بهترین رستورانهای غذای دریایی در دنیا

اطلاعات مفید
بهترین رستورانهای غذای دریایی در دنیا

آیا شما عاشق غذاهای دریایی و لذت بردن از بهترین مواهبی هستید که اقیانوس به ارمغان می‌آورد؟ البته که همه نمی‌توانند غذاهای دریایی بپزند و آن را به شاهکارهای خوراکی بدل کنند. اینجاست که بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا، برای شروع یک سفر شکم گردی ایده آل هستند. گفتنی است هر کشور و فرهنگی، دارای دستورپخت های خاص خود برای تهیه غذاهای دریایی است.

 

رستوران لاگون در کلمبو سریلانکا

سفر شکم گردی خود را از رستوران Lagoon در کلمبو، در سفر با تور سریلانکا شروع می ‌نیم که یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های فضای باز و از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا به شمار می‌آید. در اینجا می‌توانید از میان صیدهای روزانه تازه، هر کدام را خواستید به سلیقه خود انتخاب کرده و طبخ آنرا همانطور که متناسب با ذائقه‌تان است سفارش دهید.

دو سرآشپز ماهر در این رستوران، برای تهیه غذاهای دریایی به ۱۵۰ روش مختلف آموزش دیده‌اند و در عین حال غذاها را با ۳۰ سس مختلف ارائه می‌دهند. از محبوب‌ترین گزینه‌های منو می‌توان به ساشیمی خام ، سوپ‌ها، سوشی و کاری خرچنگ اشاره کرد. بعلاوه باید گفت وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز، از دیگر مشخصه‌ها و امکانات این غذاکده جذاب و به یادماندنی محسوب می‌شوند.

آدرس: 77A2, Colombo, Western Province, Sri Lanka

عکس: timeout.com

 

رستوران لانکان کرابز در کوالالامپور مالزی

به گواهی بسیاری از مشتریان، این مکان از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا به شمار می‌آید. Lankan Crabs سفر جذابش را برای ارائه دستور پخت‌های معتبر خرچنگ، در مارس ۲۰۲۰ در خیابان شلوغ جالان کموجا در قلب بنگسار کوالالامپور آغاز کرد. و در همین مدت زمان کوتاه، توانست مشتریان وفادار بسیاری را به سوی خود جذب کند. در اینجا غذاهای خرچنگ سریلانکایی، در ترکیب با طعم‌های مالزیایی و ادویه‌های شگفت انگیز و مواد اولیه ممتاز سرو می‌شوند و سفر با تور مالزی را به خاطره‌ای فراموش ناشدنی بدل می‌کنند.

آدرس: Jalan Stesen Sentral, 4, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

غذاهای ملی کشورهای مختلف دنیا

عکس: thelankancrabs.menu

 

رستوران گاگان در بانکوک تایلند

از دیگر بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا، می‌توان به Gaggan اشاره کرد که یک رستوران با دو ستاره میشلین است. این غذاکده، در بانکوک واقع شده و طرفداران بسیاری در میان مسافران تور تایلند و مردمان بومی دارد. اینجا به دلیل رویکرد خلاقانه‌اش در آشپزی شهرت داشته و طعم‌های سنتی هند را با تکنیک‌ها و روش‌های مدرن ترکیب می‌کند و در نتیجه، یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و فراموش نشدنی را رقم می‌زند.

از جمله خوراکی‌های خاص این رستوران Yogurt Explosion است که کره‌ای از ماست بوده و جوانه‌های چشایی را به رقص درمی‌آورد. Lick it up نیز یک غذای مرغ تند است که در یک بشقاب خوراکی مینیاتوری سرو می‌شود. علاوه بر غذاهای استثنایی، فضای این رستوران نیز بسیار جذاب است و با گرافیتی‌های رنگارنگ و موسیقی، ساعاتی مفرح را برای استراحت و شکم گردی رقم می‌زند.

آدرس: Bangkok, Thailand, Bangkok, Thailand

عکس: wbpstars.com

 

رستوران ادم بابا در استانبول ترکیه

نام رستوران Adem Baba که در سال ۱۹۹۲ در ببک با فروش ماهی از یک قایق کوچک شروع به کار کرد، در تمام استانبول شناخته شده است. این رستوران در حال حاضر، از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا به شمار می‌آید  و تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین صیدها را با قیمت‌هایی بسیار مناسب طبخ و سرو می‌کند.

توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این مکان افتاد، کالاماری سرخ شده را از دست ندهید. هر چند سالادهای پنیر خوشمزه، سالمون، زیما، هالو هالو و چای گوارا نیز طرفداران بسیاری دارند.  بعلاوه این غذاکده، دارای طراحی داخلی خانگی و راحت و زیبا بوده و وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز و خدمات دلیوری را نیز به مسافران تور ترکیه و مردمان محلی ارائه می‌دهد.

آدرس: Satış Meydanı Sk. No:2, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

موادغذایی مجاز و غیر مجاز در سفرهای هوایی

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران لی برناردین در نیویورک ایالات متحده آمریکا

Le Bernardin، یک رستوران با ۳ ستاره میشلین واقع در شهر نیویورک است و به طور گسترده بعنوان یکی از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا شناخته می‌شود. در واقع این غذاکده، به خاطر سرو غذاهای دریایی استثنایی‌اش که به طرز ماهرانه‌ای توسط سرآشپز اریک ریپرت و تیمش تهیه می‌شوند، شهرت دارد.

منو دارای انواع گزینه‌های ماهی و صدف است که اغلب از تکنیک‌های آسیایی و فرانسوی برای طبخ آنها استفاده می‌شود. در این میان، ماهی تن تقریبا خام که کمی تفت داده شده و با فوی گراس و سس پونزو سرو می‌شود، و همچنین ماهی Barely Cooked که در آبگوشتی لطیف پخته می‌شود و با انواع مواد همراه است، محبوبیت بیشتری دارند.

در ضمن باید گفت این مکان، به دلیل خدمات استثنایی و فضای شیک و زیبایش نیز شهرت دارد. قیمت‌ها نسبت به دیگر بهترین رستوران‌های غذای دریایی دنیا کمی بالا هستند، اما غذاها و کیفیت خدمات ارزش امتحان کردن را دارند. در نهایت وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری، تلویزیون و میز و صندلی‌های فضای باز، از دیگر مزایای شکم گردی در این غذاکده به شمار می‌آیند.

آدرس: 155W 51st St, West New York, New Jersey, USA

عکس: le-bernardin.com

 

رستوران اوستریا فرانسسکانا در مودنا ایتالیا

Osteria Francescana، یک رستوران با ۳ ستاره میشلین است که در مودنا ایتالیا واقع شده است. منو ترکیبی از غذاهای سنتی ایتالیایی و خلاقیت‌های مدرن و آوانگارد، با تاکید زیاد بر مواد اولیه محلی و محصولات فصلی را ارائه می‌دهد. بعلاوه، دسرهای کلاسیک این رستوران نیز مثال زدنی هستند. در این میان سالادهای پارمیجانو، لازانیا و سزار، پای لیمو و ژلاتو اسپرسو، لاته و لیموناد عالی این رستوران را به شدت توصیه می‌کنیم.

این مکان که در شمار بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا محسوب می‌شود، در عین حال به دلیل فضای صمیمی‌اش نیز محبوبیت دارد و یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و خاطره انگیز را رقم می‌زند. خدمات تماشایی پرسنل مثبت و پرانرژی، تلویزیون و پارکینگ نیز برای مشتریان ارائه می‌شوند.

آدرس: Via Stella, 22, Modena, Emilia-Romagna, Italy

آدرس: telegraph.co.uk

 

رستوران میرازور در منتون فرانسه

از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا، می‌توان به Mirazur در شهر ساحلی جذاب منتون اشاره کرد که دارای ۳ ستاره میشلن بوده و غذاهایی جالب توجه و نوآورانه را سرو می‌کند که در طبخ آنها از مواد اولیه ارگانیک و طعم‌های محلی منطقه مدیترانه الهام گرفته شده است. برخی از غذاهای خاص این رستوران عبارتند از: لنگوستین با گریپ فروت و خاویار، چغندر با مارماهی دودی و خامه خاویار، صدف در سس مریم گلی و همچنین تارتار ماهی تن با برگ‌های نستورتیوم.

از طرفی باید گفت این رستوران علاوه بر غذاهای استثنایی، به دلیل موقعیت خیره‌کننده‌اش که بر روی تپه‌ای مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد نیز، به مقصدی محبوب و مشهور برای مسافران بدل شده است. فضای داخلی آرام و زیبایش، از طراحی داخلی مینیمالیستی برخوردار بوده و به منظره باشکوه دریا دید دارد. در نهایت خدمات استثنایی، پارکینگ و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، به جذابیت حضور در این مکان می‌افزایند.

آدرس: 30Av. Aristide Briand, Menton, Provence-Alpes-Côte d'Azur, France

 

بهترین کشورها برای عاشقان غذا

آدرس: bonv.se

 

رستوران فت داک در بری انگلستان

The Fat Duck، یک رستوران با ۳ ستاره میشلین بوده و یکی دیگر از بهترین رستوران های غذای دریایی دنیا محسوب می‌شود. در این غذاکده به یادماندنی، رویکرد خلاقانه سرآشپز، مرزهای آشپزی سنتی را جابجا می‌کند و اغلب تکنیک‌های علمی و ترکیب طعم‌های غیرمتعارف در طبخ غذاها بکار گرفته می‌شوند.

از خوراکی‌های معروف در این غذاکده می‌توان به Sound of the Sea اشاره کرد که با صدف حلزونی سرو می‌شود و همچنین بستنی Egg and Bacon که با نیتروژن مایع درست شده و در پوسته تخم مرغ ارائه می‌گردد. کیک میوه‌ای، یخ چای، قهوه سرد و آبمیوه عالی، از دیگر جذابیت‌های منو به شمار می‌آیند.

این رستوران، همچنین به دلیل توجه استثنایی به جزئیات شهرت دارد و هر ظرف، با دقت و ظرافت تزئین می‌شود تا یک تجربه شکم گردی منحصر به فرد را برای مهمانانش رقم زند. فضای صمیمی و دنج رستوران در کنار خدمات دلیوری، تلویزیون و پارکینگ نیز در اینجا فراهمند.

آدرس: High St, Bray, England, United Kingdom

عکس: architectureau.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۲ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران