۱۰ میدان معروف دنیا که گردشگران بی‌تاب دیدن‌شان هستند

اطلاعات مفید
۱۰ میدان معروف دنیا که گردشگران بی‌تاب دیدن‌شان هستند

میدان‌ها در بافت و طراحی شهری جای ویژه‌ای هستند. جاییکه از آن با عنوان محل دور چرخیدن و یا گرد هم آمدن یاد می‌شود. مکان‌هایی که با انواع یادبودها تزئین و نام‌گذاری می‌شوند. اگر می‌خواهید مشهورترین میدان‌های جهان را بشناسید همراه ما باشید تا ۱۰ میدان معروف جهان را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 

۸ مسیر معروف پیاده‌روی در جهان که عاشقان سفر را دلبسته می‌کند

 


۱- میدان پلازا مایور


میدانی که در شهر مادرید کشور اسپانیا واقع شده است و در گذر زمان رویداهای مختلفی را در خود دیده است. یک زمانی این میدان شاهد گاوبازی‌ها بوده است و در زمانی دیگر شاهد اعدام‌ها. یک زمانی بازار بوده است و در زمانی دیگر محل برگزاری سمفونی‌ها. مجسمه‌ی فلیپ سوم یکی از نمادهای این میدان است که در شب‌ها با نورپردازی‌های زیبایش توجه را به خود جلب می‌نماید.

 

 

 میدان پلازا مایور

 


۲- میدان پلازا دی مایو


میدانی بزرگ در پایتخت کشور آرژانتین یعنی شهر بوینس آیرس. این میدان در ۲۸ می ۱۸۱۰ وارد بافت سیاسی و اجتماعی کشور آرژانتین شد. چرا که بر اثر تجمع مردم سبب به وقوع پیوستن انقلاب در این کشور شده است. در ۱۹۷۷ این میدان محل اصلی تجمع مادرانی بوده است که عکس‌های فرزندان خود را به دست داشتند. دولت نظامی وقت فرزندان این مادران را در آن زمان ربوده و ناپدید کرده بوده است.

 

۱۰ خیابان دنیا که قدم زدن در آنها معروفترین جاذبه‌ی توریستی است

 

 

میدان پلازا دی مایو

 


۳- میدان ترافالگار


این میدان یک میدان سیاسی و اجتماعی در لندن است. جاییکه یادمان پیروزی لرد هوارشیو نلسون بر نیروی دریایی ناپلئون بر آن واقع شده است. ترافالگار در سراسر دنیا با آن مجسمه‌‎ی بلندش شناخته می‌شود.

 

دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

 

 

 میدان ترافالگار

 


۴- میدان زوکالو


زوکالو یکی از بزرگترین میدان‌های جهان است که در شهر مکزیکو سیتی در کشور مکزیک واقع شده است. شمال این میدان را کلیسای جامع متروپولیتن، شرق آن را کاخ ملی مکزیک و جنوب و غرب آن را دیگر بناهای تاریخی این شهر پوشانده‌اند. در مرکز این میدان پرچم بزرگی از کشور مکزیک در حال پیچ و تاب است که در روزهای مختلف سال بنا به مناسبت‌های ملی کشور مکزیک بالا و پایین برده می‌شود.

 

 

 میدان زوکالو

 


۵- میدان بزرگ بروکسل


میدانی که هر دو سال یک بار گل فرش می‌شود از یک میلیون بوگونیای رنگارنگ. هر دو سال یک بار در ماه اوت شهردار بروکسل موظف است جشنواره‌ای از گل‌های رنگارنگ در این میدان به راه بیندازد و همین امر سبب جهانی شدن این میدان شده است. میدانی که دور و اطرافش را عمارت‌های بزرگ شهر بروکسل پوشانده‌اند.

 

 

 میدان بزرگ بروکسل

 


۶- میدان شهر قدیم


این میدان در شهر پراگ واقع شده است. یک میدان نوستالژیک و رمانتیک که در شب‌ها زیبایی‌هایش چند برابر می‌شود. کلیسای جامع گوتیک تین و کلیسای باروک سنت نیکلاس از زیبایی‌های دور و اطراف این میدان هستند. نمای هوایی این میدان یکی از عکس‌های معروف در میان کارت پستال‌هاست.

 

رمانتیک‌ترین شهرهای جهان که باید لحظات عاشقانه‌تان را در آنجا خاطره کنید

 

 

  میدان شهر قدیم

 


۷- میدان سن مارکو


میدانی که در پایین‌ترین نقطه‌ی شهر ونیز واقع شده است و پر از صداست. صدای مردم و گردشگران شهر ونیز. این میدان را به پیازا می‌شناسند و دور و اطراف آن را کافه‌ها پر کرده‌اند تا مسافران و شهروندان بتوانند ساعت‌ها در حوالی آن بمانند و به عظمتش پی ببرند.

 

۹ کافه‌ی مشهور در دنیا که باید ساعتی را در آنها بگذرانید

 

 

میدان سن مارکو

 


۸- میدان تیانانمن


این میدان در شهر پکن پایتخت کشور چین واقع شده است و جایی‌ست که خون افراد بسیاری را به خود دیده است. چرا که محل اصلی تجمع معترضانی بوده است که دولت آنها را به خاک و خون نشانده. دور و اطراف این میدان را ساختمان‌های دولتی و بناهای تاریخی پوشانده است. موزه‌ی ملی چین نیز در اطراف این میدان واقع شده است.

 

شگفتی‌های چین که تنها باید ببینید تا باور کنید

 

 

میدان تیانانمن

 


۹- میدان سن پیترو


این میدان شاید معروف‌ترین میدان جهان باشد. چرا که مذهبی‌ترین میدان جهان است و در واتیکان واقع شده است. میدانی بیضی شکل که وسطش یک ستون هرمی قرار دارد. ستونی که در سال ۱۵۸۶ به دستور یکی از پاپ‌ها ساخته و در اینجا نصب شده است. سن پیترو محل اصلی دور هم جمع شدن مسیحیان و رهبران این مذهب است.

 

 

 میدان سن پیترو

 


۱۰- میدان پیازا دل کمپو


میدانی به شکل صدف واقع در شهر سیه‌نا در کشور ایتالیا. میدانی که در سال دو بار میزبان مسابقات اسب‌سواری است و به فواره‎ی زیبایش شناخته می‌شود. فواره‌ای که در ضلع شمال غربی‌اش قرار دارد. تاریخ ساخت این میدان طبق شواهد باستان‌شناسی به قرون وسطی بازمی‌گردد.

 

میدان پیازا دل کمپو

۲۲ فروردین ۱۳۹۷

نظرات کاربران