زیباترین جاده‌ های جهان

اطلاعات مفید
زیباترین جاده‌ های جهان

بعضی از جاده‌ها در جهان هستند که تنها راهی ارتباطی بین دو مقصد به حساب نیامده و خود یک جاذبه‌ی گردشگری به حساب می‌آیند. جاده‌هایی که از مناطق طبیعی زیبا گذشته و یک سفر جاده‌ای فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان خواهند آورد. به هر کشوری که سفر کنید، مسیری جذاب را مشاهده خواهید کرد، اما لیست زیر، بعضی از زیباترین جاده ‌های جهان را شامل می‌شوند.

 

جاده ترولستیگن، نروژ

در تور اروپا، جاده‌های زیبای زیادی را پیدا خواهید کرد که در دل کوه‌های سر به فلک کشیده یا در کرانه‌ی دریا قرار گرفته‌اند. اما کم‌تر جاده‌ای در جهان وجود دارد که به زیبایی جاده ترولستیگن (Trollstigen) در نروژ باشد. این مکان، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی نروژ نیز به حساب آمده و خیلی‌ها از نقاط مختلف اروپا برای رانندگی در این محل، به آن‌جا می‌آیند. البته باید در نظر بگیرید که این جاده به خاطر خطراتی که دارد، تنها در طول تابستان باز بوده و در روزهای برفی به طور کامل مسدود می‌شود. اینجا یکی از زیباترین جاده‌های اروپا شناخته می‌شود.

عکس: hotels.com

 

بزرگراه له-مانالی، هند

در تور هند نیز این امکان برایتان وجود دارد تا به یکی از جاده‌های بسیار زیبای این کشور بروید. جاده‌ای که از میان هیمالیا گذاشته و ۴۷۹ کیلومتر طول دارد. این جاده تا حدی ارتفاع می‌گیرد که بعضی‌ها در نقاط مرتفع آن دچار مشکلات ناشی از ارتفاع زیادی می‌شوند! اما همین جاده مملو از مناظر چشم‌نواز و زیباست که پای بسیاری از مسافران را از سراسر جهان به مانالی می‌کشاند. بزرگراه له-مانالی (Leh–Manali) نیز در طول تابستان باز بوده و پاییز و زمستان عموما مسیر آن توسط برف مسدود می‌شود و حتی در طول تابستان نیز، رانندگی در بعضی نقاط آن خیلی هم آسان نیست.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی

عکس: indiatimes.com

 

جاده G321‌، چین

جاده G321 همیشه جزو زیباترین جاده های جهان به حساب آمده و دلیل آن نیز، محیط فوق‌العاده دیدنی استان گویلین در چین است که این جاده از میانش می‌گذارد. تصور کنید از میان مزارع تمام نشدنی برنج می‌گذیرد، کوه‌های سرسبز و جنگلی را در دور دست مشاهده می‌کنید و در بعضی از نقاط مسیر، به رودخانه‌ها خواهید رسید. زیبایی‌های جاده G321 گویلین تمامی ندارد و هر نقطه از آن می‌تواند به یک کارت پستال دیدنی از چین بدل شود.

عکس: architecturaldigest.com

 

پل واسکو دو گاما، پرتغال

از نظر تکنیکی این پل، جاده به حساب نمی‌آید، اما با توجه به این که یک مسیر ۱۷ کیلومتری در میان آب را شامل می‌شود، بد ندیدیم این شاهکار معماری را به عنوان یکی از زیباترین جاده‌ های جهان به حساب بیاوریم. ۱۷ کیلومتر جاده‌ای که در میان رودخانه تاگوس در لیسبون پرتغال پیش رفته و یک تصویر به یاد ماندنی را در ذهن شما ثبت می‌کند. ساخت پل واسکو دو گاما (Vasco da Gama Bridge) سال‌ها به طول انجامید و کار آن در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و حالا به یکی از نمادهای معماری در پرتغال بدل شده.

عکس: britannica.com

 

جاده به سوی خورشید، آمریکا

این جاده در یکی از پارک‌های ملی ایالت مونتانا قرار گرفته و ساخت آن به سال‌های ۱۹۲۰ بر می‌گردد و سعی شده بود تا مسیری برای دسترسی به پارک ملی و طبیعت آن منطقه باز کند. جاده "به سوی خورشید" (Going-to-the-Sun) اگر چه مسیری طولانی ندارد اما از میان یکی از زیباترین مناطق این ایالت گذشته و از طرفی، کوهستان‌های برفی و از سمت دیگر، جنگل‌های وسیع را برایتان به نمایش در می‌آورد. جاده‌ای که بر سر راه خود، پل سنگی، چند رودخانه و بسیاری دیدنی‌های دیگر را نیز دارد.

 

بلندترین برج های جهان

عکس: visitmt.com

 

جاده اقیانوس بزرگ، استرالیا

جاده اقیانوس بزرگ (Great Ocean) ۲۴۳ کیلومتر مسیری است که در کنار ساحل جنوب شرقی استرالیا ساخته شده و نه تنها به خودی خود، یکی از زیباترین جاده های جهان به حساب می‌آید، بلکه در طول راه به بعضی از جاذبه‌های گردشگری مهم استرالیا مثل صخره‌های دوازده آپوستل (Twelve Apostels) نیز خواهید رسید. سفر جاده‌ای در جاده اقیانوس بزرگ، یکی از فعالیت‌های محبوب توریستی در استرالیا است و گردشگران بعد از اجاره ماشین، در طول راه در جاهایی همچون خلیج آپولو، بندر کمپبل و چند جای دیگر توقف کرده و چند روزی را در آن‌جا رانندگی می‌کنند.

عکس: nationalgeographic.co.uk

 

جاده کوهستانی جبل حفیت

برای پیدا کردن زیباترین جاده های جهان، نیاز نیست، حتما از ایران خیلی دور شوید، بلکه یکی از این جاده‌ها را می‌توانید در کشور همسایه، امارات ببینید. البته جاده‌ی جبل حفیت (Jebel Hafeet) با دیگر جاده‌هایی که تا این‌جا معرفی کردیم، متفاوت بوده و دارای مناظر صحرایی‌ست. این جاده در العین امارات قرار دارد و به خاطر موقعیت جغرافیایی و کیفیت جاده، جزو جاده‌های خطرناک لیست ما نیز به حساب می‌آید. البته برای این مسیر، می‌توانید ماشین همراه با راننده استخدام کنید و با وجود یک آدم راه بلد، تنها از مسیر زیبای جاده کوهستانی جبل حفیت لذت ببرید.

 

معروف ترین جهانگردان خارجی

عکس: khaleejtimes.com

 

جاده قله‌ی چاپمن، آفریقای جنوبی

شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی، جاذبه‌های متنوعی دارد که ممکن است باعث شود، این جاده‌‌ی فوق‌العاده زیبا کمی از نظرها پنهان بماند. جاده قله‌ی چپمن (Chapman’s Peak Drive) که در طول یک مسیر صخره‌ای مشرف به دریا ساخته شده و در تمام طول مسیر، صدای امواجی که به صخره‌ها می‌خورند، به گوشتان خواهد رسید. در کنار مناظر بسیار زیبا، هنوز می‌توان سنگچین‌های به جا مانده از روزهای اول این جاده در سال ۱۹۲۲ را مشاهده کرد، با این حال این مسیر، جاده‌ای بسیار عالی برای رانندگی بوده و اگر چه نمی‌توان در آن خیلی سریع پیش رفت، اما به طور کلی، مسیر امن در کشور به حساب می‌آید.

عکس: cntraveler.com

 

جاده کوه تیانمن، چین

یکی دیگر از جاده‌های بسیار زیبای چین، جاده کوه تیانمن (Tianmen Mountain Road)  بوده که مسیر پر پیچ خم در دل کوه است و دارای پیچ‌های بسیار تندی‌ست که رانندگی در آن را سخت می‌کند. این جاده‌ی زیبا به خوبی در سال‌های اخیر مرمت و بازسازی شده و همچون ماری سفید رنگ در دل فضای جنگلی و سبز کوه تیانمن به حساب می‌آید. همچنین این جاده، مسیر دسترسی به پارک ملی نیز هست و می‌توان با تورهای گردشگری داخلی به آن‌جا رفت.

عکس: windows10spotlight.com

 

جاده آتلانتیک، نروژ

اما نمی‌توان از زیباترین جاده های جهان گفت و حرفی از جاده آتلانتیک (Atlantic Road) در نروژ به میان نیاورد. جاده‌ای کوتاه که چند جزیره‌ی بسیار کوچک را در طول راه به هم متصل می‌کند و در بعضی نقاط، گویی روی آب شناور است. این جاده در سال ۱۹۸۹ ساخته شده و در مجموعه از ۶۴ جزیره می‌گذرد و دارای پل‌های کوچک و بزرگی‌ست که شما را از روی آب گذر خواهند داد.

 

پاییز امسال به کجا سفر کنیم؟

عکس: earth.esa.int

 

جاده کول دو تورینی، فرانسه

از دیگر جاده‌های زیبای اروپا می‌توان به جاده‌ی پر پیچ و خم کول دو تورینی (Col de Turini) اشاره کرد که از مسیر کوهستانی آلپ گذشته و به نزدیکی مرز کشورهای ایتالیا و مونته کارلو نیز می‌رسد. از این جاده در بسیاری از برنامه‌های تلوزیونی و فیلم‌های سینمایی استفاده شده و دلیل آن نیز، پیچ‌های تند آن و مسیری‌ست که از پایین کوه آغاز شده و به مناطق مرتفع می‌رسد.

عکس: cafeducycliste.com

 

مسیر استلویو، ایتالیا

مسیر استلویو (Stelvio Pass ) نیز جاده‌ای بسیار شبیه به کول دو تورینی است و دقیقا پیچ‌هایی مشابه دارد. اما مسیر این جاده طولانی‌تر بوده و در سمت شرقی کوه‌های آلپ قرار گرفته است. برای رفتن به هر دو این جاده‌ها، بهتر است در طول تابستان اقدام کنید، چون در روزهای پاییزی بارندگی‌های شدید شرایط جاده را خراب کرده و در روزهای برفی نیز، این جاده مسدود می‌شود.

عکس: architecturaldigest.com

 

جاده یک، ایسلند

جاده یک که در زبان محلی Þjóðvegur 1 خوانده می‌شودف یک مسیر دوار است که در نهایت به نقطه آغازین خود بر می‌گردد. این جاده شما را به کرانه‌ی دریا رسانده، و دوباره از مسیر کوهستانی باز می‌گرداند و در طول راه، بعضی از زیباترین مناظر کشور ایسلند را برایتان به نمایش می‌گذارد. اگر چه با توجه به شرایط آب و هوایی، تابستان، بهترین زمان برای بازدید از این مکان به حساب می‌آید، اما واقعیت این است که جاده یک، در هر فصلی جلوه‌ای بی‌نظیر دارد و هر زمان که واردش شوید، با مناظر شگفت انگیز مواجه خواهید شد که تا همیشه در ذهنتان باقی خواهند ماند.

 

زیباترین سواحل جهان

عکس: architecturaldigest.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران