۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید (بخش دوم)

اطلاعات مفید
۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید (بخش دوم)

اگر نوشته‌ی قبلی ما را خوانده باشید، یادتان هست که ما ابتدا ۱۰ پل زیبای جهان را به شما معرفی کردیم، پل‌هایی فوق‌العاده زیبا که از سال‌های مختلف و در کشورهای مختلف را شامل می‌شدند. حالا هم در ادامه می‌خواهیم ۱۰ پل زیبای دیگر را در جهان به شما معرفی نماییم تا لیست ۲۰ تایی‌مان کامل شود. شما نیز می‌توانید، پل‌های جذابی که در سفرهای خود دیده‌اید را در بخش نظرات به ما و دیگر خوانندگان، معرفی نمایید.

 

۱۱- پل پوئنته دلا موهر، آرژانتین

پوئنته دلا موهر یا همان "پل زنان" پل چرخانی است که طول آن به ۱۰۲ متر رسیده و برای عبور و مرور کشتی‌ها، در زاویه ۹۰ درجه بین دو بخش ایستایش می‌چرخد. پلی که در زمان اوج پیشرفت پایتخت ساخته شده بود و حالا به یکی از نماد‌های مهم آن تبدیل شده است. جدا از زیبایی خاص پوئنته دلا موهر که در عین سادگی‌اش شکل گرفته، شب‌ها نورپردازی فوق‌العاده دیدنی آن‌جا، به زیبایی این پل بیش از پیش می‌افزاید.

۱۲- پل هلیکس، سنگاپور

پل زیبا و پیچ در پیچ هلیکس باعث شده تا نام سنگاپور در نوشته‌ی دوم ما نیز بیاید. کشوری که به معماری مدرن و آسمان‌خراش‌هایش معروف است و این پل که در خلیج مارینا واقع شده، یکی از نمونه‌های جذاب آن به شمار می‌رود. جالب این که پل هلیکس برای رفت و آمد عابران پیاده طراحی شده و خیلی از گردشگران حتما در زمان سفر به سنگاپور، به روی این پل می‌روند و به عکاسی در آن‌جا می‌پردازند.

 

تماشای رود کورا از روی پل صلح تفلیس

۱۳- پل ژوسلینو کوبیچک، برزیل

این پل که در شهر برازیلیا واقع شده با نام پل JK نیز خوانده می‌شود. طراحی این پل فوق‌العاده زیبا را آلکساندر چان و مهندسی به نام ماریو ویلا ورده به عهده داشته‌اند. این پل که ساخت آن حدود ۵۷ میلیون دلار هزینه در پی داشت، به نام رییس جمهور فقید این کشور، ژوسلینو کوبیچک نام گذاری شد.

۱۴- پل میلائو ویاداکت، فرانسه

این پل که از بالای دره‌ی رودخانه تران در نزدیکی شهر میلائو در شمال فرانسه می‌گذرد، بلندترین پل کابلی جهان به حساب می‌آید که ۳۴۳ متر ارتفاع داشته و طول آن به ۲۴۶۰ متر می‌رسد. پل میلائو ویاداکت یک شاهکار معماری به حساب آمده که در سال ۲۰۰۴ ساخته و تنها ۹ ستون دارد که آن را در بالای تپه نگه می‌دارد.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

۱۵- پل چارلز، جمهوری چک

پل چارز از جمله پل‌های قدیمی لیست ما است که به خاطر تندیس‌های سنگی زیبایی که در طول آن مشاهده خواهید کرد معروف است. این پل شگفت‌‌انگیز، زمانی تنها راه ارتباطی بین مالا استرانا که شهری کوچک در کرانه‌ی رودخانه ولتاوا بود با پراگ به حساب می‌آمد. حالا اما این پل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت جمهوری چک و از نمادهای مهم تاریخی این شهر به حساب می‌آید.

۱۶- پل بروکلین، آمریکا

دیگر پل معروف و زیبای آمریکا که باید در لیستمان به آن اشاره می‌کردیم، پل بروکلین است که ساخت آن در سال ۱۸۸۳ میلادی به پایان رسید. در زمان ساخت پل سانحه‌ای رخ داد و ۱۲ نفر در این سانحه جان باختند. بعد از این واقعه‌ی تراژیک، با پایان رسیدن ساخت پل، برای این که به مردم ثابت شود که پل بروکلین امن است، ۱۲ فیل را در طول آن به حرکت در آوردند. امروزه، در طول روز به طور متوسط ۱۵۰ هزار ماشین از روی پل بروکلین رفت و آمد می‌کنند.

 

۵ پل شگفت‌انگیز در سنت پترزبورگ

۱۷- پل خاجو، ایران

شکی در این نیست که پل خاجو یکی از زیباترین پل‌های جهان حسوب می‌شود. این پل دیدنی که بر روی زاینده‌ رود و در شرق سی و سه پل ساخته شده به چندین نام دیگر نیز داشت. خاجو در سال ۱۰۶۰ هجری قمری ساخته و در میان خود یک بنای خاص دارد که زمانی برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده‌اش در نظر گرفته شده بود.

۱۸- پل بلند (High)، هلند

این پل فلزی قرمز رنگ در آمستردام را سال ۲۰۰۱ ساخته‌اند و نام دیگر آن پل پایتون است. این اسم را به خاطر حالت خاص چرخشی و مار مانند به این پل داده‌اند که بر روی کانالی بین اسپورتبورگ و جزیره‌ی بورنئو در شرق داکلندز قرار گرفته است.

۱۹- پل برج، انگلستان

این پل فوق‌العاده زیبا و نمادین در لندن، سال ۱۸۹۴ ساخته شده و این امکان را در آن زمان به مردم شهر می‌داد تا با ماشین از روی رودخانه تامس رد شوند. البته در این راه جلوی عبور و مرور قایق‌ها در رودخانه نیز نمی‌شود، چون در بخش میانی و بین دو برج، پل تا ۸۶ درجه امکان بالا آمدن را داراست.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

۲۰- پل توییست، نروژ

این پل از جدیدترین سازه‌هایی است که در دو لیست ما از آن یاد می‌کنیم. بخشی از این بنا موزه، بخشی پل و بخشی نیز گالری هنری است. جایی در Jevnaker که دو بخش جنگل را بر روی رودخانه به هم متصل می‌کند و به خاطر حالت خاصی که دارد، آن را توییست یا چرخش اسم گذاری کرده‌اند.

۲۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران