‌روند. برای بازدید از این مکان باید ۲۹.۶۸ دلار هزینه کنید.

برج وان پیس توکیو  |  توکیو، ژاپن

وان پیس یکی از انیمه‌های بسیار معروف ژاپنی است که نزدیک به دو دهه در حال پخش بوده و طرفدارانی از نقاط مختلف دنیا دارد. این مجموعه در واقع یک تم پارک سرپوشیده است که از سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرده و در آن‌جا ماکت‌ها، مجسمه‌ها و دکور فوق‌العاده زیبا با جزییات فراوان از کاراکترهای انیمه گنجانده شده است و بازی‌های مختلفی هستند که می‌توانید در آن‌جا انجام دهید. بلیط ورودی پارک ۲۸.۴۴ دلار است و ایده‌ی اصلی ساخت آن بر پایه بازدید کاراکترهای وان پیس از جزیره‌ای در دنیای جدید بوده و بازی‌ها نیز بر پایه همین داستان ساخته شده‌اند. از جذابیت‌های این مکان می‌توان به جاهای مختلفی که برای عکاسی تعبیه شده، رستوران مخصوص و همچنین فروشگاه اشاره کرد که در آن‌جا، محصولات مختلفی با موضوع این انیمه را می‌توانید خریداری کنید.

 

سفری جذاب به ۱۰ کشور کوچک جهان

Casa Batlló  |  بارسلون، اسپانیا

این مکان با نام‌های دیگری مثل Casa dels Ossos یا خانه‌ی استخان‌ها نیز شناخته می‌شود و یکی از شاهکارهای معماری آنتونی گائودی شناخته می‌شود. معمار برجسته‌ای که چندین بنای مهم در بارسلون داشته و شهرتی جهانی دارد. این بنا به عنوان خانه‌ای برای فردی ثروتنمند به نام ژورف باتلو ساخته شده بود اما این روزها به یک مکان گردشگری بدل شده که توریست‌ها امکان بازدید از آن‌جا را دارند. این بنای عجیب و باور نکردنی و رنگارنگ، چه در بیرون و چه در داخل، شما را حیرت زده خواهد کرد. ساختمانی که به خوبی از آن نگهداری می‌شود و به صورت مرتب نوسازی می‌شود. اما هیچ کدام از بخش‌های Casa Batlló  تغییر ماهوی نداشته و همه چیز به شکلی نگهداری شده که آنتونی گائودی آن را خلق کرده است. آن‌هایی که قصد بازدید از این مکان را دارند، باید مبلغ ۲۸.۱۵ دلار برای ورودی پرداخت کنند.

۰۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران