زیباترین فواره‌های دنیا که می‌توانید ساعت‌ها به تماشایشان بنشینید

اطلاعات مفید
زیباترین فواره‌های دنیا که می‌توانید ساعت‌ها به تماشایشان بنشینید

در زمان قدیم، وقتی اولین فواره‌ها در شهرها ساخته شدند، در واقع نه برای زیبایی بلکه به واسطه کارایی که داشتند طراحی و احداث شدند.جایی بودند برای تهیه آب آشامیدنی از آبی که به واسطه رودخانه‌ها به محل فواره‌ها کشیده می‌شد یا تهیه آب برای شستشو و کارهایی از این دست. حالا اما فواره‌ها بخشی از زیبایی شهرها به شمار می‌آیندو شهرهای کوچک و بزرگ حداقل یکی دوتایی در خود دارند. اما زیباترین این فواره‌ها در چه شهرهایی احداث شده‌اند؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با ده نمونه از زیباترین فواره‌های دنیا آشنایتان کنیم.

 


۱۰- The Fountain of Wealth سنگاپور


سنگاپور بزرگ‌ترین فواره دنیا را در خود میزبانی می‌کند. یک فواره‌ی بسیار زیبا که حلقه برنزی آن، نمادی از ماندالای هندوها به شمار می‌آید که به معنای هستی و یکی بودن روح در باور این مسلک و نمادی از یگانگی، برابری و همزیستی‌ست. این نمادها به واسطه چندگانگی مذهبی و نژادی در سنگاپور، معنا و مفهومی ویژه دارد.

 

 دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

 

 

The Fountain of Wealth

 


۹- Banpo Bridge Rainbow Fountain سئول، کره جنوبی


این فواره متفاوت، بزرگ‌ترین فواره‌‌ی پلی در تمام دنیاست که با ۱۰ هزار نازل LED، همچون رنگین کمانی شگرف از فاصله‌ی ۱۱۴۰ متری به سمت آب روانه می‌شود و در هر دقیقه چیزی حدود ۱۹۰ تن آب را به این شکل به نمایش می‌گذارد. این فواره که در سال ۲۰۰۹ نصب شده است، به گفته شهردار وقت، نمایانگر دوستی و زیبایی خاصی است که در سئول جاری‌ست.

 

 

Banpo Bridge Rainbow Fountain

 


۸- Trevi Fountain رم، ایتالیا


اگر بخواهیم از نظر هنری لیستی از فواره‌های موجود در دنیا را مرور کنیم، Trevi Fountain با اختلاف در بالاترین نقطه قرار می‌گیرد. این فواره را ابتدا نیکولا سالوی معمار بسیار معروف ایتالیایی ساخت، اما چند سال بعد پیترو براکی بود که کار او را به اتمام رساند. این مجموعه کارهای هنری ۵۰ متر عرض و ۲۶ متر ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین فواره باروک دررم و از بزرگ‌ترین‌ها در جهان به حساب می‌آید. احتملا این فواره را در فیلم یا سریالی دیده باشید چون صدها بار در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

 

 

Trevi Fountain

 


۷- Bellagio Fountains لاس وگاس، آمریکا


فواره بسیار معروف لاس وگاس بیش از ۴۰ میلیون دلار برای سازنده‌اش خرج برداشت، اما ارزش تک تک سکه‌هایی که برایش خرج شد را دارد. این فواره بسیار بزرگ که با موسیقی و نورپردازی عالی در جلوی یکی از معروف‌ترین هتل‌های این شهر به نام Bellagio بنا شده، هر بار به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه و هر شب چندین بار برنامه‌ی رقص آب و نورش را اجرا می‌کند. این برنامه بر اساس زمان‌های مختلف سال و تعطیلاتی که در آن باشید، تغییر کرده و با رنگ، موسیقی و شکل متفاوتی اجرا می‌شود.

 

 زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی 

 

 

Bellagio Fountains

 


۶- The Mustangs of Las Colinas تگزاس، آمریکا


این فواره بسیار زیبا در ایروینگ ایالت تگزاس، یکی از خاص‌ترین فواره‌های دنیاست. شمایل ان چند پیکر تراشی اسب است که با شورو غرور از روی آب در حرکتند و خود فواره به گونه‌ای ساخته شده که انگار آب از زیر پای اسب‌ها به هوا پرتاب می‌شود. یک کار هنری به شدت واقع‌گرایانه و زیبا که به نمادی برای این ناحیه بدل شده و به گونه‌ای نشانی از بومیان این منطقه به حساب می‌آید.

 

 

The Mustangs of Las Colinas

 


۵- The Burj Khalifa Fountain دبی، امارات متحده عربی


برج خلیفه خود یکی از نمادهای دنیای مدرن است و محیط آبی اطرافش همچون یک برکه زیبا خود نمایی می‌کند. اما سازندگان این برج و پیرامون آن، به همین جا قانع نبوده و می‌خواستند آن را تا جای ممکن متفاوت و چشم نواز کنند و به همین واسطه این فواره کم‌نظیر را در قلب این برکه ساختند. برکه مصنوعی کنار برج خلیفه حدود ۳۰ هکتار است و این فواره در طول ۱۵۰ متر ساخته شده و بخش‌های نور افشانی آن به ۲۵ رنگ می‌رسد. در هنگام اجرای رقص آب و نور و نوا، آب تا فاصله بسیار بالایی به هوا پرتاب می‌شود که می‌توان آن را از فاصله ۲۰ مایلی هم تماشا کرد. یکی از جذابیت‌ها در سفر با تور دبی، تماشای این نمایش بسیار زیبا در شب‌های شهر است، چیزی که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد.

 

 نوای موسیقی ایرانی در بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی 

 

 

The Burj Khalifa Fountain

 


۴- Vortex Fountain Charybdis، انگلستان


این فواره نیز از جهتی متفاوت‌ترین و خاص‌ترین در دنیاست، جوری که نمونه‌اش را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد. این فواره را ویلیام پای معروف، سال ۲۰۰۰ در ساندرلند و برای هتل سیهام ساخته است. Charybdis اسمی است که او برای این فواره در نظر گرفت، نامی برآمده از داستان‌های حماسی اودیسه نوشته هومر که از مکانی می‌گفت که به وسیله رعد زئوس مورد اثابت قرار گرفته است. در این مکان آب در یک محوطه شیشه‌ای احاطه شده و همچون گردابی ناتمام، توامان در حال چرخیدن است.

 

 

Vortex Fountain Charybdis

 


۳- Aquanura، هلند


این فواره فوق‌العاده که با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای ساخته شده، نمایش معروف Efteling را در این منطقه از اروپا به نمایش می‌گذارد، که سومین نمایش آب و نور بزرگ در دنیا محسوب می‌شود. نمایش اصلی از ۲۰۰ جت آبی برای پرتاب آب استفاده می‌کند و در کل مجموعه‌ از المان‌هایی همچون نور، صدا، مه، آتش و البته آب و موزیک استفاه می‌شود. هر شب این نمایش برگزار می‌شود و هر بار برای ۱۰ دقیقه ادامه خواهد داشت و عموما ۶۵۰۰ نفر برای دیدنش دور برکه‌ای که در آن قرار گرفته جمع می‌شوند.

 

 

Aquanura

 


۲- Magic Fountain of Montjuic بارسلونا، اسپانیا


این فواره در یک محله قدیمی و مملو از ساختمان‌هایی با معماری فوق‌العاده بنا شده است. فواره بزرگ و زیباست و از مهم‌ترین ویژگی‌هایش اجرای نمایش‌های متعدد و متفاوت در تمام طول روز است. همین باعث می‌شود هر بار که برای تماشایش به این نقطه از بارسلونا بروید، نمایشی متفاوت مشاهده خواهید کرد.

 

 

Magic Fountain of Montjuic

 


۱- Nine Floating Fountains اوساکا، ژاپن


هیچ کس نمی‌تواند در این موضوع شک داشته باشد، فواره‌ای که هنرمند معروف اسامو نوگوچی در اوساکا ساخته، تا به امروز زیباترین فواره در تمام دنیاست. مجموعه‌ای که در ۱۹۷۰ ساخته شده و شامل ۱۰ فواره (اگر چه اسم آن ۹ فواره است اما در واقع ۱۰ فواره در این برکه وجود دارد) می‌شود که با فاصله‌های متفاوت نسبت به آب قرار گرفته‌اند و آبی که به وسیله لوله‌کشی از رودخانه به آن وارد می‌شود را به پایین می‌ریزند. ترکیب نور سفید و آب، نمایی را به نمایش می‌گذارد که انگار این مکعب‌های رازآلود در هوا معلق هستند.

 

 

Nine Floating Fountains

۰۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران