سفر به زیباترین دریاچه‌های آسیا

اطلاعات مفید
سفر به زیباترین دریاچه‌های آسیا

برای سفر تنها نباید به بودن در کنار سواحل دریا اکتفا کرد، بودن در کنار دریاچه‌های زیبا، روزی آرامش بخش را برایتان رقم خواهد زد و جدا از زیبایی‌هایی که به چشم می‌بینید، از استرس و فشار روحی‌تان نیز کاسته می‌شود. قاره‌ی کهن اگر چه به داشتن سواحل زیبا و مقاصد فرهنگی معروف است، اما دریاچه‌های زیبایی نیز دارد که می‌توانید در سفرهایتان از آن‌جاها نیز دیدن نمایید. اگر می‌خواهید با این دریاچه‌ها آشنا شوید، بهتر است ادامه‌ی مطلبمان را دنبال کنید.

 

  1. دریاچه توبا، اندونزی

این دریاچه در نزدیکی یک آتشفشان خاموش به وجود آمده است که به منظره‌ی زیبا و آب کریستالی‌اش، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین محل‌های طبیعی در آسیا را شکل داده است. این مکان با دمای نسبتا کمی که دارد، جایی ایده‌آل برای بازدید در اندونزی به حساب می‌آید. شما می‌توانید در کنار بازدید از این دریاچه زیبا، از آبشار Binangalom و مردم محلی باتاک نیز دیدن کنید که فرهنگ خاصی دارند و نمایانگر شکل زندگی مردم کوهستان نشین در اندونزی هستند. برای رفتن به این مکان باید به جزیره ساموسیر در اندونزی بروید.

 

بهترین مقاصد گرم‌سیری جهان برای سفر تنهایی (بخش اول)

دریاچه توبا

بهترین زمان برای بازدید: مِی تا سپتامبر

 

  1. دریاچه اینله، میانمار

دلایل زیادی وجود دارد که دریاچه اینله به محلی بسیار معروف در نزد گردشگران بدل شده و بسیاری تنها برای دیدن این مکان به میانمار سفر می‌کنند. در این دریاچه شما خانه‌های چوبی و باغ‌های شناوری را می‌بینید که در این پهنه‌ی آبی گسترده خودنمایی می‌کنند. البته رفتن به این مکان بسیار زیبا کمی سخت است و باید مسیری طولانی را برای دیدن از آن طی کنید.

دریاچه اینله

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا فوریه

 

  1. تونله ساپ، کامبوج

این دریاچه نه تنها بزرگ‌ترین پهنه‌ی آب شیرین در جنوب شرق آسیا ست و ۱۲۰ کیلیومتر درازا دارد بلکه مامنی برای جانوران و گیاهان متنوع بسیاری است. همچنین این برکه پناهگاهی برای پرندگان نیز به حساب آمده و جدا از تنوع پرندگان بومی‌اش و همچنین داشتن چند گونه‌ی نایاب، به عنوان یکی از محل‌های مهم برای مهاجرت بعضی از گونه‌ها نیز به حساب می‌آید. از نظر اقتصادی نیز این دریاچه از اهمیت بالایی برخوردار است و دهکده‌ها و شهرهای مختلفی در جوارش به وجود آمده است. خوشبختانه اگر به سیام ریپ سفر کرده‌اید، می‌توانید به راحتی برای دیدن این دیاچه اقدام کنید.

 

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

تونله ساپ

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا فوریه

 

  1. دریاچه Kenyir، مالزی

این مورد کمی متفاوت از دیگر انتخاب‌های ما در این لیست است، زیرا دریاچه‌ی Kenyir یک دریاچه مصنوعی اما بزرگ و زیباست که هم جایگاهی برای تفریح محلی‌ها به حساب می‌آید و هم این که گردشگران استقبال بالایی از آن کرده‌اند. خوشبختانه دریاچه Kenyir‌ هم در سفر با تور کوالالامپور و هم در سفر به پنانگ قابل دسترس است و با چند ساعت سواری، می‌توانید از این مکان زیبا دیدن کنید.

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر تنهایی در سال 2020

دریاچه Kenyir

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا سپتامبر

 

  1. دریاچه Wuhua Hai، چین

این دریاچه یکی از خاص‌ترین نقاط طبیعی در چین یا حتی دنیاست. دره‌ی Jiuzhaigou شگفتی‌های طبیعی زیادی در قلب خود دارد و این دریاچه که با نام "پنج گل" نیز شناخته می‌شود، یکی از این گنجینه‌ها‌ست. طبیعت اطراف این دریاپه باعث می‌شود تا آب آن از آبی تیره به آبی روشن، سبز، زرد و قرمز تغییر کند و همین زیبایی این محل را که آبی کریستالی و شفاف دارد، دو چندان می‌کند. تورهای گردشی زیادی از نقاط مختلف چین برای بازدید از Jiuzhaigou برگزار می‌شود و شما می‌توانید از دریاچه و زیبایی طبیعی شگفت‌انگیز Wuhua Hai در این سفر لذت ببرید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

دریاچه Wuhua Hai

بهترین زمان برای بازدید: مِی تا نوامبر

 

  1. دریاچه بالخاش، قزاقستان

بالخاش یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آسیا و پانزدهمین دریاچه بزرگ جهان است. این اکوسیستم خاص، مامن بیش از ۱۰۰ نوع پرنده مختلف است که این مکان را به بهشتی برای دوست داران پرندگان و همچنین کسانی بدل کرده که از این حیوانات عکاسی می‌کند. نکته بسیار جالب درباره‌ی دریاچه بالخاش، دو بخش شدن آب این دریاچه است. بخشی از آب دریاچه که از سمت شرق تغزیه می‌شود، آب شیرین است و بخشی دیگر که از سمت غرب به آن می‌ریزد، آب شور است.

دریاچه بالخاش

بهترین زمان برای بازدید: مِی تا اکتبر

 

  1. دریاچه بیوا، ژاپن

اگر برنامه دارید تا سفر به ژاپن را تجربه کنید، حتما برای دیدن بزرگ‌ترین دریاچه این کشور نیز زمانی خالی کنید. دریچه‌ای که منظره‌ی بسیار دیدن کوهستان را در پشت خود دارد و اطراف آن نیز بناهایی از قرن ۱۸ تا قلعه‌هایی از قرن ۱۷ دیده می‌شود. بهترین زمان برای رفتن به این مکان موقعی است که شکوفه‌های گیلاس سر بر می‌آورند. زمانی که گلبرگ‌ها در آسمان می‌رقصند و شما می‌توانید از این منظره‌ی دیدنی لذت ببرید.

 

۱۵ مقصد گردشگری که همه آرزوی سفر به آن‌ها را دارند

دریاچه بیوا

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران