۱۰ جاذبه‌ی گردشگری دنیا که والت‌دیزنی با الهام از آنها انیمیشن ساخت

اطلاعات مفید
۱۰ جاذبه‌ی گردشگری دنیا که والت‌دیزنی با الهام از آنها انیمیشن ساخت

انیمیشن‌های خیالی و رویایی کمپانی والت‌دیزنی بخش بزرگی از خاطرات ما در کودکی را همراه خود ساخته‌اند، برای همین پارک‌های والت‌دیزنی در سراسر دنیا از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن مقصدها شناخته می‌شوند. انیمیشن‌هایی مثل دیو و دلبر، علاءالدین، سفید برفی و هفت کوتوله، آپ و شیرشاه. مکان‌هایی که قصه‌های خیالی و جادویی این انیمیشن‌ها در آنها اتفاق می‌افتاد اما خیالی و رویایی نیستند و در سرتاسر جهان وجود خارجی و واقعی دارند. اگر علاقه‌مند به مرور خاطراتتان هستید و می‌خواهید مکان‌های واقعی این انیمیشن‌ها در جهان را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا به معرفی آنها بپردازیم.


۱-  قلعه‌ی سگوویای اسپانیا
در شهر سگوویای اسپانیا قلعه‌ای وجود دارد که سال‌های سال به عنوان اقامتگاه خاندان سلطنتی اسپانیا به حساب می‌آمد اما در جریان یک آتش سوزی در سال ۱۸۶۲ به شدت آسیب دید و پس از آن از انحصار این خاندان بیرون آمد.

 

 

قلعه‌ی سگوویای اسپانیا

 

 

این قلعه که روی بلندایی در میان دو رودخانه واقع شده است امروزه به عنوان یک موزه‌ی معروف در کشور اسپانیا شناخته می‌شود و والت دیزنی کاخ ملکه در انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله را مطابق با این قلعه‌ی باشکوه ساخته است.


۲- دهکده آلزاس فرانسه
طرفداران پر و پا قرص انیمیشن دیو و دلبر باید محله‌ای که بِل در آن رفت‌وآمد می‌کرد را خوب یادشان باشد. آن محله در شمال غربی فرانسه وجود خارجی دارد و با عنوان دهکده‌ی آلزاس شناخته می‌شود.

 

 

دهکده‌ی آلزاس فرانسه

 

 

آلزاس و معماری منحصر به فردش به غیر از آنکه والت دیسنی از آن الهام گرفته است، هنوز که هنوزه به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری پر طرفدار کشور فرانسه به حساب می‌آید.


۳- کاخ نوش ون اِشتاین آلمان
در باواریای آلمان این کاخ باشکوه وجود دارد که قصر سلطنتی انیمیشن زیبای خفته از روی آن ساخته شده است. این کاخ زیبا را فردریش ویلهم در سال ۱۸۶۴ با الهام از موسیقی‌های ریچارد واگنر ساخته است. این کاخ امروزه به عنوان یکی از میراث‌های معماری معاصر به حساب می‌آید.

 

 

کاخ نوش‌ون اشتاین در آلمان

 

 

۴- تاج محل هندوستان
وقتی با تور هند در مسیر مثلث‌طلایی هندوستان به آگرا، قطعه‌ای از بهشت روی زمین می‌رسید، انیمیشن علاءالدین را تصویر به تصویر می‌بینید و به‌خوبی به خاطر می‌آورید! قصر سلطان در این انیمیشن، از روی بنای تاج محل هندوستان الهام گرفته و ساخته شده است. قطعا سازندگان این انیمیشن هم به‌خوبی می‌دانستند که تاج‌محل؛ نماد عشق است.

 

 

تاج محل در هندوستان

 


۵-  سرنگتی در تانزانیا
دشت وسیع سرنگتی در شمال تانزانیا یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های شیران جهان را والت دیزنی به عنوان مکانی که انیمیشن شیرشاهش در آن اتفاق می‌افتد درنظر گرفت و طرح‌های سه بعدی‌اش را با توجه به دشت‌های این منطقه ساخت. در حقیقت والت دیزنی سیمبای خودش را ساخت و در این دشت میان دیگر دوستانش رها کرد.

 

 

سرنگتی در تانزانیا

 


۶- آبشار آنجل ونزوئلا
پارک ملی کانایما در ونزوئلا آبشارهایی دارد که والت دیزنی در ساخت مکان‌های انیمیشن «آپ» از آنها الهام گرفته است. معروف‌ترین آبشار این پارک آنجل نام دارد که ۹۷۹ متر ارتفاع دارد و به عنوان بلندترین آبشار غیر منقطع دنیا شناخته می‌شود.

 

 

آبشار آنجل در ونزوئلا

 

 

۷- شهر باستانی ماچو پیچو در پرو
این شهر باستانی که در ارتفاعی نزدیک به ۲۵۰۰ متر در کوهستان ساخته شده است در سال ۱۹۱۱ توسط باستان‌شناسان کشف شد. والت‌دیزنی در ساخت انیمیشن «عادت جدید امپراتور» از این شهر باستانی الهام گرفته است.

 

 

شهر باستانی ماچو پیچو در پرو

 

 


۸- مونت سن میشل فرانسه
مونت سن میشل یک جزیره‌ی جزر و مدی در شمال فرانسه و منطقه‌ی نورماندی است که به عنوان میراث سازمان جهانی یونسکو به حساب می‌آید. قلعه‌ی تاریخی این جزیره در انیمیشن راپونزل مورد توجه کمپانی والت دیزنی بوده است. امروزه این جزیره و قلعه‌اش که معماری‌ای به سبک گوتیک دارد و از گرانیت ساخته شده است طبق آمار دولت فرانسه سالی 3 میلیون بازدید کننده دارد.

 

 

مونت سن میشل در فرانسه

 


۹- شهر ممنوعه چین
این شهر در پایتخت کشور چین، شهر پکن واقع شده است و ۷۲ هکتار وسعت دارد. طبق تاریخ این شهر در سال ۱۴۰۶ میلادی توسط یک میلیون کارگر و هزار صنعتگر ساخته شده است و تا سال ۱۹۲۴ عموم مردم حق ورود و بازدید از آن را نداشتند. چرا که خاندان سلطنتی مینگ و چینگ در آن زندگی می‌کردند.

 

 

شهر ممنوعه در چین

 

 

امروزه این شهر یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری کشور چین به حساب می‌آید و کمپانی والت دیزنی مکان‌های انیمیشن مولان را با الهام از این شهر طراحی کرده و ساخته است.

 


۱۰- چیانگ‌مای تایلند
تور تایلند سفر به سوی ناشناخته‌هاست. آنقدر طبیعت بکر و دیدنی دارد که هیچ‌وقت آن زیبایی‌ها برای شما تما نمی‌شود. در شهر کوچک مای‌جوست در نزدیکی چیانگ‌مای تایلند، هر ساله در اولین شب ماه کامل در سال نو چینی، جشنواره فانوس برپا می‌شود که در آن مردم به پاس قدردانی از خبر بازگشت بهار، فانوس‌هایی را به سوی ماه و بودا می‌فرستند. این رسم که امروزه در تمام کشور تایلند رایج شده است منبع الهام والت دیزنی قرار گرفت و در انیمیشن راپونزل، پدر و مادر او به منظور یادآوری از دست دادن دختر خود، هر ساله فانوس‌هایی را به سوی آسمان می‌فرستادند.

 

 

چیانگ مای در تایلند

۲۰ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران