۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان (بخش دوم)

اطلاعات مفید
۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان (بخش دوم)

یکی از لذت‌بخش ترین بخش سفر امتحان کردن طعم غذاهایی است که تا به‌حال آن‌ها را تست نکرده‌ایم. فرقی نمی‌کند این سفر همراه با تورهای خارجی باشد و یا در کشور خودمان ایران سفر کنیم. انتخاب بهترین رستوران‌ها در سفر از نظر قیمت و کیفیت غذایی که در اختیار ما قرار می‌دهند یکی از نکات مهم در سفر است. ما در اینجا می‌خواهیم در ادامه‌ی مطلب غذاهای نمادین خیابانی، به  ۱۰ غذای باقی مانده می‌پردازیم:

 

ماهی و سیب‌زمینی سرخ کرده (Fish and chips)، انگلستان

این غذا جایگاهی ویژه در فرهنگ مردم انگلیس دارد. البته در چند کشور دیگر اروپایی نیز این ترکیب سرو می‌شود، اما بسیاری از مردم دنیا، غذاهای خیابانی لندن را عملا با ماهی و سیب‌زمینی سرخ کرده می‌شناسند. البته در کنار این غذا عموما پوره‌ی نخود فرهنگی و سس مخصوص نیز قرار داده می‌شود.

 

عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان تجربه کنید

فوکاسیا (Focaccia)، ایتالیا

فوکسایا نام نوعی نان خاص ایتالیایی است که با آدر حاوی گلوتن بالا، روغن، نمک، آب و مخمر درست می‌شود. این نان به صورت نازک و در تنورهای سنگی پخت می‌شود. البته روی آن را نیز با روغن زیتون اسپری می‌کنند و بعضا چیزهایی رویش می‌ریزند تا طعم بهتری پیدا کند.

ژلاتو (Gelato)، ایتالیا

شاید برایتان جالب باشد، اما بستنی در ایتالیا حقیقتا یک نوع غذا به حساب آمده و گاهی مردمان این کشور، وعده‌ای غذایی را در یک بستنی فروشی می‌گذارنند. بستنی‌های میوه‌ای خاص این کشور نیز از شیر، خامه، شکر و طعم دهنده عموما میوه‌ای درست می‌شوند که بسیار خوشمزه بوده و طرفداران زیادی در بین گردشگرانی که به ایتالیا سفر می‌کنند، دارند.

 

شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه در قاره‌های مختلف

گایرو (Gyro)، یونان

گایرو نوعی پخت خاص گوشت شبیه به کباب ترکی است که در آن گوشت بره یا مرغ به صورت عمودی در دستگاه‌های خاص پخت می‌شوند. برای سرو این گوشت را در تکه‌های نازک می‌برند و در نان‌ همراه با سبزی و گوجه و پیاز و خیارشور و همچنین یک سس مخصوص می‌پیچند. التبه ادویه جاتی که به گوش زده می‌شود و همچنین محتویات ساندویچ بسته به جایی که آن را تهیه می‌کنید، گاهی متفاوت خواهد بود.

هات داگ (Hot dog)، آمریکا

چه در خیابان‌های نیویورک باشید چه در شیکاگو و دیترویت و هر جای دیگری از آمریکا، دکه‌های فروش هات داگ همیشه در خیابان دیده می‌شوند. غذاهای خیابانی همیشه در آمریکا جدی گرفته می‌شده و نماد غذاهای خیابانی در این کشور، بدون شک هات داگ است که همیشه با سس سفید و خردل برای مشتریان سرو می‌شود. همچنین هات داگ یکی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی در دنیا نیز است.

 

عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید

کاچاپوری (Khachapuri)، گرجستان

بعید است تا به حال به تور گرجستان رفته باشید و این غذای گرجی را امتحان نکرده باشید. غذایی که به خاطر ظاهر و البته طعم عالی که دارد، بیشتر از هر غذای دیگری در این کشور برای خارجی‌ها شناخته شده است. کاچاپوری هم در رستوران‌ها هم به صورت غذای خیابانی ارائه می‌شود و در واقه یک نان بزرگ است که رویش را با پنیر پر می‌کنند و یک تخم مرغ درونش می‌شکنند و به داخل تنور می‌فرستند. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای گرجستان است که حتما باید آن را امتحان کنید.

مانگو و برنج کته، تایلند

در سفر با تور تایلند خواهید دید که ترکیب‌های بسیار زیادی از برنج و چیزهای مختلف در تایلند به عنوان غذای خیابانی به فروش می‌رسد. ترکیب‌هایی که شمارش تک تک آن‌ها از تمام لیست ما بیشتر می‌شد. اما معروف‌ترین این ترکیب‌ها و البته از نمادهای مهم غذاهای خیابانی در تایلند، مانگو و برنج کته است. این برنج با شیر نارگیل پخت می‌شود و کاملا طعمی شیرینی دارد. این غذا بیشتر بین ماه‌های آوریل تا می در تایلند ارائه می‌شوند، که فصل برداشت عمده محصولات مانگو در این کشور است.

اوبوارزانک کراکوفسکی (Obwarzanek krakowski)، لهستان

این نان‌های دایره‌ای که رویش با کنجد پوشیده شده، یکی از خوردنی‌های معمولی است که در خیابان‌های Kraków بسیار دیده می‌شود. این نان‌ها هم در میان گردشگران و هم مردم محلی، به عنوان یک میان وعده بسیار محبوب شناخته شدهاست.

 

بهترین غذا های ایرلان های دنیا

پانیکا میوسا (Pani câ mèusa)، پالرمو، ایتالیا

این ساندویچ‌های خوشمزه یک غذای خیابانی نمادین در پالرمو به حساب می‌آید. نام آن نیز به معنی نان و طحال است و محتویاتش شامل جگر سفید و طحال گوساله می‌شود. بر خلاف انتظاری که با خواندن این دو سطر دارید، پانیکا میوسا بسیار خوشمزه است و بافت نرم گوشت داخلش، طرفداران بسیار زیادی دارد.

پومس فرایتس (Pommes frites)، بلژیک

سیب زمینی سرخ کرده به همراه سس مخصوص، چیزی است که در خیابان بلژیک به وفور دست مردم می‌بینید و همین باعث شده آن را محبوب‌ترین غذای خیابانی به شمار آورد. سیب‌زمینی‌های یک دست سرخ ‌شده‌ای که در کاغذ پیچیده و رویش را سس می‌ریزند و می‌توانید آن را در هر گوشه‌ای از شهرهای مختلف این کشور پیدا کنید.

 

تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا

۰۶ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران