بهترین زیپ لاین های دنیا

اطلاعات مفید
بهترین زیپ لاین های دنیا

حس ماجراجوی درونی خود را هدایت کنید و مانند پرنده‌ای رها، از بهترین زیپ لاین های دنیا بهره مند شوید. در حالی که با تسلط به مناظر خارق‌العاده سواحل و جنگل‌ها، آدرنالین خونتان بالا می‌رود، اما درنظر داشته باشید که زیپ‌لاین‌ها تنها برای سرگرمی استفاده نمی‌شوند! در طول تاریخ از این گزینه، برای اهداف عملی مختلف استفاده شده است. بعنوان مثال در استرالیا، زیپ لاین‌هایی به نام "روباه پرنده" شهرت دارند که از آنها برای  برای حمل و نقل مردمان در سراسر دره‌ها استفاده می‌شود. کشورهای اروپایی نیز اغلب از زیپ لاین، برای حمل و نقل کالا بر فراز رودخانه‌ها استفاده می‌کنند.

 

آشنایی با بهترین زیپ لاین های دنیا

از زیپ لاین‌های گرمسیری در دریای کارائیب گرفته تا پرواز بر فراز جنگل‌های قدیمی آلاسکا، این فعالیت هیجان‌انگیز مطمئنا لحظاتی به یادماندنی را در خاطرتان ثبت خواهند کرد. ما نیز در ادامه بلندترین، سریع‌ترین و زیباترین مکان‌ها را برای زیپ لاین در سراسر این سیاره تکرارناشدنی معرفی خواهیم کرد.

 

زیپ لاین کورال فلایر در مالزی

آیا تا به حال زیپ لاین را از جزیره‌ای به جزیره دیگر تجربه کرده‌اید؟ باید بگوییم این شگفتی، اکنون به لطف Coral Flyer در کوتا کینابالو در صباح امکان پذیر شده و اینجا از بهترین زیپ لاین های دنیا محسوب می‌شود.

Coral Flyer یک زیپ لاین هیجان‌انگیز بر فراز پارک خیره ‌کننده تونکو عبدالرحمان بوده و از جزیره گایا تا جزیره ساپی امتداد دارد. این گزینه، از آب‌های آبی شفاف و کریستالی و سواحل ایده آل پوشیده از درختان نخل عبور می‌کند و با رسیدن به سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت، هجوم آدرنالین را به مخاطبانش در سفر با تور مالزی هدیه می‌دهد. گفتنی است Coral Flyer، بیش از ۱۵ سال در ساخت خطوط زیپ لاین در آسیا با استانداردهای ایمنی برتر با همین برند همت گمارده است.

عکس: klook.com

 

اسکای لاین جانگل لاج در تایلند

اگر به دنبال ماجراجویی در سفر با تور تایلند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از زیپ لاین‌های خیره کننده در چیانگ مای غافل نشوید که در شمار بهترین زیپ لاین های دنیا آورده می‌شوند. چیانگ مای، شهری در ارتفاعات شمال تایلند، نه تنها زیبایی طبیعی خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد، بلکه مجموعه‌ای از ماجراهای هیجان انگیز را برای معتادان آدرنالین در چنته دارد. زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین این فعالیت‌هاست که چشم‌اندازهای منحصر به ‌فردی از مناظر سرسبز منطقه و حیات وحش متنوع را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

در این میان، سری بزنید به اعماق جنگل‌های سرسبز و گرمسیری در Skyline Jungle Luge و این سواری پر آدرنالین را در مسیر حماسی ۲۱۰۰ متری، از دهکده زیبای پاپن در منطقه دوی ساکت استان چیانگ مای تجربه کنید. ایمنی در اینجا الویت اصلی بوده و سیستم‌های پیشرفته و پرسنل مجرب، علاقمندان را در طول این ماجراجویی همراهی خواهند کرد.

 

زیباترین شهرهای باستانی جهان

عکس: pm-tours.com

 

زیپ لاین سن ویجیلیو دی ماریبی در ایتالیا

کرون پلاتز در ایتالیا، مکانی زیبا برای زیپ لاین در میان قله‌های برفی آلپ دولومیت بوده و از بهترین زیپ لاین های دنیا به شمار می‌آید. این منطقه، مقصد مورد علاقه مسافران در زمستان و تابستان بوده و فعالیت‌هایی نظیر اسکی، پیاده‌روی، دویدن و زیپ لاین را ارائه می‌دهد.

San Vigilio di Marebbe در این محدوده، از طریق مداری متشکل از ۱۰ زیپ لاین مختلف به طول بیش از ۳۲۰۰ متر، هیجانی وصف ناشدنی را در ارتفاع ۱۰۰ متری برای علاقمندان رقم می‌زند. این زیپ لاین، راهی عالی برای تماشای تمام دره Puster و ریزورت‌های های اسکی نفیس در منطقه کوهستانی است.

عکس: youtube.com

 

زیپ لاین کوه‌های تیبل در آفریقای جنوبی

در سفر به آفریقای جنوبی و در جستجوی هیجان و ماجراجویی در میان بهترین زیپ لاین های دنیا، سری هم بزنید به زیپ لاین Table Mountain که راهی ایده آل برای کشف بهترین مناظر کیپ تاون به شمار می‌آید. در اینجا کوه‌های افسانه‌ای تیبل را به ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۹۰ متر خواهید دید که با این شهر هم مرز هستند. در این تجربه، در اعماق طبیعت منطقه حفاظت‌ شده Hottentots Holland و سواحل زیبا گردش خواهید کرد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. گفتنی است این ماجراجویی، حدود ۴ ساعت طول می‌کشد. و برای رسیدن به بالای کوهستان تیبل، می‌توانید از وجود راهنمایانی برخوردار شوید که  شما را در امتداد شبه جزیره و با خودروی آفرود 4X4 همراهی می‌کنند.

 

۱۰ سایت پرطرفدار جهانی برای رزرو هتل

عکس: capextreme.com

 

زیپ لاین جگوار پاو در بلیز

سرزمین سرسبز بلیز، محیطی عالی را برای تجربه یکی از بهترین زیپ لاین های دنیا رقم می‌زند. این ماجراجویی هیجان انگیز در زیپ لاین Jaguar Paw محقق شده و غوطه‌وری در طبیعت جنگل‌های بارانی و غارهای مسحور کننده را در نزدیکی رودخانه Caves Branch برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

کافی است در امتداد مجموعه‌ای از ایستگاه‌ها، با خطوط کابلی به طول‌های مختلف حرکت کنید که طولانی‌ترین آنها تقریبا ۷۰۰ فوت از میان مسیری جنگلی امتداد می‌یابد. در ضمن، راهنمایانی وجود دارند که شما را در هر پلتفرمی همراهی می‌کنند تا این زیپ لاین را با خیال راحت تجربه کنید.

عکس: belizescuba.com

 

زیپ لاین بووک در اسلوونی

مکان بعدی در لیست بهترین زیپ لاین های دنیا، بهشت نسبتا ناشناخته اروپای شرقی Bovec در اسلوونی است. معتادان آدرنالین خوشحال خواهند شد که بدانند بووک، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های زیپ لاین در تمام اروپای مرکزی به شمار می‌آید و با ۲ گزینه زیپ لاین به استقبال مخاطبانش می‌آید:

اولین زیپ لاین بووک، برفراز دره Učja  واقع شده است. در اینجا می‌توانید ۱۰ زیپ لاین با طول‌های مختلف (۲۵۰ تا ۶۰۰ متر) را که بر روی این دره کشیده شده‌اند انتخاب کنید و از چشم اندازهایی پانوراما از مناظر این حوالی برخوردار شوید.

زیپ لاین دوم در کوه کانین، برفراز دره Krnica اسلوونی قرار دارد. این ماجراجویی، بین دو قله غول پیکر  کوه کانین و کوه رومبون امتداد می‌یابد. در اینجا شما با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا پرواز خواهید کرد!

 

معروف ترین سیرک های جهان

عکس: aktivniplanet.si

 

زیپ لاین پورتو پلاتا در جمهوری دومینیکن

پورتو پلاتا، در قسمت شمالی جمهوری دومینیکن، بهشت گرمسیری و در انتظار کشف شدن است. اگر از لم دادن در سواحل خسته شده‌اید و می‌خواهید هیجان را به روزتان اضافه کنید، هیچ چیز سرگرم کننده‌تر از این نیست که در زیپ لاین Puerta Plata شرکت کنید که در شمار بهترین زیپ لاین های دنیا محسوب می‌شود.

این زیپ لاین از جنگل میمون شروع شده، از پارک ملی El Choco عبور کرده و مناظر حماسی دریایی کارائیب را ارائه می‌دهد. شما از ۷ زیپ لاین و ۲ پل معلق گذر خواهید کرد و حتی برای پرش ۵۳ فوتی به چالش کشیده خواهید شد!

و غافلگیر می‌شوید اگر بدانید در پایان ماجراجویی، ۲ کیلومتر زیپ لاین را طی کرده‌اید! همچنین برای اینکه کمی خنک شوید، به جنگل میمون‌ها برده می‌شوید و لحظات فراموش نشدنی را در تعامل با حیوانات خواهید گذراند.

عکس: islandjumper.travel

 

زیپ لاین آبشار ویکتوریا، زیمبابوه

زیپ لاین صد در صد امن آبشار Victoria در زیمبابوه، در رتبه بعدی لیست بهترین زیپ لاین های دنیا قرار دارد. چه چیزی می‌تواند نفس گیرتر از سر خوردن در کنار یکی از خیره کننده‌ترین آبشارهای روی کره زمین با سرعت ۱۰۶ کیلومتر در ساعت باشد؟

این مکان افسانه‌ای، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.  ماجراجویی زیپ لاین آبشار ویکتوریا، به شما امکان می‌دهد بیش از ۴۲۵ متر و در ارتفاع ۱۲۰ متری پرواز کنید. در این مسیر، بر فراز آب‌های درخشان زامبزی که در دره باتوکا به پایین سرازیر می‌شوند، همراه خواهید شد.

 

بهترین سافاری های دنیا

عکس: youtube.com

 

زیپ لاین ساحل تری براتا در دوبرونیک کرواسی

بسیاری از گردشگران، به دوبرونیک کرواسی سفر می‌کنند تا از ساحل و دریای عالی مدیترانه برخوردار شوند و از تفریحات آبی از جمله شنا لذت ببرند. اما این منطقه جذابیت‌های بیشتری را در چنته دارد، از جمله زیپ لاین صخره‌های ساحل Tri Brata که در ۵ کیلومتری شمال مرکز شهر دوبرونیک، گنجی پنهان به شمار می‌آید و منتظر کشف توسط ماجراجویان است.

این زیپ لاین ساحلی در لیست بهترین زیپ لاین های دنیا، با امتداد بیش از ۲۵۰ متری، علاقمندان را در ارتفاع ۶۰ متری بالای سواحل شنی سفید به پرواز درخواهد آورد. و در طول مسیر، می‌توانید آب‌های فیروزه‌ای شفاف دریای آدریاتیک را شاهد باشید. خصوصا این تجربه هنگام غروب آفتاب، یک زیپ لاین رمانتیک را برای یک ماجراجویی عاشقانه دونفره رقم می‌زند!

عکس: checkyeti.com

 

زیپ لاین زیپ ترک در کویینزتاون نیوزلند

در فهرست بهترین زیپ لاین های دنیا، به نام Ziptrek  نیز برمی‌خوریم که زیپ‌لاینی است در کویینزتاون نیوزلند و منظره‌ای استثنایی از کل شهر و دریاچه واکاتیپو را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. با این تجربه، می‌توانید از یک ماجراجویی چند ساعته برای کشف جزایر جنوبی نیوزلند برخوردار شوید. در این رابطه می‌توانید یکی از ۳ تور موجود را انتخاب کنید:

  • تور Moa که دارای ۴ زیپ لاین است و طولانی‌ترین آنها، یک سواری به طول ۲۴۰ متر را شامل می‌شود. ارتفاع این پرواز، از ۵۰ متر بیشتر نیست و سرعت از ۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر نخواهد رفت.
  • تور Kea، دارای ۶ خط زیپ لاین است و طولانی‌ترین تور در این مجموعه به شمار می‌آید. سرعت آن تا ۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و مسیری ۳۰۰ متری را شامل می‌شود.
  • در نهایت برای شجاع‌ترها، تور Keruru را با ۲ خط زیپ لاین پیشنهاد می‌کنیم.

در طول این ماجراجویی، دو راهنما در خدمت شما خواهند بود. آنها پیگیر امنیت مخاطبان هستند و در عین حال، اطلاعاتی جالب توجه را در مورد کویینزتاون و روش های سازگار با محیط زیست برای بهره مندی از طبیعت ارائه می‌دهند.

 

بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

عکس: tripadvisor.co.nz

 

۰۶ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران