زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید

اطلاعات مفید
زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید

مسافرینی که دوست داشته باشند به سراغ مراکز طبیعی کشورهای مختلف بروند، می‌دانند که یکی از بهترین نقاط هر کشور، جنگل‌های خاص آن است. مناطقی زیبا و سرسبز که تنفس در آن‌ها لذت بخش بوده و حیات وحششان شما را با موجوادتی آشنا می‌سازد که ممکن است تا پیش از آن تنها در کتاب‌ها و فیلم‌ها دیده باشید. حالا سوال اینجاست که زیباترین جنگل‌های جهان کدام‌ها هستند؟ جواب این سوال می‌تواند بر اساس سلایق یا پارامترهای مختلف، متفاوت باشد، اما بخش زیادی از لیست ده تایی که برایتان در نظر گرفته‌ایم، در همه‌ی جواب‌ها یکسان خواهد بود.

 


۱- جنگل بورنئو، بورنیئو


جزیره بورنئو به خودی خود یک شگفتی است. مکانی بی‌نهایت زیبا که بزرگ‌ترین جزیره جهان نامیده می‌شود و تنها جزیره‌ای است که بین سه کشور اندونزی، مالزی و برونئی تقسیم شده. با این حال یکی از شگفتی‌های بسیار مهم این جزیره، جنگل زیبای آن است که در نزدیکی خط ساحلی مالزی قرار گرفته و به راحتی از طریق این کشور قابل دسترس است. این جنگل جدا از شگفتی‌های ظاهری بسیار متنوع، مامن نوع خاص میمون است که در جهان منحصر به فرد به حساب می‌آیند. این جنگل بخش زیادی از خاک جزیره را پوشانده و مسیرهای متعدد و شیوه‌های متنوعی نیز برای داخل شدن به آن وجود دارد.

 

برترین باغ‌وحش‌های جهان کجاست؟

 

 

جنگل بورنئو

 


۲- جنگل آمازون، برزیل


برزیل تنها به فوتبالیست‌هایش معروف نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین جنگل‌های جهان و البته شناخته‌شده ترینشان در این سرزمین وجود دارد. جایی که بیش از ۱۰ هزار گونه موجودات مختلف در آن زندگی کرده و آنقدر درخت و گیاه متنوع در آن موجود است که تعدادشان از شمارش خارج شده. این جنگل که در نهایت به ۹ کشور جهان کشیده شده است، به واسطه وسعتی که در برزیل دارد، به نام آمازونِ برزیل شناخته می‌شود. جنگلی که از هر سمت به آن وارد شوید، در زیبایی‌هایش غر خواهید شد.

 

 

 جنگل آمازون

 


۳- جنگل کیپلینگ، هند


هند جلوه‌های متنوعی از طبیعت و تاریخ را در خود نهان دارد و تور هند سفری برای اکتشاف این زیبایی‌ها و قدم زدن در تاریخ است . جنگل‌های زیبای زیادی نیز در این کشور وجود داشته که جهانگرد معروف، رادیارد کیپلینگ را شیفته خود کرد تا بعد از سال‌ها گردش در آن‌ها کتاب جنگل را به نگارش در آورد. یکی از جنگل‌های مهم هند حالا به نام این نویسنده و جهان‌گرد در آمده که بهترین مسیر برای ورود به آن، پارک ملی کانها است. این پارک جنگلی بزرگ‌ترین محیط حفاظت شده‌ مخصوص ببرها در جهان به شمار می‌رود.

 

معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست

 

 

 جنگل کیپلینگ

 


۴- جنگل سینهارجا، سریلانکا


این جنگل چیزی متفاوت از تمام جنگل‌هایی است که در دنیا مشاهده کرده‌اید. جنگلی تاریخی با ساختاری بسیار قدیمی که در آن دشت‌های گل یا حتی مسیرهایی را مشاهده خواهید کرد که گل‌ها در میان سبزه‌ها پای درختان روییده و مسیری رویایی را پدید آورده‌اند. این جنگل نیز یکی از جاهایی بوده که نویسنده تارزان از آن الهام گرفته است تا داستان خود را روایت کند. مسیر معروفی برای ورود به این جنگل وجود دارد که عموما تورهای بسیار متنوع با تجهیزات مختلفی شما را به مسیرهای این جنگل خواهند برد.

 

در طبیعت بکر جنگل استوایی Sinharaja هیجان را تجربه کنید

 

 

 جنگل سینهارجا

 


۵- جنگل تارزان آفریقا


جنگل‌های ساحلی غرب آفریقا همان جایی بود که ادگار رایس باروز نسخه خود از تارزان را از آن الهام گرفته بود. در حال حاضر بهترین کشورهایی که می‌توان در آن‌ها به بخش‌های خوبی از جنگل راه پیدا کرد، اوگاندا و رواندا است. جایی که سافاری‌های مخصوص شما را به دیدن گوریل‌هایی می‌برند که تنها در این منطقه زندگی می‌کنند. گوریل‌های زیبا و عظیم الجسه که در کنار حیوانات مختلف زیادی حیات وحش این جنگل زیبا را شکل داده‌اند.

 

 

 جنگل تارزان آفریقا

 


۶- جنگل‌های وحشی پاپوآ گینه نو


بیش از ۷۵ درصد از کشور بسیار زیبای پاپوئا گینه نو، از جنگل‌هایی پوشیده شده که به آن طرح و نقشی ویژه می‌بخشد. این سرمایه عظیم برای این کشور باعث شده تا گونه‌های بسیار زیادی از انواع جانوارن در خاک آن به زندگی مشغول باشند، از جمله گونه‌های مختلف ماها همچون کانگورو که جز استرالیا و پاپوآ گینه نو، در جای دیگری دیده نشده و بومی این مناطق هستند. تنوع مردمان محلی در این سرزمین نیز بخشی از این جذابیت به حساب می‌آید، مخصوصا اینکه قبایل خاصی در میان درختان این جنگل‌های باستانی زندگی می‌کنند.

 

 

 جنگل‌های وحشی پاپوآ گینه نو

 


۷- جزیره کریسمس


اگر از آن‌هایی هستید که با خرچنگ مشکل دارید، به طور کلی باید فکر رفتن به این جزیره را از ذهن خود بیرون کنید. چون در کنار جنگل‌های ساحلی این جزیره‌ی زیبا، بیش از ۴۰ میلیون خرچنگ قرمز در کنار خرچنگ‌های نارگیلی و بسیاری گونه‌های دیگر زندگی می‌کنند. این جزیره بخشی از قلمرو استرالیا به حساب می‌آید اما برای دیدن این جنگل‌های رویایی می‌توانید از جنوب اندونزی نیز به این جزیره بروید.

 

باغ گیاه‌شناسی پردانا، گردشی سبز در قلب کوالالامپور

 

 

 جزیره کریسمس

 


۸- جنگل باستانی وایپو، نیوزلند


یکی از مهم‌ترین جنگل‌های باستانی دنیا، در شمال نیوزلند واقع شده است. وایپو یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های زمین است و به همین خاطر گردشگران زیادی دوست دارند که از این مکان بازدید کنند. مخصوصا اینکه تعداد زیادی درختان کائوری در این مکان وجو دارد و مهم‌ترین بخش جنگل است که بسیاری قصد بازدید از آن را دارند. البته در میانه‌ی این جنگل زیبا یک غار مهم نیز جا خوش کرده که به غار کرم‌های درخشان معروف است، جایی رویایی که همچون آسمانی پر ستاره در دل کوه می‌ماند.

 

 

جنگل باستانی وایپو

 


۹- جنگل ابری، پرو


برای آن‌هایی که قصد دیدن شهر فراموش شده ماچو پیچو در پرو را دارند، جنگل ابری بسیار در دسترس خواهد بود. در واقع دو مورد از مهم‌ترین دیدنی‌های این کشور در کنار هم قرار گرفته‌اند، در بالای کوه و در میان ابرهای انبوه. هزاران درخت از گونه‌های عجیب و نادر در این جنگل وجود دارد که جدا از موقعیت جغرافیایی خاص و مه جذابی که خیلی‌ اوقات آن را در بر می‌گیرد، به آن زیبایی خاصی می‌بخشد. دشت‌های پر گل و تنوع پرندگان در دل این درختان نیز از دیگر جذابیت‌های این مکان است.

 

 

 جنگل ابری

 


۱۰- جنگل ابری مونته‌ورده، کاستاریکا


به طور کلی کاستاریکا به جنگل‌های زیبایش معروف است و اگر بخواهید یکی از این جنگل‌ها را در این میان انتخاب کنید، بدون شک جنگل ابری مهم‌ترین و البته زیباترین آن‌هاست. جایی که گردشگران می‌توانند به وسیله زیپلاین یا از طریق پل معلق یا حتی تله کابین نیز از آن دیدن کنند. اما ماجراجویان یکی از مسیرهای پیاده‌روی را انتخاب کرده و همراه با تور به دل این طبیعت بکر با درختانی بسیار متنوع خواهند زد.

 

 

  جنگل ابری مونته‌ورده

 

 

۲۱ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران