۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان (بخش اول)

اطلاعات مفید
۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان (بخش اول)

غذا صد در صد به عنوان یکی از بخش‌های مهم سفر به حساب می‌آید. امتحان کردن طعم و مزه‌ای متفاوت از فرهنگ‌های غذایی متنوع در سراسر دنیا، برای بسیاری یکی از وجوهات مهم گردشگری به حساب می‌آید. در این میان غذاهای خیابانی با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به فرهنگ مردم آن منطقه و البته قیمت پایینی که دارند، جایگاهی ویژه طی سالیان مختلف در دل گردشگران پیدا کرده‌اند. حالا ما در نوشته‌ی امروزمان، به سراغ ۲۵ غذای خیابانی مهم و نمادین در دنیا رفته‌ایم که در سفرهای خود به کشورهای مختلف، حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

 

Aloo chaat، جنوب آسیا

آلو چات نوعی غذای خاص و بسیار خوشمزه است که از ترکیب سیب‌زمینی‌هایی که ابتدا پخته و سپس سرخ شده به همراه چوتنی که نوعی ترشی خاص است درست می‌شود. این غذا مربوط به جنوب آسیا بوده و بیشتر در پاکستان و هند پخت می‌شود. غذایی پر ادویه و تند که بیشتر به عنوان میان وعده خورده می‌شود.

 

عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان تجربه کنید

Aloo chaat 

Anticucho، پرو

این غذای خیابانی که تقریبا در همه جای پرو دیده می‌شود، در واقع کباب‌های کوچکی است که روی سیخ چوبی تهیه می‌شوند. این کباب‌ها با گوشت‌های مختلف درست می‌شوند، اما محبوب‌ترین آن‌ها گوشت قلب گاو است. این گوشت در مخلوط سرکه، سیر، ادویه جات و چند چیز دیگر خوابانده می‌شود و سپس روی باربیکیو کباب می‌شود.

Anticucho

Arepa، کلمبیا و ونزوئلا

آرپا بخشی مهم از سفره‌ی مردم کلمبیا و ونزوئلا است. البته ترکیب‌ها و شیوه‌ی پخت این غذا در نقاط مختلف متفاوت است، اما نکته اصلی این بوده که ترکیب آردی که در آن استفاده می‌شود ذرت بوده، همراه با شیر ترکیب می‌شود و طعم و لطافتی عالی دارد. روی این نان‌های خوشمزه را عموما با کمی گوشت، پنیر، تخم مرغ، گوجه و کمی سالاد پر می‌کنند. همچنین از دو آرپا به عنوان نان ساندویچ نیز استفاده می‌شود.

 

بهترین شهرهای آسیا برای کسانی که به دنبال غذاهای خوشمزه می‌گردند

Arepa 

Asinan، اندونزی

آسینان یک غذای خیابانی بسیار معروف در اندونزی است که از ترکیب میوه و سبزجات به همراه خیار شور درست شده و برای مزه‌دار کردنش از سرکه بهره می‌برند. البته با توجه به فصل و شهری از اندونزی که به آن سفر کرده‌اید، این غذا که بیشتر شبیه سالاد است، به شکل‌های مختلف و با مواد اولیه متفاوت درست می‌شود.

Asinan

Banana cue، فیلیپین

یک غذای ساده‌ی خیابانی و بسیار خوشمزه که در تور فیلیپین می‌توانید آن را میل کنید. در این غذا از نوعی موز خاص استفاده می‌شود که ابتدا در آرد و شکر فرو برده شده و سپس در روغن داغ سرخ می‌شود و رویه کرمی بسیار خوشمزه‌ای پیدا می‌کند.

 

۸ غذای خیابانی خوشمزه فیلیپینی

Banana cue 

Banh mi، فیلیپین

این غذا به نوعی به جا مانده از زمان حضور فرانسوی‌ها در قرن ۱۹ در فیلیپین است. مردم فیلیپین از نان باگت فرانسوی الهام گرفته و نان باگت خاص خود را تولید کردند و سپس آن را تبدیل به ساندویچ‌هایی کردند که حالا بان می خوانده شده و از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در این کشور به حساب می‌آید.

Banh mi 

Beguni، بنگلادش و هند

بگونی یک غذای ساده‌ی دیگر است که در میان غذاهای خیابانی هند و بنگلادش به عنوان یک میان وعده بسیار طرفدار دارد. این غذا از تکه‌های نازک بادمجان درست شده که در روغن داغ سرخ می‌شوند.

Beguni

Bungeo-ppang، کره جنوبی

این غذا را بیشتر در فصول سرد در خیابان‌های کره پیدا خواهید کرد. یک نوع شیرینی خاص کره‌ای که به صورت ماهی در آورده شده طعم و مزه‌ای عالی دارد. برای تهیه خمیر این شیرینی خوشمزه از آرد، شیر، تخم مرغ و کره استفاده می‌شود و سپس آن را در وافل‌سازهای آهنی خاصی آماده می‌کنند.

Bungeo-ppang 

Bunny chow، آفریقای جنوبی

غذاهای خیابانی معروف مختص آمریکای جنوبی و آسیای شرقی نیستند، بلکه کشورهای آفریقایی نیز غذاهای خیابانی خاص و عالی دارند که یکی از آن‌ها بانی چو است. این غذا ترکیبی از نان و گوشت است که البته گوشت به شکلی ویژه آماده شده و روی نان ریخته می‌شود. گوشت مورد استفاده قرار گرفته در این غذا می‌توانید بره یا جوجه باشد.

 

شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه در قاره‌های مختلف

Bunny chow 

Calzone، ایتالیا

کالزون در واقع یک جور پیتزای رول شده به حساب می‌آید که ابتدا در ناپل درست می‌شد و کم کم به جاهای دیگر ایتالیا راه پیدا کرد. خمیر مورد استفاده در این غذا همان خمیر پیتزا است و درون آن را با سالامی و سبزیجات مختلف، موتزارلا، ریکوتو و پنیر پارمزان پر می‌کنند. البته همچون خود پیتزا، ترکیب‌های این غذا می‌تواند متفاوت باشد.

Calzone 

کباب چاپلی (Chapli kebab)، پاکستان

این کباب‌های بسیار خوشمزه خیلی شبیه به کتلت‌های خودمان است. ترکیبات آن التبته کمی متفاوت بوده و در داخل گوشت مقداری آرد، پیاز، تخم مرغ، گوجه، زنجبیل، گشنیز، فلفلز سبز و فلفل و ادویه جات مختلف می‌ریزند.

 

عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید

Chapli kebab 

چوان (Chuan)، چین

کباب‌ها به طور کلی از غذاهای خیابانی محبوب به شمار می‌آیند و چوان نیز کباب مخصوص چینی و بسیار معروف در خیابان‌های این کشور زیباست. این کباب چینی چیز جز گوشت و کمی نمک و فلفل نیست که در سس ساسامه خوابانده شده و سپس کباب می‌شود. البته در بعضی مدل‌ها این گوشت‌ها در روغن داغ سرخ می‌شوند که البته توصیه می‌کنیم مدل کبابی را میل کنید.

Chuan

Crepe، فرانسه

نان‌ها و شیرینی‌های فرانسوی همیشه معروف بوده‌اند، اما اگر بخواهیم به سراغ غذاهای خیابانی برویم، باید در فرانسه کرپ را به شما معرفی کنیم که البته در کانادا و بلژیک نیز پخت می‌شوند. این نان‌های بسیار خوشمزه عموما با شکلات سرو می‌شوند و بچه‌ها عاشقشان خواهند بود.

 

۷ جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در فرانسه

Crepe

Currywurst، آلمان

خیلی بیشتر از این که هات‌داگ‌های آمریکایی معروف باشند، این سوسیس‌های آلمانی هستند که در اروپا معروفند. این غذای خوشمزه نیز ترکیب ساده‌ای از سوسیس سرخ شده با کاری فراوان است که در بسیاری از خیابان‌های آلمان به فروش می‌رسد.

Currywurst

Doubles، ترینیداد و توباگو

دابلز محبوب‌ترین غذای خیابانی در جزیره‌ی زیبای ترینیداد و توباگو است. این غذا مشخصا به واسطه‌ی وجود جمعیت زیاد هندی‌ها در این کشور شکل گرفته است و از نوعی نان مخصوص و یک خوراک خاص لوبیا در وسطش درست شده.

Doubles

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران

عاطفه اسماعیلی

بسیار مفید بود. ممنون