بهترین هتل‌های شناور جهان

اطلاعات مفید
بهترین هتل‌های شناور جهان

این روزها هتل‌های خاص و متنوعی در جهان ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. حتی هستند هتل‌هایی که در زیر آب درست شده‌‌اند و شما از دیوارهای شیشه‌ای آن‌ها، می‌توانید همچون آکواریوم، به منظره‌ی زیر دریا و ماهی‌های رنگارنگ نگاه کنید. اما یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین اقامتگاه‌ها، هتل‌های شناور هستند. هتل‌هایی که گاهی به صورت ویلاهایی شناور هستند و گاهی به شکل یک کشتی کامل، برای اقامت آماده شده‌اند. همراه ما باشید تا بهترین هتل‌های شناور دنیا را به شما معرفی نماییم.

 

هتل آف پاریس سین (Off Paris Seine)، فرانسه

معروف‌ترین و یکی از بهترین هتل‌های شناور در دنیا که در رودخانه‌ای که از میان پاریس می‌گذرد واقع شده و همیشه در فاصله‌ی ۲ کیلومتری از کلیسای جامع نوتردام و ۴ کیلومتری موزه لوور واقع شده است. این هتل نه چندان بزرگ، در واقع یک کشتی کوچک است که چند واحد اقامتی محدود با امکانات بسیار خوب و مدرن مثل اینترنت بی‌سیم و تلوزیون بزرگ در اختیار مهمانانش می‌ارد و یک استخر بسیار کوچک در وسط خود دارد. آف پاریس سین دارای یک کافه رستوران در طبقه پایین خود بوده و از اتاق‌هایش می‌توانید منظره‌ای زیبا از پاریس را مشاهده کنید.

ریزورت مانتا (Manta Resort)، تانزانیا

این ریزورت خاص در جزیره پمبا در تانزانیا واقع شده که یکی از مراکز گردشگری لوکس در این منطقه به حساب می‌آید. واحدهای اقامتی این هتل‌های شناور دارای اتاق‌‌های زیر آبی هستند که از از دیواره‌های شیشه‌ای‌شان، منظره‌ی زیر آب کاملا پیداست و یک تجربه منحصر به فرد برایتان خواهد بود. واحدها عموما ۲۵۰ متر از ساحل فاصله دارند و می‌توانید برای شنا و آبتنی به داخل آب نیز بروید. هر کدام از ویلاهای شناور دارای یک فضای نسبتا بزرگ روی آب، یک تراس چوبی به حالت روفتاپ و یک اتاق زیر آبی هستند و امکانات کامل رفاهی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. اینجا یکی از خاص‌ترین هتل‌های دنیا به شمار می‌رود.

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر در اکتبر ۲۰۲۲

هتل قصر تاج دریاچه (Taj Lake Palace)، هند

اگر در تور هند به اودایپور رفتید و می‌توانید از پس هزینه‌های یکی از گران‌ترین هتل‌های دنیا بر بیایید، حتما برنامه‌ی اقامت خود را برای این هتل ۵ ستاره مجلل برنامه ریزی کنید که به واقع یک قصر باشکوه شناور در وسط دریاچه است. این هتل دارای ۱۷ سوییت و ۶۶ اتاق بوده که همگی با دکور بسیار زیبا طراحی شده‌اند و در خود مجموعه نیز رستورانی باشکوه و استخر تعبیه شده است. برای رفتن به این هتل باشکوه شناور باید با قایق به آن‌جا بروید. این مجموعه حدود ۱۶ هزار متر مربع وسعت داشته و ساخت بنای اصلی قضر به ۱۷۴۶ میلادی بر می‌گردد که جاگات سینگ دوم دستور ساخت آن در دریاچه‌ی جاگ نیواس را داده بود.

هتل آکوا مکونگ (Aqua Mekong)، ویتنام

حتی در تور ویتنام نیز می‌توانید، اقامت در یک هتل شناور عالی را تجربه کنید. این هتل ۵ ستاره که بر روی یک کشتی درست شده در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی فنوم پن (Phnom Penh) قرار گرفته و با اقامت در این اقامتگاه لوکس، امکان تماشای همیشگی منظره‌ی این آبراهه و جنگل‌های بارانی اطرافش را خواهید داشت. البته هتل در فصول بارانی مسیر خود را عوض کرده و به نزدیکی سیام ریپ (Siem Reap) و دریاچه تونله سپ (Tonlé Sap) می‌رود. جدا از خود هتل که دارای امکانات عالی، اتاق‌های شیک با دیوار شیشه‌ای رو به آب و رستوران عالی‌ست، با اقامت در این محل، بسیاری از جاذبه‌های مهم تاریخی ویتنام نیز در دسترس شما قرار دارد. البته خیلی از مسافران که برنامه‌ی سفر یک هفته‌ای یا ده روزه به ویتنام را دارند، چند روز از سفر خود را برای اقامت در این محل، درنظر می‌گیرند.

 

توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

آپارتمان‌های کاتاماران (Catamaran Apartments)، صربستان

همان طور که از اسم این محل پیداست با یک هتل نسبتا جمع و جور مواجه هستیم که آپارتمان‌های کوچک اما بسیار شیک و مدرنی را تهیه دیده که بر روی رودخانه شناور هستند. این مکان یکی از زیباترین نقاط دریاچه‌ای در صربستان است که شما می‌توانید، واحدی اختصاصی در آن اجاره کرده و هر روز صبح با منظره‌ای شگفت‌انگیز روز خود را آغاز کنید. خود واحدها هم که تمامی امکانات رفاهی یک هتل ۵ ستاره شیک را در اختیارتان گذاشته و همه چیز برایتان در این محل مهیا خواهد بود.

ریزورت خانه شناور رودخانه کوای (The Float House River Kwai Resort)، تایلند

یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار جنوب شرق آسیا نیز دارای چند هتل شناور خوب است اما اگر در سفر به تایلند، واقعا قصد تجربه بهترین را دارید، این هتل شناور درجه یک را نباید از دست دهید. این هتل بر خلاف انتظار نه در ساحل دریا، بلکه در یک رودخانه قرار گرفته و در واقع یک نقطه پنهان و دنج را نشان کرده است که با اقامت در آن‌جا، گویی از جهان رها می‌شوید و تنها صدای جریان آب و پرندگان به گوش شما می‌رسد. ویلاهای شناور این مجموعه، اقامتگاه‌های لوکس چوبی هستند که به شکل کلاسیک ساخته شده اما امکانات آن‌ها در حد یک هتل مجلل ۵ ستاره است. همگی آن‌ها دارای ایوان چوبی نیز بوده که هم سطح با رودخانه فضای کافی برای تماشای منظره‌ی کنار رودخانه را فراهم می‌کند.

ریوردریم بوتل (Riverdream Boatel)، استرالیا

از معدود هتل‌های امروزمان که کمی در طول مسیر نیز حرکت خواهد کرد. ریوردریم بوتل در رودخانه‌ی معروف موری در استرالیا قرار گرفته و با سقف شیشه‌ای، قرار گیری در جایی بسیار زیبا و فضای دنج و ساکت، گزینه‌ای بسیار خوب در میان هتل‌های شناور در تمام دنیا به حساب می‌آید. در این مکان، امکان شنا در رودخانه را خواهید داشت، برنامه‌های تفریحی مهمانان تدارک دیده می‌شود و بساط باربیکیو و انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف در آن‌جا به راه است. از نظر امکانات نیز ریوردریم یک مکان عالی لوکس برای اقامت است.

 

بهترین غذاهای خیابانی جهان

هتل گونتو (Guntû)، ژاپن

گونتو هتلی معروف با شکوه در نزدیکی جزیره ستو است که فاصله‌ی کمی با توکیو داشته و از همین رو، خیلی اوقات ۱۹ اتاق آن پر بوده و باید از خیلی وقت قبل‌تر اتاقی برای اقامت در این مکان در نظر بگیرید. جدا از زیبایی مناظر، امکانات عالی و خیلی دیگر از ویژگی‌های این کشتی بزرگ که در حال حاضر به عنوان یک هتل شناور به فعالیت مشغول است، حضور سرآشپز معروف کنزو ساتو است که در رستوران اختصاصی این مجموعه به پخت غذاهای فوق‌‌العاده خوشمزه می‌پردازد.

آریا آمازون (Aria Amazon)، پرو

یکی دیگر از مشهورترین هتل‌های شناور جهان که در واقع یک کشتی کوچک است که حالا برای اقامت گردشگران تدارک دیده شده و با دیوارهای شیشه‌ای، منظره‌ی زیبای جنگل‌های آمازون را به روی مهمانانش به نمایش می‌گذارد. این کشتی در طول اقامت شما، مسافت نسبتا کمی را نیز طی کرده و دارای امکانات ویژه‌ای همچون جکوزی، عرشه بزرگ، رستورانا شیک و اتاق‌هایی با تمامی امکانات مورد نیاز است. همچون شما می‌توانید در زمان اقامت در آریا آمازون، به دیدن موچو پیچو (Machu Picchu) و دره مقدس نیر بروید که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در پرو به شمار می‌آیند.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

هتل یات سان‌برن لندن (Sunborn London Yacht Hotel)، انگلستان

این یات لاکچری بزرگ که در کنار بندر معروف رویال ویکتوریا پهلو گرفته، مدت‌هاست که با ۱۳۲ اتاق و سوییت، به عنوان یک هتل شناور در لندن به فعالیت می‌پردازد. این کشتی سفید رنگ و زیبا با عرشه‌ی بزرگ و دید کافی به مناطق شهری انگلستان و قرار گیری در مکانی که دسترسی به بسیاری از جاذبه‌های شهر را ممکن می‌کند، انتخابی متفاوت برای اقامت در لندن خواهد بود. فضای داخلی این هتل، مجلل و باشکوه و سبک کلاسیک ساخته شده و با این که دارای امکانات مدرن و کاملی است، اما با ظاهر خاص یات در بیرون کاملا متفاوت بوده و انگار که در یک قصر مجلل قدم گذاشته‌اید. این مجموعه دارای رستورانی مجلل، فضای کافی برای تماشای منظره‌ی بندرگاه و شهر و همچنین یک سری امکانات عمومی نیز هست.

کینگ پاسیفیک لادج (King Pacific Lodge)، کانادا

این هتل شناور هتلی خاص است که در بریتیش کلمبیا فعالیت می‌کند و دلیل آن نیز این بوده که در نگاه کلی یک کشتی بزرگ بوده اما کاملا به سبک خانه‌های قدیمی ساخته شده است و دارای شیروانی و حتی دودکش نیز بوده و بعضی از واحدها بالکن‌هایی رو به دریا نیز دارند. این هتل شناور نسبتا قدیمی، عموما در حرکت بوده و همیشه یک جا ثابت نیست و مهمانان هتل نیز برای دسترسی به آن‌جا، باید از هواپیماهای مخصوصی که روی آب فرود می‌آیند و خود هتل برایشان در نظر می‌گیرد، استفاده کنند. این هتل در داخل نیز شبیه به اقامتگاه‌های بزرگ کانادایی بوده و تمامی المان‌های خاص از جمله دکور چوبی را در خود دارد.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

ریزورت جزیره‌ای پووار (Poovar Island Resort)، هند

دیگر گزینه‌ی لیست امروز ما نیز در هند و این بار در کرالای زیبا قرار دارد و به هیچ وجه یک قصر باشکوه مثل آن‌چه در اوایپور دیده‌اید نیست و در واقع مجموعه‌ای از ویلاهای شناور در رودخانه‌ای است که در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است. در واقع اگر در تور هند، این مکان را برای اقامت انتخاب کنید، هم به رودخانه، هم به ساحلی زیبا و هم به محیط جنگلی دسترسی دارید. در مجموع ۱۶ ویلای شناور در این مکان تعبیه شده که فضای داخلی زیبایی دارند و امکانات خیلی خوبی برایشان در نظر گرفته شده است. اگر دوست داشته باشید، یک سری فعالیت‌ها مثل قایق سواری در رودخانه را نیز می‌توانید تجربه کنید. در کل پووار مکانی آرامش بخش و بسیار زیبا برای اقامت در هند است.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۶ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران