۱۰ خیابان دنیا که قدم زدن در آنها معروفترین جاذبه‌ی توریستی است

اطلاعات مفید
۱۰ خیابان دنیا که قدم زدن در آنها معروفترین جاذبه‌ی توریستی است

خیابان‌ها محل رفت و آمد مردمان یک شهر و کشور هستند و رویدادهای درونشان نشانه‎‌ی حیات یک شهر و کشور. هر خیابان نماد و هویت یک شهر است و به دلیل موقعیت جغرافیایی، شکل و اتفاق‌هایی که درونشان می‌افتد مشهور می‌شوند. اگر می‌خواهید خیابان‌های معروف جهان که قدم‌زدن درون آنها از تفریحات هیجان‌انگیز به شمار می‌آید را بشناسید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا برخی از آنها را خدمتتان معرفی کنیم. برخی‌هایی که امروزه در میان گردشگران بسیار پر طرفدار هستند.

 

ارزان ترین شهرها برای سفر در سال ۲۰۱۸


۱- شانزه‌ لیزه

 

 

خیابان شانزه‌ لیزه در فرانسه

 

شانزه‌ لیزه از معروف‌ترین خیابان‌های جهان در شهر پاریس فرانسه است که به دلیل شکل زیبا و باشکوه، نورپردازی منحصر به فرد در شب، طاق نصرت، مغازه‌های تجاری شیک، دفاتر دولتی و درختان قدیمی سر به فلک کشیده‌، تصویری ناب و خاص از یک خیابان در ذهن مردمان پاریس و بازدید کنندگان این شهر می‌سازد. این خیابان، خیابان خرید کردن و قدم‌زدن‌هاست. چه عاشقان بر باد رفته و از یاد رفته‌ای که در طول این خیابان قدم زده‌اند و چه شاعران و نویسندگانی که درباره‌ی آنها و نرد باختن عشق‌شان در این خیابان سروده و نوشته‌اند.


۲- خیابان هالیوود

 

 

خیابان هالیوود در آمریکا

 

خیابان هالیوود همان خیابانی‌ست که ستارگان مشهور سینمایی در طول بیش از صد و بیست سال عمر سینما در آن قدم زده‌اند و می‌زنند. این خیابان، خیابان آرزوهاست. چه جوان‌هایی که به امید ستاره شدن به این خیابان آمده‌اند و با طعم خیال و آرزو در این خیابان قدم‌زده‌اند و به ستاره تبدیل شده‌اند و چه جوان‌هایی که طعم تلخ حقیقت و واقعیت کام آنها را تلخ کرده و به ستاره تبدیل نشده‌اند.


۳- خیابان استقلال

 

 

خیابان استقلال در ترکیه

 

وقتی مسافر تور استانبول می‌شوید، می‌بینید در قسمت اروپایی شهر و در محله‌ی بی‌اوغلوی آن خیابانی قرار دارد که نماد و هویت این شهر است. خیابان استقلال، خیابان مرکزخریدها، کافه‌ها، بوتیک‌ها و رستوران‌های مشهور شهر استانبول است. طول نزدیک به سه کیلومتر این خیابان در تمامی ساعت شبانه‌روز پر از مردم است و بن‌مایه‌ی تمام اجزای تشکیل دهنده‌ی این خیابان مانند تراموها، تیر چراغ‌ها، دکور مغازه و کافه‌ها، و باقی چیزها، همه و همه سرخ رنگ هستند. از این رو این خیابان جزو خیابان‌های رنگی جهان به حساب می‌آید که با توجه به رنگ آن می‌شود شکل و یادش را برای همیشه در ذهن‌ها و خاطرات ثبت کرد.

 

در استانبول حتما این ۶ محله را ببینید

 


۴- خیابان بوکیت بینتانگ

 

 

خیابان بوکیت بینتانگ در مالزی

 

بوکیت بینتانگ به عنوان قلب تپنده‌ی شهر کوالالامپور مالزی شناخته می‌شود. در تور مالزی این خیابان به دلیل مرکزخریدها و بازارهای شبانه، موسیقی خیابانی جوانان با استعداد و هتل‌های پنج ستاره‌اش محل اصلی گشت و گذار گردشگران این شهر است و به دلیل شکل مدرنی که دارد به چشم هر بیننده‌ای جذاب و دلربا می‌آید.

 

۸ حقیقت شگفت‌ انگیز مالزی که شما را علاقمند به سفر می کند

 


۵- خیابان وال استریت

 

 

خیابان وال استریت در آمریکا

 

وال استریت خیابان برج‌های سر به فلک کشیده، خیابان کارگزاران بورس، خیابان سرمایه‌داری و سرمایه‌گذاری در قلب نیویورک امریکاست. این خیابان نماد یک خیابان اقتصادی در دنیاست که غالب افرادی که در آن رفت‌وآمد می‌کنند در فکر سود و زیان و انباشت سرمایه هستند.


۶- خیابان روستاولی

 

 

خیابان روستاولی در گرجستان

 

روستاولی خیابانی در تفلیس پایتخت گرجستان است که به دلیل آنکه بیشتر آثار تاریخی و باستانی گرجستان در این خیابان قرار دارد بسیار معروف شده است.  در تور گرجستان واضح است که خیلی از موزه‌ها، کلیساها، رستوران‌ها و کافه‌های درجه‌ی یک تفلیس در این خیابان قرار دارد و می‌شود گفت کسی که این خیابان را بازدید می‎کند، نصف دیدنی‌های تفلیس را دیده است. انتهای این خیابان تقاطعی با میدان آزادی شهر تفلیس دارد که مهمترین و تاریخی‌ترین میدان کشور گرجستان است.

 

 

۱۱ دلیل برای اینکه چرا به گرجستان سفر کنیم؟

 


۷- خیابان خائو سان

 

 

خیابان خائو سان در تایلند

 

خائو سان در بانکوک پایتخت تایلند واقع شده است و اگر بگوییم تنها خیابانی در دنیاست که نه شب و نه روز آرام و استراحت ندارد اغراق نکرده‌ایم. در تور تایلند به شما می‌گویند که این خیابان، خیابان هتل‌های ارزان قیمت، بازارهای شبانه، اغذیه‌فروشی‌های خیابانی و خوش‌گذرانی‌هاست. از این رو بی‌راه نیست که این خیابان یکی از خیابان‌های مشهور تایلند نزد گردشگران این کشور است.

 

 

۱۰ تصویر از تایلند که شما را مشتاق به سفر می‌کند


۸- خیابان آکسفورد

 

 

خیابان آکسفورد در انگلیس

 

آکسفورد شاید تنها خیابانی در دنیا باشد که هم شکل قدیمی‌ و نوستالژیکش را حفظ کرده است و هم نو شده و شکل مدرن پیدا کرده است. قدم زدن در طول این خیابان که در لندن پایتخت انگلستان واقع شده است شما را در دویست سال گذشته سیال و از اکنون بیرون می‌کند.

 

۹- خیابان رومازینو

 

 

خیابان رومازینو در ایتالیا

 

رومازینو در جزیره‌ی ساردینا در غرب ایتالیا واقع شده است و یکی از گرانترین خیابان‌های جهان به حساب می‌آید. چرا که محل اصلی گذراندن تعطیلات برای میلیاردرهای سراسر جهان به خصوص روس‌ها و ایتالیایی‌هاست. آب و هوای مدیترانه‌ای و زیبایی‌های طبیعی ساردینا سبب شده است این خیابان‌ سر زبان میلیاردرها بیفتد.


۱۰- خیابان لارامبا

 

 

خیابان لارامبا در اسپانیا

 

در شهر بارسلون اسپانیا خیابانی وجود دارد که هر روزه تعداد گردشگرانش بیشتر از افراد محلی و بومی آن منطقه هستند. معماری بی‌نظیر ساختمان‌های این خیابان در کنار مجسمه‌ی کریستف کلمب و رستوران‌های شیکش در میان تمامی خیابان‌های جهان مشهورش کرده است.

۱۱ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران