سفر به جذاب‌ترین مکان‌های استوایی دنیا

اطلاعات مفید
سفر به جذاب‌ترین مکان‌های استوایی دنیا

یکی از بهترین مکان‌هایی که گردشگران علاقه زیادی برای سفر به آن‌ها داند مکان‌های استوایی هستند. چرا که این مناطق از پوشش‌های گیاهی متنوع و گسترده‌ای برخوردار بوده و طبیعتی منحصر به فرد دارند. علاوه بر آن طبیعت زیبا و بکر کشورهایی که در مناطق استوایی قرار گرفته‌اند سبب محبوبیت بیشتر این مکان‌ها در بین توریست‌ها شده است. اگر شما نیز به رفتن به این گونه مکان‌ها علاقه دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین مکان‌های استوایی دنیا برای داشتن یک مسافرت به یادماندنی آشنا کنیم.

 

جزیره بورا بورا در فرانسه

جزیره بورا بورا بدون شک یکی از بهترین مکان‌های استوایی دنیا است که گردشگران بسیاری علاقه به بازدید از آن را دارند. این جزیره در قسمت جنوبی اقیانوس آرام قرار گرفته و از جزایر کشور فرانسه محسوب می‌شود. بسیاری از توریست‌هایی که از این جزیره استوایی دیدن می‌کنند آن را به عنوان زمردی پنهان در میان آب‌های لاجوردی اقیانوس آرام یاد می‌کنند. در این جزیره می‌توانید درختان بلند نارگیل را تماشا کرده و از طبیعت فوق‌العاده آن لذت ببرید. این جزیره علاوه بر چشم‌انداز زیبایی که دارد به دلیل جاذبه‌های فرهنگی نیز در بین توریست‌ها محبوب شده است. از جمله تفریحات دسترس در بورا بورا می‌توان به قایق‌سواری در اطراف جزیره، پیاده‌روی، غواصی و ... اشاره کرد.

 

اقامت در ۵ هتل رمانتیک مالدیو

 

جزیره بالی در اندونزی

از جمله معروف‌ترین مکان‌های استوایی که توانسته در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا و همچنین ایرانیان قرار بگیرد جزیره بالی است. این جزیره زیبا که بسیاری آن را به عنوان بهشتی بر روی زمین می‌شناسند در منطقه استوایی قرار گرفته و از طبیعت و همچنین جاذبه‌های گردشگری متنوع زیادی مثل معابد متفاوت و دیدنی برخوردار است. شالیزارهای پله‌کانی، سواحل لوکس و دنج، آب‌های شفاف و زلال از جمله دلایلی هستند که تور بالی را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های استوایی دنیا تبدیل کرده است. در این جزیره می‌توانید هتل‌های متنوع بسیاری را با کیفیت‌های مختلف پیدا کرده و اقامتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

 

جزیره آندامان کوست در تایلند

تور تایلند یکی از کشورهای استوایی است که اخیرا با استقبال گردشگران ایرانی نیز روبرو شده است. جزیره آندامان که در دریای آندامان قرار دارد از جمله مکان‌های خوش منظره‌ای است که با داشتن طبیعتی فوق العاده زیبا توانسته هر گردشگری را شیفته خود کند. این جزیره به قدری زیبا و بکر است که کارگران‌های بسیاری برای ساخت فیلم خود از این جزیره استفاده می‌کنند. فیلم ساحل با بازیگری لئوناردو دی کاپریو در این جزیره ساخته شده است. مخصوصا مسافرانی که با تور پوکت سفر کرده باشند به دلیل فاصله کم بین این دو مکان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. مخصوصا اگر به خوردن غذاهای متنوع خیابانی و محلی تایلندی علاقه دارید در این جزیره می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کم به شکم‌گردی نیز بپردازید و از خوردن غذاهای خوشمزه مخصوص این منطقه و انواع غذاهای دریایی لذت ببرید.

 

تجربه روزی مهیج در پوکت

 

جزایر مالدیو

نمی‌توان از جذاب‌ترین مکان‌های استوایی صحبت کرد ولی نامی از جزایر مالدیو نبرد. این جزایر در اقیانوس هند و سمت جنوب غربی هند و سریلانکا قرار گرفته و از ۲۶ جزیره فوق‌العاده زیبا تشکیل شده‌اند. این جزیره‌ها خود کشوری مستقل با نام کشور مالدیو را شامل می‌شوند و مقصد گردشگری توریست‌های زیادی در طول سال می‌باشند. امروزه با استقبال زیاد گردشگران هتل‌های بسیار زیادی در این جزایر تاسیس شده و توریست‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و رزرو کنند. از جمله تفریحاتی که با رفتن به این جزیره می‌توان تجربه کرد شنا و غواصی در کنار ماهی‌ها و کوسه‌های والی، قایق سواری، انواع تفریحات متنوع آبی در بهترین سواحل مالدیو و ... هستند.

 

جزیره کائوآئی در هاوایی

اگر فکر سفر به یک جزیره سرسبز را با جنگل‌های انبوه، آبشار و کوهستان‌های زیبا را در سر دارید جزیره کائوآئی جایی است که باید به آن سفر کنید. این جزیره در نتیجه گدازه‌های آتشفشانی به وجود آمده‌اند و همین موضوع سبب شده تا بافتی زیبا و جالبی پدید آید. نکته جالب دیگر اینکه در جزیره کائوآئی چندین شرایط جوی حاکم است. از جمله تفریحات محبوب در این جزیره می‌توان به تماشای صخره‌های مرجانی رنگارنگ، لاک‌پشت‌های بزرگ، ماهی‌های دیدنی گوناگون، قایق سواری، موج‌سواری و غیره اشاره کرد. همچنین می توانید به رستوران‌های ساحلی این جزیره رفته و با انواع غذاهای خوشمزه دریایی شکم خود را سیر کنید.

 

آشنایی با معروف‌ترین آبشارهای پوکت

۰۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران