زیباترین آتشفشان‌های فعال جهان برای ماجراجویان

اطلاعات مفید
زیباترین آتشفشان‌های فعال جهان برای ماجراجویان

هزاران سال است که آتشفشان‌ها، بخشی مهم از سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم محسوب می‌شوند. مواد مذاب و خاکسترهایی که به هوا پرتاب می‌شوند، تنها ویرانی به بار نیاورده و در بسیاری از موارد موجب پدید آمدن زندگی شده‌اند. همین حالا هم آتشفشان‌های فعال زیادی در زمین هستند که هنوز از فعالیت نمانده‌اند و برای دیدنشان می‌توانید ماجراجویی جذابی را آغاز کنید. برای مثال ما چند نمونه از آتشفشان‌هایی را برایتان گردآوری کرده‌ایم که با پیاده‌روی کوهستانی قابل دسترس برای عموم هستند. برای رسیدن به آن‌ها نیاز نیست خیلی آمادگی بدنی بالایی داشته باشید، تنها چیزی که احتیاج دارید، شجاعت است!

 


کوه اتنا


بیرون از شهر کاتانیا، کوه اتنا با ارتفاع ۱۱ فوت قرار گرفته است، بزرگ‌ترین آتشفشان فعال در تمام اروپا. در نوشته‌های باستانی، قبل از هر کوه دیگری به فوران این مکان اشاره شده و همچنین بیشترین تکرار در فوران را نیز به اتنا نسبت می‌دهند. با تمام این تفاصیل، زندگی در اطراف این کوه برای محلی‌ها امن بوده و تا بخش زیادی از مسیر را می‌توانید با ماشین بروید و مسیرهای پیاده روی برای رسیدن به دهانه نیز ساده خواهد بود.

 

 

 کوه اتنا

 


پاکایا


پاکایا دو ساعت از آنتیگوا فاصله داشته و تنها به همراه راهنما می‌توان از آن بالا رفت. شما می‌توانید از راهنماهای محلی استفاده کنید یا اینکه با تورهایی از آنتیگوا به این سمت حرکت نمایید. مسیر رفتن به این آتشفشان کمی سخت است و افراد با وزن بالا با آن به مشکل بر می‌خورند، اما در عین حال زیبا و لذت بخش است و این امکان را نیز خواهید داشت که بخش زیادی از مسیر را با پرداخت مبلغی، با اسب طی کنید.

 

۱۰ عکس برتر سفر در سال ۲۰۱۸ از نگاه نشریه نشنال جئوگرافی

 

 

 پاکایا

 


کوه ماسو


این کوه در مرکز سومین جزیره‌ی بزرگ ژاپن، کیوشو قرار گرفته است. دهانه‌ی این آتشفشان با ۱۶ مایل وسعت، بزرگ‌ترین در جهان محسوب می‌شود. ۵ دهانه‌ی مختلف فعال در همین منطقه وجود دارد که شما در یک کوه پیمایی ۳۰ دقیقه‌ای از جایی که از ماشین پیاده می‌شوید می‌توانید به آن برسید. مسیر شما از میان پارک ملی آسو کوجو می‌گذرد، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از موزه‌ی آتشفشان و چشمه‌ی آب گرم فوق‌العاده‌ای که در توروتاما وجود دارد، حتما دیدن کنید.

 

زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید

 

 

 کوه آسو

 


کوه مایون


فعال‌ترین آتشفشان فیلیپین که از سال ۱۶۰۰ تا آخرین باری که در سال ۲۰۱۸ فعال شد، بیش از ۵۰ بار فوران داشته است. رسیدن به این آتشفشان نیز از جمله مسیرهای نسبتا سخت محسوب می‌شود، با این حال یکی از زیباترین مسیرها را دارا می‌باشد. برای شروع مسیر نیز باید از بویوهان حرکت کرده و در مسیری به همین نام نیز پیاده‌روی کنید.

 

نقاط سورئال فیلیپین که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

 

 

 کوه مایون

 


کوه سنت هلن


مسیر آتشفشانی این کوه که راحت اما نسبتا طولانی است، یکی از بهترین‌ها در لیست ما محسوب شده و شما در مسیری که در آخرش از میان صخره و خاکستر رد می‌شود، ابتدا از کنار آبشارها، برکه‌ها، صخره‌های زیبا و یخچال‌های طبیعی می‌گذرید. همانطور که گفتیم برای طی مسیر نیاز نیست کوهنوردی حرفه‌ای باشید، اما به حداقل‌ تناسب بدنی و همچنین همراه داشتن یک کوله برای نگهداری آب و غذا احتیاج دارید.

 

 

 کوه سنت هلن

 


کوه Ngauruhoe


اگر از طرفداران سری فیلم‌های "ارباب حلقه‌ها" باشید، احتمالا به شباهت‌های این کوه با "کوه نابودی" پی خواهید برد، اما نگران نباشید، برای رفتن به این آتشفشان فعال، نیاز نیز از میان اورک ها و سرزمین میانه رد شوید. این کوه که در پارک ملی تونگاریرو در نیوزلند واقع شده است، شامل دو میراق جهانی یونسکو بوده و مسیر رسیدن به آن نیز بسیار ساده خواهد بود.

 

بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز سقوط آزاد در آسیا

 

 

 کوه Ngauruhoe

 


کوه وسوویوس


احتمالا این آتشفشان در ایتالیا و دنیا از معروف‌ترین باشد، چون این همان آتشفشانی است که در سال ۷۹ میلادی، پمپئی و هرکولانئوم را نابود کرد. مسیرهای رسیدن به دهانه این آتشفشان مختلف است و هم تازه‌کاران می‌توانند با طی مسیری ساده به آن برسند و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند از مسیری سخت داشته‌های خود را به چالش بکشند. در نهایت اما چیزی که در مسیر می‌بینید، مناظر زیبا و دیدنی هستند که لذت سفر را برایتان دو چندان خواهد کرد.

 

 

 کوه وسوویوس

 


آتشفشان ماسایا


پارک ملی ماسایا دو دهانه آتشفشانی دارد که در ارتقاع ۲ هزار پایی از سطح دریا فرار گرفته‌اند. این آتشفشان به واسطه تورهای شبانه‌اش بسیار معروف است. جایی که شما با پرداخت ۱۰ دلار ابتدا با ماشین به محلی در نزدیکی آتشفشان برده خواهید شد و از آنجا به بعد مسیری ساده و کوتاه را طی می‌کنید تا به برکه‌ی درخشان مواد مذاب برسید. تنها ۱۵ دقیقه اجازه بودن در کنار این برکه را خواهید داشت و سپس موقع برگشت در اقامتگاه جذاب و کوهستانی حضور خواهید داشت تا از شب‌های زیبای پارک نلی ماسایا در نیکاراگوئه لذت ببرید.

 

۱۲ لوکیشن بسیار زیبا از سری فیلم‌های جنگ ستارگان، برای سفر به فانتزی‌ها در دنیای واقعی

 

 

 آتشفشان ماسایا

 


کوه رینجانی


دومین آتشفشان مرتقع اندونزی با ارتفاع ۱۲.۲۰۰ پا که آن را می‌توانید در پارک ملی بسیار جذاب گونانگ رینجانی پیدا کنید. سفر به این منطقه دو روزه خواهد بود، اما مسیر ساده بوده و شما می‌توانید از نقاط مختلفی از جمله برکه‌ای در نزدیکی دهانه‌ی آتشفشان، چشمه‌ی آب گرم آیک کالاک و برکه‌ی مقدس و بسیاری دیگر را از نزدیک ببینید. دو مسیر در جزیره‌ی زیبای لومبوک وجود دارد که هر کدامشان دیدنی‌های متفاوتی در مسیر برایتان به ارمغاز می‌آورند اما با توجه به توانایی‌هایتان، تورهایی که به این سمت حرکت می‌کنند، برایتان مسیر مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

 

 

 کوه رینجانی

 


آرنال


این آتشفشان ۵۴۰۰ پایی را می‌توانید در جنگل‌های بارانی پارک ملی آتشفشان آرنال در کاستاریکا پیدا کنید. این آتشفشان اگر چه از سال ۲۰۱۰ فورانی نداشته، اما هنوز فعال است و گهگاهی از آن دود سیاهی به هوا بلند می‌شود. برای رفتن به این منطقه باید هماهنگی‌های لازم انجام شده و مجوزهایی گرفته شود و به همین دلیل بهترین راه، استفاده از تورهای مختلف است. مسیر ساده و کوتاه است و ابتدا از جنگل‌های زیبایی می‌گذرد که در آن حیات وحش جذابی نیز زندگی می‌کنند.

 

معرفی ۱۰ رودخانه زیبا و مهم دنیا

 

 

 آرنال

 


آتشفشان‌هایی پارک ملی هاوایی


ماه‌ها بعد از اینکه آتشفشان کیلاویا در سال ۲۰۱۸ فوران داشت، حالا دوباره پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی به روی مردم باز شده است. البته دیگر امکان بازدید از برکه‌ی مواد مذاب معروف این منطقه وجود ندارد اما شما می‌توانید در چندین مسیر مختلف، به دیدن چند دهانه‌ی اصلی آتشفشان‌ها بروید. این مسیرها بر اساس سختی‌های مختلف دسته بندی شده‌اند و شما قبل از رفتن باید یکی را انتخاب کنید.

 

 

پارک ملی هاوایی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران