معروف‌ترین بازارهای جهان که قدم‌زدن در آنها به مانند بازدید از آثار باستانی می‌ماند

اطلاعات مفید
معروف‌ترین بازارهای جهان که قدم‌زدن در آنها به مانند بازدید از آثار باستانی می‌ماند

بازارها امروزه دیگر تنها مکانی برای داد و ستد نیستند. بلکه مکانی برای دیدن زندگی و رفتار مردمان یک منطقه و گردشگران نیز به حساب می‌آیند. مکان‌هایی که گردشگران سوغات و یادگار سفر خود را از آنجاها می‌خرند و ساعت‌ها آن را بالا و پایین می‌کنند و زمان در آنها می‌گذرانند. اگر قصد کرده‌اید معروف‌ترین بازارهای توریستی جهان را بشناسید همراه ما باشید تا آنها را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- بازار بزرگ استانبول


بازاری سرپوشیده با نزدیک به ۶ قرن قدمت. بازاری پر پیچ و خم که ۲۲ ورودی دارد و ۶۰ خیابان استانبول را به خود راه می‌دهد. ۳۰۰۰ حجره‌ی این بازار تقریبا شما را از هرچیز که بخواهید بی‌نیاز می‌کند اما توصیه می‌شود در سفر با تور استانبول و در مراجعه به این بازار فقط به دنبال خرید کردن نباشید. بلکه به عنوان بازدید از یک جای گردشگری به دنبال تعامل با محیط و آدم‌ها نیز باشید.

 

با خرید در بازارهای سنتی، استانبول را بیشتر بشناسید

 

 

بازار بزرگ استانبول

 

 

در استانبول اگر خرید هم ندارید این پاساژها را از دست ندهید!

 

 

در بازار بزرگ استانبول می‌شود لباس‌های سنتی، فرش و گلیم، صنایع دستی، ظروف مختلف دست‌ساز، پارچه‌های رنگارنگ با نقش‌های زیبا، وسایل تزئینی، عتیقه جات امپراتوری عثمانی و جواهرت زیبای ترکی خرید. قدم زدن در این بازار این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که بروید در دل تاریخ. تاریخی ۶۰۰ ساله. این بازار که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب درهایش به روی مشتریان باز است پر از رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چرخ‌های طوافی است که بتوانید در آن لحظاتی چند را استراحت کنید و غیر از قدم‌زدن و خرید کردن به خوردن و استراحت کردن نیز بپردازید.

 


۲- بازار چاتوچاک بانکوک


چیزی در حدود ۸ هزار غرفه‌‌ی رنگارنگ در بانکوک پایتخت تایلند هر روز کنار یکدیگر برپا می‌شوند تا یکی از بزرگترین بازارهای خیابانی جهان را شکل دهند. بازاری که یکی از اصلی‌ترین قرارگاه‌ گردشگرانی است که با تور تایلند به این شهر سفر می‌کنند. این بازار کارش را هر روز از حوالی ظهر شروع می‌کند و تا اواخر شب ادامه می‌دهد. زمانیکه شهر بانکوک حیات جدیدی پیدا می‌کند از نورها و نورپردازی‌ها. در بازار چاتوچانگ می‌توانید پوشاک، صنایع دستی، لوازم منزل و برخی وسایل تزئینی را خریداری کنید. همچنین در طول این بازار که قدم بزنید بوی غذاهای خیابانی مشامتان را پر می‌کند و می‌توانید توقف کنید جلوی یکی از غرفه‌ها تا بهترین غذاهای خیابانی این شهر را نوش جان کنید.

 

 مرکز خرید Siam Paragon بانکوک؛ دنیای لاکچری و سرگرمی 

 

 

بازار چاتوچاک بانکوک

 


۳- بازار چاندنی چوک دهلی


 در سفر با تور هند به دهلی حتما از بازار چاندنی چوک  قدیمی‌ترین بازار شهر که در آن می‌شود اصالت و قدمت را مشاهده کرد و حال و هوای نوستالژیک بر تمامی غرفه‌ها و دالان‌های آن حکمفرماست دیدن کنید. چاندنی چوک جائی‌ست که در آن می‌توانید در کنار پوشاک، صنایع دستی و وسایل تزئینی، انواع غذاهای خوشمزه‌ی خیابانی دهلی را نیز نوش جان کنید و ساعت‌ها در آن زمان صرف کنید. چرا که فروشندگان و اجناسی که در آن به فروش می‌رسند نشان‌دهنده‌ی تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی هندوستان است. جالب است بدانید چاندنی چوک بزرگترین بازار محصولات الکترونیکی در آسیاست.

 

 بزرگ‌ترین و برترین مراکز خرید دهلی را بشناسید 

 

 

بازار چاندنی چوک دهلی

 


۴- بازار دجیما الفنا مراکش


بازاری که شما را می‌برد به فضاهای سنتی کشورهای عربی. درست است که مراکش در قاره‌ی افریقا قرار دارد اما این بازار یکی از عربی‌ترین بازارهای دنیاست. هم زیست و عرضه‌ی فروشندگانش و هم شکل و فرمش. این بازار در شب‌ها یکی از توریستی‌ترین نقاط کشور مراکش است. زمانیکه رنگ‌های زرد برای روشنایی بر آن حمفرما می‌شوند و مردمان و گردشگران این کشور در خنکی‌ها به خرید کردن می‌پردازند.

 

 

بازار دجیما الفنا مراکش

 


۵- بازار جاده‌ی پورتوبلو لندن


این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قاره‌ی اروپاست. بازاری که طبق شواهد تاریخی نزدیک به ۱۸۰۰ سال قدمت دارد و در آن می‌شود اجناس عتیقه و آنتیک نیز پیدا کرد. این بازار که از بوتیک‌های بسیار تشکیل شده است محلی برای دور هم جمع شدن کلکسیونرهاست. جاییکه آنها می‌توانند اجناس تزئینی و مدهای مربوط به گذشته را به راحتی پیدا کنند.

 

 

بازار جاده‌ی پورتوبلو لندن

 


۶- بازار ملکه ویکتوریای ملبورن


یکی از دنج‌ترین بازارهای قاره‌ی اقیانوسیه که در مجاورت دریا برپا می‌شود و جزو بازارهای ساحلی معروف دنیا به حساب می‌آید همین بازار ملکه ویکتوریا است. بازاری که به مانند یک معبد ساخته شده است و هر شب پر از گردشگر و شهرند است. در این بازار هرچه به عنوان سوغات می‌شود از سفر به یک مکان دور خرید را می‎شود پیدا کرد و نسبتا با قیمت ارزان خرید.

 

 

بازار ملکه ویکتوریای ملبورن

 


۷- بازار شناور دامنوئن سادوک بانکوک


بازاری که در ۱۰۰ کیلومتری خارج از شهر بانکوک واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین بازارهای شناور کشور تایلند و جهان به حساب می‌آید. بازاری که هر روز تورهایی برای رفتن و دیدن آن در داخل شهر بانکوک برگزار می‌شود. در این بازار شناور می‌توانید سوار بر قایق محصولات خوراکی از میوه‌ها و سبزیجات تا غذاها را خریداری و نوش جان کنید.

 

در بانکوک از این ۵ بازار شناور حتما خرید کنید

 

 

 بازار شناور دامنوئن سادوک بانکوک

۱۹ فروردین ۱۳۹۷

نظرات کاربران