زیباترین رستورانهای دنیا

اطلاعات مفید
زیباترین رستورانهای دنیا

بسیاری از رستوران‌ها بر تکامل منوها، تعامل پرسنل و مهمانان و تامین نیاز مصرف کنندگان تمرکز دارند. اما باید گفت غذا خوردن در محیطی الهام بخش و زیبا، می‌تواند جذابیت بودن در این فضاها را صد چندان کرده و خصوصا نقاط عطف خاطره انگیزی را برای جشن‌هایی نظیر عروسی و تولد و سالگردها رقم بزند. در ادامه، به غذاکده‌هایی اشاره می‌کنیم که نه‌ تنها جزو زیباترین رستوران های دنیا هستند، بلکه توسط مردم محلی و نشریات بزرگ به‌ خاطر کیفیت غذاها، محیط و کوکتل‌هایشان شهرت دارند و یک شب فراموش‌نشدنی را برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند.

 

رستوران تاماریند اسپرینگز در کوالالامپور مالزی

گشت و گذار خود را در میان زیباترین رستوران های دنیا، از غذاخوری شیک Tamarind Springs در منطقه‌ای حفاظت شده شروع می‌کنیم که درست وسط جنگل بارانی استوایی آمپانگ قرار داشته و یک رانندگی طولانی از مرکز شهر فاصله دارد.

فضای داخلی از محیطی روستایی و در عین حال صمیمی برخوردار بوده و مبلمان راحت بالیایی، مجسمه‌های سنگی، موسیقی دستگاهی و نورپردازی ملایم را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

بعلاوه باید گفت سرآشپزهای متخصص، غذاهای لذیذ کلاسیک هندوچینی را با ترکیبی از طعم‌های لائوس، ویتنام و خمر آماده می‌کنند. در این میان خرچنگ سرخ شده، گوشت گاو سرخ شده، سوف دریایی سرخ شده با سس تمر هندی، میگو، تام یام، سالاد ترش و شیرین آسیایی و همچنین سوپ مارچوبه و گوشت خرچنگ از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. پیشخدمت‌ها همچنین دسر انبه، برنج چسبناک انبه و چی را پیشنهاد می‌دهند.

جالب است بدانید این محیط رمانتیک که در شمار زیباترین رستوران های دنیا است، از بهترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه محسوب می‌شود. در عین حال برای برگزاری جشن سالگرد، عروسی یا جشن تولد ایده آل است. خدمات فوق العاده پرسنل حرفه‌ای، قیمت‌های مقرون به صرفه، پارکینگ، وای فای رایگان و میز و صندلی‌های فضای باز، از دیگر جذابیت‌های شکم گردی برای مردمان محلی و گردشگران تور مالزی به شمار می‌آیند.

آدرس: Jalan 1, Taman Tun Abdul Razak, 68000 Ampang, Selangor, Malaysia

عکس: timeout.com

 

رستوران ایندین اکسنت در بمبئی هند

Indian Accent در مرکز فرهنگی نیتا موکش آمبانی که چند ماه پیش در بمبئی افتتاح شد، ادامه فعالیت موفقیت‌ آمیز شعبه‌اش در دهلی نو بوده و فضایی بسیار مفرح و زیبا را خصوصا به چشمان مشتاق گردشگران تور هند هدیه می‌دهد. فواره‌هایی که هنگام غروب باز می‌شوند، اتاق‌های غذاخوری خصوصی و غذاهای لذیذی که به زیبایی تزئین می‌شوند، از جمله جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آیند که جزو زیباترین رستوران های دنیاست.

و اما منو... منو انواع غذاهای هندی را شامل می‌شود و گزینه‌هایی همچون بوراتا چات، پاپدی ریشه نیلوفر آبی و خرچنگ کانیاکوماری در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: Jio World Centre, Ground Floor, Nita Mukesh Ambani Cultural Centre, C-64, Mumbai, Maharashtra, India

 

بهترین مقاصد دنیا برای برگزاری مراسم عروسی

عکس: cntraveller.in

 

بلک جینجر در پوکت تایلند

با رسیدن به ریزورت The Slate پوکت در سفر با تور تایلند، در مسیری آرام از یک تالاب نورپردازی شده روشن به یک غرفه سنتی چوب ساج خواهید رسید که در شمار زیباترین رستوران های دنیا محسوب می‌شود. می‌توانید از فضای داخلی شگفت انگیز همراه با لوستر زیبای رستوران Black Ginge برای صرف غذاهایتان استفاده کنید و یا روی تراس محصور شده توسط فانوس‌ها بنشینید و به منظره آب خیره شوید و از استنشاق هوای تازه در حین غذاخوردن بهره مند شوید.

این رستوران، با انواع غذاهای سبک تایلندی جنوبی به استقبال مهمانانش می‌آید که توسط پرسنل حرفه‌ای با لباس سنتی ارائه می‌شوند. غذاهای دریایی تازه صید، همراه با طعم‌های شیرین و تند و سبزیجات ارگانیک که در مزرعه این رستوران کشت می‌شوند طرفداران بسیاری دارند. و در این میان، کاری ماهی، خرچنگ کبابی میگوی سرخ شده، سالاد انبه، بستنی نارگیلی، پارفه و برنج چسبناک انبه بیش از سایرین توصیه می‌شوند.

از دیگر امکانات و مشخصه‌های این رستوران که در فهرست زیباترین رستوران های دنیا به شدت خودنمایی می‌کند، می‌توان به وای فای رایگان، قیمت‌های مناسب، پارکینگ و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز اشاره کرد.

آدرس: 116Moo 1, Thep Krasatti, Phuket, Thailand

عکس: theslatephuket.com

 

رستوران مورور در استانبول ترکیه

رستوران Murver، واقع در طبقه فوقانی هتل Novotel در استانبول، با تمرکز بر روی غذاهای گوشتی باکیفیت، تجربه غذاخوری بسیاری لذت بخشی را برای مردمان محلی و گردشگران تور ترکیه رقم می‌زند. این محیط پر جنب و جوش همراه با موسیقی زنده دی جی، طراحی داخلی مدرن و به خوبی تزئین شده و چشم اندازی پانوراما از منظره بسفر، کاخ توپکاپی، ایا صوفیه و مسجد آبی، یکی از محبوب‌ترین و زیباترین رستوران های دنیا به شمار می‌آید.

مواد دودی و کبابی، اساس خلاقیت گزینه‌های منو را تشکیل می‌دهند. در این میان، هشت پا کبابی کره‌ای با پیاز کاراملی و یک سس وینگرت، غذای امضایی این روف رستوران مد روز محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.  

قیمت‌ها کمی بالا بوده، اما کیفیت غذا و خدمات این امر را توجیه می‌کنند. همچنین علاوه بر صندلی‌های داخلی، این رستوران صندلی‌های فضای باز تراس را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند از مناظر بی بدیل اطراف در حین خورد و خوراک بهره مند شوید. وای فای رایگان، تلویزیون، پارکینگ، تهویه مطبوع و پارکینگ، از دیگر امکانات قابل توجه این مکان به شمار می‌آیند.

آدرس: Kemankeş Cd. No:57-59, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

مهمترین اصطلاحات فرودگاهی

عکس: behance.net

 

لِ موریس در پاریس

Le Meurice، یکی از مجلل‌ترین هتل‌های پاریس بوده و یکی از شیک‌ترین و زیباترین رستوران های دنیا را در خود جای داده است. غذاکده زیبای هتل که فعالیتش را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، از یک طراحی داخلی افسانه‌ای برخوردار است.

اتاق ناهار خوری سر به فلک کشیده و مجلل به سبک لویی شانزدهم دارای سنگ مرمر فراوان، لوسترهای پرآذین و یک شومینه بزرگ بوده و همچنین برخی از تزئینات و المان‌های مدرن از جمله صندلی‌های Knoll که با چرم سفید پوشیده شده‌اند و مجسمه‌ شیشه‌ای پنجره‌های مرتفع که به باغ‌های مجاور مشرف هستند، از جذابیت‌های این مکان مفرح به شمار می‌آیند.

از طرفی منو، طعم تند غذاهای فرانسوی را ارائه می‌دهد و صدف‌های خوشمزه، کیک میوه‌ای، پارفه، بستنی، چای عالی، اسپرسو و آبمیوه، از محبوبت‌رین گزینه ها محسوب می‌شوند.

گفتنی است این رستوران در لیست زیباترین رستوران های دنیا با دو ستاره میشلن، از مکان‌های پرطرفدار برای برگزاری جشن سالگرد، عروسی یا جشن تولد بوده و پرسنل آموزش دیده نیز خدماتی سریع و باکیفیت ارائه می‌دهند. همچنین قیمت‌ها مناسب هستند و وای فای رایگان و پارکینگ نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 228Rue de Rivoli, Paris, Île-de-France, France

عکس: dorchestercollection.com

 

رستوران زیردریایی ایتا در مالدیو

برای ورود به رستوران غیرمعمول Ithaa که اولین رستوران زیردریایی در نوع خود در جهان است، مهمانان باید از یک پلکان مارپیچ در انتهای یک اسکله طولانی پایین بیایند. زمانی که به فضای داخلی وارد می‌شوید، از دیدن منظره پیش رو شگفت زده خواهید شد. حقیقتا اینجا، یکی از زیباترین رستوران های دنیا محسوب می‌شود.

در اینجا می‌توانید زیر یک سایبان شفاف شیشه‌ای، مانند پری دریایی‌ افسانه‌ای زیر اقیانوس را تماشا کنید و در عین حال، با یک منوی خوش‌طعم و مدرن اروپایی پذیرایی شوید. بسیاری از مهمانان عاشق غذاهای دریایی، بیف، چیکن و کارپاچیوی این رستوران هستند.

آدرس: JP8F+6H9, Conrad Rangali Island 20077, Maldives

 

۱۰ روش برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

عکس: maldivesfinest.com

 

رستوران توری توری در پولانکو مکزیک

از دیگر زیباترین رستوران های دنیا، می‌توان به Tori Tori اشاره کرد که از نظر بصری خیره کننده بوده و از فضای داخلی و بیرونی جالب توجهی برخوردار است. این رستوران، در یک سازه عظیم معاصر قرار گرفته و فضای سبز، این بنا را احاطه کرده است.

در این غذاکده، می‌توانید طعم‌های جدید غذاهای ژاپنی را کشف کنید. مارماهی، نیگیری و ریبی خوش پخت، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو هستند و البته ژلاتوی خوشمزه، چیزکیک، کیک شکلاتی، لیموناد و ماچا نیز به شدت توصیه می‌شوند.

از طرفی باید گفت خدمات حرفه‌ای نیز، نقش بسزایی در موفقیت این رستوران داشته است. قیمت‌ها مقرون به صرفه بوده و وای فای رایگان، پارکینگ، تلویزیون و خدمات دلیوری نیز برای مشتریان فراهمند.

آدرس: Polanco, Temístocles 61, Mexico City, Mexico

عکس: toritori.com.mx

 

رستوران کانلیس در سیاتل

و در انتهای گشت و گذار در میان زیباترین رستوران های دنیا، به بنای دیدنی Canlis در سیاتل می  رسیم که در سال ۱۹۵۰ توسط رولاند تری طراحی شد و از آن زمان، به مرور طی ۹ بار توسط معماران و طراحان مختلف بازسازی گشت. اینجا نمادی از معماری مدرن شمال غربی اواسط قرن بوده و از فضایی راحت و شیک، همراه با تعداد زیادی عناصر طبیعی روستایی و پالت رنگی گرم و خنثی برخوردار است. بعلاوه از پنجره‌های عظیمش، دیدی عالی به مناظر خیره کننده دریاچه یونیون و آبشارها دارد. هر چند که در صورت تمایل، می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز نیز برای خورد و خوراک بهره مند شوید.

البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما این مکان یکی از زیباترین رستوران های دنیا بوده و یک تجربه غذائی خاطره انگیز را رقم می‌زند که ارزش هر پنی را دارد. این غذاکده، آشپزی آمریکایی را با تمرکز بر غذاهای دریایی و استیک ارائه می‌دهد و سیب زمینی و خرچنگ، سالاد کانلیس، برش های استیک تریاکی و چای رز لیموترش در اینجا بسیار پرطرفدارند. در نهایت موسیقی زنده، خدمات حرفه‌ای پرسنل خوش برخورد، وای فای رایگان و خدمات دلیوری، از دیگر امکانات و جذابیت‌های این مکان محسوب می‌شوند.

آدرس: 2576Aurora Ave N, Seattle, WA 98109

عکس: canlis.com

 

۰۶ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران