کشورهای آسیایی برای مسافرت

اطلاعات مفید
کشورهای آسیایی برای مسافرت

بزرگ‌ترین قاره‌ی جهان، مملو از شگفتی‌های مختلف است و کشورهای زیادی در هر گوشه‌اش دارد که با زیبایی‌های منحصر به فرد خود، مقصدی عالی برای سفرهای شما به حساب می‌آیند. اگر چه گفتن از تمام زیبایی‌های آسیا در مطلبی کوتاه نمی‌گنجد، در این نوشته ما سعی کرده‌ایم به شکلی خلاصه به معرفی بهترین کشورهای آسیایی برای سفر پرداخته و در آخر، لیستی از بهترین کشورهای آسیایی برای زندگی را نیز به شما معرفی نماییم.

 

بهتری کشورهای آسیایی برای سفر

کشورهای جنوب شرق آسیا، همیشه انتخاب‌های محبوب‌تری برای سفرهای توریستی به حساب می‌آیند، از همین رو، بخش زیادی از انتخاب‌های ما به این قسمت از آسیا اختصاص دارد که دارای هوایی گرم‌سیری، سواحلی زیبا و فرهگنی متفاوت است. اگر نگاهی به لیست محبوب‌ترین تورهای گردشگری کنید، می‌بینید که تور مالزی، از تورهای دیگری همچون تور هند، تور چین یا حتی تور ژاپن، طرفداران بسیار بیشتری دارند.

تایلند

تور تایلند با اختلاف محبوب‌ترین تور گردشگری در آسیا محسوب می‌شود. بانکوک همین حالا پر بازدیدترین شهر توریستی جهان بوده و البته چندین جزیره‌ی بزرگ و زیبا همچون پوکت و کرابی و شهرهای ساحلی جذاب همچون پاتایا در این کشور هستند که می‌توانند میزبانی عالی برای سفرهای شما باشند.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

عکس: hotels.com

 

مالزی

مالزی با مناطق سرسبز و جنگلی، پایتخت باشکوه و جزایر جذابش، یکی دیگر از انتخاب‌های مهم در آسیا برای گردشگری به حساب می‌آید. این کشور جمعیتی مسلمان نشین دارد و دارای فرهنگ عمومی بسیار متفاوت نسبت به همسایگانش است. به جز تور کوالالامپور، پایتخت مالزی، از مقاصد محبوب توریستی در مالزی می‌توان به پنانگ و مجمع‌الجزایر لنکاوی اشاره کرد.

امارات

امارات به خاطر وجود دبی، یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای سفر محسوب می‌شود. شهری در حاشیه خلیج فارس که به خاطر داشتن مراکز تجاری بسیار بزرگ، مراکز تفریحی فوق‌العاده و چندین جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فرد، گردشگرانی از سراسر جهان را به سمت خود می‌کشاند.  البته در امارات شهرهای جذاب دیگری مثل ابوظبی هم هستند که جذابیت خود را دارند، اما این شهرها هر ساله حتی درصدی از تعداد توریست‌هایی که به دبی می‌آیند را به خود نمی‌بینند.

عکس: timeoutdubai.com

 

ویتنام

ویتنام از نظر فرهنگی، منابع طبیعی، تنوع جاذبه‌ها و سواحل زیبا، ترکیبی حیرت‌انگیز است که با گذر از دوران جنگ و فشارهای اقتصادی، حالا به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در قاره آسیا بدل شده است. این سرزمین فوق‌العاده زیبا، دارای نقاط بکر و دست نخورده‌ای‌ست که تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی را در سفرهایتان برایتان خواهد ساخت.

اندونزی

خیلی‌ها وقتی حرف از سفر به اندونزی به میان می‌آید، سریعا به فکر تور بالی و رفتن به این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا می‌افتند. بالی همه چیز در خود دارد. از سواحلی فوق‌العاده زیبا تا جنگل‌های بارانی و قله‌های آتش نشانی و حتی دریاچه‌های زمردین، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا که در کنار خود معابدی تاریخی و بسیار زیبا را می‌بینند. اما اندونزی شهرهای بسیاری برای بازدید دارد و نباید پایتخت جذاب این کشور، جاکاراتا را به هیچ وجه از یاد برد.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

عکس: momondo.it

 

فیلیپین

فیلپین کشوری‌ست که از مجموع بیش از ۷ هزار جزیره‌ی بزرگ و کوچک شکل گرفته و هر ماجراجویی، دوست دارد یک بار هم که شده به این سرزمین استثنایی سفر کند. اگر اهل غواصی، اسنورکلینگ، آفتاب گرفتن در سواحل سفید رنگ و جزیره گردی هستید، بدون شک فیلیپین از جمله بهترین کشورهای آسیایی برای سفر برایتان خواهد بود.

مالدیو

کم‌تر کسی در دنیا را پیدا می‌کنید، که دوست نداشته باشد به تور مالدیو سفر کند. یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در دنیا، که گردشگران برای اقامت در هتل‌های روی آب و آفتاب گرفتن در سواحل جزایر خصوصی به آن‌جا می‌روند. مالدیو با جزایر سورئال خود، البته یکی از مقاصد لاکچری برای سفر به حساب می‌آید و هزینه‌ی اقامت در هتل‌های جزیره‌ای آن بسیار بالاست.

عکس: theworldpursuit.com

 

ژاپن

ژاپن از آن دست کشورهایی‌ست که اگر چه منابع طبیعی گسترده‌ای دارد، با این حال تاریخ غنی و فرهنگ خاص مردم این کشور و همچنین وجود شهرهای خاصی مثل توکیو، هواکیدو، اوساکا و ... آن را به مقصدی فوق‌العاده برای سفر بدل کرده است. جاذبه‌های بسیار زیادی هستند که در تور ژاپن می‌توانید به دیدنشان بروید و چیزهای زیادی هستند که در این سفر می‌توانید یاد بگیرید.

هند

مگر می‌شود، صبحت از سفر در قاره آسیا کرد و چیزی از هند نگفت؟ بدون شک هند یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای سفر است که مقاصد متنوعی از شهرهای تاریخی تا شهرای ساحلی معرکه را پیش روی شما می‌گذارد. دو تا از محبوب‌ترین تورهای هند شامل تور مثلث طلایی هند و تور گوا می‌شود که اولی شما را به دیدن جاذبه‌های تاریخی و بسیار مهم هند برده و دیگری، مستقیما شما را به بهترین سواحل این کشور و مرکز جشن‌ها و پارتی‌های شاد می‌برد.

عکس: smartertravel.com

 

چین

بازدید از دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعی، قدم زدن در بازارهای شانگهای و رفتن به پارک‌های تفریحی هنگ کنگ، تنها بخشی از جذابیت‌های سفر به چین است. چین از آن دست کشورهایی است که شما می‌توانید برای هر نوع سفری آن‌جا را انتخاب کنید. از سفرهای ماجراجویانه مثل کروزهای رودخانه یانگ تسه و یا رفتن به قله‌ها و پارک‌های جنگلی گرفته یا سفرهای تفریحی به شهرهای بزرگ و باشکوه این کشور بزرگ که با امکانات گسترده خود، روزهایی شاد و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد.

سریلانکا

سریلانکا همچون جواهری پنهان در جنوب آسیا، برای مدت‌ها نادیده گرفته می‌شد. اما طی سال‌های اخیر آن توجهی که استحقاقش را دارد، دریافت می‌کند و جمعیت گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، سال به سال بیشتر می‌شود. اگر با سریلانکا آشنایی ندارید، باید بهتان بگوییم که این کشور، یکی از سرسبزترین و زیباترین کشورهای آسیاست که دارای پارک‌های ملی متعددی‌ست که جمعیت زیادی از فیل‌های آسیایی را در خود نگهداری می‌کند و سواحلی دیدنی در این کشور وجود دارد که هیچ گاه فراموششان نخواهید کرد.

 

زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

عکس: tripsavvy.com

 

اردن

شاید در خیلی از لیست‌هایی که در مورد بهترین کشورهای آسیایی برای سفر نقل می‌شود، نام اردن دیده نشود، اما این کشور بدون شک از جمله مقاصد عالی توریستی در قاره کهن به حساب می‌آید. کشوری بسیار زیبا که با مناظر فوق‌العاده و جاذبه‌های باستانی متعدد از شما میزبانی کرده و دارای جاذبه‌های خاصی همچون "دریای مرده" ،پترا، وادی روم، ویرانه‌های جراش، ویرانه‌های رومی و قلعه‌های صحرایی است.‌

عکس: amitravel.my

 

بهترین کشور آسیایی برای زندگی

اما اگر قصد دارید تا کشوری را در قاره کهن برای مهاجرت انتخاب کنید، باز هم انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. در حال حاضر کشورهای جنوب شرق آسیا همچون تایلند، مالزی، اندونزی و ... هزینه‌های بسیار پایینی برای زندگی دارند و دانشگاه‌های خوبی نیز در آن‌جاها پیدا می‌شود. با این حال پیدا کردن کار در بازارهای این کشورها کمی سخت بوده و از طرفی، درآمدها نیز در این کشورها پایین است.

به همین دلیل، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زندگی در آسیا، امارات است. کشوری که دارای یک بازار بسیار پویا در زمینه‌های مختلف است و هر ساله تعداد زیادی از متخصصین از سراسر جهان به آن‌جا می‌روند. درآمد بالا، امکانات بسیار خوب و همچنین قرار گیری در یک بازار جهانی، جزو چیزهایی است که زندگی در امارات را به انتخابی عالی بدل می‌کند. البته کشورهایی همچون ژاپن و کره جنوبی را نیز نباید نادیده گرفت که اگر چه شرایط سختی برای رفتن به این کشورها وجود دارد، اما دانشگاه‌ها و بازار کار این کشورها در سطوح بالایی قرار دارند. این کشورها نه تنها گزینه‌هایی عالی به عنوان بهترین کشورهای آسیایی برای سفر هستند، بلکه برای زندگی نیز گزینه‌هایی عالی به شمار می‌آیند.

 

معرفی زیباترین سواحل آسیا

عکس: twomonkeystravelgroup.com

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران