۲۰ خیابان معروف در دنیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
۲۰ خیابان معروف در دنیا (بخش اول)

خیابان‌های معروف و قدیمی، همیشه بخشی از شخصیت و تاریخ هر شهر محسوب می‌شوند. حتی اتفاق‌های مهم، مراکز پر اهمیت و یا تاریخچه‌ای ارزشمند، می‌توانند خیابان‌ها را در تاریخ ماندگار کنند. این ۲۰ خیابانی که ما از سراسر دنیا برایتان در یک نوشته گردآوری کرده‌ایم، همین شرایط را داشته و در جهان معروفند.

 

برادوی (نیویورک، آمریکا)

لیست ما ترتیب خاصی ندارد و ما ۲۰ خیابان را به ترتیب بهترین یا معروف‌ترین در نیاورده‌ایم. به همین خاطر ابتدا بهتر است به برادوی نگاه بندازیم که یکی از معروف‌ترین‌ها در تمام دنیا است و احتمالا همه نام آن را شناخته باشند. بارها نام این مکان تغییر کرده است، اما حالا همه آن را با نام برادوی می‌شناسند، جایی که میدان تایمز و چندین سالن تئاتر معروف را میزبانی می‌کند. چراغ‌های نئون، نمایشگرهای متعدد و همهمه‌ای که همیشه در این خیابان برپاست، بخشی از شناسنامه این خیابان به حساب می‌آید.

 

۸ غذای خیابانی معروف در دنیا

شانزلیزه (پاریس، فرانسه)

فقط تصور کنید که قبل از کرونا، به طور میانگین روزانه چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر در این خیابان رفت و آمد می‌کردند. خیابانی که تنها دو کیلومتر طول داشته و دو جاذبه‌ی مهم گردشگری در پاریس یعنی میدان کنکورد که یکی از معروف‌ترین میدان‌های دنیا است را به طاق پیروزی متصل می‌کند. این خیابان میزان چندین طراح بسیار معروف در پاریس است و فروشگاه‌های مهمی در آن واقع شده‌اند.

Calle Ciegos (جرز، اسپانیا)

این خیابان کوچک یکی از معروف‌ترین‌ها در تمام دنیا است. کافی‌ست تا عکسی از Calle Ciegos به شما نشان داده شود تا شما به سرعت به خاطر بوته‌های انگوری که آن را درنوردیده و سقفی برایش درست کرده‌اند، بشناسیدش. این مکان یکی از معروف‌ترین جاهای دنیا برای تهیه نوشیدنی شری بوده و ماه سپتامبر، شلوغ‌ترین روزها را به خود می‌بیند. در سفر با تور اسپانیا گشت و گذار در این خیابان را فراموش نکنید.

اَبی (لندن، انگلستان)

در نگاه کلی این مکان، یک خیابان معمولی در شمال لندن است. اما همین خیابان ساعت ۱۱:۳۵ صبح روز ۸ آگوست ۱۹۶۹، به یکی از معروف‌ترین نقاط جهان بدل شد و آن هم به خاطر عکس معروفی است که گروه بیتلز در آن گرفت. عکسی که گرفتنش، تنها ۱۰ دقیقه زمان برد اما این خیابان کوچک و خط کشی آن را به تصویری ماندگار در تاریخ این سیاره بدل کرد.

 

۱۰ خیابان دنیا با معروفترین جاذبه‌ها‌ی توریستی

جینلی (چنگدو، چین)

این خیابان که تاریخ ساختش به چیزی بیش از ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، از جمله معروف‌ترین و خاص‌ترین خیابان‌ها در دنیاست. قرن‌ها این مکان محل ملاقات تاجران فراوان بوده و بعد از مرمت بسیار، از سال ۲۰۰۴ ورود گردشگران تور چین به آن آزاد شده تا بتوانند از فضای فوق‌العاده‌ی این مکان لذت ببرند. جالب این که مغازه‌های این خیابان اگر چه شمایلی به همان سبک و سیاق قدیمی دارند، اما فعالند و انواع غذاهای خیابانی چینی را می‌توانید در خیابان جینلی میل کنید.

Nyhavn (کپنهاگ، دانمارک)

یکی از معروف‌ترین جاهایی که عکس‌های آن همیشه از کپنهاگ مخابره می‌شود، خیابان رنگین و زیبای Nyhavn بوده که در کنار آب ساخته شده و قدمت آن به سده ۱۷ میلادی بر می‌گردد. این مکان هم میان گردشگران و هم مردم محلی بسیار محبوب بوده و بارها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی اطرافش هستند که می‌توانید ساعاتی را در آن مکان‌ها سر کنید.

 

معروف‌ترین مکان‌ها برای گرفتن سلفی‌ در سراسر دنیا

مسیر فیلسوفان (کیوتو، ژاپن)

این خیابان زیبا که در ژاپنی به نام تتسوگاکو نو میچی خوانده می‌شود، مسیری باریک اما بسیار زیبا در کنار رودخانه است که از جمله معروف‌ترین و البته جذاب‌ترین جاها در کیوتو نیز به حساب می‌آید. این خیابان در تمام طول سال زیباست، اما هنگام شکوفه دادن درختان گیلاس، یک تصویر رویایی و فوق‌العاده را برایتان به همراه خواهد داشت.

ناتان (هنگ کنگ)

هیچ وقت سفر شما به هنگ کنگ، بدون دیدن این خیابان تکمیل نخواهد شد. این خیابان که از بندرگاه ویکتوریا آغاز می‌شود و تا شام شوی پو ادامه دارد، مملو از چراغ‌ها نئون، بنرهای فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلفی است که شما را محاصره خواهند کرد. تعداد زیادی از مراکز خرید بزرگ هنگ کنگ، کافه‌ها و رستوران‌های معروف و فروشگاه‌های برتر این شهر در این خیابان واقع شده است و به همین دلیل، خیابان ناتان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های هنگ کنگی است که خود از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

 

منظره‌های هوایی از مکان های معروف جهان

پیاده‌روی مشاهیر هالیوود (لس آنجلس، آمریکا)

بلوار هالیوود، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های دنیا را در خود میزبانی می‌کند. خیابانی که پیاده‌رواش با ستاره‌هایی که هر کدام به نام یک شخصیت معروف و پرطرفدار است، اسم گذاری شده و هر ساله به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

Via Giudecca (بورانو، ایتالیا)

بسیاری این مکان را زیباترین خیابان در بروانو به حساب می‌آورند. این خیابان که بخشی از آن را کانال آبی اشغال کرده، با خانه‌های رنگی و زیبا و پیاده‌رو سنگ فرش شده، تصویری بی‌نهایت زیبا را برای شما به تصویر خواهد کشید. بورانو یکی از محبوب‌ترین جاها برای کسانی است که به تور اروپا می‌روند و بسیاری از این گردشگران، برای دیدنی خیابان Via Giudecca پا به این شهر می‌گذارند.

 

۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان

۲۹ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران