بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

اطلاعات مفید
بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

امروزه شاهد تاسیس انواع مختلفی از هتل‌ها در نقاط مختلف دنیا هستیم. به طوری که با بیش از ۷۰۰ هزار هتل و اقامتگاه، هتلداری به یک صنعت رو به رشد و مهم در جهان تبدیل شده است. این موضوع باعث شده تا تصمیم‌گیری برای مسافران در انتخاب هتل مناسب خود به امری نسبتا دشوار و سردرگم‌کننده تبدیل شود. یکی از بهترین کارها انتخاب از میان هتل‌های زنجیره‌ای شناخته شده است که کیفیت خدمات آن‌ها بر همه ثابت شده و به مسافران اطمینان یک اقامت راحت و ایده‌آل را می‌دهند. پس اگر ایده اقامت در هتل‌های زنجیره‌ای دنیا برای شما نیز وسوسه‌انگیز است در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها شنا کنیم.

 

منظور از هتل‌های زنجیره‌ای چیست؟

پیش از معرفی برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا بهتر است با مفهوم این قبیل از اقامتگاه‌ها آشنا شویم. چرا که مهم نیست به دنبال تور ارزان خارجی هستید و یا قصد یک سفر لوکس را گرفته‌اید. در هر صورت اقامت در هتل‌ زنجیره‌ای مناسب می‌تواند برای شما مناسب باشد. فارغ از این صحبت‌ها هتل‌های زنجیره‌ای به اقامتگاه‌هایی گفته می‌شود که با نام مشابه در مناطق مختلف دنیا شعبه‌هایی داشته و خدمات مشابهی را با استانداردهای یکسان به مسافران خود ارائه می‌دهند. به عبارتی دیگر همه هتل‌هایی که بخشی از یک زنجیره را تشکیل می‌دهند از یک برند استفاده می‌کنند. برخی از شرکت‌ها چندین هتل زنجیره‌ای را اداره می‌کنند یا مالک آن هستند و این شرکت‌ها اغلب به عنوان گروه‌های هتل توصیف می‌شوند.

بزرگترین مزیت رزرو هتل‌های زنجیره‌ای برای مسافران این است که چون اکثر این اقامتگاه‌ها کیفیت و خدمات استانداردی را ارائه می‌دهند، مهمانان از قبل می‌دانند که چه خدماتی با چه کیفیتی در انتظار آن‌ها خواهد بود و اکثر این هتل‌ها جز پرطرفدارترین هتل‌های دنیا از نظر گردشگران هستند. هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ اغلب در میان مسافرانی که بارها تجربه سفر و اقامت در مکان‌های مختلف را داشته‌اند، محبوب هستند. در صورتی که شما نیز تمایل به اقامت در یکی از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا را در مقصد گردشگری خود داشته باشید، مقتدر سیر تابان، برترین آژانس مسافرتی در تهران، برای انتخاب و رزرو هتل دلخواه در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

عکس: hmhub.in

 

چگونه بهترین هتل زنجیره‌ای را انتخاب کنیم؟

هر چند رفتن سراغ هتل‌های زنجیره‌ای تا حد زیادی کار مسافران را برای داشتن اقامتی باکیفیت و به یادماندنی راحت کرده اما از طرفی به دلیل زیاد بودن تعداد برندهای این اقامتگاه‌ها خود به یک دغدغه دیگر برای افراد تبدیل شده است. پس سوالی که ایجاد می‌شود این است که چگونه می‌توان از میان هتل‌های زنجیره‌ای دنیا بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب کرد؟ در ادامه به چند نکته مهم در این خصوص می‌پردازیم:

  • توجه به نوع هتل

هتل‌های زنجیره‌ای نیز در انواع مختلفی طراحی شده و خدمات مهمانداری ارائه می‌دهند. به عنوان مثال اینکه قصد اقامت در یک بوتیک هتل را دارید و یا به دنبال هتلی مناسب برای کسب و کار، جلسات و شرکت در کنفرانس می‌گردید می‌تواند در انتخاب هتل مناسب برای هر مسافری تاثیرگذار باشد.

  • توجه به بازخوردهای دیگر مسافران

یکی از مهم‌ترین کارهایی که توصیه می‌شود قبل از انتخاب هتل مورد مناسب خود در نظر بگیرید، توجه به بازخوردهای دیگر مسافران است. برای این منظور می‌توانید به سایت‌هایی مثل تریپ‌ادوایزر زده و از آنجا نظرات مسافرانی که قبلا در آن هتل‌ها اقامت داشته‌اند را مطالعه کنید.

  • توجه به موقعیت هتل

گاها دیده شده برخی مسافران در یکی از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا اقامت داشته‌اند اما به دلیل عدم نزدیک بودن آن به شهر و ... از سفر خود ناراضی بوده‌اند. پس قبل از انتخاب حتما موقعیت هتل را بررسی کرده و از خود سوال آیا به دنبال هتلی دنج و آرام به دور از شلوغی شهر هستم یا ترجیح می‌دهم در مکانی شلوغ و پرجنب و جوش اقامت داشته باشم؟ بپرسید. بعد از پاسخ به این سوال و بررسی موقعیت هتل‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

بلندترین هتل‎های جهان در کدام کشورها هستند؟

عکس: glion.edu

 

برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا کدامند؟

از آنجایی که هتل‌های زنجیره‌ای مدام در حال رقابت با یکدیگر هستند، اغلب خدمات قابل قبول و خوبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. با این حال برخی از آن‌ها از نظر خدمات بر دیگر گزینه‌ها برتری داشته و با توجه به جوایزی که دریافت کرده‌اند شایسه معرفی به عنوان بهترین‌های دنیا هستند. با توجه به آخرین آمارها از جمله این موارد می‌توان به هتل‌های زیر اشاره کرد:

هتل هیلتون (Hilton Hotel)

گروه هتل‌های هیلتون با شعبه‌هایی در سرتاسر دنیا به نامی پرآوازه در میان هتل‌های زنجیره‌ای دنیا تبدیل شده است. از جمله بزرگترین امتیازهای این مجموعه در کنار خدمات رفاهی بالا که به مهمانان عرضه می‌شود می‌توان به قرار گرفتن اغلب شعبه‌های آن در مقاصد مسافرتی محبوب اشاره کرد. مجموعه هتل‌های هیلتون انتخابی ایده‌آل برای تمامی افراد با اهداف مسافرتی توریستی، کاری، کنفرانس و ... هستند. چرا که تمامی امکانات مورد نیاز را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند.

عکس: hoteliersweb.com

 

هتل Accor S.A

Accor S.A یک گروه هتل بین‌المللی است که دارای چندین هتل زنجیره‌ای موفق از جمله Novotel، Mercure، Pullman، Fairmont و Raffles بوده و توانسته نام خود را در لیست بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا قرار دهد. جا دارد اشاره کنیم که  Accor مسئول بیش از ۵۰۰۰ ملک اقامتی در بیش از ۱۰۰ کشور است و در عین حال چندین کسب و کار هتلداری دیگر را نیز اداره می‌کند.

 

برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا

عکس: executivetraveller.com

 

هتل‌ها و رستوران‌های کیمپتون (Kimpton Hotels & Restaurants)

گروه هتل‌ها و رستوران‌های کیمپتون اغلب به عنوان یکی از مجموعه‌های اقامتی پیشرو در حوزه هتل‌داری شناخته می‌شوند. این مجموعه اقامتی لوکس تقریبا هر آنچه که از یک هتل می‌توان انتظار داشت را از قبیل مراکز تناسب اندام، اتاق‌های راحت، خدمات پذیرایی عالی و ... در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

عکس: insights.ehotelier.com

 

هتل‌ها و ریزورت‌های هایت (Hyatt Hotels & Resorts)

Hyatt   نامی آشنا در حوزه اقامتی و مهمان‌داری بوده و با بیش از ۱۰۰۰ ملک در بیش از ۷۰ کشور موفق شده به عنوان برترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا معرفی گردد. هایت در درجه اول با خدمات لوکس خود مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. به طوری که اگر مسافری به دنبال اقامت ایده‌آل با کیفیت سطح بالا باشد بدون شک Hyatt Hotels & Resorts انتخابی مناسب برای او خواهد بود.

عکس: rwnewyork.com

 

هتل ماریوت اینترنشنال (Marriott International Hotel)

ماریوت یک برند هتل بین‌المللی است که ارائه یکسری امکانات رفاهی و استانداردهای اقامتی مشخص را هدف اصلی خود قرار داده و قطعا هر مسافری با انتخاب آن می‌تواند اقامتی به یادماندنی را برای خود رقم بزند. مجموعه هتل‌های ماریوت خود از ۵ برند اقامتی مختلف در سرتاسر دنیا تشکیل شده‌اند که در دسته‌بندی هتل‌های لوکس، پرمیوم، Select، Long Stay و Collection قرار دارند. هتل‌های ماریوت انتخابی عالی برای خانواده‌هایی است که به دنبال اقامتی لوکس و راحت در سفر خود می‌گردند.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

عکس: dotwnews.com

 

هتل‌ها و ریزورت‌های فور سیزن (Four Seasons Hotels & Resorts)

Four Seasons Hotels & Resorts در کنار کسب جوایز متعدد در صنعت هتل‌داری برای خدمات عالی اقامتی در فهرست بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا قرار دارد. این مجموعه نیز در دسته هتل‌های ۵ ستاره و لوکس فعالیت می‌کند و خدماتی مجلل را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. گروه هتل‌های فورسیزن به یک شرکت کانادایی تعلق دارد که امروزه شاهد شعبه‌های متعدد آن در اغلب کشورهای توریستی دنیا هستیم.

عکس: jetsetmag.com

 

هتل‌ها و ریزورت‌های ویندهام (Wyndham Hotels & Resorts)

Wyndham Hotels & Resorts یک گروه هتل است که مالک برخی از بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ای در جهان از جمله Wyndham، Days Inn، Ramada، La Quinta و Travelodge است. ویندهام بیش از ۹۰۰۰ اقامتگاه را زیر چتر خود داشته و مسافران می‌توانند از اقامتگاه‌های ارزان قیمت گرفته تا گزینه‌هایی برای اقامت طولانی مدت و استراحتگاه‌های مجلل را در بین شعبات آن پیدا کنند.

عکس: wyndhamhotelsapac.prowly.com

 

هتل ها و ریزورت‌های آی اچ جی (IHG Hotels and Resorts)

IHG Hotels and Resorts با بیش از ۶۰۰۰ هتل در بیش از ۱۰۰ کشور، با افتخار خود را به عنوان بزرگترین زنجیره هتل‌های اروپا معرفی می‌کند. گروه هتل‌های IHG با ۷ نام تجاری Holiday Inn، Hotel Indigo، Crowne Plaza، InterContinental، Candlewood Suites، Staybridge Suites، Holiday Inn Express در دنیا فعالیت می کند و سالانه بیش از ۱۸۰ میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد.

عکس: traveltradejournal.com

 

هتل جین جیانگ اینترنشنال (Jin Jiang International)

مورد بعدی از بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا به Jin Jiang International  تعلق دارد. این گروه هتلداری دولتی چین است که چندین هتل زنجیره‌ای و حتی هتل‌های جداگانه را اداره می‌کند. همچنین دارای چندین برند اروپایی مانند رویال تولیپ و گلدن تولیپ نیز است. در حال حاضر این مجموعه با بیش از ۱۰۰۰۰ هتل در بیش از ۱۰۰ کشور، موفق شده طرفداران بسیار زیادی را در حوزه اقامتی پیدا کند.

 

رتبه بندی هتل ها به چه صورت انجام می شود؟

عکس: hrs.com

 

هتل بست وسترن اینترنشنال (Best Western International)

بست وسترن نامی آشنا در حوزه هتل‌داری و گروه هتل‌های زنجیره‌ای است که موفق شده با ارائه خدمات لوکس و خوب در لیست بهترین‌های دنیا قرار بگیرد. ناگفته نماند که این هتل در کنار برندهای اصلی خود که نام بست وسترن را یدک می‌کشند، برند WorldHotels را نیز در اختیار دارد. بست وسترن با ۵۰۰۰ هتل زیر چتر خود، فرصت‌های اقامتی متعددی را برای مسافران ارائه می‌دهد.

عکس: hrs.com

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران