غذاهای ملی کشورهای مختلف دنیا

اطلاعات مفید
غذاهای ملی کشورهای مختلف دنیا

چیزهای زیادی هستندکه باعث می‌شوند، آسیا قاره‌ای متفاوت بوده و برای گردشگران دارای جذابیتی مضاعف باشد. اما یکی از مهم‌ترینِ این عوامل، چندین غذا ملی کشورها بوده که هر کدام در هر جایی دارای رنگ و بویی متفاوتند. هر کدام از کشورهای آسیایی دارای چندین غذای مختلف و نمادین هستند اما ما در این نوشته، یک نقشه بزرگ غذایی درست کرده و از هر کدام از کشورهای آسیایی، یک غذای ملی و معروف را معرفی خواهیم کرد.

 

غذاهای ملی تایلند

تایلند یکی از مهم‌ترین کشورهای آسیایی  است که به غذاهای متنوعش معروف است. اما اگر بخواهیم، معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذای این کشور را معرفی کنیم، باید به پد تای اشاره نماییم. پد تای نوعی نودل برنج سرخ شده بوده که با انواع گوشت سرو می‌شود. در سفر با تور تایلند، شما فرصت مزه کردن تمام غذاهای خوشمزه تایلند را دارید.

عکس: asianinspirations.com.au

 

غذاهای ملی هند

در تور هند انواع غذاهای خوشمزه اما تند را می‌توانید امتحان کنید. با این حال بریانی معروف‌ترین غذای هند بوده که حتی در میان غذا ملی کشورهای دیگر نیز قرار می‌گیرد.

غذاهای ملی افغانستان

کباب بره بدون شک محبوب‌ترین غذای افغانستان بوده که به صورت سنتی بر روی ذغال پخته می‌شود و همراه با نان‌های معروف افغانی سرو می‌شوند.

 

موادغذایی مجاز و غیر مجاز در سفرهای هوایی

عکس: getrecipecart.com

 

غذاهای ملی ارمنستان

در میان غذاهای معروف کشورهای دنیا، ارمنستان چندین غذای مختلف دارد که در دنیا شناخته شده‌اند. اما مانتی که دامپلینگ‌های کوچک هستند که در با گوشت پر شده و بعد از پخت همراه با ماست خورده می‌شوند، محبوبیتی مضاعف دارند. این غذا در دیگر کشورها نیز پخت شده و در سفر به ترکیه نیز می‌توانید آن را در رستوران‌ها سفارش دهید.

غذاهای ملی آذربایجان

غذای ملی آذری‌ها قطاب است که نان‌هایی نازک بوده که بین آن گوشت، پنیر و سبزیجات می‌ریزند.

عکس: pinterest.com

 

غذاهای ملی بنگلادش

احتمالا وقتی به هند یا تایلند بروید، دکه‌های غذاهای مختلفی را ببینید که برنج و کاری به فروش  می‌رسانند. با این حال این غذای خوشمزه در اصل برای بنگلادش است و آن را با انواع گوشت‌ها از جمله ماهی نیز درست می‌کنند.

غذاهای ملی بوتان

در میان انواع غذا ملی کشورها، اما داتشی چیزی متفاوت است. معروف‌ترین غذای بوتان که از پنیر و فلفل چیلی درست شده و اسم آن نیز ترجمه همین دو است. این غذا را عموما با برنج سرو می‌کنند.

 

تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا

عکس: hiasia.xyz

 

غذاهای ملی کامبوج

ماهی آموک غذای ملی کامبوج است که از ماهی‌های آب شیرین درست شده که همراه با کاری، برگ لیمو، چیلی و شیر نارگیل پخت شده و در برگ درخت موز سرو می‌شود. این غذا از آن چیزهایی‌ست که در سفر به جنوب شرق آسیا به هیچ وجه نباید از دستش دهید.

غذاهای ملی ویتنام

سوپ فو یکی از غذاهای معروف ویتنامی و از معروف‌ترین غذا ملی کشورها به حساب می‌آید. سوپی سبک و خوشمزه که بعد از درست کردن آب مرغ یا آب گوشت، سبزیحات و تکه‌های نازک گوشت به صورت خام در کاسه گذاشته شده و سپس با ریختن آب مرغ یا گوشت داغ، آن‌ها در خود کاسه پخته می‌شوند.

عکس: thefoodieglobetrotter.com

 

غذاهای ملی چین

چندین غذا در چین در لیست غذاهای معروف کشورهای دنیا قرار دارند اما دیم سام بدون شک غذای ملی این کشور بوده و حالا تقریبا در همه جای دنیا می‌توانید آن را سفارش دهید. این غذا از خمیرهایی درست می‌شود که با گوشت پر شده و بخارپز می‌شوند.

غذاهای ملی گرجستان

در تور گرجستان قراموش نکنید که حتما خینکالی را امتحان کنید. خینکالی نیز به نوعی شبیه به دامپلینگ بوده و در تمامی شهرهای این کشور از جمله تفلیس می‌توانید آن را امتحان کنید.

عکس: hiasia.xyz

 

غذهای ملی ایران

در مورد غذا ملی کشورها گفتیم اما در مورد ایران، بسیاری کشورمان را به فسنجان می‌شناسند. این غذا در جاهای مختلف کشورمان از مواد اولیه درست شده و دارای طعمی متفاوت است.

غذاهای ملی عراق

کباب عراقی غذای ملی این کشور است که در واقع همان کباب بره بوده که روی زغال کباب می‌شود.

 

بعد از شکم‌گردی در هند با غذاهای تند آشتی می‌کنید!

عکس: kravingsfoodadventures.com

 

غذاهای ملی اندونزی

کشوری بزرگ و از نظر فرهنگ غذایی غنی که خوردن غذاهای محلی‌اش یکی از فعالیت‌های توریستی مهم در این کشور به حساب می‌آید. اما اگر قرار باشد یک غذا در اندونزی را به عنوان غذا ملی این کشور معرفی کنیم، ساتای بوده که کباب‌های کوچکی هستند که به صورت دسته‌ای بر روی سیخ‌های چوبی روی زغال درست می‌شوند.

غذاهای ملی اردن

فلافل خوشمزه و محبوب از اردن به دیگر کشورهای جهان راه پیدا کرده است. فلافل از غذاهای معروف کشورهای دنیا به حساب آمده و حالا هم به عنوان یک غذای گیاهی مقوی طرفداران بسیار بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

عکس: tripsavvy.com

 

غذاهای ملی ژاپن

بدون شک رامن غذای ملی این کشور به حساب می‌آید. سوپ نودلی سنگین که درست کردن آن زمان زیادی برده اما بسیار خوشمزه‌ است و آن را به شکل‌های متفاوتی سرو می‌کنند. در سفر به ژاپن در هر خیابانی می‌توانید یک فروشگاه رامن فروشی پیدا کنید.

غذاهای ملی قزاقستان

شیشلیک از مناطقی در قزاقستان به مناطق مرکزی ایران رسیده است و همین حالا نیز به عنوان غذای ملی قزاقستان شناخته می‌شود. البته شیشلیک را در جاهایی مثل مغولستان و دیگر کشورهای همسایه قزاقستان نیز پخت می‌کنند.

عکس: foodyoushouldtry.com

 

غذاهای ملی قرقیزستان

غذای ملی قرقیزستانی‌ها نیز مانتی است و تفاوت آن با نسخه ترکی و ارمنی این بوده که عموما کمی آبدارتر پخته می‌شود و حتما در زمان خوردن بهتر است ابتدا هر کدام از آن‌ها را باز کنید تا بخارش خارج شود و سپس هر کدام از خمیرها را میل کنید.

غذاهای ملی لائوس

در میان غذا ملی کشورها، کم‌تر به سالاد بر می‌خورید اما لارب به عنوان محبوب‌ترین غذای لائوس نوعی سالاد گوشت است که با انواع سبزیجات، پیازچه، نعنا، فلفل چیلی و آب لیمو طعم دار می‌شود. شاید ابتدا به نظرتان این غذا خیلی جالب نیاید، اما ظاهر رنگارنگ و طعم عالی آن، شما را معتاد خود خواهد کرد.

عکس: carolinescooking.com

 

غذاهای ملی مغلوستان

وقتی اولین بار از مغولستان بازدید کنید، متوجه می‌شوید که مردم این کشور عاشق گوشت هستند. این غذا از مقدار زیادی گوشت بره یا بز درست می‌شود که با سس سویا و دیگر ادویه جات طعم دار شده و در دیگ به آرامی پخته می‌شود.

غذاهای ملی مالزی

مالزی نیز دارای فرهنگ غذایی بسیار غنی و متنوعی است. در میان انبوع غذاهایی که در سفر به تور مالزی می‌توانید بچشید، رندانگ را به عنوان یکی از غذاهای معروف کشورهای دنیا باید به شما معرفی کنیم که یک جور سوپ گوشت غلیط و خوشمزه بوده که با شیر نارگیل درست می‌شود.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

عکس: lemang.sg

 

غذاهای ملی میانمار

موهینگا، غذای ملی میانمار یک نوع سوپ نودل بوده که بسیار آن را خوشمزه‌ترین غذای این کشور نیز می‌دانند. این غذا در هر گوشه از کشور با قیمتی بسیار پایین به فروش می‌رسد.

غذاهای ملی نپال

غذا ملی نپال نیز نوعی دامپلینگ است که با گوشت و سبزیجات و پنیر پر شده و بخار پز می‌شود. مومو نه تنها در ظاهر بلکه در باطن نیز شباهت زیادی به دامپلینگ‌های چینی دارد.

عکس: hiasia.xyz

 

غذاهای ملی کره شمالی

بر خلاف آن چه فکر می‌کنید، کیم چی در واقع برای کره شمالی است و غذای ملی این کشور به حساب می‌آید. هر چند با توجه به فضای بسته این کشور، ما عموما کیم چی را از کره جنوبی به یاد می‌آوریم.

غذاهای ملی کره جنوبی

اما همچون بعضی دیگر از غذا ملی کشورها، کره جنوبی نیز دارای یک کباب اختصاصی است. کباب کره‌ای که تکه‌های کوچک از انواع گوشت بوده که روی منقل‌های کوچک کباب می‌شوند. این غذای بسیار محبوب حالا رستوران‌های اختصاصی در سراسر جهان دارد.

عکس: shermansfoodadventures.com

 

غذاهای ملی سریلانکا

برنج و کاری در سریلانکا نیز بسیار محبوب است تا جایی که آن را باید غذای ملی این کشور به حساب آورد. البته برنج و کالری سریلانکایی کمی با این غذا در کشورهای دیگر متفاوت بوده و هم خیلی تند بوده و هم از رنگ روشن‌تری برخوردار است.

غذاهای ملی سنگاپور

در سنگاپور، خرچنگ چیلی را به عنوان غذای ملی این کشور می‌شناسند و تقریبا می‌توان گفت که از معدود غذا ملی کشورها بوده که یک گوشت دریایی است. غذایی تند، کمی شیرین و بسیار خوشمزه که اگر اهل غذاهای دریایی هستید، حتما باید آن را در سفر به این کشور امتحان کنید.

 

رستوران ها و کافه های عجیب

عکس: foodpanda.sg

 

غذاهای ملی عربستان

غذای ملی عربستان کاسبا نام داشته که البته در دیگر کشورهای حوضه خلیج فارس نیز پخت می‌شود. این غذا از گوشت طعم دار شده که به آرامی پخته می‌شود و برنج تشکیل شده است.

غذاهای ملی سوریه

حمص یکی از غذاهای معروف کشورهای دنیا بود که از سوریه آمده. این غذای خوشمزه حالا به یکی از انتخاب‌های محبوب در میان غذاهای عربی بدل شده است.

عکس: omayahcooks.com

 

غذاهای ملی فیلیپین

آدوبو غذای ملی فیلیپین، از آن دست غذاهایی است که با انواع گوشت از جمله گوشت‌های دریایی درست می‌شود. در نهایت گوشت مور نظر ما مقدار زیادی سرکه، ادویه جات، سیر فراوان و سس سویا پخت شده و اغلب با برنج سرو می‌شود.

غذاهای ملی یمن

غذای ملی یمن مندی نام داشته که از گوشت مرغ یا گوسفند در آن استفاده می‌کنند و با ادویه جات و فلفل فراوان آن را طعم دار می‌کنند و به مدت طولانی می‌پزند.

 

بایدها و نبایدهای انعام دادن در رستورانهای کشورهای مختلف

عکس: marocmama.com

 

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران