با انواع صبحانه‌ در کشورهای مختلف آسیایی آشنا شوید؟

اطلاعات مفید
با انواع صبحانه‌ در کشورهای مختلف آسیایی آشنا شوید؟

وقتی در آسیا، مخصوصا شرق دور یا جنوب شرق آسیا سفر می‌کنید، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های شما، غذاهای متنوع و رنگارنگی است که در این کشورها پخت می‌شود. در نهایت به هر جایی هم که بخواهید سفر کنید، باید روز خود را با یک صبحانه عالی و مقوی شروع کنید و تمام این کشورها بدون استثنا غذاهای منحصر به فرد محلی برای این مهم در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین خاطر امروز در مقاله‌ای جذاب می‌خواهیم شما را با صبحانه دوازده کشور مختلف آشنا کنیم، این کشورها غیر از ایران که همه با صبحانه‌اش آشنایی داریم و کشورهایی که غذایی منحصر به فرد ندارند انتخاب شده‌ است و اغلب آن در لیست کشورهای گردش‌گرپذیر آسیا قرار می‌گیرند.

 


۱- تایلند


Jok mu sap صبحانه محبوب تایلندی‌هاست که البته پیشینه‌ای چینی دارد. این غذای خوشمزه ترکیبی از شیربرنج است که روی آن تکه‌های مرغ یا گوشت می‌چینند و کمی نودل برنج خاص به آن اضافه می‌کنند. غذایی بسیار خوشمزه و پرانرژی در یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان ، که باید در سفر با تور تایلند امتحان کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند که فرزندانتان عاشقش می‌شوند

 

 

 Jok mu sap

 


۲- ویتنام


Banh Mi Op La صبحانه‌ای است که بسیاری از مردم ویتنام در آغاز روز میل می‌کنند و رستوران‌های زیادی نیز اول صبح آن را برای گردشگران تور ویتنام آماده می‌کنند. البته این غذا چیز خاصی ندارد و شامل نان‌های باگت کوچک، تخم مرغ نیمروز عسلی، تکه‌های گوشت، کمی سالاد و چای می‌شود.

 

با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

 

 

Banh Mi Op La 

 


۳- مالزی


Nasi Lemak در تمام شهرهای مالزی صبحانه‌ای محبوب است. غذایی که درون برگ پیچیده می‌شود و شامل برنج پخته شده در شیر نارگیل، سبزی‌های معطر، بادام، تخم مرغ پخته، کمی سس مخصوص و اگر بخواهید گوشت یا مرغ است. این غذا را همانطور با برگ‌های بزرگ سرو می‌کنند و شما برگ را باز کرده و شروع به خوردنش می‌کنید.

 

 

Nasi Lemak

 


۴- کره


ترکیبی معروف در کره است که بسیاری برای یک صبحانه مقوی و عالی آن را میل می‌کنند. این ترکیب شامل برنج، کمی کیمپی، گوشت و چند سالاد و چیزهای ریز و درشتی هست که کنار این غذا قرار می‌دهند. کمی از تمام مواد اما ترکیبی بزرگ با تنوع طعم‌های مختلف.

 

 

 صبحانه کره ای

 


۵- ژاپن


ژاپنی‌ها هم شبیه به کره‌ای‌ها غذایی با اسم خاص برای صبحانه ندارند و در واقع ترکیبی از چند غذا را به صورت کم کم سر سفره می‌آورند. یک تکه ماهی گریل شده، کمی برنج، تخم مرغ پخته، توفو و مقداری سوپ میسو و در مواقعی هم، مقداری ساشیمی. در ادامه نیز صبحانه را با خوردن کمی چای به پایان می‌برند.

 

 

ژاپن

 


۶- میانمار


Mohinga صبحانه مخصوص مردم میانمار است. یک سوپ بسیار خوشمزه که با آب ماهی پخته شدهبه همراه رشته سوپ برنج درست شده و در آن تکه‌های کوچک ناگت ماهی، پیاز، سبزی معطر و چند چیز خورد دیگر ریخته می‌شود.

 

این ۱۰ غذای محبوب و سنتی مالزی را حتما امتحان کنید

 

 

Mohinga 

 


۷- هند


کیک‌های Idli با چند چیزی که همراهش سرو می‌شود همچون چوتنی و سامبر و یکی دو سس دیگر، از جمله صبحانه‌های پر استفاده در هند است که اکثر رستوران‌ها و غذاخوری‌ها آن را در شهرهای بزرگ پخت می‌کنند. با این همه هند بسیار پهناور است و فرهنگ غذایی مردم شهرهای مختلفش با هم متفاوت خواهد بود و این صبحانه را نمی‌توان به همه جا تعمیم داد.

 

۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند

 

 

کیک‌های Idli

 


۸- هنگ کنگ


ترکیبی که کره‌ای‌ها برای صبحانه خود استفاده می‌کنند رنگارنگ و زیباست. نیمروی عسلی، یک سوپ بر پایهماکارونی با ترکیبات گیاهی و شیر چای معروف هنگ‌کنگی با تکه‌ای ساندویچ بیکن یا کالباس. یک صبحانه‌ی کامل و خوشمزه که با سلایق بسیاری کاملا جور است.

 

 

 هنگ کنگ

 


۱۰- فیلیپین


Tapsilog صبحانه‌ای معروف در فیلیپین است که سر صبح در هر غذاخوری پیدا می‌شود. این غذا شامل یک نوع برنج خاص است که با سیر و سس مخصوص پخته شده و در کنارش نیمرو و کمی گوشت سرو می‌شود.

 

 

 Tapsilog

 


۱۰- تایوان


Dou Jiang You Tiao همانقدر که در عکس می‌بینید ساده است. یک کاسه شیر سویا به همراه نان‌های معروفی که به صورت سرخ شده و ترد سرو می‌شوند و کمی شیرین هستند، همین!

 

 

 Dou Jiang You Tiao

 


۱۱- اندونزی


Bubur Ayam یک نوع سوپ مخصوص اندونزیایی است که ترکیبی از سوپ مرغ بسیار غلیط با تکه‌های مرغ، نان، پیاز سرخ کرده و چند چیز دیگر است. Bubur Ayam صبحانه‌ای مقوی و در عین حال سبک است که شروعی بسیار عالی برای روزهای مسافرت محسوب می‌شود.

 

 

 Bubur Ayam

 


۱۲- سنگاپور


نان تست کایا به همراه تخم‌مرغ نیمرو و قهوه در این روزها محبوب‌ترین صبحانه سنگاپور است. این نان‌های تست شبیه به فرنچ تست هستند اما داخلش را با تریکبی خاص پر کرده و رویش را نیز یک سس خاص این منطقه می‌ریزند که مزه‌ای ترش و شیرین دارد، در کنار این صبحانه خوشمزه نیز یک قهوه‌ی عالی سرو می‌کنند.

 

 

سنگاپور

۱۵ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران