ارزان ترین مقاصد توریستی در آسیا

اطلاعات مفید
ارزان ترین مقاصد توریستی در آسیا

آسیا برخی از مهم‌ترین و پر بازدیدترین مقاصد گردشگری در جهان را میزبانی می‌کند اما آن‌هایی که به دنبال مقاصد ارزان هستند نیز، جاهای زیادی برای رفتن پیدا خواهند کرد. ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا شامل کشورهای کوچک و دور افتاده نمی‌شوند بلکه بعضی از زیباترین کشورهای این قاره را شامل می‌شوند.

 

خرید تورهای ارزان به مقاصد آسیایی

اکثر کشورهایی که در این نوشته به عنوان کشورهایی ارزان برای سفر معرفی خواهیم کرد، شامل مقاصد تورهای مقتدرسیر تابان می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تورها، با خدمات و قیمت تورهایی همچون تور تایلند، تور سریلنکا، تور چین، تور هند یا تور مالزی آشنا شوید.

ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا

با توجه به گستردگی قاره‌ی آسیا و شرایط متفاوت هر کدام از بخش‌های این قاره، تصمیم گرفتیم تا ارزان‌ترین مقاصد آسیایی را در قالب چهار بخش مختلف به شما معرفی نماییم:

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری آسیا در جنوب شرقی این قاره

بعضی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در این بخش از آسیا قرار گرفته و تقریبا همه‌ی آن‌ها مقاصدی ارزان برای سفر به حساب می‌آیند که دارای طبیعتی محشر هستند.

تایلند

محبوب‌ترین مقصد گردشگری آسیایی تنها به خاطر معابد زیبا، مراکز توریستی و طبیعت شگفت انگیزش این قدر محبوب نیست. تایلند کشوری بسیار ارزان برای سفر نیز به حساب می‌آید و هزینه‌های گردشگران در خود این کشور بسیار پایین است. همچنین مقاصد متنوعی در این کشور وجود دارد که می‌توانید برای خود انتخاب کنید. از جمله جاهای ارزان اما عالی در تور تایلند، جزایر زیبای این کشور محسوب می‌شوند.

عکس: sailingeurope.com

 

ویتنام

جدا از هزینه‌های پرواز به ویتنام، اقامت در این کشور، بازدید از جاذبه‌های گردشگری ویتنام و همچنین هزینه‌ی خورد و خوراک و سیستم حمل و نقل عمومی در ویتنام بسیار پایین است و همین آن‌جا را به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا بدل کرده است. البته شما می‌توانید، فعالیت‌های لاکچری و گران‌ قیمتی همچون سوار شدن بر کشتی کروز در خلیج هالونگ را تجربه کنید اما از طرفی، رفتن به طبیعت زیبای این کشور و انجام تفریحات ساحلی در ویتنام بسیار ارزان خواهد بود.

عکس: ilove-vietnam.blogspot.com

 

کامبوج

اگر چه که کامبوج جزو کشورهای خیلی پرطرفدار بین گردشگران ایرانی نیست، اما این سرزمین زیبا برخی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آسیا را در خود دارد و البته در جمع سه کشوری که در جنوب شرقی آسیا معرفی می‌کنیم، ارزان‌ترین گزینه برای سفر به حساب می‌آید تا جایی که شما با میانگین ۱۰ تا ۲۰ دلار روزانه، می‌توانید در این کشور سر کرده و به تفریحات مختلف نیز بپردازید.

 

کشورهای آسیایی برای مسافرت

عکس: tripsavvy.com

 

ارزان‌ترین مقاصد گردشگری آسیا در جنوب این قاره

بعضی از ارزان‌ترین و زیباترین کشورهای آسیا در جنوب این قاره قرار گرفته‌اند که اغلب کشورهای گرانی برای سفر نیستند.

سریلانکا

طبیعت سریلانکا یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که گردشگران به آن سرزمین زیبا سفر می‌کنند. طبیعتی که شامل مناطق جنگلی، نقاط کوهستانی و سواحل زیبا شده و سریلانکا را به یک مقصد گردشگری درجه یک بدل کرده است. تور سریلانکا در مجموع برای سفر ارزان بوده و فعالیت‌های محبوبی همچون تفریحات آبی و سافاری‌های حیات وحش را به گردشگران ارائه می‌کند.

عکس: trailfinders.ie

 

هند

در هر لیستی که در مورد گردشگری در آسیا اشاره کنید، حتما تور هند نقشی خواهد داشت. این کشور همان قدر که می‌تواند، مکانی جذاب برای سفری لاکچری باشد به همان ترتیب جزو ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا نیز به حساب می‌آید. هزینه‌های اقامت، تفریح و گشت و گذار در این کشور بسیار پایین است و به راحتی می‌توانید، با هزینه‌ای خیلی پایین، روزهای متمادی در این کشور مانده و از نقاط دور و نزدیک آن‌جا دیدن کنید.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در اردیبهشت ماه

عکس: spruson.com

 

نپال

نپال کشوری متفاوت برای سفر بوده و به درد ماجراجویانی می‌خورد که به دنبال فتح قله‌های برفی، بازدید از خاص‌ترین صومعه‌های آسیا یا مناطق مرتفع هستند. فرهنگ خاص مردم این کشور و چشم‌اندازهای طبیعی باور نکردنی نپال، این کشور را به مقصدی عالی برای سفر بدل کرده است. البته هزینه‌های سفر به نپال بسیار پایین است و در خورد این کشور، با مبلغی بسیار پایین می‌توانید، روزهای خود را به گردش و تفریح بگذرانید.

عکس: franks-travelbox.com

 

ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا در شرق این قاره

بخش بزرگی از شرق آسیا را چین به عنوان یکی از اهداف اصلی جهانگردان در بر گرفته است. اما گزینه‌های دیگری نیز در این بخش از قاره کهن برای سفری ارزان وجود دارد.

چین

شرایط چین بسیار به هند شبیه است و شما می‌توانید سفری لوکس یا ارزان به این کشور داشته باشید. اما در مجموع اگر بخواهید حساب کنید، با توجه به هزینه‌های پایین در خود چین، کوله‌گردا و آن‌هایی که به صورت مقرون به صرفه به چین سفر می‌کنند، می‌توانند فعالیت‌های مختلفی را تجربه کرده و از بودن در این کشور زیبا حداکثر لذت را ببرند. حتی هزینه‌های سفرهای بین شهری با قطار نیز در چین پایین بوده و می‌توان به شهرهای مختلف این کشور رفت و از جاذبه‌های متفاوتی که  تور چین در بر دارد، بیشترین بهره را برد.

عکس: skyscanner.es

 

تایوان

تایوان نیز از جمله کشورهای مقرون به صرفه است که با خیابان‌های شلوغ، غذاهای خیابانی متنوع ،سواحل زیبا و خیلی جاذبه‌های دیگر از توریست‌ها استقبال می‌کند. مهمان نواز بودن مردم تایوان در کنار قرار گیری این کشور در میان ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا باعث شده تا سالانه جمعیت زیادی از توریست‌ها به آن‌جا بروند.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

عکس: taiwanvoorbeginners.nl

 

مغولستان

مغولستان از دیر باز مقصدی برای کوله گردها به شمار می‌رفته است. کشوری که مسلما سفر به آن‌جا ارزان خواهد بود اما به درد هر گردشگری نمی‌‌خورد. در واقع اگر به دنبال دیدن زیبایی‌های طبیعی، دشت‌ها و صحراهای بزرگ و مناطق شگفت انگیزی هستید که کاملا بکر و دست نخورده مانده‌اند، باید به مغلوستان بروید.

عکس: britannica.com

 

دیگر مقاصد گردشگری ارزان در آسیا

البته ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا به همین جا ختم نشده و کشورهای زیادی از جمله کشور خودمان را می‌توان در این لیست جای داد.

گرجستان

تور گرجستان یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری در میان ایرانیان است. دلیل اصلی آن هزینه‌های بسیار پایین سفر به این کشور، جاذبه‌های پایتخت آن تفلیس و طبیعت بسیار زیبای این کشور کوهستانی است. گرجستان در هر فصلی از سال زیباست و حتی در زمستان‌ها نیز با داشتن ریزورت‌های اسکی متعدد، از گردشگران استقبال به عمل می‌آورد.

ایران

در مقایسه به خیلی از کشورهای جهان، ایران به خاطر ارزش پولی پایین، کشوری بسیار ارزان برای سفر به حساب می‌آید. مهم‌ترین دلایلی که گردشگران را از سراسر جهان به کشورمان می‌کشاند، آثار تاریخی متعدد، طبیعت زیبا و البته جزایر جنوبی کشورمان است.

عکس: worldtravelguide.net

 

ارمنستان

ارمنستان همچون گرجستان، از کشورهای خارجی بسیار محبوب در میان ایرانیان است که هزینه‌ی سفر به آن‌جا فوق‌العاده پایین خواهد بود. این کشورها با توجه به این که نزدیک به ایران هستند، حتی از نظر هزینه‌ی رفت و آمد و بلیط هواپیما نیز خرج زیادی روی دستتان نمی‌گذارند. ایروان پایتخت این کشور، صومعه گغارد، دریاچه سوان و مناطق کوهستانی، از مهم‌ترین جاذبه‌های تور ارمنستان به شمار می‌آیند.

قزاقستان

اگر در میان ارزان ترین مقاصد گردشگری آسیا بخواهیم یک انتخاب نامتعارف و جالب توجه به شما معرفی کنیم، قزاقستان گزینه‌ی ما خواهد بود. بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی جهان که دارای مناطق کوهستانی فوق‌العاده زیبا، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متعدد و شهرهایی بزرگ و مدرن بوده و از نظر هزینه‌های سفر، با اختلاف در زمره ارزان‌ترین کشورهای آسیا برای سفر به حساب می‌آید.

 

زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

عکس: travelholicq.com

 

شاید اگر کشورهای خاصی همچون امارات یا مالدیو را درنظر نگیریم، به طور کلی رفتن به تور کشورهای آسیایی، هزینه‌ی خیلی زیادی روی دست توریست‌ها نمی‌گذارد. تنها مسئله دوری بعضی از این کشورهاست که باعث می‌شود، هزینه‌ی بلیط هواپیما و رفت و آمد به آن کشورها زیاد باشد.

 

منبع

  

۲۷ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران