زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

اطلاعات مفید
زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

پل‌های معلق در هر دوره‌ای جزو شگفتی‌های معماری به حساب می‌آمدن و نمونه‌های مختلفی از آن‌ها در سرتاسر دنیا وجود دارد. از پل‌های چوبی قدیمی که دیگر نمی‌توان پا روی آن‌ها گذاشت، تا شاهکارهای مدرنی که به زیباترین شکل ممکن ساخته شده‌اند. پل‌هایی که در نوشته‌ی امروز انتخاب کرده و به شما معرفی می‌کنیم، جدا از زیبایی خود، در مکان‌هایی فوق‌العاده نیز واقع شده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفرهایتان نزدیک به چنین مکان‌هایی بودید، حتما سری به آن‌جاها زده و قدمی روی آن‌ها بزنید.

 

پل معلق آروکا (پرتغال)

آروکا (Arouca) از شهرهای زیبای پرتغال است که با پورتو (Porto) کم‌تر از یک ساعت فاصله داشته و دارای یکی از مشهورترین ژئوپارک‌های این کشور است که درهای آن برای طبیعت گردان همیشه باز بوده. اما پل معلق و بسیار زیبای آروکا با طول ۵۱۶ متر و ارتفاع ۱۷۵، بعد از ساخت از پل معروف سوییس جلو زد و به بلندترین پل معلق دنیا بدل شد.

این پل در کرانه‌ی رودخانه‌ی پایووا قرار گرفته و تصویری بسیار زیبا از محیط اطراف را به نمایش می‌گذارد. این پل معلق بسیار بزرگ، توسط دو برج بتونی V شکل به هم متصل شده و طی کردن طول آن حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در اردیبهشت ماه

پل معلق کاپیلانو (کانادا)

کاپیلانو (Capilano) بیشترین شباهت را به پل‌های معلقی دارد که ما در ذهن داریم. پلی که ابتدا سال ۱۸۸۹ با استفاده از تخته‌های پوب سرو و طناب‌های کنفی به طول ۱۳۷ متر و در ارتفاع ۷۰ متری ساخت هشده بود. در گذشته این پل برای دسترسی به جنگل اهمیت ویژه‌ای داشت اما حالا به یک جاذبه‌ی گردشگری بدل شده، خود پل محکم کاری شده و صد البته که در اطراف آن‌جا نیز امکانات رفاهی متعددی بنا شده است.

این پل در هر زمانی از سال زیبایی خاص خود را دارد و رودخانه‌ی زیرش، تصویر جنگل در پیش رو و پلی که انگار از دل قصه‌های قدیمی بیرون کشیده شده، به این مکان تصویری رویایی می‌بخشد. این پل بر بالای رود کیاپالانو قرار گرفته که بخشی از سرزمین قوم بومی اسکوامیش در کانادا به حساب می‌آِند. نام این رود به زبان محل به معنی "رودخانه زیبا" است.

پل معلق چارلز کونن (سوییس)

به نوعی این محل را می‌توان ترسناک‌ترین پل معلق جهان به حساب آورد. مهندسان با ساخت پلی به طول ۴۹۴ متر و باریکی تنها ۶۵ سانتی‌متر در بین کوه‌های آلپ، هیچان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین پل معلق دنیا را ساختند. شجاعت به نوعی قابل سنجش نیست اما احتمالا با دیدن «پل معلق چارلز کونن» (Charles Kuonen Suspension Bridge) به راحتی قادر به تشخیص میزان شجاعت خود باشید.

از آگوست ۲۰۱۷ این سازه به طولانی‌ترین پل معلق پیاده‌روی بر روی زمین تبدیل شده است. در کنار زیبایی خارق‌العاده و تحسین برانگیز این پل، به خاطر شرایط این سازه ممکن است موقع راه رفتن رویش دچار سرگیجه شوید.

 

سفر به زیباترین شهرستان‌های آسیا

پل گلدن اسکای بریج (کانادا)

از جمله پل‌های معلق بسیار معروف که در کانادا واقع شده و از بالای صخره‌های جنگلی در کوه‌های راکی آمریکا شما را به یک قلعه تاریخی می‌رساند. پل‌های دو گانه گلدن اسکای حدود ۱۴۰ متر طول داشته و مرتفع‌ترین پل معلق در کانادا به حساب می‌آید. البته رفتن به این محل کمی سخت بوده و توریست‌های زیادی از آن‌جا بازدید نمی‌کنند، با این حال و بدون شک باید پل گلدن اسکای بریج را به عنوان یکی از زیباترین و البته خاص‌ترین پل‌های معلق جهان به حساب آورد که در هر فصلی از سال زیباست. مخصوصا پاییز و زمستان که در یکی، درختان به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و در دیگری، همه جا سفید پوش خواهد شد.

 

پل معلق دانیور (پاکستان)

پل معلق دانیور که در کشور پاکستان قرار دارد، محل مناسب دیگری برای از بین بردن ترس از بلندی و امتحان تفریحاتی هیجان انگیز و ترسناک است. این پل در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده و طولی برابر ۱۵۲ متر دارد. این پل شهر دانیور را به شهر گلگت پاکستان وصل کرده و به عنوان پل ارتباطی بین بهشت و جهنم از آن یاد می کنند. پل دانیور به مدت نیم قرن، مورد استفاده قرار داشت و وسایل نقلیه بر روی آن تردد داشتند، اما بعد از مدتی مقامات این کشور تشخیص دادند که پل دانیور امنیت لازم را برای عبور و مرور ندارد و به همین دلیل خودروها اجازه تردد بر روی آن را ندارند. تنها دوچرخه ها و موتورها می توانند از روی این پل عبور کنند.

 

پل اوجلا (مکزیک)

اگر برای امتحان کردن تجربه ای همراه با هیجان و ترس آماده اید، به پل معلق اوجلا بروید. این پل در کشور مکزیک واقع بوده و در سال ۱۸۹۸ احداث شده است. پل اوجلا با داشتن طولی برابر ۳۱۸ متر، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین پل های معلق در دنیا بود اما وقتی عملیات استخراج معادن متوقف شد، این پل نیز عملا بدون استفاده ماند و با فرسایش مواجه شد. این اتفاق در سال ۱۹۳۰ افتاد و بعدها مجددا در سال ۱۹۹۰ عملیات بازسازی بر روی آن صورت گرفت. امروزه افراد زیادی برای آنکه ثابت کنند عاشق هیجان و ترس هستند به کشور مکزیک سفر کرده و سعی می کنند از روی آن عبور کنند. جدای از زیبایی و جذابیتی که قدم زدن بر روی این پل می تواند به همراه داشته باشید، مناطق دیدنی نیز در نزدیکی این پل وجود دارد که از آن جمله می توان به زون دل سیلنسیو اشاره کرد. زون دل سیلنسیو جاده ای بسیار زیبا است و در نزدیک صحرای ماپیمی بیوسفر قرار دارد.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

پل کاریکا رد (ایرلند)

پل بسیار کوچک کاریکا رد (Carrick-a-Rede) در ایرلند، زمانی به دست ماهیگیران درست شده بود تا از آن استفاده کرده و برای ماهیگیری فصلی و صیر سالمون به صخره‌ی مورد نظر خود برسند. طول این پل تنها ۲۰ متر است اما شکل ساخت آن و ارتفاعی که از سطح آب زیر خود دارد، راه رفتن روی آن را کمی ترسناک می‌کند. این پل در ابتدا سال ۱۷۷۵ میلادی ساخته شده بود و البته تغییراتی نیز در آن به وجود آمد اما در کل سبک قدیمی آن حفظ شده و دارای فضایی بسیار زیبا و معرکه در اطرافش است که شما را عاشق خود خواهد کرد. فراموش نکنید که این پل معلق، از آن دسته پل‌هایی است که موقع راه رفتن تکان خواهد خورد، پس اگر دلش را دارید روی آن قدم بگذارید!

پل معلق هیلاری (نپال)

در نپال پل‌های عجیب و مسیرهای عجیب‌تر کوهستانی زیاد می‌بینید. مسیرهایی که به جاهایی خاص و البته زیبا منتهی می‌شوند. اما در میان پل‌های این کشور، پل معلق هیلاری زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین است. این پل ۱۶۰ متر معلق، بین دو صخره واقع شده و دقیقا همان چیزی است که از یک پل معلق انتظار دارید. درست شده با طناب و چوب که موقع راه رفتن کاملا زیر پایتان تکان خورده و گاهی تلو تلو هم می خورد! البته نگران نباشید، این پل خیلی قدیمی نیست و همیشه مورد بازرسی و نوسازی قرار می‌گیرد و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. پل هیلاری هم در یک منطقه کوهستانی و سرسبز قرار گرفته و خیلی از کوهنوردان برای سعود به قله‌های معروف نپال، از روی آن می‌گذرند.

 

۲۰ خیابان معروف در دنیا

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی (چین)

چینی‌ها در ساخت و احداث پل های معلق و ترسناک درجهان، مهارت زیادی دارند. پل ژانگجیاجی، با داشتن کف شیشه ای و ارتفاع ۳۰۵ متری، به یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین پل های معلق در جهان تبدیل شده است. اگر ترس از ارتفاع دارید و نمی توانید مناظر زیبایی زیر پایتان را مشاهده کنید، بهتر است راه دیگری را برای افزایش میزان آدرنالین خون خود انتخاب کنید و از رفتن به روی این پل صرف نظر کنید. این پل ۴۳۰ متر طول داشته و از امنیت بالایی برخوردار است.

پل معلق رودخانه استورمز (آفریقای جنوبی)

یکی دیگر از هیجان انگیزترین و مهیج ترین پل های معلق در دنیا در کشور آفریقای جنوبی و در استان کیپ شرقی واقع است. این پل در سال ۱۹۶۹ ساخته شده و طولی برابر ۷۷ متر دارد. این پل معلق بر فراز رودخانه استورمز ساخته شده است. اگر بیماری قلبی دارید توصیه می کنیم از این پل عبور نکنید؛ زیرا تردد بر روی پل رودخانه استورمز اندکی ترسناک بوده و ممکن است برای شما مشکلی ایجاد کند.

فرصت جالب دیگری که رفتن به این پل معلق می تواند برای شما فراهم کند، پریدن از روی یکی از بلندترین بانچی جامپینگ های دنیا است. این تفریح هیجان انگیز در پل بلوکرنز ساخته شده است و فاصله بسیار کمی با پل معلق رودخانه استورمز دارد.

پل آسمانی سوشی (روسیه)

این پل در بالا جنگل زیبای آخشتیر و رودخانه مزیمتا واقع شده است و البته در سوشی قرار دارد که دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را در خود داشته و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در تور روسیه به شمار می‌رود. جالب است بدانید که برای رد شدن از روی این پل زیبا، باید ورودی به قیمت ۲۰ دلار پرداخت کنید! پل ظاهر کاملا متفاوتی از دیگر پل‌های معلق داشته و به شکلی مدرن و زیبا ساخته شده است. طول آن بیش از ۴۰۰ متر است و ارتفاع آن نیز حدودا به ۲۰۰ متر از سطح رودخانه‌ی زیرینش می‌رسد. در طراحی این پل به جای یک مسیر صاف و دوار، از بخش‌های به هم چسبیده استفاده شده و در نهایت یک پل واحد را می‌سازد که از آن بالا حتی منظره‌ی دریای سیاه را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

گران‌ترین هتل‌های دنیا در سال ۲۰۲۰

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران