آشنایی با زیباترین جزایر جهان

اطلاعات مفید
آشنایی با زیباترین جزایر جهان

جزیره‌ها را می‌توان بهترین نقطه از طبیعت دانست که تکه‌ای از بهشت را تداعی می‌کنند. چرا که جزیره‌ها با داشتن سواحل زیبا و همچنین محیطی دنج و آرام هر آنچه را که یک گردشگر از سفر انتظار دارد را برآورده می‌کنند. به خصوص اگر زندگی پر مشغله‌ای دارید جزیره‌ها بهترین مکان برای رسیددن به آرامش شما خواهند بود. اما زیباترین جزایر جهان کدام‌ها هستند؟ در این مقاله لیستی از زیباترین جزایر جهان را با توجه به نظر گردشگران گردآوری کرده‌ایم. چنانچه شما نیز عاشق تفریحات دریایی و سواحل بکر و زیبا هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید، آشنا کنیم.

 

مالدیو (Maldives)

مالدیو خانه برخی از جذاب‌ترین جزایر جهان است. چرا که این مقصد گردشگری با آب‌های درخشان، شفاف و کریستالی که در کنار سواحل سفید خیره‌کننده قرار گرفته‌اند توجه هر شخصی را به خود جلب می‌کنند. مجمع الجزایر مالدیو متشکل از ۲۶ جزیره مرجانی طبیعی بوده و از لحاظ جغرافیایی پست‌ترین نقطه کره زمین به حساب می‌آید که بالاترین نقطه آن بیش از سه متر از سطح دریا بالا نمی‌رود. صخره‌های مرجانی و آب‌های شفاف در بهترین جزایر مالدیو باعث شده‌اند تا به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار غواصی نیز در سرتاسر جهان شناخته شود. همچنین این مقصد گردشگری دارای هتل‌های مجلل متنوعی است که سفری همه چیز تمام را در اوج آرامش به مسافران تور مالدیو به ارمغان می‌آورد.

 

پالاوان، فیلیپین (Palawan, Philippines)

پالاوان از دیگر جزایر زیبای جهان است که در کشور فیلیپین قرار دارد. این استان جزیره‌ای از جنوب غربی تا بورنئو امتداد دارد و با قله‌های آهکی سرسبز که از دریای شفاف برمی‌خیزد هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. آنچه این جزیره‌ را زیبا و در تور فیلیپین محبوب کرده قبل از هر چیزی سواحل درخشان ماسه‌ای سفید است که با حاشیه‌هایی از نخل‌های بلند پر شده است. علاوه بر آن صخره‌های مرجانی و تنوع چشمگیر ماهی‌های استوایی فرصت را برای عاشقان فواصی فراهم کرده و به بهشتی بی‌همتا در کره زمین تبدیل شده است. البته که در جزیره پالاوان همه چیز محدود به این موارد نبوده و از جاذبه‌های دیگر آن می‌توان به حیات وحش منحصر به فرد، دریاچه‌های زمرد، دهکده‌های ماهیگیری عجیب، هتل‌های مجلل، پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا که در فهرست میراث جهانی قبت شده و یک سیستم غار آهکی چشمگیر با رودخانه‌ طولانی زیرزمینی است، اشاره کرد.

 

بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید

 

سانتورینی، یونان (Santorini, Greece)

سانتورینی دیدنی که در محاصره آب‌های یونان قرار گرفته، به خاطر زیبایی چشمگیرش امتیاز بالایی را در بین زیباترین جزایر جهان به دست آورده است. آنچه جزیره سانتورینی در یونان را خاص کرده ویلاهای سفید آن است که بر روی صخره‌های آتشفشانی قرار گرفته‌اند. اقامتگاه‌های Firá و Oia زیباترین و گران‌ترین مقاصد جزیره هستند که بر فراز صخره‌های گدازه سیاه قرار گرفته و امروزه در دسته معروف‌ترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی قرار دارند. علاوه بر این موارد سانتورینی دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به کلیساهای گنبدی آبی، سایت باستان شناسی آکروتیری، تیرای باستانی، ساحل شنی سیاه پریسا و البته غروب‌های عالی اشاره کرد. قایقرانی در بین صخره‌های سر به فلک کشیده نیز از جمله تفریحاتی است که توصیه می‌کنیم در سفر به این جزیره هرگز فراموش نکنید.

 

بالی، اندونزی (Bali, Indonesia)

وقتی صحبت از جزیره و سفرهای دریایی می‌شود، تور بالی به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها به ذهن می‌رسد. البته که بالی نیز همانند دیگر مقاصد گردشگری محبوب صرفا به سواحل شنی سفید و آب‌های نیلگون محدود نمی‌شود. بلکه در این سفر گردشگران فرصت بازدید از خاص‌ترین معابد هندو، شالیزارهای برنج پلکانی، غذاهای محلی و دریایی بالی را نیز خواهند داشت. اغلب تفریحات بالی در دسته فعالیت‌های دریایی قرار گرفته و شامل مواردی مثل موج‌سواری، شنا و آفتاب گرفتن می‌شوند. البته از تفریحاتی نظیر خرید و پیاده‌روی نیز نمی‌توان صرف نظر کرد. بالی دارای مناطق توریستی متعددی است که از جمله پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی در بین گردشگران می‌توان سمینیاک و سانور را نام برد که گزینه‌های بسیار مناسبی برای سفرهای خانوادگی به بالی هستند.

 

فیجی (Fiji)

یکی از مکان‌های استوایی دنیا برای کسانی که شیفته جزیره‌های هستند، فیجی استرالیا است. سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و صخره‌های مرجانی از جمله دلایلی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به خود در این مکان جذب می‌کنند. مثل هر مقصد جزیره‌ای دیگر فیجی نیز با تفریحاتی مانند غواصی، ماهیگیری، موج سواری، شنا و ... شناخته می‌شود. نکته جالب اینکه این مجمع‌الجزیره از بیش از ۳۰۰ جزیره تشکیل شده است که اغلب آن‌ها هتل‌های مجللی را در خود جای داده‌اند و این پیدا کردن بهترین گزینه با توجه به شرایط گردشکران را برای تعطیلات آسان می‌کند. فیجی مقصدی منحصر به فرد برای خانواده‌ها و کسانی که با کودکان سفر می‌کنند است.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

 

کو سامویی، تایلند (Koh Samui, Thailand)

سواحل پشت جنگل، دریاهای شفاف، و نخل‌های خمیده از جمله دلایلی هستند که کوه سامویی در تایلند را به یکی از زیباترین جزایر دنیا تبدیل کرده است. همچنین در این جزیره صخره‌های مرجانی کالیدوسکوپیک و قله‌های زمردی که از دریای فیروزه‌ای رنگ برمی‌خیزند را در پارک دریایی ملی زیبای آنگ تانگ مشاهده خواهید کرد که همه آن‌ها در کنار هم امکان ندارد گردشگری را شیفته خود نکند. چنانچه به کوه سامویی سفر کردید بهتر است فرصت بازدید از جزایر کو فانگان و کو تائو را نیز از دست ندهید که در همین نزدیکی قرار گرفته و ارزش دیدن دارند. از دیگر مکان‌های محبوب برای بازدید می‌توان به سواحل زیبای چاونگ و لامای، مغازه‌ها و غرفه‌های غذای دهکده ماهیگیران و معابد باشکوه بودایی اشاره کرد.

 

کاپری، ایتالیا (Capri, Italy)

جزیره کاپری پر زرق و برق، در حدود ۲۰ کیلومتری سواحل آمالفی،ایتالیا قرار گرفته و با صخره‌های سر به فلک کشیده از دریای و گل‌های رنگارنگ چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی کاپری غار آبی است. این غار دریایی درخشان، جایی است که مردم محلی با قایق‌های کوچک گشت و گذار گردشگران را ممکن می‌سازند. همچنین در این جزیره می‌توانید به سمت بندر مارینا رفته و با فونیکولار به شهر اصلی کاپری دسترسی پیدا کنید که شبیه یک مجموعه فیلم است. میدان اینجا پر از مردم محلی با لباس زیبا و گردشگرانی است که در حال خرید هستند. همچنین توصیه می‌کنیم حتما در این مکان از شهر آناکاپری نیز دیدن کنید و با بالابر به سمت مونت سولارو بروید تا مناظر فوق‌العاده‌ای از جزیره و دریا را ببینید.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

 

کو فی فی، تایلند (Ko Phi Phi, Thailand)

تایلند جز کشورهایی است که جزایر آن همیشه برای گردش و تفریح در الویت اول توریست‌ها هستند. از دیگر جزایر زیبای تایلند و البته جهان می‌توان به کو فی فی اشاره کرد که امروزه تصاویری از آن در دنیای مجازی و اینستاگرام به وفور دیده می‌شوند. زیبایی طبیعی این مجمع الجزایر را می‌توان در یکی از فیلم‌های معروف لئوناردو دی کاپریو به نام ساحل مشاهده کرد که از آن تاریخ به بعد جذابیت و محبوبیت آن در بین گردشگران دوچندان شد. کو فی فی دون تنها جزیره مسکونی این مجمع الجزیره بوده و امکان سفرهای یک روزه به جزایر اطراف را ممکن می‌سازد. از جمله فعالیت‌های محبوب این مکان می‌توان به شنا، غواصی و بازدید از ساحل میمون‌ها اشاره کرد.

 

مایورکا، اسپانیا (Mallorca, Spain)

سواحل غرق آفتاب، خلیج‌های آبی پر از قایق، قله‌های سنگ آهک و حال‌وهوای پرجنب‌وجوش، مایورکا آن را به یکی از محبوب‌ترین نقاط اسپانیا و البته زیباترین جزایر جهان تبدیل کرده است. الته مایورکا چیزی بیش از استراحت در ساحل و شنا در آب‌های آن ارائه می‌دهد. به طوری که می‌توانید به صومعه‌های بالای تپه رفته، در مسیرهای ناهموار سرا د ترامونتانا پیاده‌روی کنید و یا گشت و گذاری تاریخی در دهکده‌های باستانی آن داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم در این جزیره خوردن غذاهای مدیترانه‌ای و موزه‌‌گردی را فراموش نکنید.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

 

جزیره اسکای، اسکاتلند (Isle of Skye, Scotland)

Isle of Skye در زبان اسکاندیناوی قدیم به معنای جزیره ابری است که نام خود را از ابرهای مه آلود تپه‌های سبز مخملی گرفته و زیباترین منظره از اسکاتلند را به تصویر در می‌آرود. سواحل پر باد، صخره‌های دندانه‌دار سر به فلک کشیده و دریاچه‌های عمیق هر آنچه را که توریست‌ها از طبیعت زیبای یک جزیره انتظار دارند را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. تصاویری که در جزیره اسکای مشاهده می‌کنید بدون شک شما را یاد عکس کارت پستال‌ها خواهد انداخت.

 

جزایر لوفوتن، نروژ (Lofoten Islands, Norway)

معرفی زیباترین جزایر جهان را با جزایر لوفوتن نروژ به اتمام می‌رسانیم. این جزیره از دیگر مکان‌های معرفی شده در بالا کمی متفاوت است. چرا که بر خلاف دیگر جزیره‌ها در منطقه گرمسیری واقع نشده و در دایره قطب شمال قرار دارد. سواحل دنج و آرام این جزیره در زیر صخره‌های مرتفع دریا قرار گرفته‌اند و کابین‌های ماهیگیران به رنگ قرمز روشن این صحنه زیبا را کامل می‌کنند. زیبایی‌های این مکان وصف ناپذیر بوده و دوستداران طبیعت را شیفته خود می‌کند. از کارهای محبوب در جزایر لوفوتن می‌توان به پیاده روی، کایاک سواری، قایق سواری، موج سواری و همچنین تماشای پرندگان و نهنگ‌ها اشاره کرد. همچنین اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است شاهد شفق قطبی نیز در سفر به آنجا باشید. پس اگر در فصل زمستان تصمیم به سفر گرفته‌اید و از طرفی دوست دارید که تعطیلات خود را در یک جزیره بکر و زیبا سپری کنید، جزایر لوفوتن بهترین مکان برای شما خواهد بود.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

 

منبع

۱۱ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران