زیباترین دریاچه‌های دنیا (بخش دوم)

اطلاعات مفید
زیباترین دریاچه‌های دنیا (بخش دوم)

در نوشته‌ی پیش ۷ دریاچه‌ی زیبا در دنیا را به شما معرفی کردیم و حالا به معرفی ۸ گزینه‌ی باقی مانده خواهیم پرداخت. البته گزینه‌های این نوشته در کشورهای دیگری واقع شده و نقاط متفاوتی از جهان را پوشش می‌دهد.

 

دریاچه بایکال (روسیه)

جدا از زیبایی حیرت انگیز دریاچه بایکال در فصول مختلف، نکات ریز و درشت زیادی در مورد این مکان وجود دارد. بایکال قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان بوده که ۲۰ درصد از آب شیرین جهان را در خود نگه می‌دارد. جالب این که این دریاچه دارای یکی از تمیزترین و شفاف‌ترین آب‌های جهان نیز است و در اطراف آن نیز جلوه‌های زیبای طبیعت را می‌بینید که به شکل‌های مختلف خودنمایی می‌کند. یکی از جذاب‌ترین زمان‌ها برای بازدید از دریاچه بایکال، زمستان‌ است که دریاچه یخی حباب‌هایی را در دل خود دارد که هنوز به سطح نرسیده یخ زده و تصویری فوق‌العاده دیدنی را شکل می‌دهند. در سفر با تور روسیه یکی از دیدینی‌ترین مکان‌ها همین دریاچه زیبا است که نباید از دستش بدهید.

 

زیباترین نقاط آسیا برای سفر پاییزی

دریاچه Pehoé (شیلی)

پارک ملی تورس دل پاین بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت شیلی را تشکیل میدهد که از کوه‌های برفی تا در دشت‌های سرسبز را شامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک ملی، دریاچه آبی و زیبای  Pehoé است که در سمتی از آن دشتی سرسبز، در سمت دیگر منظره‌ی کوه‌های برفی و بخشی دیگر آبشاری زیبا واقع شده و آن را شبیه به تکه‌ای از بهشت در این نقطه‌ی دورافتاده از دنیا می‌کند.

دریاچه اینله (میانمار)

میانمار مملو از نقاط رازآلود و زیبا است که باید آن‌ها را کشف کنید. این دریاچه، جدا از زیبایی خاصی که دارد، یک دهکده در آن ساخته شده که کاملا در محیط آبی است و قرن‌هاست که قدمت دارد. شما برای بازدید از خانه‌ها یا حتی معابدی که در این منطقه ساخته شده، باید به وسیله‌ی قایق مسیر را طی کنید و البته در بین راه می‌توانید از بازار شناوری که بر روی این برکه قرار دارد نیز چیزی بخرید.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

دریاچه مورین (کانادا)

پارک ملی Banff یکی از معروف‌ترین نقاط کانادا است. در این پارک ملی دریاچه‌ای با نام لوییس واقع شده که عموما جمعیت زیادی را به خود می‌بیند. اما گنجینه‌ی پنهان این پارک ملی، در واقع دریاچه مورین است که کمی دورتر از دسرس بوده اما با آب عمیق و آبی رنگ و جذابیتی وصف نشدنی، انتظار شما را می‌کشد. منظره‌ی دیدنی کوهستان که در آب دریاچه می‌افتد و پهنه‌ی جنگلی که تا خود آب می‌رسد، دریاچه مورین را به یکی از زیباترین نقاط طبیعی در کانادا بدل کرده است.

دریاچه‌های پلیتویک (کرواسی)

اولین بار که عکس‌ها یا تصاویر هوایی از دریاچه‌های نزدیک به هم پلیتویک را ببینید، شاید باورتان نشود که این مکان واقعی‌ست. مجموعه‌ای از دریاچه‌های زمردین که آبشارهایی آب را از هر کدام به دیگری منتقل می‌شوند و درختانی که مسیر آب را تغییر می‌دهند و تصویری فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. این مکان در میان جنگلی انبوه و زیبا محصور شده و یکی از میراث طبیعی یونسکو محسوب می‌شود.

 

۱۰ محل زیبای پاییزی در دنیا را بشناسید

دریاچه بِلِد (اسلوونی)

این دریاچه که از طریق آب‌هایی که از کوهستان جولیان نشات می‌گیرند، پر آب می‌شود، یکی از مناطق کم‌تر شناخته شده در اسوونی است که همچون یک نقاشی کلاسیک، مملو از المان‌هایی است که آن را به زیباترین حالت ممکن شکل داده است. دریاچه‌ای که با کوهستان‌های جنگلی احاطه شده و آبی آرام و آینه مانند دارد و یک دهکده‌ی کم جمعیت نیز در نزدیکی آن دیده می‌شود. درست در میان این دریاچه، یک کلیسای گوتیک دیده می‌شود که ساخت آن به قرن ۱۴ میلادی بر می‌گردد.

دریاچه هیلیر (استرالیا)

بله، رنگ این دریاچه‌ی صورتی رنگ نیز کاملا طبیعی بوده و همین دریاچه هیلیر را به یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعی موجود در استرالیا بدل  کرده است. البته به خاطر قوانین بسیار سخت در مورد بازدید از این مکان، تورهای کم تعداد به دریاچه هیلیر همیشه پر هستند، اما گردش‌های هوایی بر بالای این دریاچه همیشه برگزار می‌شود.

 

۱۰ مقصد عالی در دنیا برای رها شدن از استرس

دریاچه توبا (اندونزی)

شاید خیلی‌ها تنها برای تور بالی به اندونزی سفر کنند، اما این کشور دیدنی‌های بسیار بیشتری برای ارائه دارد که یکی از آن‌ها دریاچه توبا است. این دریاچه دیدنی با کوه‌های سرسبزی که اطرافش دارد و آب آرامی که می‌توانید با قایق به میانش بروید، یکی از زیباترین دریاچه‌های آسیا نیز به حساب می‌آید.

۱۱ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران