کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان (بخش اول)

اطلاعات مفید
کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان (بخش اول)

سواری بر کشتی‌های کروز آن هم بر روی رودخانه‌ای پر آب و صفای دیدن منظره‌ای زیبا می‌تواند یک سفر رویایی را برای هر کس بسازد. کلا گشت‌های دریایی در رودخانه‌های بزرگ از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اما چند رودخانه مهم و زیبا هستند که بیش از دیگر مقاصد، چشم گردشگران را به خود جلب کرده‌اند. ما در دو بخش، این رودخانه‌های زیبا و منحصر به فرد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

رودخانه ولگا

کروزهایی که بین مسکو و سنت‌‌پترزبورگ حرکت می‌کنند و از بین رودخانه‌های زیبا، دریاچه‌ها و کانال‌ها می‌گذرند، یکی از سفرهای خاص و آرامش بخش را برایتان به همراه خواهند آورد که از جمله محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای رودخانه‌ای در کل دنیا به حساب می‌آید. شما در تور مسکو از کرملین، میدان سرخ دیدن می‌کنید و سپس به سنت‌پترزبورگ رفته و آرمیتاژ و بسیاری جاذبه‌های دیگر این شهر را مرور خواهید کرد.

در این مسیر همچنین شما از دریاچه‌های اونگا و لادوگا رد خواهید شد و کلیساهایی با گنبدهای طلایی را در نزدیک دریاچه می‌بینید و منظره‌ای را مشاده خواهید کرد که شامل مزارع زیبا و جنگل‌های جذاب می‌شود. همچنین جزیره کیژی و بزرگ‌ترین کلیسای چوبی جهان در این مکان را نیز نباید از یاد برد که در ساخت آن حتی یک میخ نیز استفاده نشده است.

رودخانه مکونگ

 با دیدن تصاویر رودخانه مکونگ، شاید به فکر داستان‌های فانتزی و سرزمین‌های افسانه‌ای بیفتید، اما این رودخانه بزرگ واقعی بوده و از میان کشورهایی نظیر ویتنام، تایلند، کامبوج و میانمار می‌گذرد. سفر دریایی شما در این مسیر، از مزارع زمردین و معابد طلایی آغاز شده و در مسیری تاریخی به نقاطی بی‌نهایت زیبا می‌رسد.

کروزهای دروخانه مکونگ دو مسیر اصلی را طی می‌کنند که بخش زیادی از مسیر در ویتنام جزیان داشته و تپه‌های بزرگ و سرسبز، مسیر سفر شما را  با منظره‌ای شگفت انگیز همراه خواهند کرد. اما مهم‌ترین تورهای دریایی ویتنام در مسیر دریایی رودخانه مکونگ، به خلیج هالونگ برگزار می‌شود که بدون شک جزو زیباترین خلیج‌های جهان به حساب می‌آید.

 

۱۰ سایت خارق‌العاده باستان شناسی در جهان

رودخانه دانوب

دانوب، دومین رودخانه بلند در اروپا محسوب می‌شود که از میان شهرهای بوداپست، وین، پاسائو، براتیسلاوا، رگنسبورگ، اولم و ... می‌گذرد. همین عبور رودخانه از میان پایتخت‌های تاریخی اروپا، سفر آبی در رودخانه دانوب را به یکی از لذت‌بخش‌ترین تورها در قاره‌ی سبز بدل کرده است. این سفر ترکیبی از تفریحات جذاب بر روی کروز، بازدید از مراکز هنری و تاریخی و همچنین شرکت در برنامه‌های متنوعی است که بر روی کشتی برای شما تدارک دیده می‌شود.

یکی از زیباترین بخش‌های این سفر آبیف مربوط به کشور چک می‌شود که شما از مکانی رویایی گذشته و البته بعدا به نورنبرگ وارد می‌شوید و در ادامه‌ دره‌ی زیبای واچائو را می‌بینید.

رودخانه نیل

بلندترین رود جهان در آفریقا جریان داشته، ۶۶۵۰ کیلومتر طول دارد و یکی از رگ‌های حیاتی در کشور مصر به شمار می‌رود.  در مسیر این رودخانه بی‌نظیر، شما معابدی ۴ هزار ساله را مشاهده خواهید کرد. تور کشتی کروز در رودخانه نیل، شما را به ماجراجویی در میان دهکده‌های باستانی، دشت‌های بزرگ و ویرانه‌های تاریخی می‌برد و شما می‌توانید در توقف‌ها، به سراغ اهرام ثلاثه رفته و از موزه مصر بازدید کنید.

کروزهایی که در این مسیر حرکت می‌کنند، کروزهای لوکس هستند و این سفر نیز برای شما گران تمام خواهد شد، با این وجود تور رود نیل، یک اتفاق ویژه برای هر توریستی در دنیا خواهد بود و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

رودخانه گنگ

گنگ، مقدس‌ترین رودخانه در هند به حساب می‌آید که نه تنها از نظر زیست محیطی برای این کشور اهمیت بالایی داشته، بلکه به اعتقادات و فرهنگ مردم هند نیز گره خورده است. اما زیبایی خاص و منحصر به فرد این آبراهه است که برای گردشگران اهمیت داشته و وقتی سر صبح با یک مه غلیط که بالایش شکل می‌گیرد و زنان در حال شستن لباس در آن‌جا دیده می‌شوند، این زیبایی دو ندان می‌شود. رودخانه گنگ یکی از زیباترین دیدنی‌های تور هند است.

تور کشتی کروز بر روی رودخانه گنگ، جدا از جنبه‌ی تفریحی، بازدید از اماکن تاریخی مهم نیز هست و در این راه شما بناهایی را نیز خواهید دید که فرانوسی،‌ها، هلندی‌ ها، پرتغالی‌ها و البته انگلیسی‌ها در آن‌جا ساخته‌اند.

میسیسیپی

بدون شک اگر قرار باشد در ایالات متحده به سفر به یک کروز گردشگری در رودخانه بروید، باید مسیر رودخانه میسیسیپی را پیش بگیرید. این سفرها عموما بین نیو اورلئان تا ممفیس خواهد بود و شما در این راه، زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای از آمریکا را تماشا خواهید کرد.

البته این تورهای گردشگری، محیطی بسیار مفرح نیز دارند و ساعاتی شاد را برایتان رقم زد، پس تنها سفری برای دیدن طبیعت به شمار نمی‌روند.

 

بهترین مقاصد ساحلی دنیا

۱۵ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران