عجیب ترین هتل های دنیا

اطلاعات مفید
عجیب ترین هتل های دنیا

از هتلی یخی تا اقامتگاهی که به شکل یک خانه واژگون ساخته شده، عجیب ترین هتل های دنیا جاهایی خاص و باورنکردنی برای اقامت محسوب می‌شوند. مکان‌هایی که بعضا طراحی بیرونی متفاوتی دارند و بعضی در مکانی عجیب قرار گرفته‌اند. اگر شما هم به اقامت در جاهای متفاوت علاقه دارید، بهتر است مقاله امروز ما در مقتدرسیر تابان را دنبال نمایید.

 

معرفی عجیب ترین هتل های دنیا

از اقامت در هتلی با دکورهایی از جنس طلای ۲۴ عیار در دبی، هتلی که کاملا از یخ درست شده و تنها چند ماه در سال در سوئد خدمت می‌کند و یا هتلی که به تم داستان‌های شرلوک هلمز ساخته شده و در سفر با تور هند امکان اقامت در آن‌جا را دارید، این‌ها ۱۰ هتل عجیب و باورنکردنی در دنیا هستند:

 

هتل یخی، سوئد

Icehotel برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ ساخته شده بود و در زمان خود، اولین هتل کاملا یخی بود که در کنار رودخانه تورنر در کشور سوئد به فعالیت می‌پرداخت. حالا سال‌هاست که ۴۰ هنرمند از سراسر جهان به سوئد می‌روند تا این هتل یخی را دوباره از نو بسازند و در کنارش، یک گالری از مجسمه‌های یخی را نیز برای نمایش آماده کنند. این هتل، در فضایی به بزرگی ۲۱۰۰ متر مربع ساخته می‌شود، دارای ۱۸ سوییت اختصاصی کاملا یخی و یک بار بوده و در فضایی باز، یک گالری بزرگ یخی از مجسمه‌ها را نیز در خود دارد. البته اگر اقامت در یک فضای یخ زده خیلی مورد علاقه شما نیست، می‌توانید تنها به بازدید از آن‌جا نیز اکتفا کنید.

 

۱۰ سایت پرطرفدار جهانی برای رزرو هتل

عکس: vagabondsofsweden.com

 

برج‌العرب، دبی

هر گوشه از این هتل و بنای شگفت‌انگیز باعث می‌شود تا آن را در زمره عجیب ترین هتل های دنیا قرار دهیم. برج العرب که به شکل یک بادبان کشتی طراحی شده، لاکچری‌ترین هتل دنیا لقب گرفته است که کار خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده است. اگر در سفر با تور دبی، اقامت در این هتل را انتخاب کنید، وارد فضایی می‌شوید که در آن، برای دکور از طلای ۲۴ عیار استفاده شده و همه چیز در تجملی‌ترین شکل ممکن قرار دارد. کافی‌ست در نظر بگیرید که چهلچراغ اصلی در لابی هتل، از ۲۱۰ قطعه کریستال اصل به وزن ۴۵۰ کیلوگرم درست شده است. بزرگ‌ترین سوییت مجموعه، سوییت رویال نام دارد که اقامت در آن، هر شب ۲۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت! سوییتی که نزدیک به ۸۰۰ متر مربع وسعت داشته و نمایی شگفت‌انگیز از خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.

عکس: blogspot.com

 

هتل اسپخو دی لونا، شیلی

این هتل شبیه به کشتی چوبی قدیمی‌ست که به گل نشسته و به یک سمت غرق شده است. اما بر خلاف باور عموم که تصور می‌کنند، هتل اسپخو دی لونا (Espejo De Luna) به واقع یک کشتی غرق شده است که به ساحل آورده شده، اما این بنا به این شکل ساخته شده است و دارای دو طبقه، چندین اتاق زیبای چوبی و رستوران است و لوس لاگوس شیلی واقع شده است. این هتل همچنین با قرار گیری در منطقه‌ای سرسبز و نزدیک به ساحل، مکانی پرطرفدار در شیلی برای اقامتی متفاوت به حساب می‌آید.

 

ارزان ترین مقاصد توریستی در اروپا

عکس: trivago.com.mx

 

زیردریایی زرد، انگلیس

هتل زیردریایی زرد (Yellow Sub Liverpool) که دقیقه به همین شکل درست شده و در نزدیکی بندر رویال آلبرت لیورپول قرار دارد، در واقع ارجاعی عجیب به کاور آهنگی به همین نام از گروه بیتلز بوده و درون هتل نیز، اشیا مختلفی از جمله صفحات موسیقی امضا شده اعضای این گروه را مشاهده می‌کنید. این هتل تنها یک اتاق ۵ ستاره با امکانات عالی اما فضایی کوچک دارد و همچنین به نقاط مختلف توریستی شهر لیورپول نیز نزدیک است. البته گفتن این نکته هم اهمیت دارد که اگر چه هتل به شکل یک زیردریایی و جزو عجیب ترین هتل های دنیا است اما به هیچ وجه یک زیردریایی واقعی نیست و شما درون آب اقامت خواهید داشت اما به زیر آب نمی روید.

عکس: coolplaces.co.uk

 

هتل هِن-نا، ژاپن

وجود چنین هتل تنها از ژاپنی‌ها بر می‌آِد. هتل هن-نا (Henn-Na Hotel) مجموعه‌ای به ظاهر عادی است که وقتی واردش می‌شوید، می‌بینید، ربات‌هایی به شکل‌های مختلف در آن به کار مشغول هستند! در همان ابتدای امر در بخش پذیرش، هم ربات‌های انسان نما و هم ربات‌هایی به شکل دایناسور را مشاهده کرده و در راهروهای هتل نیز، ربات‌های خدمت‌کار چرخ دار که در واقع کلی هم کاربری هستند، به فعالیت مشغولند. خیلی از خدمات هتل هن-نا به صورت خودکار بوده و از طریق نمایشگرهای مختلفی که در هتل وجود دارد، درخواست داده می‌شود.

 

بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری جهان

عکس: amazing.zone

 

هتل چکمه، نیوزیلند

احتمالا از اسم هتل و عکس آن که در زیر می‌بینید، متوجه شده‌اید که چرا هتل چکمه (The Boot) در لیست عجیب ترین هتل های دنیا قرار گرفته است. این هتل در واقع یک بنای آجری به شکل چکمه است که در آن یک اتاق دوبلکس در نظر گرفته شده و شما می‌توانید در آن‌جا اقامت داشته باشید. هتل در یک مکان جنگلی بسیار زیبا در نیوزیلند و در استان تاسمان واقع شده و مناطق ساحلی و کوهستانی و جنگلی آن‌جا را احاطه کرده است و زیبایی دوچندانی به این محل می‌دهد.

عکس: thecoolist.com

 

هتل کشتی در یخ، نروژ

۶۰ کیلومتر دورتر از هر اقامتگاهی، هتل کشتی در یخ (Ship In The Ice) به واقع از عجیب ترین هتل های دنیا بوده و دقیقا مثل نامش، در واقع یک کشتی تاریخی‌ست که در جای خود ثابت می‌ماند و شما می‌توانید، در آن‌جا اقامت داشته باشید. با اقامت در هتل کشتی در یخ، شما می‌توانید از زیبایی‌های مناطق قطبی در نروژ دیدن کرده، به تماشای شفق قطبی بنشینید و حتی فعالیت‌هایی همچون سورتمه‌های سگی را امتحان کنید. رفتن به این مکان پر دردسر بوده و همچنین اقامت در آن‌جا نیز به خاطر سرمای هوا خیلی راحت نیست، اما طبیعت شگفت انگیز قطبی، ارزش تمام این زحمات را دارد.

عکس: uniqhotels.com

 

هتل پونتا گرانده، اسپانیا

دلیل عجیب بوندن این هتل، به طراحی بنای آن بر نمی‌گردد، بلکه هتل پونتا گرانده (Hotel Punta Grande) بر روی یک جزیره‌ی آتشفشانی و بر روی صخره‌ای لبه‌ی موج‌های خروشان دریا ساخته شده است. جزیره‌ای بسیار کوچک که عده‌ی کمی در آن زندگی می‌کنند. این هتل کوچک اما جذاب دارای چند اتاق متفاوت، رستوران و بار بوده و دارای فضایی بسیار شیک و اتاق‌هایی ‌عالی با امکانات کامل است.

 

رتبه بندی هتل ها به چه صورت انجام می شود

عکس: canaria.guide

 

دکل شیرجه سیونچرز، مالزی

این هتل خاص در نزدیکی جزیره مابول و با فاصله‌ای نسبتا کم از جزایر معروف سپیدان واقع شده و در واقع یک سکوی استخراج نفت است که حالا به عنوان هتلی جذاب از آن استفاده می‌شود و به بهشتی برای غواصان معروف شده است. هتل دکل شیرجه سیونچرز (Seaventures Dive Rig) به خاطر ظاهر خاصش به یکی از عجیب ترین هتل های دنیا معروف بوده اما اگر اهل غواصی باشید، در تور مالزی، حتما یکی دو روز در آن‌جا اقامت داشته و از امکانات متعدد آن‌جا برای این کار استفاده کنید و از مناظر زیر آبی چشم نواز آن منطقه لذت ببرید.

عکس: caradonna.com

 

هتل شرلوک، هند

هتل شرلوک (Sherlock) در تامیل نادو و در یک منطقه مرتفع و سرسبز قرار گرفته است. این مجموعه در همان ابتدای ورود، کاملا شبیه به خانه‌های قدیمی انگلیسی می‌ماند و در داخل نیز، دکوری بر اساس داستان‌های شروک هلمز دارد. بنای هتل شرلوک در گذشته، عمارتی تابستانی به حساب می‌آمد که در دوران استعمار انگلیسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. جدا از نکات خاص در مورد داستان‌های شرلوک که در جای جای هتل به چشم می‌خورد، این مکان با قرار گیری در نقطه‌ای بسیار زیبا و صبح‌های مه آلودش، جایی شگفت‌انگیز برای یک تعطیلات آرامش بخش در تور هند محسوب می‌شود.

عکس: blogspot.com 

۱۰ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران