معروف‌ترین دیوارهای جهان را بشناسید

اطلاعات مفید
معروف‌ترین دیوارهای جهان را بشناسید

همه‌ی ما نام دیوار بزرگ چین را شنید‌ه‌ایم، با این حال می‌دانیم که دیوارهای معروف دیگری نیز در جهان وجود دارند که بازدید از آن‌ها در سفرهایمان نیز، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جذاب باشد. دیوارهایی که شاید با آن‌ها آشنایی نداشته باشید و ما قصد معرفی ۱۰ نمونه از معروف‌ترین‌هایشان را برایتان داریم.

 

دیوار بزرگ (چین)

بخش‌های مختلف دیوار چین، بین قرن‌های ۵ قبل از میلاد مسیح تا ۱۶ میلادی ساخته، بازسازی و نگهداری می‌شد تا مرزهای چین را از حمله قوم‌های مختلف در امان نگه دارد. حالا اما مجموعه دیوار بزرگ چین که طول آن به ۸۸۵۱ کیلومتر می‌رسد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا محسوب می‌شود و سالانه‌ میلیون‌ها گردشگر را به تور پکن می‌کشاند تا از آن بازدید به عمل آورند.

دیوار غربی (فلسطین)

برآورد شده که دیوار غربی معروف بیت‌المقدس در قرن ۱۹ قبل از میلاد مسیح درست شده و سپس در قرن ۷ میلادی آن را بازسازی کرده‌اند. "دیوار ندبه" یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مذهبی در میان یهودیان و یکی از مکان‌های مهم مذهبی در میان مسلمانان محسوب می‌شود که گفته شده پیامبر مرکب خود را در شب معراج به آن بسته بوده است.

 

پیاده‌روی بر روی دیوار چین

دیوارهای بابِل (عراق)

بابِل یکی از مهم‌ترین تمدن‌های باستانی در جهان بوده، تمدنی که در بین النهرین (عراق کنونی) بنا شده بود و دستاوردهای زیادی برای پیش برد تاریخ تمدن جهان داشته است. اما یکی از چیزهایی که همیشه بابل را به آن می‌شناسند، یکی از عجایب هفتگانه‌ی از دست رفته‌ی دنیای قدیم است که باغ‌های معلق نام داشت و این دیوارها که بر روی آن می‌توانید نقوش برجسته را ببینید، از آن مکان محافظت می‌کردند.

دیوار ساکسای هومن (پرو)

این دیوارهای زیگزاگی سنگی که در سه لایه و در بالای شهر کوسکو در پرو واقع شده‌اند، از بسیاری جهات برای خود شگفتی به حساب می‌آیند. دیوارهایی که از ساخت آن‌ها بیش از ۳ هزار سال می‌گذرد و شکل ساخت آن‌ها شبیه به کاری است که مجسمه‌سازها انجام می‌دهند و هر سنگ برای این که به بهترین شکل در کنار سنگ دیگری قرار گیرد، آن‌ها را با ابزار مخصوص برش می‌دادند. این دیوار که به خاطر شکل خاصش به دندان پلنگ نیز معروف است در بلندترین نقطه به ارتفاع ۸.۵ متری می‌رسد و تخمین زده شده که ۱۴۰ متریک تن وزن دارد.

 

۲۰ خیابان معروف در دنیا

دیوار بزرگ (زیمباوه)

دیوارهای بزرگ و طول و دراز تنها مختص به دیوار بزرگ چین نمی‌شود و چندین نمونه‌ی دیگر نیز از آن‌ها در دنیا وجود دارند. البته از آن دیوار بزرگ که از قرن ۱۱ میلادی به مدت ۳۰۰ سال ساخت آن به صورت تکه تکه طول کشیده، تنها بخش‌هایی باقی مانده و بیشتر به صورت ویرانه‌ای تاریخی در حال نگهداری است.

دیوار برلین (آلمان)

شکی در این نیست که دیوار برلین یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین دیوارهای جهان است. دیواری که بعد از فاجعه جنگ جهانی دوم، آلمان را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کرد. این دیوار برای سال‌ها جدایی را میان خانواده‌های آلمانی به همراه داشت و باعث شده بود تا روس‌ها بخش شرقی را برای مدتی طولانی بر اساس روش‌های کمونیستی اداره کنند. سال ۱۹۸۹ اما مردم در نهایت پیروز شدند و دیوار برلین را شکستند و دوباره آلمان، به یک کشور واحد تبدیل شد.

 

پیاده‌روی در قاره‌های مختلف دنیا

دیوار هادریان (انگلیس)

این دیوار باستانی توسط رومی‌ها ساخته شده بود تا بتوانند از زمین‌های تصرف شده‌ی خود در بریتانیا محافظت کنند. دیواری که طول آن به ۱۱۷ کیلومتر می‌رسیده و ساخت آن نیز به سال ۱۲۲ بعد از میلاد مسیح بر می‌گردد. دیوار هادریان را سربازان رومی که تعدادشان حدود ۹ هزار نفر برآورد شده بود، با سنگ و کلوخ ساختند و از آن برای مبارزه علیه سلتی‌ها استفاده کردند. وقتی از این مکان بازدید می‌کنید، حتما به سراغ قلعه‌ها و برج‌های کوچک در کنار دیوار هادریان نیز بروید.

دیوار تروی (ترکیه)

اگر به داستان‌های حماسی عصر باستان علاقه دارید، حتما باید در تور ترکیه از دیوار تروی دیدن کنید. تروی شهری بوده که هومر از آن برای داستان معروف اسب تروجان استفاده کرده است. جایی که گفته شده یونانی‌ها با استفاده از اسبی چوبی وارد شهری شدند که نمی‌توانستند آن را تصرف کنند و سپس از داخل به آن حمله کرده‌اند. جایی که در نهایت آشیل (رویین‌تی در داستان‌های هومر) در آن کشته شد.

دیوار یادبود سربازان ویتنام (آمریکا)

جنگل ویتنام داستان‌های زیادی در خود داشت و کشته‌های فراوانی از دو طرف داد. این دیوار نیز در آمریکا برای یادبود کشته‌های جنگ قرار داده شده است.

دیوار استون (کرواسی)

این دیوار دفاعی در شبه جزیره‌ی پلجساک در کرواسی واقع شده و طول آن به ۵.۵ کیلومتر می‌رسد. این دیوار زمانی به عنوان دومین لایه دفاعی در این بخش از کرواسی مورد استفاده قرار داده می‌شد، اما حالا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دیوارهای جهان است که می‌توانید در سفر به این بخش از اروپا از آن بازدید کنید.

 

۱۰ محل زیبای پاییزی در دنیا را بشناسید

۲۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران