برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا

اطلاعات مفید
برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا

همه‌ی گردشگران به دنبال سواحل رویایی یا جنگل‌های سرسبز نیستند، بعضی به دنبال زیبایی‌هایی هستند که صحراها برایشان به ارمغان می‌آورند. دریاهایی از شن که زیبایی منحصر به فردی داشته و شما را غرق در خود می‌کند. سوال این جاست که کدام نقاط دنیا برای چنین سفری مناسب است و کدام مقاصد میزبان بهتری برای صحرا گردی ما هستند. این سوالی است که جوابش را با هم در این نوشته پیدا خواهیم کرد.

 

بیابان گبی

بزرگ‌ترین صحرای آسیا که بخشی از آن در چین و بخشی دیگر در مغولستان واقع شده است. با این که شما در سفر با تور چین می‌توانید به دیدن این صحرا بروید، اما آن بخش که در مغولستان واقع شده، بیشترین گردشگر را به خود می‌بیند. این مکان وسیع همه‌اش شن نیست و بخشی کوهستانی نیز دارد که تپه‌های سرسبز را نیز شامل می‌شود. جدا از زیبایی‌های خیره کننده‌ی صحرای گبی، اهمیت آن به واسه پیدا شدن فسیل‌های زیادی از دایناسورها نیز هست که محققان را معطوف به خود کرده.

 

 ۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند 

 بیابان گبی

 

صحرای بزرگ آفریقا

بزرگ‌ترین صحرای دنیا، مسلما به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگرانی به حساب خواهد آمد که می‌خواند کویرگردی را در لیست سفرهای خود ثبت کنند. صحرایی بسیار پهناور که بخش‌هایی از تونس، مراکش، مصر و الجزایر را شامل می‌شود. برای قرن‌هاست که در بخش‌هایی از این صحرا، هیچ آدمی نشانی از خود باقی نگذاشته و بیکران شن است که در آن حکم فرمایی می‌کند. یکی از بهترین نقاط دنیا برای رصد و عکاسی از ستارگان که به واسطه‌ی تاریکی زمین در دل صحرا پدید آمده است.

 

 صحرای بزرگ آفریقا

 

کالاهاری

صحرای کالاهاری از جمله مهم‌ترین صحراهای دنیاست که بخشی از نامبیا، بوتسوانا و آفریقای جنوبی را دربر می‌گیرد و از جمله سافاری‌های محبوب در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. تنوع جانوری این صحرای زیبا از جمله ویژگی‌های مهم کالاهاری است که گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود جذب می‌کند.

 

  بهترین مقاصد آسیا و اقیانوسیه برای سفر 

کالاهاری 

 

نامیب

نامیب صحرایی است که گویی خصوصیات دیگر صحراها را در قالبی کوچک‌تر برایتان به نمایش در می‌آورد. از تپه‌های شنی گرفته تا شن‌های رنگارنگ و ویژگی‌های متفاوت دیگر. نامیب اقیانوسی از شن است که تا افق کشیده شده و صحنه‌ای رویایی را پیش چشمانتان به تصویر می‌کشد.

 

 نامیب

 

آتاکاما

اگر به این صحرا رفتید و ناگهان دیدید که چند فلامینگو از بالای سرتان پرواز کرد، به هیچ وجه شوکه نشوید و احساس نکنید که از بی‌آبی توهم زده‌اید. این پرندگان زیبا در کنار چند برکه‌ای که در دل این کویر در شمال شیلی واقع شده زندگی می‌کنند. در واقع شما در دل یکی از خشک‌ترین نقاط دنیا، برکه‌هایی دارید که میزبان پرندگانی به این زیبایی است. نکته‌ی دیگر این که، فراموش نکنید دره‌ی معروف ماه نیز با تمام زیبایی‌هایش درون صحرای آتاکاما واقع شده است.

 

 بهترین جزایر بدون اتومبیل دنیا را بشناسید 

 آتاکاما

 

صحرای عربی

اگر کمی سن و سال دار باشید و به دیدن این صحرا بروید، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، فیلم لورنس عربستان است. این صحرای زیبا و چشم نواز از سوریه تا یمن کشیده شده و اطرافش را دریا احاطه کرده است. کمپ زدن زیر ستاره‌ها، بازدید از حیوانات جذاب صحرا و ماندن در اقامتگاه‌های صحرایی لوکسی که در نقاط مختلفش ساخته شده، صحرای عربی را به یکی از بهترین مقاصد صحرایی در دنیا بدل کرده است.

 

 صحرای عربی

 

سونوران

انتخاب‌های زیادی برای بازدید از یک مقصد صحرایی در آمریکا وجود دارد، ولی بدون شک اولین گزینه‌ی شما باید سوناران باشد. محلی بسیار زیبا که در بخش‌هایی از آن پست‌ها و سازه‌هایی درست کرده‌اند تا گردشگران با راحتی بتوانند از آن دیدن کنند. مضاف بر این که بخشی از پارک ملی Saguaro‌ نیز در این صحرا قرار گرفته و شما در سافاری به این منطقه می‌توانید جانوران زیبایی را مشاهده کنید که در محیطی محافظت شده به زندگی مشغولند.

 

 زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ 

 سونوران

 

Australia’s Red Centre

تپه‌ی قرمزی که در دل این صحرا از خاک برخواسته را مرکز استرالیا می‌نامند. اما تنها این قرمزیه خاص نیست که جذابیت Australia’s Red Centre به حساب می‌آید، بلکه کلیت این مکان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را به عنوان یک مقصد درخشان صحرایی مطرح می‌کند. از زیبایی‌های بصری گرفته تا تنوع جانوری خیره‌کننده‌ای که دلیل تعداد بالای سافاری‌ها به این بخش از استرالیا است.

 

 کوچکترین و زیباترین شهرهای دنیا را بشناسید

Red Centre

۰۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران