زیباترین دریاچه‌های دنیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
زیباترین دریاچه‌های دنیا (بخش اول)

مقاصد ساحلی همیشه برای سفر ایده‌آل هستند، اما بعضا به جای این که به یک مقصد ساحلی در نزدیکی دریا بروید، باید جایی نزدیک به یک دریاچه یا برکه‌ی جذاب را انتخاب کنید. بیش از 117 میلیون دریاچه بر روی این کره‌ی خاکی وجود دارد که از میان آن‌ها ما 15 دریاچه‌ی زیبا و جذاب را جدا کرده‌ایم تا در قالب دو نوشته به شما معرفی کنیم.

 

دریاچه کراتر (آمریکا)

عمیق‌ترین دریاچه آمریکا در واقع زیباترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود. یکی از دلایل معروفیت دریاچه کراتر، آب آبی و شفاف این دریاچه است که زمانی حدود 6 هزار سال قبل به واسطه‌ی اتفاقات زمین شناسی، از کوه مازاما به این جا کشیده شده است و حالا رودهایی همیشه آب آن را تغزیه می‌کنند. همچنین در نزدیکی این دریاچه، محلی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید در آن سکونت داشته باشید یا صبحانه میل کنید. همچنین امکان قایق سواری در دریاچه کارتر را نیز دارید.

 

زیباترین نقاط آسیا برای سفر پاییزی

دریای مرده (اردن)

دریای مرده، بر خلاف اسمش یکی از سرزنده‌ترین نقاط اردن محسوب می‌شود. نمکی‌ترین نقطه‌ی آبی در جهان که شناگران به خاطر خاصیت طبیعی شناور شدن اجسام در آن، عاشقش هستند. البته این مکان به عنوان یک منبع عالی نمک و همچنین تاثیرش در اکوسیستم این منطقه، در کنار زیبایی منحصر به فردی که دارد، از اهمیت بالایی نیز برخوردار بوده و از هر لحاظ، یک مکان فوق‌العاده برای مردم اردن و گردشگران به شمار می‌رود.در نزدیکی این دریاچه‌ی زیبا، نقاط تاریخی همچون قلعه ماسادا وجود دارد که بهتر است از آن دیدن کنید. همچنین ریزورت رمانتیک و گران‌قیمت Kempinski Hotel Ishtar Dead Sea نیز در این محل واقع شده که می‌تواند تعطیلاتی کم‌نظیر را برایتان رقم بزند.

دریاچه کومو (ایتالیا)

دریاچه‌ای که از دیرباز معروف بوده و همیشه گردشگران به این منطقه می‌آمدند، هنوز هم با داشتن ویلاهای لاکچری، تفرجگاه‌های شلوغ و اقامتگاه‌های رمانتیکش، توریست‌ها را از کشورهای مختلف به سمت خود می‌کشاند. شما در سفر به این منطقه از ایتالیا، می‌توانید در Villa d’Este که در بنایی مربوط به قرن ۱۶ قرار گرفته است، سکونت داشته باشید و حال و هوای یک اقامتگاه قرون وسطایی همراه با باغ‌های زیبایش را تجربه کنید. دیدنی‌های زیادی اطراف این دریاچه وجود دارد و در خود کومو نیز می‌توانید به قایق سواری و انجام تفریحات مختلف بپردازید.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

لاگونا کلرادا (بولیوی)

"مرداب قرمز" یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های جهان است که در بولیوی واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این مکان به بولیوی سفر می‌کنند. تصویر قرمز رنگ این پهنه‌ی آبی نمکی، یکی از تصاویر خاصی است که شما می‌توانید در سفرهایتان به ثبت برسانید. یکی دیگر از جاذبه‌های لاگونا کلرادا، فلامینگو‌های بسیار زیبایی هستند که در این جا زندگی می‌کنند و رنگ صورتی تنشان، به رویایی‌تر شدن منظره کمک شایانی می‌کند.

دریاچه واکاتیپو (نیوزیلند)

کویینزتاون نام شهری در جنوب جزیره نیوزیلند است که به پایتخت آدرنالین در دنیا معروف شده و جایی است که ورزش بانجی جامپینگ متولد شده است. این شهر در کنار دریاه‌ی بسیار زیبای واکاتیپو واقع شده و یکی از زیباترین نقاط در کشوری است که به زیبایی‌های طبیعی معروف است. آن‌هایی که می‌توانند به نیوزیلند سفر کنند، مطمئن باشند در کنار دریاچه واکاتیپو، امکان انجام هر فعالیت هیجان انگیزی که فکرش را کنند را خواهند داشت.

 

۲۰ خیابان معروف در دنیا

دریاچه پیچولا (هند)

نوسینده معروف رودیارد کیپلینگ در سال ۱۸۹۹ درباره این دریاچه تعاریف زیادی کرد و آن را یکی از زیباترین نقاط دنیا به تصویر کشیده بود. دریاچه پیچولا در مرکز اودایپور واقع شده و شاید باورتان نشود، اما این دریاچه در واقع به دست انسان ساخته شده و یک دریاچه طبیعی نیست. این مکان در سال ۱۳۶۲ ساخته شد و سال‌های سال بعد، در میانش Taj Lake Palace بنا گشت که همین حالا نیز یکی از مجلل‌ترین و بدون شک زیباترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود. در سفر با تور هند فرصت مناسبی برای بازدید از دریاچه‌های زیبای این کشور را خواهید داشت.

دریاچه تاهوئه (آمریکا)

یکی دیگر از زیباترین دریاچه‌های دنیا که در آمریکا واقع شده است، دریاچه تاهوئه بوده که در خود آمریکا نیز به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری برای طبیعت گردان محسوب می‌شود. هر فصلی از سال این محل زیبایی منحصر به خود را دارد. جدا از طبیعت فوق‌العاده زیبا در اطراف دریاچه تاهوئه، امکانات تفریحی و همچنین فعالیت‌های آبی در این محل در نظر گرفته شده  و حتی در زمستان، کمی آن‌طرف‌تر و در کنار دریاچه‌ای که بخشی از آن یخ زده، می‌توانید در یک ریزورت اسکی عالی، به ورزش‌های زمستانی نیز بپردازید.

۰۲ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران