زیباترین پایتخت‌های جهان را بشناسیم

اطلاعات مفید
زیباترین پایتخت‌های جهان را بشناسیم

اغلب مواقع پایتخت‌ها بیشتر از سایر شهرهای یک کشور مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. اما اینکه کدام یک از پایتخت‌های دنیا از زیبایی بیشتری برخوردار هستند سوالی است که تمامی گردشگران دوست دارند از پاسخ آن وطلع شوند. برای همین منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما عزیزان را با زیباترین پایتخت‌هایی که سفر به آن به تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود را معرفی کنیم. پس ما را در خواندن مطالب این مقاله همراهی کنید.

 

تورنتو

تورنتو به عنوان پایتخت کانادا همواره مرکز توجه گردشگران ایرانی بوده است. به طوری که حتی بسیاری از ایرانیان این مقصد را برای زندگی کردن و مهاجرت نیز ترجیح می‌دهند. در سال‌های اخیر از این شهر زیبا با لقب شهری برای جوانان نیز یاد می‌شود. علت محبوبیت بالای این شهر را می‌توان به فرصت‌های شغلی بسیار گسترده و فرهنگ مورد پسند جوانان ربط داد. اگر علاوه بر مسافرت و تفریح به فکر مکانی برای مهاجرت هستید بدون شک تورنتو را باید در لیست خود قرار دهید.

 

معرفی ۱۰ موزه هنری برتر جهان

نیویورک

نیویورک که گردشگران به آن لقب پایتخت جهان را داده‌اند از همه نظر شهری کامل و محبوب است. به همین دلیل هر گردشگری دوست دارد یک بار هم که شده باشد به این شهر زیبای آمریکایی سفر کرده و تجربه تفریح و گردش در آن را به دست آورد. این شهر از تنوع فرهنگی متنوعی برخوردار بوده و در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانید افرادی را که به تفریح، گشت و گذار و کار در سطح شهر مشغول هستند را مشاهده کنید. به همین دلیل آن را به عنوان شهری زنده و دائما بیدار می‌شناسند.

برلین

اگر قصد سفر به آلمان را دارید قطعا برلین شهری است که باید از آن دیدن کنید. برلین به عنوان پایتخت آلمان، شهری مدرن و پیشرفته است. مهم نیست که به چه جاهایی برای گردش و تفریح علاقه دارید چرا که در برلین می‌توانید فرصت بازدید از مکان‌های مرتبط با موسیقی، فیلم، خرید، تاریخ و ... را داشته باشید. از جمله این موارد عبارتند از: دروازه براندنبورگ، یادبود دیوار برلین، کاخ شارلوتنبورگ، کلیساهای تاریخی و ...

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

پاریس

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه و البته پایتخت جوانان عاشق شناخته می‌شود. بازدید از این مقصد رویایی، آرزویی است که هر توریستی و به خصوص جوانان در سر دارند. بازدید از برج ایفل و قدم زدن در خیابان‌های این شهر فوق‌العاده یک سفر به یادماندنی و فوق‌العاده‌ای را در زندگی شما رقم خواهد زد. این هر پاریس مکانی ایده‌آل برای بازدید از مشهورترین موزه‌ها و آشنایی با دنیای مد دنیا است.

لندن

اگر دوست دارید با ریشه‌های فرهنگی بریتانیای کبیر از نزدیک آشنا شوید لندن جایی است که سفر به آن را باید جز برنامه‌های خود قرار دهید. لندن، پایتخت انگلستان و همچنین پایتخت فرهنگی دنیا به حساب می‌آید. در سفر به این شهر مدرن و پیشرفته دنیا می‌توانید از مکان‌هایی مثل کاخ باکینگهام، چرخ و فلک معروف به چشم لندن، برج لندن و بسیاری موارد دیگر دیدن کنید.

توکیو

ژاپن یکی از قطب‌های اصلی اقتصادی دنیا به شمار می‌آید. پس توکیو نیز به عنوان پایتخت این شهر از اهمیت اقتصادی بسیار زیادی در دنیا برخوردار است. این شهر از زیبایی‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیاد و متنوعی را در خود جای داده است. چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری توکیو که بازدید از آن‌ها به هز توریستی توصیه می‌شود عبارتند از: کاخ امپراطوری توکیو، برج توکیو، ئارک ملی شینجوکو گیوئن، برج اسکای تری، خیابان گینزا، معابد دیدنی و بسیاری موارد مختلف دیگر. ناگفته نماند که این شهر جمعیت زیادی داشته و فضای ان به دلیل شلوغی زیاد برای کسانی که به دنبال مقصد گردشگری دنج و آرام هستند پیشنهاد نمی‌شود.

 

معروف‌ترین دیوارهای جهان را بشناسید

لس آنجلس

نمی‌توان صحبت از زیباترین پایتخت‌های دنیا کرد ولی نامی از لس آنجلس نبرد. این شهر پایتخت ایالت کالیفرنیای آمریکا بوده و رتیه سوم را از لحاظ اقتصادی و شهرت جهانی بین کلان‌ شهرهای دنیا دارد. اگر به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوتی هستید این مقصد گردشگری دقیقا مناسب حال شما خواهد بود.

بانکوک

بانکوک به عنوان پایتخت تایلند یکی از خوش منظره‌ترین و زیباترین جاهایی است که هر فردی می‌تواند در طول عمر خود به آنجا سفر کند. این شهر زیبا دارای سواحلی بی‌نظیر و دنج، تفریحات شبانه پر جنب و جوش و مکان‌های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی است. اگر هنوز تصمیم خود را برای سفر نگرفته‌اید تور بانکوک می‌تواند گزینه بعدی سفر شما باشد.

مسکو

سفر با تور مسکو یکی از گزینه‌های مسافرتی است که رفتن به آن به دلیل نزدیک بودن به ایران دشواری چندان زیادی ندارد. این شهر دیدنی پایتخت کشور روسیه بوده و بدون شک می‌توان نام آن را در لیست زیباترین پایتخت‌های جهان قرار داد. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر متفاوت با فرهنگ غنی و تاریخ پرفراز و نشیب می‌توان به میدان سرخ، کاخ‌های کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، کیلومتر صفر مسکو و ... اشاره کرد.

دهلی

اگر کمی اهل سفر کردن باشید قطعا سفر به هند یکی از گزینه‌های گردشگری شما خواهد بود. دهلی به عنوان پایتخت کشور هند میزبان توریست‌های بسیار زیادی در طول سال می‌باشد. این شهر با داشتن فرهنگی بسیار بسیار متنوع توجه هر کسی را به خود جلب کرده و شما می‌توانید از مکان‌های بی‌نظیر و متفاوتی دیدن کنید. اصلی‌ترین جاهایی که هر کسی باید در سفر خود با تور هند از آن‌ها بازدید کنند معابد باشکوه این شهر زیبا است.

 

معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

کوالالامپور

یکی دیگر از زیباترین پایتخت‌های جهان کوالالامپور مالزی است. این شهر به دلیل آب و هوای استوایی که دارد دارای طبیعتی بسیار دیدنی بوده و از چشم‌اندازهای منحصر به فردی برخوردار است. با انتخاب تور کوالالامپور می‌توان با گونه‌های متنوع حیوانات، گیاهان و همچنین میوه‌های خوشمزه استوایی آشنا شد. معابد مختلف بودایی و چینی، موزه‌ها، برج‌های مدرن و طبیعت زیبا مواردی هستند که در این شهر فرصت بازدید از آن‌ها را به دست خواهید آورد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران